Provoz mezi Litoměřicemi a Lovosicemi stál, vlaky AŽD a ČD od sebe zastavily 95 metrů
Vlaky zastavily jen nedaleko od sebe.
Vlaky zastavila technologie VNPN, nikdo nebyl zraněn. AŽD přiznala chybu a cestujícím slíbila kompenzace.
Nechápu proč 4 hodiny „vyšetřování ztráty třídní knihy“? Nic se nestalo. Takže zajistím důkazy a za hodinku nejpozději se jede dál. Nebo snad SŽ není penalizována za každý neprojetý spoj z důvodu neprůchodnosti (nefunkčnosti) její dopravní cesty?
Zatímco když se něco stane, tak zajistím důkazy a…? 😉
Začnu s odklízením trosek a opravami tratě?
Tak asi nejprve se postaráte o zraněné, trosky můžou počkat.
Dostane 500 Kč i každý obyvatel Opavy a okolí za ty zpackané semafory a případnou dotaci diky skvělé práci firmy AŽD?
Propadlou dotaci.
Proč peníze? Proč ne nějakou fyzickou věc? Klíčenku, minci… Něco s nápisem „projel jsem na červenou“ Byla by to velmi cenná věc a sběratelský předmět
Protože většina cestujících nejsou šotouši.
Protože by to vypadalo, že si z toho dělají srandu. Ostatně já jsem se Vašemu nápadu s chutí zasmál. Ale stačilo o 96 m více a žádná sranda by to nebyla. Vsaďte boty, že by si někdo stěžoval, kdyby takovou klíčenku dostal.
S ohledem na to, kolik vlaků každý rok projede návěstidlo, by se rozhodně o nějaký sběratelský „modrý Mauricius“ nejednalo…
Heleďte,ta kompenzace 500 Kč,to asi není úplně běžné při MÚ,nebo se pletu?Docela fajn přístup v tomhle
Na Městském úřadě jistě ne
Jestli by cestující spíš víc neocenili, kdyby se dozvěděli na jejich webu, Facebooku atd, že se nejezdí a jaké přijali opatření.
Pro AŽD je to jak když plivne, jen levná reklama. Na ETCS si nahrabali tolik že se v těch penězích snad i koupou.
Nojo, ale to předražené ETCS by vlaky v povinném základu nezastavilo, ale pouze upozornilo dispečera. A ta levná TRSKA co ji všude rušíme již podruhé za 30 dnů zachránila mnoho lidských životů. Jojo miliardy eur v rámci EU bez výběrového řízení za nicneříkající ETCS. A to se vyplatí.
Zkuste si o tom ETCS nejprve něco přečíst, ať nejste za úplného vola.
ETCS level 2 by ten vlak zastavila před návěstidlem.
A výběrka byla, spíše se ptejme, jak byla nastavená, že u nás většinu vyhrála AŽD.
A smím se zeptat jak by ten vlak v základní povinné verzi zastavil? Jako že by to bez toho ventilu začalo brzdit pomocí nějaké myšlenky? Ten ventil je pouze v naší nepovinné konfiguraci. A výběrko žádné nebylo. Bylo pouze na montáž a ty vyhrálo AŽD, protože do toho jako jediné může. Mě zajímá technologie a ta není od AŽD. Ono totiž ať se ta darda za ETCS rozmělní, tak nejdříve se nenápadně postaví GSM-R (bez toho ETCS nefunguje) a pak to slavné přemlouvadlo. Ono pak nevypadá že to stojí tolik
Co sa prosim myslis zakladna povinna vybava? Akoze ETCS level 1 nema dosah na brzdu? Aka nepovinna konfiguracia?
To jako fakt není povinné aby ETCS bylo napojene na ventil aby mohlo zabrzdit vlak? To je snad základ každého zabezpečovače. Bez něj to přece vůbec nemá smysl. To snad nemůže být pravda.
Asi to při výpadku signálu na Uničovce zastavovali fírové ručně.
Co to melte, že ETCS neumí ovládat brzdu?
To jste tady nečetl těch několik článků, kdy to pří výpadku signálu zastavilo vlak? Nešiřte tady poplašné zprávy.
Nerad se opakuji, ale pro vás to udělám:
Zkuste si o tom ETCS nejprve něco přečíst, ať nejste za úplného vola.
Zatím tu totiž exhibujete jako ten, co úplně přesně do nejmenších detailů ví, jak funguje něco, co ETCS rozhodně není.
Jo a samozřejmě montují i jiné firmy než AŽD.
Proboha, nepleť si generální stop na radiostanicí se skutečným zabezpečovačem. Ten je vždy navázán na ventil.
A mohl by jsi osvětlit termín zakladní povinná verze? Nebo raději o zabezpečovačích něco vědět víc než je úroveň debat v hospodě?
ETCS L1 by zastavilo vlak také.
V Litoměřicích je GSM-R.
Jak kdo.
Slušný přístup AŽD k jejich problému. Co ty na to, národní dopravče?
Však to jsou i vaše peníze z daní. AŽD si nahrabalo dost z předražených státních zakázek na ETCS .
Reklamní propiska to vyřeší?
V 5 hodin se to stalo a teprve v 9 se začne jezdit? To to opravdu budou správní železničáři vyšetřovat 4 hodiny?
Ne, vyšetřovat to bude Drážní inspekce
Inspektoři potřebují ráno kafíčko?
Potřebují do té daleké tramtárie hlavně dojet.
A musí?
Neutrální fotky a měření udělá místní policajt, ten dá taky fírům dejchbout než to z nich vyprchá. Kdo policajtovi nevěří, udělá vlastní fotky.
Logy ze zabezpečovačky se dají stahovat a vyhodnocovat i když se už jezdí (mimochodem nedají se stáhnout i online?)
Daleko větší zdržení bych viděl v opravě říznuté výhybly.
Negativa centralizace v praxi…
Asi by trochu pomohlo, kdyby tak nejak vysetrovala i policie … dali by dejchnout kde komu, par fotek a pak si muze drazni inspekce badat treba pul roku proc fira projel jednu z mala navesti ktery na ty trati ma.
Inspektorům to bude trvat měsíce, než vyřeší, co má zaměstnanec v provozu vyřešit za vteřiny. Zprávy z vyšetřování mne vždy dojmou.
si hlídají svoji práci / židle
Za ty tabulkový platy co mají, se divím, že ještě nějakou Drážní Inspekci máme.
Odpověděl jste si sám – má vyřešit, ale nevyřešil. Teď jsou na řadě inspektoři. Bohužel.
Policie tomu nerozumí.
A zaškolení je nemožné … ?
To je ukázka toho zkrácení vyšetřování, jak bylo nedávno prezentováno
Jak dlouho může trvat oprava řízlé výhybky ?
U některých typů přestavníků rozřez poškození nezpůsobí.
Citát Twitter SŽ: „Po projetí návěstidla v poloze stůj jednoho z vlaků v železniční stanici Žalhostice došlo k poškození výhybky …“
Dvě hodiny, ale na materiál se čeká měsíce. Čelisťové závěry běžně na skladě nejsou.
Musí se opravit výhybka.
Se zamkne , dá se pomalá a oprava proběhne ve volném čase. Dojezd pohotovosti, kontrola , zamknutí …cca hodina , ale vypsání papírů aministrativa další hodina
Tak jestli jste četl pozorně tak byla násilím rozříznuta výhybka a to je hlavní problém
Že by reklamní vsuvka AŽD, aneb jak to dostat zadarmo do všech médií?
Přesně, tohle by mělo být označeno jako reklamní článek 😃
„Vlak AŽD zastavil provoz na 4 hodiny“
Spíš ostuda, že věhlasná firma na vlastní trati neaplikuje zařízení, které projetí „Stůj“ a rozřezu zabrání. Kdyby tam bylo technicky primitivní německé PZB 90, užívané 100 let a s předsazeným magnetem 500 Hz, tak by vlak samočinně zastavil ještě před návěstidlem.
Nejedná se o trať AŽD.
Pardon, máte pravdu, beru zpět.
Magnet 500Hz nezaručí neprojetí návěstidla na Stůj. Spíš bych řekl ve velké většině dojde k projetí Stůj, ale zabrání se vjetí do jiné vlakové cesty, pokud je zaručena prokluzová vzdálenost. Tak jako tak, samozřejmě radši PZB než KBS nebo barvičkovač.
Magnet 500 Hz by měl ve většině případů projetí zabránit, byť samozřejmě ne absolutně. Je umístěn 150-300 metrů před hlavním návěstidlem a pokud strojvedoucí nedodrží požadovanou rychlost (zpravidla 45 resp. 25 km/h dle typu vlaku a brzdicích procent), magnet to preventivně odbouchne.
Úplně mi nemusíte vysvětlovat funkci PZB. Na co poukazuji já, je to, že k projetí Stůj může dojít v pohodě i tak. Magnet není primárně určen k tomu, aby zabránil projetí Stůj, byť to asi leckdy stačit bude. Pokud mám v horním programu možnost projet kolem 500Hz magnetu 65km/h a do 153m rychlost regulovat na 45km/h, pak Stůj projedu leckde úplně v pohodě. Zvláště na místech, kde za Esig je dlouhé záhlaví než dojedu k první pojížděné výhybce. Tam bývá magnet umístěn relativně blízko k Esig a projedete naprosto v pohodě. O co jde, je to, že nevjedu do vlakové… Číst vice »
Ano, díky za precizní upřesnění.
500 Hz magnet zpravidla není tam, kde je dostatečná prokluzová vzdálenost, Typicky oddílová návěstidla.
Přesněji, tam kde není nebezpečí ovlivnění jiné postavené cesty
500 Hz magnet neslouží k nouzovému zastavení u návěstidla, pouze hlídá rychlost. K zastavení slouží 2000Hz magnet v úrovni návěstidla (+/- 3 m).
Ale jistě, ovšem pokud tu rychlost máte vyšší (tj. před magnetem 500 Hz včas nezpomalíte), tak Vás odbouchne již magnet 500 Hz a ne až magnet 2000 Hz v úrovni návěstidla. S trochou štěstí zastavíte ještě před návěstidlem, ale i v případě jeho projetí by měl vlak zastavit dříve, než se dostane do kolizní vlakové cesty a může dojít k nehodě.
A nebo se rozjedu (třeba ze zastávky) někde mezi 500Hz a 2000Hz a tam mi fakt nepomůže. Nebo je 500 Hz daleko před návěstidlem, a před návěstidlem už rychlost nehlídá. 500Hz a vlastně i 1000Hz magnet pouze hlídá rychlost přiblížení k návěstidlu. K minimalizaci následků po projetí je 2000Hz magnet.
„PZB 90, užívané 100 let“
My máme rok 2090? To číslo totiž znamená rok schválení. První standard byl INDUSI 54, což znamená rok 1954.
Míněn je bodový zabezpečovač jako takový, jehož základ je téměř sto let stejný (doplňují se jen různé softwarové vychytávky, brzdné křivky, apod.). Indusi bylo v Německu zaváděno již od začátku 30.let v řádu tisíců kilometrů tratí. Není tedy používáno sto let, ale pouze „více než devadesát let“ (tohle byla z mé strany opravdu trochu nadsázka).
To nastiňuje otázku, zda si to AŽD nepotřebovalo ověřit naostro 😀. Tak hlavně, že to funguje.
„Funguje“ to bohužel až po projetí „Stůj“, projetí nezabrání. Ovšem uznávám, že mnohem lepší než nic, i v případě srážky vlaků by následky byly menší.
Taky jsem chtěl napsat, že měli prohlásit, že to testovali 😀
Proč se v článku píše pouze o tom, jaké opatření zavedli ČD a chybí tam, jaké opatření zavedl dopravce AŽD?
Protože na stránkách Švestkové dráhy není ani slovo. https://www.svestkovadraha.cz/ To samé jejich sociální sítě.
Při informování, zajišťování NAD a pod. mají ČD pořád nad ostatními velký náskok.
low cost je low cost.
Ale to mohlo (mělo) být i v tom článku.
Aha, čekal jsem, že se jako novináři dostanete k detailnějším informacím než běžný cestující, například od tiskových mluvčích.
Dobrý den,
už to tam mají:
https://www.svestkovadraha.cz/novinky/mimoradna-udalost-omluva-a-kompenzace
Přeji hezký den.
Až po akci. Hezké gesto, ale napsat na Facebook stalo se to a to a vlaky pojedou tak a tak je otázka pár minut.
To je bohužel bolest skoro všech soukromých dopravců, že informování o mimořádnostech není zdaleka na takové úrovni, jako je standardem u ČD… 🙁
Je to tak. Třeba GW Train na Šumavě se nesnaží ani při plánované výluce změnit hlášení ve vlaku. Vše je většinou jen na dobré vůli strojvedoucího, kdy třeba v místě přestupu na autobus až po zastavení zjistí, že mu ve vlaku spokojeně spinkají nic netušící cestující.
Je otázka, jestli tady spíš není míč na straně Ústeckého kraje, který pustil do objednávky značné množství soukromníků, aniž by tohle vůbec řešil. Při roztříštěnosti provozu, která na Ústecku panuje, by spíš měl kraj řešit informování o mimořádnostech centrálně, ne aby při problému na jedné trati, kde platí ve všech vlacích stejný tarif, musel cestující shánět informace na stránkách několika různých dopravců, kteří k tomu při své velikosti těžko budou mít nějaký pořádný aparát.
Krak tyhle věci nezajímá.
Tam se řeší desátky….
Nebo vzít na sebe kompletní dispečink včetně čekání na přípoje (to se třeba v Úpořinách mezi RJ a ČD řeší přes výpravčího, naštěstí veskrze úspěšně) nebo právě NAD (nakonec objednává i autobusovou dopravu).
A dispečer DÚK je na co? A proč funguje,jak (ne)funguje???
Zrovna v tomhle případě zjevně na nic. Z pohledu cestujícího z Litoměřic do Lovosic, který má půlhodinový takt vlaků sice dvou dopravců, ale na jednu jízdenku, nicméně každý zvlášť zajišťuje NAD, je to šlendrián.
V Německu snad všechna výluková opatření zveřejňuje přímo DB (infrastruktura). Takže u nás by mohla SŽ.
Jenže u nás si každý dopravce musí – na příkaz SŽ – udělat vlastní opatření. Jediná slušná věc je X účet Datel, který SŽ provozuje a o mimořádnostech informuje. Bohužel jen velmi stručně…většinou.
Ze soukromých dopravců při informování cestujících a zajiš´tování NAD patří zrovna AŽD k těm lepším. RJ při poruše vlaku klidně dva obraty vynechá BEZ NÁHRADY.
Jo, když se cokoliv děje na trase Kolín – Ústí nad Labem tak od Regiojetu se člověk nedozví nikdy nic.
A bude ještě hůře, až tam budou mít veškeré výkony
A to bude moment proto, aby Ústecký kraj naplno „nastartoval“ svůj už provozovaný dispečink DÚK a pořádně informoval.
To chtělo AŽD vyzkoušet, jestli jim to zařízení vůbec funguje? 😂
Tam neřídí provoz AŽD, takže ani nemohlo nic zkoušet.
Vlak byl AŽD.
A VNPN provozuje Spržel, takže asi těžko mohl dopravce něco zkoušet, ehm že.
(i vtipy by mohly mít nějakou elementární úroveň)