Provoz MHD v Uherském Hradišti má převzít Psota, zakázku na podnět výrobce autobusů řeší ÚOHS

Autobus MHD v Uherském Hradišti. Foto: FB Uherského HradištěAutobus MHD v Uherském Hradišti. Foto: FB Uherského Hradiště

Síť MHD projde velkou proměnou. Do soutěže dorazilo šest nabídek.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

Ještě sem hodin dotaz, který s novou MHD souvisí, ale je spíš globální: Je plánován provoz po ulici 28. října, kde kritická část má 5 metrů na šířku a je dlouhá 800 metrů (jízdní doba 4 minuty, interval 2 spoje za hodinu těsně za sebou)

Údajně se MHD provozuje i v těchto parametrech se standardními (10.5m) busy, má někdo s tím zkušenosti?

MKzB

Tady něco nesedí. Psota je z moc malý dálky. Měli vybrat někoho minimálně z Prachatic, ještě lépe z východního Německa.

MKzB

Pro mínusáře:
Příspěvek je jistým rýpnutím, protože před rokem byl Psota ve znojemské MHD vyšachován Autobusy Karlsbad.

zdeněk

Bude asi dost složité najít řidiče. ČSAD co se týká mzdy nastavilo laťku hodně vysoko a Psota není vyhlášený přeplácením zaměstnanců.

MKzB

Ve Znojmě obecně jsou platy docela nízké. Proto kdo je schopný a umí německy, pracuje v Rakousku.

Max

No ono ani tak nejde o platy jako o naprosto chaotické vedení co neví kudy kam. Jestli se to přenese i tam….

Frantík

Konkrétní požadavky podle TPS (tyto autobusy musí být od 6 měsíců od zahájení provozu)

– 11 „nových“ autobusů (nepoužitých)
– obsaditelnost aspoň 20+40
– délka 12.3 metrů (10.65 u spojů procházejícími kritickými místy, zejména přes centrum… de facto všechny navrhované oběhy mají takové spoje)

– plná nízkopodlažnost (90 % nízké podlahy pro stojící)

– část autobusu nizkoemisni a bezemisní podle EU předpisů

– další blbustky typu sčítání cestujících, levý panel s číslem linky a automat na jízdenky

——

Jak píše úřad, kdyby si SOR nestěžoval, mohl dodat autobus EBN 11. Takhle nevím jestli EBN 9.5 bude stačit.

Marek Janík

omg Psota; dyť nezvládá provoz kolem Znojma a Mikulova, bez náhrady odvolává spoje; v UH to jako bude lepší ?

Roman

Linka 300 🙂 Příběh o vyhazování peněz z okna….. jezdí to stejně prázdné tak jako jezdila linka č.1

dopravak

Jo, soudit podle prvních dnů provozu, to je fakt vypovídající. Linka 1 prázdná nejezdila. Tím nechci říct že byly nutné 4 spoje za hodinu, které se na ni svého času mezi SM a UH v některé hodiny vyskytovaly.

Pája

X výrobců je s tou zakázkou v pohodě, akorát JZD Libchavy ne….

Leinad

Ostatní drží hubu, to neznamená že je to v pohodě. Proč omezovat délku vozidel na nějaký rozsah?
Chci max vnější rozměry (aby projel trasu), min počet sedačet a jejich rozteč (aby byla kapacita a pohodlnost). Ale jesrli to nějaký čaroděj vměstná pod předepsané vnější rozměry, proč to nevzít?

Frantík

Ano, to minimum byla kravina. Ale myslim že SOR se neodvolává proti tomuto, zakázka byla správně prodloužena.

Spíš ho bude zajímat ta studie, jak přišli na 10.65 metrů. Údajně dle Dobrého Dne bylo rozhodnutí vydáno 4. ledna, to na stránkách ÚOHS nenajdete, takže těžko říct.

jva

Asi už zapomněli, jak prodloužili vozy jinak tvarovanými nárazníky, aby se dostali do katedorie „nad 12m“. O 3cm… (Olomoucký kraj)

Frantík

Zakázka končila 25.9. a ÚOHS stále nerozhodnul. A tak to u nás vypadá.

Nicméně v jedné věci UH určitě pochybilo; v zakázce původně nastřelili velikost vozu na 10.3-11.3 metru (70 míst), a až po žádosti o vysvětlení museli potvrdit, proč chtějí danou délku, z čehož vyplynulo, že nově maximální délka je jenom 10.65 metrů.