Provoz houstne, desetimiliontý let nad Evropou vyšel na linku ČSA do Košic

ATR 42. Foto: České aerolinieATR 42. Foto: České aerolinie

Evropští řídící letového provozu došli v pátek při počítání letošních pohybů ve vzdušném prostoru nad Evropou k číslu 10 milionů.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rail2005

Boeing 737-800 (186 cestujících) spotřeba: 2526 kg/h při krátkém Evropském letu *) kerosin JET-A1: výhřevnost 43,1 MJ/kg Modelová relace Paris – Marseille dle LR je CDG – MRS 1h25, ORY – MRS 1h15. Samotný let trvá cca 1h. E = 43,1 x 2526 = 108870 MJ E(pax) = 108870 / 186 = 585 MJ na cestujícího * reálná spotřeba za posledních 100 letových hodin odečtená z FADEC letadel Travel Service TGV Duplex (545 cestujících) instalovaný trakční výkon: 8,8 MW Modelová relace Paris – Marseille Non-stop TGV to ujede za 3h (10800 s). Téměř celou dobu jede rychlostí 300 (270) km/h.… Číst vice »

Rail2005

Průměrné letadlo Airbus 320 / Boeing 737-800 ložené na 75% (do 1000 km), což není nic výjimečného, je po přepočtu na 1 cestujícího 3x méně enegeticky náročné než 4 místné osobní auto ložené na 50%, což také není nic výjimečného. Realita bývá mnohody ještě horší. Ještě lépe je na tom vlak, zvláště ten vysokorychlostní (cca 6x méně než auto). Kdyby 95% lidí mezi velkými městy (což je drtivá většina všech pohybů) přešla buď na leteteckou dopravu nebo na vlak, tak se ušetří opravdu spousta energie i tím pádem znešištění. Nebavme se nyní o České republice, ale vezměme si v úvahu… Číst vice »

Zdeněk

Relace, o kterých se zmiňujete, nemají letadlem ve výsledném čase příliš šancí konkurovat autům. Na to jsou vzdálenosti mezi těmito městy příliš krátké, snad kromě Hamburg-Mnichov. Než se dostanete na letiště a projdete odbavením, máte už značnou část cesty autem za sebou – pokud ovšem neuvíznete v zácpě. Vlak je pro tyto relace mnohem příhodnější.

Jen tak

3x mene energeticky narocne? velmi … odvazne tvrzeni, v podstate nepravdive.

Plne lozene letadlo cca odpovida spotrebou normalnimu autu obsazenemu jednim cestujicim. Plati na strednich a delsich tratich. Na kratkych tratich je merna spotreba na osobu / 100 km podstatne horsi.

Tento prepocet nicmene dostava na frak v okamziku, kdy je auto obsazene dvema lidmi. v tu chvili je letadlo .. mimo.

zbytek už je jenom dojmologie.

Tomas

Jsem sice letecký fanda, ale v souvislosti s honem na naftové a vůbec spalovací motory u aut si říkám, co asi tak s planetou dělá tohle….

Jen tak

Kdyby ti lidi miszo letadlem jeli autem, v zasade by se nezmenilo nic, resp bylo by to jeste horsi.

Jednotkova spotreba letadel osoba/100 km je nizsi, nez bezne benzinove auto.

Tomas

Správně píšete spotřeba na 100 km. Akorát že autem během týdenní dovolené 20 000 km neujedete.