Proti stavbě Pražského okruhu je i hnutí ANO. Uzávěrka námitek vyprší o půlnoci
Vizualizace křižovatky Pražského okruhu u Běchovic. Foto: ŘSD
Podle Andreje Babiše dálniční stavby zdržují aktivisté. Proti stavbě další části Pražského okruhu podaly odvolání Horní Počernice, kde je ve vládnoucí koalici hnutí ANO 2011.
V podstatě bych mohl napsat, že už mě to nemusí zajímat, protože než se dostaví ten okruh, o kterém se mluví už od mého mládí, budu stejně mrtvý.
Faktem ale je, že každá komunikace, které chybí pokračování, je na pytel. Dnes, když jedu z Prahy 6, kde bydlím, do Počernic, kde mám příbuzné, pořád se mi to dnes vyplatí přes Prahu. Kdybych u letiště najel na okruh, bylo by pro mě výhodnější, ale to by se už mělo dnes stavět, ne o tom kecat.
Tak ono to odvolání samo o sobě je neplatné protože je podáno proti něčemu co neexistuje 🙂 🙂 Stačí se podívat do hlavičky toho odvolání se. Takže být úředníkem odvolání zamítnu pro nesprávné podání.
Trochu nechápu, z jakého důvodu se HoPo může vyjadřovat ke stavbě Běchovice-Modletice, která není v jejich katastru…
Nicméně pokud má nějaká obec v ČR právo vymezovat se proti dalšímu zintenzívnění provozu ve svém okolí, tak jsou to zrovna HoPo.
Na severu mají mít 6-proudou D10,
na jihu 6-proudou D11 a západě asi 8-proudou D0…
Mosty přes dálnice v havarijním stavu, a de facto žádné nájezdy na dálnici atd….
Proč by se nemohla vyjadřovat? Katastr je jen administrativní členění. Představte si, že byste měl barák na hranici katastru a přes plot by někdo stavěl já nevim co a vy se nemohl vyjádřit, protože jiný katastr. A tady jsou jasně zdokumentované závažné dopady záměru. Přesně, na území jediné MČ tři dálnice, 4 MÚK (chystá se pátá), chystá se VRT. Miluju když si nás lidi pletou s nějakou středočeskou obcí a nadávaj, že nechcem auta a melou něco o NIMBY, když tady je dálnic a aut, že se sem další nevejdou. Ale na tu osmiproudou D0 jsem zvědavý, jestli budou dosypávat… Číst vice »
Chci jezdit autem všude, ale běda jak mi bude chtít někdo postavit silnici za barákem, ať to tam postaví sousedovi.
Já nechci jezdit všude autem a nechci aby mi smrděly kolem baráku.
Tak se odstěhujte do Namche Bazar v Himáláji.
Nikdo se tu taky nebaví o nějaké menšině
Tam kde se má stavět okruh byl v plánu již v době kdy si tam každý kupoval pozemek, teď to kvůli těmto inteligentům stojí roky. Ať jdou do háje.
10 let od stavby úseku D1-D5, který mimochodem snad stále nemá kolaudaci kvůli hluku, a termín stavby tohoto je stále neznámý. Hustý. Až se za dalších 10 let kopne do země, tak budou muset opravit i ty netknuté nájezdy co tam před 10ti lety postavili.
Chceme okruh, ale vlastně nechceme okruh. Typicky česká schizofrenie.
chceme okruh, ale NIMBY 🙂
Sůdružka a prečo vy zhováratě po Anglicky.
Aby ti Italove videli, ze i u nas v Hosticich umime byt svetovi 😉
Netusi nekdo nahodou, jake konkretni namitky Praha 20 ma? Formulace „věcně nesprávné dopravně inženýrské podklady“ apod. je dost vagni. Ocekaval bych vyjadreni ve stylu napr. „zamer pocita s dopravnimi intenzitymi XXXvoz/hod, my se vsak domivame, ze dle vypoctove metodiky TP225 zde budou dopravni intenzity vyssi, a to YYYvoz/hod“. Proste konkretne specifikovat, co jim nesedi. Tak, jak to napsali oni, to muze napsat uplne kazdy, kdo je alespon pologramotny.
H.Pocernice?
Tam uz dlouhodobe prosazuji dalnici az za H.Pocernicemi, tedy za Jirnami… Vadi jim, ze jsou obkliceni ze vsech stran komunikacemi dalnicniho typu…
Tech obci co prosazuji dalnici dale od Prahy je mnohem vice…
Muj nazor je, ze dokud se neudela studie na stredoceskou variantu a neporovnaji se obe, tak to bude vzdy problem… Druhou veci jsou hlukove a emisni normy, ktere musi stavba splnovat a to u P14 a P20 nesplni ani nahodou, leda s kompletnim zakrytim nejakou umelou stavbou typu „Slanska“…
A zde je k tomu mapka….
http://www.hpp11.cz/files/images/2016.05.19.SOKP.511/Situace.rozvoje.jpg
Ono by totiž bylo nejrozumnější postavit místo plánované trasy Modletice-Běchovice dvě jiné trasy – a sice starou zakázanou Vestec-Běchovice a odsunutý návrh Modletice-Jirny. Místo okruhu by sice začala vznikat spirála, ale ve výsledku by to bylo funkčnější.
To se porad budou kvuli namitkam jednoho spravniho obvodu pretrasovavat okruh, aby proti nove pretrasovanemu podal namitku jiny spravni obvod. A tak porad dokolecka dokola…
Správní obvod asi námitky podávat nemůže, to snad mohou jen subjekty, ne?
Ten problem vznikl v dobe, kdy obce protestovali proti vybrane variante RSD a RSD dodnes s nikym nekomunikuje…
Jen je videt, ze navrzene reseni po nekolik (snad uz vice jak 20 let) obcim vadi… V tom je skoda, ze se to prosazovalo silou,… Tezko neustale odkladat stavbu, diky statu a RSD,…
Osobne mi je uz jedno, ktera z variant by se postavila, ja bych preferoval tu stredoceskou, ale fakt mi je to uz jedno, jen aby se zacalo uz stavet…
Jak nikdo nekomunikuje. Současné řešení vzniklo přepracováním původního projektu z roku 2010 právě kvůli snižování hlukové zátěže.
To pletete dve veci, stavbu o ktere ted se zde pise blokovali bechovice a uhrineves, kvuli nim se tato stavba upravovala, ale HP maji problem s existujicim usekem mezi D10 a D11… Mj., oni prave dlouhodobe kritizuji vubec to, ze je okruh veden smerem do mesta, a variantu kterou prosazuji uz cca 20 let s nimi nikdo diskutovat zatim neprisel, RSD trva na teto variante… Otazkou je jake namitky ted HP maji, ale podle me budou chtit zatrubneni toho problematickeho useku, kvuli hluku, … druhou otazkou je, zda jim nevadi soucasny provoz na D11… Zajimave take bude prave reseni hluku… Číst vice »
Pokud by se jih a západ udělal 3-4 pruhový tedy od Ruzyně, až po Zbraslav respektive na odbočku na Vestec tak je to vyřešené. Spojka Vestec-Běchovice jen pro OA by dávala smysl. Jenže narazíte na řev v Horních Měcholupech, Petrovicích a Újezdu. Protože pozemky okolo i včetně se prodali na develop projekty. Takže spíše bych to pojal ,až po dostavbě okruhu Běchovice-Modletice něco jako Průmyslovou tedy komunikace uličního typu nebo kombinace s stávajícími ulicemi a novými komunikacemi. Okolo bych začal ten mega okruh. Například spojka D10 s D11 by pomohla odklonit tranzit který jede kolikrát jen okolo Počernic, protože pak… Číst vice »
Jenže to jak je to namalované, že fixem někdo něco nabastlil do mapy je v reálném provozu o ničem. Jakože ten kdo to vymýšlel doufá, že ten kdo bude chtít třebas z Letňan na letiště tak pojede někam k Kralupům a odtud na letiště. Tak to fakt nebude. Doprava skončí opět v městě, protože to každému přes to město za prvé ukáže navigace jako kratší a i když ne tak každý bude vědět, že to kratší je. Ideální stav? Dostavte to jak to je. A protože město se rozrůstá, až dokončíte toto tak začněte stavět ten megalomanský okruh z mapy… Číst vice »
Já bych chtěl obchvat České republiky.
Ten už z velké části je.Chybí akorát kus na Slovensku.
K te prvni vete, ano, to je i muj pripad, kdyz pojedu ze strednich cech k Uvalum a potrebuju na D1 nebo k Ricanum, tak prece nepojedu az do Bechovic a pak zase zpatky, kdyz kratsi to bude stihnout pres Skvorec a Krenice… Mozna ze to bude rychlejsi po prelozce I/12 a po 511, ale hodne si zajedu a jeste mozna do husteho provozu…
Jinak souhlasim, vnitrni okruh soucasne naplanovany je prakticky okruh centra, dal jsou mozne i dalsi tangenty, jako Prumyslova a mozna prave tato cast dalnicniho okruhu…
Tato stavba potreba je, po cernokostelecky/kutnohorsky je dnes peklo jezdit… Stejne tak je treba se zbavit tech svetel na Prumyslovy…
Tak H.Pocernice snad obklicene jsou (ze 3 stran) uz ted, takze na tom se stavbou 511 nic nezmeni…
Kdyz se delala EIA, tak posouzeni na hluk a imise muselo byt provedeno a muselo vyjit kladne (snad existuji hlukove ci imisni mapy), nebo je ta EIA spatne? V cem? Treba hlukove limity se nemenily od r.2011, EIA je z r.2017. To je to, proc se ptam. Jestli je to od Prahy 20 nejaka dojmologie, nebo maji skutecne relevantni podklad o tom rici: „Ne, takhle to neni, je to takto“
511 bude mít přímé negativní dopady na HP. přímým dopadem samotné stavby 511 je zvýšení dopravy na 510 o asi 30%. 520 by měla přihodit dalších 20% (oboje nárůst proti nulové variantě). Další věcí je, že na různých místech je tvrzeno, že kapacita okruhu (resp komunikace této kategorie 3+3) by měla být nějakých 85-105tis vozidel za den (viz posudek EIA 511, vypořádání připomínek k plánu udržitelné mobility Prahy), nicméně dle různých DIP jim po dokončení okruhu vychází na 510 zátěž >120tis za den. Zde je vidět, jakým způsobem se přistupuje k posuzování, neboť když chtěl někdo posoudit 511 na zátěž… Číst vice »
Konečně někdo ví , o čem mluví.
Na jaky projekt se delala v HP EIA? Okruh se tam zatim nestavel, D10 rozsireni vyjde, D11 zrejme take diky hlubokemu zarezu…
A co na to říkaj v Jirnách nebo Jirných nebo jak se to vlastně skloňuje?
Jirnech jako dojmy pojmy o dojmech a pojmech
fajn a co tam na to říkaj? 🙂
Problém je, že se zase akorát udělá 1684315544 studií o h*vně aniž by se koplo do země a ve výsledku to bude úplně jedno, protože do té nové varianty hodí vidle zase nějaký jiný starosta nějaké jiné vesnice. S hustotou osídlení, jakou máme ve středních Čechách, není možné dát dohromady variantu, proti které by nikdo neprotestoval. Pokud má být někdy okruh kompletní, musí se prostě protlačit silou.
Okruh dále od Prahy přestává být okruhem. Zatímco v současné stopě slouží provozovaná část i pro značnou část dopravy mezi jednotlivými městskými částmi místo cest zastavěnými plochami, při delší variantě by toto odpadlo. a na východě Prahy je i současně navrhovaná trasa stále za hranicí souvislé zástavby. Vámi navrhovaná trasa by byla dvakrát delší a dotkla by se mnohem většího počtu obyvatel. Navíc je tato trasa vedena po kvalitní zemědělské půdě.
Ale to je přesně ten základní problém naší stavební legislativy: stačí při odvolání k orgánu nebo k soudu napsat takto vágní a nekonkrétní vyjádření a už je problém. Dlouze se zkoumá a soud to většinou hodí pod stůl, aby náhodou neudělal nějakou chybu – při takto velmi odborné kauze. A pak se to vyčítá projektantům a ŘSD. Ale je vůbec možné při složitosti liniových staveb a za dnešní podoby stavební legislativy odevzdat podání bez možnosti takto jej vágně napadnout? Já si myslím, že nikoli. Proto stavíme dálnice 13 i více let. Bylo by správné taxativně vymezit kvůli jakým PODSTATNÝM nedostatkům… Číst vice »
Proboha tak ten okruh postavte z Mezna, kolem Vlašimi do Kolína ať těm Pražákům pořád jezdí kamióny skoro centrem a střední nám se tady uleví. Když to nechtěj tak jim to nenuťte.
Tím jste otázku „kam s ním“ hezky vyřešil.
Tam se nenajde NIMBY?
Stavbu dalnic blokuje predevsim neschopnost statnich instituci vydat prislusna rozhodnuti vcas a bez chyb, neschopnost politicke reprezentace stanovit nejaky dlouhodoby plan a ten aktivne prosazovat, a to vse v kombinaci s megalomanskymi plany, na ktere nas stat evidentne nema prislusne administrativni a technologicke kapacity…coz se nezmeni, dokud nam budou vladnout normalizacni inzenyri, pro ktere je demokraticky stat a jeho instituce nepritel, ktery by se jim mel klidit z cesty
Ondra L-mícháte jabka s hruškama
S prvni vetou souhlasim a jeste dodam, ze jsou zvykle (RSD a nekdy i SZ a MD) predem diskutovat o zamyslenych variantach s obcemi a vetsinou je postavi az pred hotovou vec…
D1 kolem Přerova, D52 z Pohořelic do Mikulova, D43, D0 Suchdol a Běsovice. Šaškec nad šaškec
Frustrujíci,.
Tak postavit stolky na ulici nebo někde zabrat jeden pruh betonovejma květináčema je jednodušší. To chápu.
To také projektovalo ŘSD? Nebo v čem spočívá to porovnání?
Je sranda, ze nad timhle se pozastavite. Kdyz ale Hrib napsal:
Máme územní rozhodnutí k Pražskému okruhu v úseku 511 (Běchovice – D1)! 1165 připomínek vypořádáno. Další milník Pražského okruhu konečně zdolán, můžeme pokračovat dál.
Tak bylo ticho…
mozna proto, ze vedel, ze tento Hribem oznaceny „milnik“ vubec nic neznamena, jak se dnes ukazalo…
No, mylnik to je, ale buhozel i proti uzemnimu rozhodniti lze podat namitky…
To je hezký novotvar „mylník“ a možná vystihuje podstatu věci lépe, než původně uvedený „milník“.
:-D, pravda… :-D, diky…
Když se může vyjádřit nedotčený účastník územního řízení, v tomto případě Mě. část Horní Počernice tak se k této stavbě č. 511 může vyjádřit například město Ostrava a vyjádřit také svůj nesouhlas… ANO 2011, 511 nebude a hotovo
Tak vyjádřit se, jak vidno, můžete dokonce i vy.
A proc by nemohli HP nebo Prezletice, kdyz se jich tyka navazujici usek? To je jako postavit z obou stran dalnici a az pak se maji vyjadrovat na useku, kterych se jich tyka, to by ztratilo smysl… 😀
Městské části by opravdu neměly mít pravomoc kecat do výstavby strategické infrastruktury celostátního významu.
Ano a proto je i nemorální a nepochopitelné, že do toho mohou kecat ekoteroristi z celé ČR.
Tak snad Babiš na chvíli přestane šikanovat Vojtěcha a zaklekne na počernickou větev holdingu, ať se příprava pohne…
Tak to se pripravte na rev o omezovani prav a vladni svevoli…
Zaměstnanci holdingu mají právo nesouhlasit s majitelem? Od kdy ? 🙂
Jako firmu, jožko! „Nelíbí se ti tu? Tak jdi jinam, sbohem.“
Stav infrastruktury je u nás horší a horší, koukněte se třeba do Polska co tam za posledních 15 let postavili. U nás stále v roce 2020 máme jedinou „dálnici“ která spojuje Čechy a Moravu/Slezsko tedy západ a východ, jedinou dálnici která je v katastrofálním stavu a už dávno měla mít v celé délce alespoň tři pruhy. Metro D (tedy jen jeho část) se otevře tak za 15 let a je hezké že pořád mluví o VRT ale že z Českých Budějovic do Jihlavy jede rychlík jak lokálka asi nikoho nezajímá, obecně spojení našich krajských a velkých měst mimo Prahu je… Číst vice »
Je to tak, začínáme zaostávat a to hlavně kvůli byrokracii. V době otevírání VRT Praha-Brno už bude dost pravděpodobně VRT i v Polsku, Bulharsku a Srbsku.
V Polsku už úseky nad 200 km/h jsou, v Srbsku se staví. Řádově stovky km, ne jednotky jako u nás (pokud vím, 200 km/h se zatím chystá pouze na krátkých úsecích na koridoru do Budějovic).
Tak mi prosím nějaký úsek nad 200 km/h v tom Polsku nebo Srbsku jmenujte.
Specielně trasa Jihlava – Veselí nad Lužnicí je krásná „vyhlídková“ jízda Vysočinou – 50 km/h.
Budějice-Jihlava že je jen lokálka, to bych ještě snesl. Jenže spojení druhého a třetího největšího města v republice že zajišťuje rozpadající se jednokolejná trať, kde se místy jezdí třicítkou, to je ještě o kus horší..
Třebe za mne je mnohem důležitější dodržení smluv a dohod, které minulé vlády uzavřely a dobudování dálničního spojení s Rakouskem nebo Polskem, nebo třeba již zmiňovaný sjezd u Nošovic.
Také dokončení D1 u Přerova považuji za mnohem důležitější, než pokračování D0. Kompletní D1 by extrémně ulevila Přerovu a přestala by být „dálnicí duchů“, púrotože veškerý tranzit za Vyškovem sjede z D1 a tlačí se přímo na Olomouc po D46 a po D35 zpět na D1
Ne, tyto úseky, i přes svou nepopiratelnou důležitost, nejsou „mnohem důležitější“, než D0. A to ani omylem.
Pro někoho, kdo do Prahy nejezdí, tak důležité jsou. 🙂
Já také nejezdím do Prahy (autem), ale občas se potřebuji dostat přes Prahu. Od Liberce na Plzeň, nebo Strakonice.
To je hodně akademická diskuze, jestli je horší tranzit 30 000 vozidel denně po kapacitní komunikaci na okraji Prahy nebo 10000+ vozidel přes širší střed města, jako je tomu např. v případě Vysokého Mýta, Náchoda, Břeclavi nebo dalších. Pokud se také mohu zúčastnit diskuze, tak u mě jednoznačně za B, resp. D0 považují za nejdůležitější dopravní stavbu v ČR obvykle jen pražáci, kteří vůbec netuší, jak to vypadá v regionech.
A už jste viděl mapu naší dálniční síťě? To je právě problém, že ta kapacitní komunikace jde do oblastí Prahy, kde žije několikanásobně víc lidí než ve vašich vyjmenovaných oblastech (jenom pro info Strašnice mají +-37 000 a Breclav +-25 000 obyvatel a to je jenom jedna čtvrť, do které nyní tranzit zajíždí). A místo aby ten tranzit jel po okraji a zbytečně nezajížděl do širšího centra Prahy (Strašnice rozhodně nejsou okraj Prahy). A není to jenom problém Prahy je to problém i Hradce, Budějovic, Plzně, Brna, Ústí když se chtějí dostat na druhou stranu republiky. Spíš se se setkávám… Číst vice »
Tohle srovnávání nemá velký smysl a na „mnohem důležitější“ bych byl mnohem opatrnější. Vím, že D46 je při uzavírkách peklo, ale je otázka, jestli větší, než Štěrboholská radiála a navazující Jižní spojka, kde jsou kilometrové kolony v lepším případě obden a v nich tisíce chudáků z celé republiky.
Tisíce chudáků jsou tam dobrovolně. Mají mnoho alternativ ke svému lenošení.
Napříkald pobírat sociální dávky jakožto dlouhodbě nezaměstnaní, namísto toho, aby dožíjžděli do zaměstnání po silnici. Stačí přece zakázat autobus a jako mávnutím kouzelného proutku začčne jezdit vlak Přerov – Tovačov s jízdní dobou pod 20 minut.
Pohraniční úseky mají v porovnání s D0 prakticky zanedbatelné zatížení. Měly by se dodělat abychom si neuřízli ještě větší ostudu, ale významem nemůžou konkurovat.
D1 u Přerova je bohužel chronický problém, který do značné míry vzniká přímo v dotčené lokalitě (Dluhonice vs zbytek Přerova). Dokud Přerov a stát nedají jasně najevo, že kvůli pár desítkám nespokojenců nebudou trpět desetitisíce, nepohne se to nikam. Kvůli tomu se nemusí odkládat ostatní dálniční stavby napříč republikou.
a tak se nehádejte. prostě je tu několik důležitých staveb a není třeba dělat top 5 i když…
podle počtu aut bude nejdůležitější celá D0, ale jsou i další důležité úseky, třeba středočeská část D3 (omlouvám se Nažidlům), D35 Hradec – Mohelnice, D1 – 3+3 u Brna, D1 Přerov, …
Zanedbatelné zatížení? Když se zimě v so večer vracím z Mikulova, tak proti mně jede souvislá šňůra. Z celého dálničního tahu sever-jih přes Moravskou bránu chybí blbých 25 km mezi Pohořelicemi a státní hranicí. V lautr rovině, a až před Mikulov ve stopě stávající I/52. Akorát že to není u cajzlů.
Uz mi prijde, ze jste tam u vas fakt nemocni.
Hustota dopravy okolo Mikulova dle scitani z 2016 je 10-15000 vozidel za 24h, zatim co existujici kratky usek D0 u napojeni na D11 je vice nez 60000. Prakticky vsechny tyto vozidla jedou po Sterboholske spojce mestem. Tolik k rozdilu v doprave. Navic za zpozdeni D52 si muzete sami prostrednictvim vasich zastupcu ve vedeni kraje. Jako jediny kraj jste nedokazali tusim 6 let schvalit zasady uzemniho rozvoje a tim uplne blokovali pripravu stavby.
A to hlavni na zaver:
On nekdo rekl, ze D0 se bude stavet misto D52??
Má pravdu, starosto…
…předsedo.
Taky je dobrá ta legrácka s vlásenkou a kruhovým objezdem na D35 na kraji Olomouce. Asi dvoukilometrová propojka, co to má vyřešit, je stále v nedohlednu a o nějaké provizorní řešení (mostek co by vykřížil dva nejvíce kolizní směry, nebo možná aspoň přelajnování a semafor) zjevně není zájem.
Jo, to je dnes moderní – zklidňování dopravy. Nasázíte do cesty něco, co donutí zpomalit. Například 10 km/h před přejezdem, aby se motorák musel znovu rozjíždět. Já si to nevymyslel a na silnici to prý má dávat smysl. Asi jako turnikety v pěší zóně, aby po náměstí chodilo míň lidí.
A to už je to tam teď aspoň dobře značené. Na počátku to byla dokonalá past – 50 metrů před kruhákem byla značka Konec silnice pro motorová vozidla, těsně před kruhákem značky Kruhový objezd a Dej přednost v jízdě. A jinak nic. V prvních týdnech tahali hlavně v noci z kruháku jedno auto za druhým, protože kdo nevěděl o stavbě, tak toho nenapadlo, že najednou bude silnice s Vmax 110 km/h ukončená tímhle způsobem. Teprve později začali přidávat postupné omezení rychlosti, varovné značky a nakonec posunuli konec rychlostní silnice před mimoúrovňovou křižovatku u Křelova.
Tak ty stavby si vůbec v ničem neodporují, tak nevím proč řešíte, která je důležitější. Navíc to není ani problém peněz.
Nevím jestli se už nezměnila situace ale Dolní Chabry (dotčené další stavbou úsek 520) vlastní (vlastnily) malé pozemky v trase této části okruhu jen a pouze za účelem blokování stavby.
Tak jsem se nemýlil, Dolní Chabry podaly odvolání. Sice se jich stavba nijak nedotýká ale jejich cíl je jediný už žádný kousek obchvatu kolem Prahy a když už tedy musí být tak jinudy nejlépe co nejdál.
Tak dnes ideální stav. Stát státu to vyvlastní nejrychleji 🙂
Ať žijí lži. MČ nemohou nic vlastnit, mají pouze přidělené pozemky a nemovitý majetek do správy. A už vůbec nehrozí, že by MŠ měla ve správě pozemek mimo své území…propaganda žije.
Tak samozřejmě „nejpotřebnější chybějící část“ je daleko spíš ten úsek s mostem v Suchdole. Tenhle úsek se dá objet přes Spořilov a pro řadu relací zůstane trasa přes Spořilov výhodnější i potom, protože trasa od Běchovic je prostě špatná kvůli výduti „okruhu-hrušky“ do Modletic. Ale už aby byla aspoň tato špatná trasa v provozu!
Vydutí je špatně, to ano, protože kdo chce do jižních částí Prahy, musí zde tak jako tak sjet na místní silnice. Pro tranzit samotný ale patrně Spořilov o tolik výhodnější nebude. pokud se nebude cpát již od počátku na plný Barrandovský most. Suchdol pomůže opět převážně tranzitu, a to ze severu na východ, neb do odlehlých částí Prahy se to dá s vnitřním okruhem již dnes.
hlavně kamiónům se tranzit přes Spořilov prostě zakáže….
Pomůže celé severní Praze v cestách na letiště a do Plzně. Nezapomeňte, že pražské městské čtvrti mají stejnou lidnatost, jako největší česká krajská města. A celé serevní město bych za čtvrtinu Prahy určitě považoval.
Jen mi nejde do hlavy metalita jednoho ekoteroristy z Chaber, který se mnou každý týden v pondělí létal do práce, a stejně proti okruhu bojoval. Tomu by okruh přidal snad týdny čistého času života navíc.
Pokud Prahu čtvrtíte na 4 díly, tak to opravdu vychází. Jen nevím k čemu je takové dělení, které používáte jenom vy, dobré.
Pokud je podezření, že došlo k „nesprávnému posouzení vlivu záměru na hluk“, tak podání takové námitky nelze považovat za zdržování, ani postoj proti stavbě jako celku.
Tak podobné námitky dávají Děti Země.
Voda z Tetčic, majitelé Vechtrovny Troubsko nebo Havránková či Kučera – to jsou prototypy zdržovačů, jejichž jediným cílem je blokovat stavbu, bez věcných argumentů.
No, a z výše uvedeného vyplývá, že nyní se mezi ně zařadilo ještě ANO.
Hodit všechny do jednoho pytle. Dát na jednu hromadu paní Havránkovou a frustráta z Tetčič, to chce opravdu velkou drzost.
A jaky je v tom rozdil?
Zkuste si prostudovat jednotlivé kauzy. V kostce: D11 a paní Havránková je typickým případem státní arogance. Jediné, co chtěla, byla náhradní pozemky, aby měla kde hospodařit. Mluvit o ní jako o zdržovačce může jen naprosto bezzásadový a bezpáteřní člověk (například Miloš Zeman)
Neuvazovali jste (redakce), ze byste udelali rozhovor s panem Vodou z Tetcic. Ze by mohl sirsi verejnosti osvetlit sve postoje…
Nedáváme prostor duševně chorým jedincům a lidem škodícím společnosti,
Já myslím, že by to spoustu lidí zajímalo, tedy pokud byste měl „správné“ a ne servilní otázky.
Návštěva novinářů v době léčebného procesu by pacienty mohla rozrušit a proto primář psychiatrické léčebny toto nepovoluje. 🙂
Si klidne do Tetcic zajedte sama. Pan Dvorak si s Vami urcite rad povyklada….
Velmi zásadní. Havránková chtěla hospodařit a pole směnit za jiná, ale státní aparát se choval natolik arogantně, že to dopadlo tak, jak to dopadlo. Dvořák z Tetčit má zdržování a prudění jako cíl a ne jako prostředek k dosažení nějakého smysluplného cíle.
Havránková je soukromý zemědělec. Nechtěla peníze, chtěla směnit své pole za pole o stejné bonitě. A to bylo pro řsd neřešitelné. Protože státní pozemky v okolí měl pod palcem jiný úřad. To už by museli spolupracovat dvě státní instituce. A to je v naší státní byrokracii neřešitelný úkaz. Nedělejte si iluze o tom jak tehdy vypadalo vykupování pozemků pro státní organizaci ŘSD. Přijeli dva chlapy v Superbu nebo Audi. Kožené bundy, roláky, drahé hodinky a ověšeni zlatými řetízky i náramky. Kdo smlouvám moc nerozuměl, podepisoval smlouvu o prodeji svých pozemků ve prospěch nějaké firmy. Tato poté prodala zmíněné pozemky státu.… Číst vice »
Nevystupuje tu náhodou pod nickem Souprava, DPP odporník a pod.
Ono s tou Havránkovou to bylo složitější. Tam si dosti arogantně jednající strana (stát a samospráva) vytvořiula natolik „dobré podmínky“ že vše trvalo tak jak to trvalo. Havránková na tom měla podíl až v „druhý řadě“ – kdy zareagovala na aroganci „moci“. a řekněme, že velmi úspěšně.
Horní Počernice a Černý Most by měly řešit svůj úsek (510), kde v rámci rozšíření komunikace na 3+3 pruhy se bude řešit hlukové zatížení. Tady by mohly uspět s námitkami a vynutit si na ŘSD postavení vyšších protihlukových stěn.
Betonové zdi až do oblak. Jo, autíčka… 🙂 Není náhodou ta silnice výše než sídliště? K čemu pak ještě vyšší stěny?
sídliště na ČM možná jo, ale Horní Počernice jsou ještě výš a některé lokality se dívají na okruh shora
jinak HP chtěly po ŘSD nějakou studii proveditelnosti zatrubnění 510 podél HP, které by mohlo přispět ke snížení dopadů a tedy i odporu místních. ŘSD je odpálkovalo s tím, že dle nějaké studie z roku 2016 to není potřeba a znova nic zkoumat nebudou. Jenže podklady studií z roku 2016 jsou oproti aktuálním výhledům zastaralé a podhodnocené. Když se vezme, jak je 510 exponovaný a zatížený, tak bych čekal snahu řešit to co nejlépe, jde o pár set metrů, zejména když se to porovná s kompenzačními opatřeními která se slibují na nově stavěných úsecích. Ovšem v této lokalitě je ze… Číst vice »
…a pak to take dlouho trva, protoze kazde rozhodnuti je pak napadeno a opravnene,… RSD nesmi hrat mrveho blouka, skodi tim vic nez si mysli…
Tady je bohužel taky zažitá představa, že když se někde staví silnice, tak to musí její okolí bolet. Tady se staví komunikace mezinárodního významu za těžký peníze a není ochota zainvestovat do kompenzace negativních dopadů, přestože by to mohlo stavbu urychlit. Byl jsem na několika jednáních s ŘSD a v podstatě první co sdělili zúčastněným bylo, že co se týče kompenzačních opatření, oni s péčí řádného hospodáře preferují minimalistické low-cost řešení a ať nepočítáme s tím že by udělali dobrovolně něco, k čemu nebudou nějakou vyšší mocí donuceni. S timhle přístupem jsou ovšem různé protesty a odvolání v principu nevyhnutelné.
No prave…
Potvrzuju.
Vite jak slozite by se tam resil hluk? U tech skoro 20 patrovych panelaku a zastavby v HP? Tam je dalnice prakticky vyvysena na naspu…
Misto staveni hospodarsky extremne dulezite infrastruktury se neustale jenom zvani, vyklada, odvolava, zamita a tim padem se terminy zahajeni a hlavne terminy dokonceni takto dulezitych staveb posouvaji prakticky jiz ne o roky ci desetileti, nybrz do dalsich, budoucich generaci.
Toto je opravdu tristni a extremne smutny stav pomeru v Ceske republice. Bohuzel toto zrcadlo jen odrazi mentalitu lidi a celkovou vykonnost a efektivitu predchozich a aktualni vlady.
Zmena k lepsimu je v nedohlednu, na tom nezmeni nic ani pripravovany novy stavebni zakon, at uz si budete nalhavat co chcete.
Okruh prostě nejde bohužel hlavně z politických důvodů. 🙁
A nemůže za to Úřad Prahy 22..Na ty jen spadla kritika, někdo musel být obětním beránkem, na kterého se to svede.
Nový stavební zákon situaci naopak zhorší. Jediný kdo z něj budou profitovat budou různí šíbři z řad developerů.
To je tak, když podstatnou část hospodářství vsadíte na silnice, dálnice, auta a kamiony. Ono to taky něco stojí, kromě obtěžování (nejen) lidí vším tím bordelem. Nejen stavba, i trvalá údržba. Už dnes je na ní dost vysoký dluh.
A na co byste ho chtěl vsadit vy?
Takové vzducholodě už tu dlouho nebyly …..
Pokud by se ti, Františku, nějakým zázrakem podařilo převést alespoň 10% nákladů ze silnice na železnici, tak tu železnici přivedeš k totálnímu kolapsu. To si doufám uvědomuješ.
Zakaz tranzitni kamionove dopravy ktera nezacina ani nekonci v CR by byl dobry zacatek. Jeste lepe se na tom domluvit i se Slovenskem…
A proti stavbě nových železničních tratí se protestovat nebude? Podívejte se na to, proč není ještě rekonstruovaná trať 171 kolem Berounky a to jde jenom o rekonstrukci…