Provoz na Bechyňce byl obnoven, ČD vidí za vykolejením Žehličky poruchu výhybky

Oprava poškozené trati Tábor - Bechyně po vykolejení vlaku v Malšicích. Foto: SkanskaOprava poškozené trati Tábor - Bechyně po vykolejení vlaku v Malšicích. Foto: Skanska

Drážní inspekce odhadla škodu na 2,2 milionu korun, z toho na trati 1,2 milionu a milion na vlaku. 

Správa železnic (SŽ) obnovila dnes po 18. hodině po třech dnech provoz na trati Tábor – Bechyně. Zastaven byl od středečního podvečera kvůli vykolejení vlaku ve stanici Malšice. Na opravě se podílela se svou mechanizací společnost Skanska.

„Instalovali jsme nové kolejnice a nové pražce, provedli úpravu směrové a výškové polohy koleje a podbili zhruba sedmdesátimetrový úsek,“ uvedl mluvčí Skansky Ondřej Šuch.

Mimo koleje se ve středu ocitla elektrická lokomotiva řady 113, zvaná Žehlička. Šlo o vlak s odjezdem z Tábora v 18:08, nikdo nebyl zraněn. Drážní inspekce (DI) odhadla škodu na 2,2 milionu korun, z toho na trati 1,2 milionu a milion na vlaku.

Oprava poškozené trati Tábor - Bechyně po vykolejení vlaku v Malšicích. Foto: SkanskaOprava poškozené trati Tábor - Bechyně po vykolejení vlaku v Malšicích. Foto: SkanskaOprava poškozené trati Tábor - Bechyně po vykolejení vlaku v Malšicích. Foto: SkanskaOprava poškozené trati Tábor - Bechyně po vykolejení vlaku v Malšicích. Foto: SkanskaOprava poškozené trati Tábor - Bechyně po vykolejení vlaku v Malšicích. Foto: SkanskaVykolejená lokomotiva ř. 113 na trati Tábor - Bechyně. Pramen: Správa železnicVykolejená lokomotiva ř. 113 na trati Tábor - Bechyně. Pramen: Správa železnic

„Příčiny nehody teprve vyšetřujeme,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Dodal, že inspekce zatím nevyloučila, že za havárií stála technická závada nebo lidské selhání. České dráhy už na Twitteru uvedly, že k vykolejení lokomotivy došlo pravděpodobně kvůli poruše na výhybce.

K obnovení vlakového provozu mělo dle původních předpokladů dojít už ve čtvrtek ráno, následně se termín posunul na sobotní večer. České dráhy vozily cestující během výluky náhradními autobusy.

Trať Tábor – Bechyně je v tuzemsku díky stejnosměrné napájecí soustavě s napětím 1 500 voltů ojedinělá. Správa železnic aktuálně chystá kompletní rekonstrukci tratě.

Tagy Bechyňka České dráhy Skanska Správa železnic trať Tábor - Bechyně vykolejení vlaku
24 komentářů