Provoz mezi Litoměřicemi a Lovosicemi stál, vlaky AŽD a ČD od sebe zastavily 95 metrů

Vlaky zastavily jen nedaleko od sebe.Vlaky zastavily jen nedaleko od sebe.

Vlaky zastavila technologie VNPN, nikdo nebyl zraněn. AŽD přiznala chybu a cestujícím slíbila kompenzace.

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pako

Nechápu proč 4 hodiny „vyšetřování ztráty třídní knihy“? Nic se nestalo. Takže zajistím důkazy a za hodinku nejpozději se jede dál. Nebo snad SŽ není penalizována za každý neprojetý spoj z důvodu neprůchodnosti (nefunkčnosti) její dopravní cesty?

M19

Zatímco když se něco stane, tak zajistím důkazy a…? 😉

SYN

Začnu s odklízením trosek a opravami tratě?

Jiří Kocurek

Tak asi nejprve se postaráte o zraněné, trosky můžou počkat.

Erik85

Dostane 500 Kč i každý obyvatel Opavy a okolí za ty zpackané semafory a případnou dotaci diky skvělé práci firmy AŽD?

Erik85

Propadlou dotaci.

none

Proč peníze? Proč ne nějakou fyzickou věc? Klíčenku, minci… Něco s nápisem „projel jsem na červenou“ Byla by to velmi cenná věc a sběratelský předmět

M19

Protože většina cestujících nejsou šotouši.

Martin Pekárek

Protože by to vypadalo, že si z toho dělají srandu. Ostatně já jsem se Vašemu nápadu s chutí zasmál. Ale stačilo o 96 m více a žádná sranda by to nebyla. Vsaďte boty, že by si někdo stěžoval, kdyby takovou klíčenku dostal.

Dusanh

S ohledem na to, kolik vlaků každý rok projede návěstidlo, by se rozhodně o nějaký sběratelský „modrý Mauricius“ nejednalo…

Panter

Heleďte,ta kompenzace 500 Kč,to asi není úplně běžné při MÚ,nebo se pletu?Docela fajn přístup v tomhle

Jan Neruda

Na Městském úřadě jistě ne

Jarda

Jestli by cestující spíš víc neocenili, kdyby se dozvěděli na jejich webu, Facebooku atd, že se nejezdí a jaké přijali opatření.

Bez přezdívky

Pro AŽD je to jak když plivne, jen levná reklama. Na ETCS si nahrabali tolik že se v těch penězích snad i koupou.

Josef Nový

Nojo, ale to předražené ETCS by vlaky v povinném základu nezastavilo, ale pouze upozornilo dispečera. A ta levná TRSKA co ji všude rušíme již podruhé za 30 dnů zachránila mnoho lidských životů. Jojo miliardy eur v rámci EU bez výběrového řízení za nicneříkající ETCS. A to se vyplatí.

vbb

Zkuste si o tom ETCS nejprve něco přečíst, ať nejste za úplného vola.

troglj

ETCS level 2 by ten vlak zastavila před návěstidlem.
A výběrka byla, spíše se ptejme, jak byla nastavená, že u nás většinu vyhrála AŽD.

Josef Nový

A smím se zeptat jak by ten vlak v základní povinné verzi zastavil? Jako že by to bez toho ventilu začalo brzdit pomocí nějaké myšlenky? Ten ventil je pouze v naší nepovinné konfiguraci. A výběrko žádné nebylo. Bylo pouze na montáž a ty vyhrálo AŽD, protože do toho jako jediné může. Mě zajímá technologie a ta není od AŽD. Ono totiž ať se ta darda za ETCS rozmělní, tak nejdříve se nenápadně postaví GSM-R (bez toho ETCS nefunguje) a pak to slavné přemlouvadlo. Ono pak nevypadá že to stojí tolik

David

Co sa prosim myslis zakladna povinna vybava? Akoze ETCS level 1 nema dosah na brzdu? Aka nepovinna konfiguracia?

vladki

To jako fakt není povinné aby ETCS bylo napojene na ventil aby mohlo zabrzdit vlak? To je snad základ každého zabezpečovače. Bez něj to přece vůbec nemá smysl. To snad nemůže být pravda.

Jiří Kocurek

Asi to při výpadku signálu na Uničovce zastavovali fírové ručně.

Jiří Kocurek

Co to melte, že ETCS neumí ovládat brzdu?

To jste tady nečetl těch několik článků, kdy to pří výpadku signálu zastavilo vlak? Nešiřte tady poplašné zprávy.

vbb

Nerad se opakuji, ale pro vás to udělám:
Zkuste si o tom ETCS nejprve něco přečíst, ať nejste za úplného vola.
Zatím tu totiž exhibujete jako ten, co úplně přesně do nejmenších detailů ví, jak funguje něco, co ETCS rozhodně není.
Jo a samozřejmě montují i jiné firmy než AŽD.

Peter

Proboha, nepleť si generální stop na radiostanicí se skutečným zabezpečovačem. Ten je vždy navázán na ventil.
A mohl by jsi osvětlit termín zakladní povinná verze? Nebo raději o zabezpečovačích něco vědět víc než je úroveň debat v hospodě?

vbb

ETCS L1 by zastavilo vlak také.

Nasranej

V Litoměřicích je GSM-R.

qěcy

Jak kdo.

Jan

Slušný přístup AŽD k jejich problému. Co ty na to, národní dopravče?

Znalý

Však to jsou i vaše peníze z daní. AŽD si nahrabalo dost z předražených státních zakázek na ETCS .

Jan

Reklamní propiska to vyřeší?

Honza

V 5 hodin se to stalo a teprve v 9 se začne jezdit? To to opravdu budou správní železničáři vyšetřovat 4 hodiny?

Patrik

Ne, vyšetřovat to bude Drážní inspekce

Jaaa

Inspektoři potřebují ráno kafíčko?

Pavel Skládaný

Potřebují do té daleké tramtárie hlavně dojet.

Leinad

A musí?
Neutrální fotky a měření udělá místní policajt, ten dá taky fírům dejchbout než to z nich vyprchá. Kdo policajtovi nevěří, udělá vlastní fotky.
Logy ze zabezpečovačky se dají stahovat a vyhodnocovat i když se už jezdí (mimochodem nedají se stáhnout i online?)
Daleko větší zdržení bych viděl v opravě říznuté výhybly.

Frantisek X

Negativa centralizace v praxi…

Frantisek

Asi by trochu pomohlo, kdyby tak nejak vysetrovala i policie … dali by dejchnout kde komu, par fotek a pak si muze drazni inspekce badat treba pul roku proc fira projel jednu z mala navesti ktery na ty trati ma.

Lukáš

Inspektorům to bude trvat měsíce, než vyřeší, co má zaměstnanec v provozu vyřešit za vteřiny. Zprávy z vyšetřování mne vždy dojmou.

Jan

si hlídají svoji práci / židle

X 1

Za ty tabulkový platy co mají, se divím, že ještě nějakou Drážní Inspekci máme.

Dave

Odpověděl jste si sám – má vyřešit, ale nevyřešil. Teď jsou na řadě inspektoři. Bohužel.

Pavel Skládaný

Policie tomu nerozumí.

Jiří Kocurek

A zaškolení je nemožné … ?

Marty

To je ukázka toho zkrácení vyšetřování, jak bylo nedávno prezentováno

PvvS

Jak dlouho může trvat oprava řízlé výhybky ?

Kamui

U některých typů přestavníků rozřez poškození nezpůsobí.

Radek

Citát Twitter SŽ: „Po projetí návěstidla v poloze stůj jednoho z vlaků v železniční stanici Žalhostice došlo k poškození výhybky …“

Nasranej

Dvě hodiny, ale na materiál se čeká měsíce. Čelisťové závěry běžně na skladě nejsou.

vapa

Musí se opravit výhybka.

Josef Nový

Se zamkne , dá se pomalá a oprava proběhne ve volném čase. Dojezd pohotovosti, kontrola , zamknutí …cca hodina , ale vypsání papírů aministrativa další hodina

Stanislav

Tak jestli jste četl pozorně tak byla násilím rozříznuta výhybka a to je hlavní problém

PeDazOl

Že by reklamní vsuvka AŽD, aneb jak to dostat zadarmo do všech médií?

Pohádkár

Přesně, tohle by mělo být označeno jako reklamní článek 😃

Jan Tichavský

„Vlak AŽD zastavil provoz na 4 hodiny“

Pavel Skládaný

Spíš ostuda, že věhlasná firma na vlastní trati neaplikuje zařízení, které projetí „Stůj“ a rozřezu zabrání. Kdyby tam bylo technicky primitivní německé PZB 90, užívané 100 let a s předsazeným magnetem 500 Hz, tak by vlak samočinně zastavil ještě před návěstidlem.

Kubrt

Nejedná se o trať AŽD.

Pavel Skládaný

Pardon, máte pravdu, beru zpět.

Valtteri

Magnet 500Hz nezaručí neprojetí návěstidla na Stůj. Spíš bych řekl ve velké většině dojde k projetí Stůj, ale zabrání se vjetí do jiné vlakové cesty, pokud je zaručena prokluzová vzdálenost. Tak jako tak, samozřejmě radši PZB než KBS nebo barvičkovač.

Pavel Skládaný

Magnet 500 Hz by měl ve většině případů projetí zabránit, byť samozřejmě ne absolutně. Je umístěn 150-300 metrů před hlavním návěstidlem a pokud strojvedoucí nedodrží požadovanou rychlost (zpravidla 45 resp. 25 km/h dle typu vlaku a brzdicích procent), magnet to preventivně odbouchne.

Valtteri

Úplně mi nemusíte vysvětlovat funkci PZB. Na co poukazuji já, je to, že k projetí Stůj může dojít v pohodě i tak. Magnet není primárně určen k tomu, aby zabránil projetí Stůj, byť to asi leckdy stačit bude. Pokud mám v horním programu možnost projet kolem 500Hz magnetu 65km/h a do 153m rychlost regulovat na 45km/h, pak Stůj projedu leckde úplně v pohodě. Zvláště na místech, kde za Esig je dlouhé záhlaví než dojedu k první pojížděné výhybce. Tam bývá magnet umístěn relativně blízko k Esig a projedete naprosto v pohodě. O co jde, je to, že nevjedu do vlakové… Číst vice »

Pavel Skládaný

Ano, díky za precizní upřesnění.

Ex ČD

500 Hz magnet zpravidla není tam, kde je dostatečná prokluzová vzdálenost, Typicky oddílová návěstidla.

Ex ČD

Přesněji, tam kde není nebezpečí ovlivnění jiné postavené cesty

Ex ČD

500 Hz magnet neslouží k nouzovému zastavení u návěstidla, pouze hlídá rychlost. K zastavení slouží 2000Hz magnet v úrovni návěstidla (+/- 3 m).

Pavel Skládaný

Ale jistě, ovšem pokud tu rychlost máte vyšší (tj. před magnetem 500 Hz včas nezpomalíte), tak Vás odbouchne již magnet 500 Hz a ne až magnet 2000 Hz v úrovni návěstidla. S trochou štěstí zastavíte ještě před návěstidlem, ale i v případě jeho projetí by měl vlak zastavit dříve, než se dostane do kolizní vlakové cesty a může dojít k nehodě.

Ex ČD

A nebo se rozjedu (třeba ze zastávky) někde mezi 500Hz a 2000Hz a tam mi fakt nepomůže. Nebo je 500 Hz daleko před návěstidlem, a před návěstidlem už rychlost nehlídá. 500Hz a vlastně i 1000Hz magnet pouze hlídá rychlost přiblížení k návěstidlu. K minimalizaci následků po projetí je 2000Hz magnet.

Jiří Kocurek

„PZB 90, užívané 100 let“

My máme rok 2090? To číslo totiž znamená rok schválení. První standard byl INDUSI 54, což znamená rok 1954.

Pavel Skládaný

Míněn je bodový zabezpečovač jako takový, jehož základ je téměř sto let stejný (doplňují se jen různé softwarové vychytávky, brzdné křivky, apod.). Indusi bylo v Německu zaváděno již od začátku 30.let v řádu tisíců kilometrů tratí. Není tedy používáno sto let, ale pouze „více než devadesát let“ (tohle byla z mé strany opravdu trochu nadsázka).

pavonel

To nastiňuje otázku, zda si to AŽD nepotřebovalo ověřit naostro 😀. Tak hlavně, že to funguje.

Pavel Skládaný

„Funguje“ to bohužel až po projetí „Stůj“, projetí nezabrání. Ovšem uznávám, že mnohem lepší než nic, i v případě srážky vlaků by následky byly menší.

Zbyněk

Taky jsem chtěl napsat, že měli prohlásit, že to testovali 😀

Jarda

Proč se v článku píše pouze o tom, jaké opatření zavedli ČD a chybí tam, jaké opatření zavedl dopravce AŽD?

Michal

Při informování, zajišťování NAD a pod. mají ČD pořád nad ostatními velký náskok.

cenek

low cost je low cost.

troglj

Ale to mohlo (mělo) být i v tom článku.

Jarda

Aha, čekal jsem, že se jako novináři dostanete k detailnějším informacím než běžný cestující, například od tiskových mluvčích.

VS

Dobrý den,

už to tam mají:

https://www.svestkovadraha.cz/novinky/mimoradna-udalost-omluva-a-kompenzace

Přeji hezký den.

Jarda

Až po akci. Hezké gesto, ale napsat na Facebook stalo se to a to a vlaky pojedou tak a tak je otázka pár minut.

Aaabbb

To je bohužel bolest skoro všech soukromých dopravců, že informování o mimořádnostech není zdaleka na takové úrovni, jako je standardem u ČD… 🙁

Pavouk

Je to tak. Třeba GW Train na Šumavě se nesnaží ani při plánované výluce změnit hlášení ve vlaku. Vše je většinou jen na dobré vůli strojvedoucího, kdy třeba v místě přestupu na autobus až po zastavení zjistí, že mu ve vlaku spokojeně spinkají nic netušící cestující.

Kuba2

Je otázka, jestli tady spíš není míč na straně Ústeckého kraje, který pustil do objednávky značné množství soukromníků, aniž by tohle vůbec řešil. Při roztříštěnosti provozu, která na Ústecku panuje, by spíš měl kraj řešit informování o mimořádnostech centrálně, ne aby při problému na jedné trati, kde platí ve všech vlacích stejný tarif, musel cestující shánět informace na stránkách několika různých dopravců, kteří k tomu při své velikosti těžko budou mít nějaký pořádný aparát.

Paddy

Krak tyhle věci nezajímá.
Tam se řeší desátky….

troglj

Nebo vzít na sebe kompletní dispečink včetně čekání na přípoje (to se třeba v Úpořinách mezi RJ a ČD řeší přes výpravčího, naštěstí veskrze úspěšně) nebo právě NAD (nakonec objednává i autobusovou dopravu).

hsnm

A dispečer DÚK je na co? A proč funguje,jak (ne)funguje???

troglj

Zrovna v tomhle případě zjevně na nic. Z pohledu cestujícího z Litoměřic do Lovosic, který má půlhodinový takt vlaků sice dvou dopravců, ale na jednu jízdenku, nicméně každý zvlášť zajišťuje NAD, je to šlendrián.

Kamui

V Německu snad všechna výluková opatření zveřejňuje přímo DB (infrastruktura). Takže u nás by mohla SŽ.

František Plášek

Jenže u nás si každý dopravce musí – na příkaz SŽ – udělat vlastní opatření. Jediná slušná věc je X účet Datel, který SŽ provozuje a o mimořádnostech informuje. Bohužel jen velmi stručně…většinou.

hsnm

Ze soukromých dopravců při informování cestujících a zajiš´tování NAD patří zrovna AŽD k těm lepším. RJ při poruše vlaku klidně dva obraty vynechá BEZ NÁHRADY.

Jarda

Jo, když se cokoliv děje na trase Kolín – Ústí nad Labem tak od Regiojetu se člověk nedozví nikdy nic.

XP3

A bude ještě hůře, až tam budou mít veškeré výkony

František Plášek

A to bude moment proto, aby Ústecký kraj naplno „nastartoval“ svůj už provozovaný dispečink DÚK a pořádně informoval.

Hoermalmeister

To chtělo AŽD vyzkoušet, jestli jim to zařízení vůbec funguje? 😂

F. K.

Tam neřídí provoz AŽD, takže ani nemohlo nic zkoušet.

Jaaa

Vlak byl AŽD.

F. K.

A VNPN provozuje Spržel, takže asi těžko mohl dopravce něco zkoušet, ehm že.
(i vtipy by mohly mít nějakou elementární úroveň)