Proti Smartwings jde v Praze i Wizz Air. Od srpna otevře spojení na Kypr
Airbus A320 společnosti Wizz Air v Praze. Foto: Letiště Praha
Letecká společnost Wizz Air otevírá už třetí linku k moři, která míří proti Smartwings. Od 1. srpna začne maďarský dopravce
Rad bych poprosil o vysvětlení jedné záhady když třeba srovnám lety na Malorku či do Barcelony zkraje července tak mi smartwings tak dráhé nevychází
Napřed Dle letušku.cz 2.7.2020
Praha – Barcelona smartwings 2426 / Ryanair 3257
Teda já jsem kujón dokonce jsem našel levnější letenku než ma Ryanair a určitě me to stálo min úsilí než najít larnacu za 9000
Btw jinak těžko říct dle diskuze níže co očekávat na takovem letu od smartwings asi me tam budou celou dobu svihat gumovou hadici a pálit chodidla …..
je to easy. většina lidí tady naádává na smartwings, a přitom v životě s nima neletěla, v životě neviděla, za kolik prodává letenky … a ceny konkurence si tahají z klobouku :)))
Já jsem s nima letěla cca 35x a děs a hrůza. Ani jednou let na čas,většinou pět a více hodin zpožděný let.
Nemůžu se nezeptat proč jste s nima letěla 35x ?
Oba lety zpožděné, víc s nimi odmitam létat. Chování děsné, servis nula. To samé mi nabízí RYanair nebo Wizz a nižší cenu. Jděte už s SW do háje….
Tak už koupeno. Do půlnoci to ještě bylo se 30% slevou, takže fakt super cena! Ještě včera jsem myslel, že tam poletím s Austrianem (cca za 3k RT) s přestupem. Dávat 9 tisíc našim nenahraditelným aerolinkám naštěstí nebylo ve hře nikdy.
Co na to rict nez ze konecne. Wizz Air ani Ryan by nemeli po padu SW Konkurenci a budou si konkurovat sami sobe takze ani jeden z nich na destinacich napr. Do Recka / Kypr nebo kdyby zacaly letat do Turecka. Nehrozi zadne pronajimani strasnych srotu misto 737 Max ktere budou mit po vletech jeste 2krat vetsi nehodovost. Za ceny 3000 namisto 9000 kdyz si tam zaplatite i treba jen misto prirucak tak napr za 2 osoby usetrite 8- 10 000 kc coz se bude dost. Takze i budou moci padnout ceny zajezdua cestovky ktere se domluvi s Wizz /… Číst vice »
Tak ceny zájezdů neklesnou, spíš budou mít cestovky větší zisk
proc trpite predstavou, ze ceny, ktere za lety plati cestovka, odpovidaji cenam v rezervacnim systemu?
ty ceny jsou zcela odlisne. a wizz a ryr tam nic zasadniho neprinesou.
Levnější zájezdy opravdu nebudou. Nebo si myslíte, že u zájezdu za 10 000 tvoří 90 % letenka, 5 % zaplatí hotelu, k tomu nějaké transfery a cestovce zůstane líznutí? Co toto může hodně zlevnit jsou letenky ve volném prodeji, kde Smartwings prodávají jen jednotky míst, zatímco skoro celou kapacitu platí cestovka jako charter a tudíž bez konkurence nemají motivaci jít s cenou dolů. Těch pár míst nedělá profit. Naopak Wizz potřebuje naplnit celé éro, protože do charterů nedělá a tak bude cenově mnohem agresivněšjí. Ryanair bude někde mezi, protože Buzz do charterů dělá, otázka je kolik bude mít kontraktů, ale… Číst vice »
Konecne alespon budou poradnou konkurenci ktera jim jen prospeje.
Tak uvidíme, zda letenky vykoupí menší cestovky..
Za tu cenu se třeba přidají i větší CK..
na kolik prodanych mist v letadle se vztahuje ta „super“ cena?
Určitě se na žádné ze sedadel nebude vztahovat cena 9200,- 🙂 odpovím Vám i tady. Nejedna se o žádný tarif FLEX na zítra, nýbrž o tarif LITE a to konkretne na data 5.-9.8… hodně štěstí, pokud budete chtít někdy letenku za tuto cenu ve Wizzu najít…
Mě by zajímalo od kdy Wizz air prodává kontingenty letenek cestovkám. Ještě jsem nic takového neviděl. Máte k tomu nějaké podklady? Hledal jsem tuhle dost pečlivě a jediné co jsem našel byla ujištění na sociálních sítích, že charterové služby neposkytují. Na jejich webu také nic, celkově je to zaměřené na individuální cestovatele.
ony snad cestovky kupuji letenky “za koncove ceny”?
povim vam sladke takemstvi – nekupuji. a to smart wings ma cenu treba 9 tis za kypr neznamena, ze ho plati i cestovka.
takze slibovat si od prichodu ryru/wizzu. nejake cenove zemetreseni u cestovek je velmi naivni.
Ano, lety na jih SW nedělají nejlépe. Časy a frekvence nebývají špatné, ale ceny jsou neobhajitelné. Ale pravidelné linky ČSA jsou v nejlepších možných časech a za velmi dobré a stabilní ceny. Bude snad Wizz nebo Ryan létat 3x denně na CDG nebo AMS? Ani náhodou, sebraly by to AF nebo KLM a nad cenami bychom zaplakali.
Jestli myslíte pravidelné lety do Ruska, nebo západní Evropy, tedy na linkách kde je konkurence, tak tam jsou cenově přibližně nastejno (s výjimkou Heathrow, kde jsou výrazně dražší než BA), ale v ostatních službách se nemohou konkurenci rovnat. Výpadek Smartwings na CDG nebo AMS by dorovnaly lowcosty a konkurenční linková aerolinka. S cenou by to prakticky nehnulo a pokud by se pohybovala příliš nahoru, tak by to jen přilákalo další lowcosty.
U letu do Ruska neni zadna konkurence. Zadna dalsi spolecnost, ktera nepochazi z Ruska tam z PRG letat nemuze. A ano, cenove jsou vetsinou o 150 czk levnejsi nez Aeroflot na stejne letiste. Bohuzel z me zkusenosti maji na techto letech SW v 50% pripadu zpozdeni.
Takže vlastně máme zachránit celé SW jen kvůli pár linkám, které obslouží +-2 letadla? Jinak teda zrovna PRG-CDG je dlouhodobě výhodnější s AF nebo Lufthansou… (až na nějaký výjimky). AMD lítá v podobných časech už teď KML a Easyjet (opět dlouhodobě cenově výhodnější než ČSA/SW).
AMS* samozřejmě
Ac je pravda ze OK/QS ma vecne zpozdeni, pro me je napriklad na CDG nepostradatelne. Pracuju v Parizi a kdyz potrebuji do Parize tak mohu vyuzit jejich ranni let v PO do CDG nebo pozdeji vecer z CDG treba v PA. To mi AF neni schopne nabidnout a kdyby OK prestalo letat tak rozhodne AF neprevezme jejich 3 lety denne ale prida max 1-2 lety a rozhodne ne okolo 7 rano z PRG, stejne jako to bylo kdyz OK prestalo codeshare s AF par let nazpet. A to same plati napriklad pro CPH, tam sice rano leti RYR ale vecer… Číst vice »
V září letím služebně AMS. CSA 3600 KLM 4900 EZY v den odletu neoperuje. Ještě bych ušetřil kdybych koupil tam CSA a zpět EZY jako oneway to by bylo za 3200, ale už jsem to nechal s jednou aerolinkou.
Jasně, poletím s nimi na CDG aby mi uletěl přípoj….To je stejný jak na FRA. Cena podobná LH ale letíš ATR-kem (myslím rok 2019). A s LH jdeš do terminálu chobotem, a ATR je asi bus….
Já myslím, že Smartwings mají asi tolik loajálních zákazníků jako Air Koryo. Místo státní garance by raději měli založit transparentní účet, aby se na ně mohl složit jejich fanklub.
a ještě sbírat víčka. ony ty letadla jsou dost drahá, říkali pánové a dámy z QS…
případně nafotit nějaké společné foto https://imgway.cz/v/2J2x.jpg
Prý budou zaměstnanci Letiště Praha fotit něco podobného, aby jim Smartwingsové vytopili těch 200 míčů, co jim dluží. Akorát nebudou dělat srdce, ale budou v rukách držet složenky na nájem nebo hypošku 😀
Myslíte že LP neplatí své zaměstnance?
LP plati sve zamestnance, ale take v soucasne dobe je propousti- jde o zruseni 435 mist a prevazne z provozu, mmj.Rusi se i cela oddeleni. Smartwings si svoje lidi stale drzi ac pro ne nema praci.. nepochopitelne postupy🙁
Já jen že pán psal, že zaměstnanci LP budou mávat složenkami tak s toho jsem usuzoval, že protože SW má problémy tak LP neplatí své zaměstnance. Ale ted vážně. Ano o propouštění zaměstnanců vím. Je to bohužel, ale pochopitelné. Provoz je minimální a návrat do stavu před Covid bude trvat pravděpodobně několik let. LP ale mělo nabráno lidi na obsloužení 17milionů cestujících za rok. Tudíž tento stav udržet nešel. Stejně museli zareagovat i jiné firmy v letectví. U SW je situace trochu jiná. Ti ani nenabrali. Zatím si drží jen pár lidí na baráku a technický úsek který ale, byť… Číst vice »
Ta stará letadla nebyla zas tak drahá, dělali jsme cvičnou analýzu dle dostupných dat na výdělek z letu zcela novým letadlem (splátka leasingu rozpočítaná na 20let, obsazenost 180 pax, let 3hod tam, 3hod zpátky (2x vzlet) při 3 letech denně, započítána doba na servis a údržbu, momentálně levné letecké palivo, platba letištím, platy a diety pilotů a CC, vše nadsazené a vyšel čistý výdělek na cca 300 000 kč (let tam a zpět). U starých letadel na leasing musí být výdělek podstatně vyšší. Ale víčka sbirat můžou a vyzkoušet hithit a darujme.cz. Když pořád miliardáři žadoní o cca miliardu, mají… Číst vice »
Ale starší letadlo má draží údržbu a větší spotřebu 🤔
Ale je o dost levnější. A letecké palivo výrazně zlevnilo. Na řeči o dlouhodobých smlouvách na palivo nehrajeme, Smartwings není kouzelný dědeček, ale jeho majitelé jsou drsní byznysoví hoši, kterým jde jen o zisk a nemají problém plakat a naříkat, když jim může kápnout skoro miliarda a vylobovat co jde a ukecat všechny. I u platných smluv. Pořád ještě nikde nezaznělo, zda skutečně nemuseli platit Letišti Praha cca půl roku před koronavirovou krizí. Ta údajná tabulka z ministerstva/ale de facto ze Smartwings s menší ministerskou omáčkou, aby se neřeklo, tohle konkrétně nezmiňuje, pokud mi něco neuniklo.
a tu cenu té údržby a servis jsi započítal?
Jjj.
nevypadá to tak.
Tohle je opravdu velmi hrubý výpočet. Odpovídá asi tak zadání na střední škole a nezapočítává spoustu proměnných. Například cenu paliva na současnou cenu, ale leasing máte na 20 let. U údržby také ta nákladová křivka stoupá se stářím letadla. Stejně tak počítáte s faktem že letadlo létá 365 dní 18 hodin denně. Nemáte započítaný čas strávený na zemi během průletů. Takže si připočtěte další 4 hodiny. Najednou vám už nezbývá čas na údržbu v rámci dne. Dále kalkulujete s plnou vytížeností (asi jste to počítali na 738 nebo A320) , ale tu opět nelze počítat jako konstantu. Jakou kalkulujete cenu… Číst vice »
Musíte tam ještě rozpočítat pravidelné revize včetně několika hodně drahých C-check a D-check (když mluvíte o 20 letech), předpokladatelné škody (poškození motorů a draku, ke kterým tu a tam nevyhnutelně dojde), placení simů a přezkoušení pro crew, nevýdělečné lety (přelety, občas povinné okruhy pro nové piloty), možnost že palivo nebude pořád a všude levné, kompenzace za zpoždění, protože těm se úplně nevyhnete při sebelepším managementu (minimálně pro technické závady atp.), předplacená řešení pro týdny kdy letadlo není dostupné (poškození, údržba, diverze kamsi pro počasí) protože nemáte obří flotilu, kde se dá případně „šachovat“ s dostupnými stroji. Také někdo musí dělat… Číst vice »
Jen ze zvědavosti zajímala by me ta vstupní data … odkud je čerpas?
Strýček google, apod. Spousta toho tam je, jen se to musí pořádně hledat. Dělali jsme to ze zvídavosti už cca před měsícem ve dvou při jedné delší cestě tentokrát ne letadlem, ale vláčkem. 🙂
Kromě toho jsem z oboru ( ok, před pár lety několik let), takže vím i o různých možných problémech, atd. Dali jsme třeba i záměrně o cca 1/4 menší obsazenost letadla, aby byla případná vata. 😉
Mno vzhledem k pojmům jako je třeba fuel Hedging bych si netroufnul ani tipnout za kolik kdo dnes kupuje palivo …. takže se strýček Google je fajn na porno min na finanční rozvahy
Nekeke
Ne, SW prostě nahradit nelze, je to naprosto nemožné 😀
Hmm, dost lidí nemuselo pochopit, že se jedná o ironii. 😉
No to se musí zakázat, takto nabourávat záchranu našeho národního dopravce. Co si to vůbec dovolujou, že jo?
A jeste si dovoli dat nizsi cenu
SkyEurope take letali za korunu a jak dopadli
Z Prahy ve 4 ráno to znamená, že se člověk dostane do hotelu kolem 11.00 a za chvíli ho ubytují. A v odletový den se vyspí a možná stihne i rychlou snídani.
Při příletu ve 2.20 se člověk dostane do hotelu kolem 4.30 ráno, to ho ubytují až po poledni, první jídlo bude až večeře a na konci ho vyženou z hotelu už kolem 10.00 – 11.00 a do odpoledne bude bezprizorný s kufry někde na recepci… ale bude to levnější, to je fakt.
check-in a check-out už v dnešních seriozních hotelech nefrčí. Přijedeš, ihned tě ubytují, klidně i v 4:30, a při odjezdu jdeš z pokoje rovnou do transferu s malou zastávkou na recepci.
aha… zvláštní .. 100% hotelů, ve kterých jsem spal za posledních pět let, na checkin a checkoutech časech trvaly 😀 a to to byly hotely od pětihvězdičkových po trojhvězdičkové … od letištních po vcelku drahé (a „luxusní“) resorty v karibiku … atd atd.
ano, pokud přijedeš ve 4-30 , tak tě ubvytují, pokud mají volný a uklizený pokoj.
tak to se zase nestalo mě, namátkově za posledních 5 let, Tanzánie, Turecko, Itálie, Švýcarsko, Srí Lanka. Obsazenost samozřejmě neznám
Tak pokud vím, že přiletím ve dvě ráno, tak si zaplatím již tuto noc, pokud chci spát. A pokud letím zpět ve dvě ráno a chci mít klid na celý den na pláži a dobalit před odletem, tak si taky zaplatím tuto noc, kterou odlétám. To vás nenapadlo? To raději poletím wizzem za pár korun a doplatím si ten nocleh, ale to je na každém, jak si rozplánuje svůj čas a budget. Nicméně to nelze dávat za relevantní argument v rámci diskuze SW za devítku nebo Wizz za trojku…
A stejnou úvahou se podívejte na let do Prahy 😉
No rozhodne si kvůli casum nebudu kupovat letenku u SW za 9000 zpáteční (opravdu, teď sem na to koukal…) #nebertenamkridla
To, že je SW nejdražší low-cost se ví už dávno. Svojí cenovou politikou si o konkurenci přímo říkají.
A prani je jim splneno. Jeste by to chtelo provezt neco z Tureckem.
Nesmíš tu letenku kupovat na zítra ve flex tarifu 🙂
Konkretne jsem koukal na data v srpnu 😉 5.-9. 8. tarif LITE (jen s prirucnim) za 9258. Wizz 4.-8. 8. za 1352 zpáteční… přesvědčte se sám.
Měl byste absolvovat kupecké počty: Pokud dáte Váradimu 3k a Šimáněmu byste dal 9k, zbyde Vám 6k vejvar. Navíc poletíte v kvalitním A321 Made in EU, namísto šrotu od Boeingu. Většina hotelů za early check-in nechce nic, pokud má pokoj naklizený. Pokud ne, dostanete naklizený pokoj ihned po 1. ranním check-outu, jakmile se uklidí. Za late check-out obvykle neplatím při více nocích nic. Nejvíce jsem kdy platil late check out offiko 30 USD a mohl jsem zůstat do kdy jsem chtěl. Obvykle to ale spraví max. 20 USD do kapsy recepčnímu a nikdo nic neřeší. Pořád mně ale zbyde min.… Číst vice »
A pokud rodina o čtyřech kusech ……………. tak mají ubytování zdarma .
„kolem 11.00 a za chvíli ho ubytují“
Ovšm pozor! Pokud přiletí o 4 hodiny dřív, tak ho před obědem neubytují! A teď ještě tu o Yossarianovi.
Pokud je potřeba k obhajobě Smartwigs takových lží, tak ať to radši padne.
No tak já se na to dívám z opačného pohledu, podle svých zkušeností. Buď vystoupím ve 2:20 na letišti, ještě jsem relativně fresh, v kapse mám ušetřených 6 tisíc, takže bez problémů si můžu zaplatit extra noc navíc v hotelu a ještě mi plno peněz zbyde. Do hotelu dorazím ve 4, jdu rovnou spát, vstanu během pozdního dopoledne, možná i stihnu snídani (pokud ji v hotelu mají do 11) a můžu si začít užívat výlet. No anebo odlétám ve 4 ráno. Znamená to, že jsem nenaspal ani minutu, protože nejpozději ve 2 jsem musel odjet z domova. Během pozdního dopoledne… Číst vice »
Přesně tak, cca 1,5km od letiště Larnaka je třeba hotel San Remo, jednoduchý, starší ale čistý a funkční, v březnu jsem jej měl na 1 noc za 350Kč včetně jednoduché snídaně.
Supi a mršina… A to myslím bez negativní konotace.
To je výstižné a navíc já osobně ani necítím žádnou nostalgii, nebo soucit. Smartwings je pro mě po všech stránkách špatná a zbytečná aerolinka, která má problémy se zákaznickým servisem, bezpečností, dochvilností a navíc je nechutně předražená (za tu jejich cenu na Kypr se dá s konkurencí letět do USA). Myslím, že ani zaměstnancům nebude chybět.
Přemýšlím co navíc oproti Ryan Air nebo Wizz Air přináší SW lepšího a nenašel jsem nic 🙁
Vynadaji a vysmeji se Vam do ksichtu hezky cesky! A to za ten priplatek stoji, ne?
Jj přesně tohle se na palubách děje, a pokud je budeš hodně stvat tak te namelou do bagety …… jako co s ty firmy děláte? Jste fakt ubohý
Myslím, že ani zaměstnancům nebude chybět. Muhehe no co na to napsat tak určitě … všechny tam ta práce ve skutečnosti nebetycne sere. Co je na netu na podporu SW je koupeny … to zařídil Prchal, ta fotka to byl komparz z Barrandova. Pravý zaměstnanec SW se těší na úřad práce. Konečně se ti biootroci dostanou z pout te Satanske společnosti (ty biootroky jsme musel Pavlovi ukradnout, to je tak blby až se mi to líbí). Než si me bude dat někdo jako Pavel do fanklubu …. tak to byla ironie. Jako ten tvůj příspěvek je klasicky hate jaký tu… Číst vice »
Bude to už snad 20 let, kdy jsem z nevědomosti odletěl do Afriky do Egypta se Šimáně. Cestu tam šlo ještě nějak přežít, i když servis byl na hony vzdálený ČSA a i jiným aerolinkám, kde jsem byl frequent flyer i qualiflyer https://en.wikipedia.org/wiki/Qualiflyer . Zpátky ale Šimáně způsobil sekyru 15 hodin čekání na letišti. Nakonec jsme odlétali okolo půlnoci, když už na letišti nešla koupit ani voda. Očividně servaný crew nás narychlo nakrmil a slíbil, že ještě před přistáním roznese snídani a určitě (sic) něco k pití. Pak zalezli se crew dovyspat. Celou noc mně do očí blikala reklama s… Číst vice »
Opravdu to zpozdil Simane osobně?
Pokud vam osobně Sw nevyhovuje tak s nimi neletejte. Nemusite to kazdemu vyprávět na potkání. Ja mam stejné antipatie Air France
A proč bych „nemusel“ vyprávět?? Pokud Vám někdo ublíží a monopolně dále ubližuje, jen otrok takové móresy akceptuje. Pokud, navíc, tahle chamraď, ze mě žebrá charitu, je to přesně okamžik, kdy by nikdo poškozený a poškozovaný neměl a dokonce nesměl mlčet!
Navíc, ryba smrdí vždy od hlavy. A Šimáně je tedy universální viník, ať už autorem je Vík, Dufková, ing. Veselý či jiný hazardér se životy pax a crew, ničitel reputace Česka a drzý těžař našich daní!
Takovýmito komentáři si nepomůžete, naopak odradíte i ty, kteří vám ty vaše výlevy doteď baštili. Nervíky na pochodu?
Komandovat si můžete biootroky u Vás v SW. Píšu názor poškozovaného daňového poplatníka. Na Vaše PR rady a porady si musíte najít jinou kafku.
Pavle si tak plodný ze na to nejde jednotlivě odpovídat, ale tvoje příspěvky doslova znásilňují moje mozkové buňky já nevím jestli to už správce fora nechává volně bujet či jsi tu jako nějaká atrakce, ale to se fakt nedá číst
Jako bojím se zeptat ale, co to jsou biootroci?
Podívej se do zrcadla
A když vy se podíváte do zrcadla, co tam vidíte? Pokud byste chtěl být k sobě upřímný, tak je to obraz losera, který se kromě trollení v diskuzích nemá kde realizovat. A abyste se necítil sám jako odkopnutý pes, máte tu „kamarády“, kteří vašemu „spravedlivému rozhořčení“ rozumí. Co na tom, že jsou virtuální. Co na tom, že všichni používají stejný slovník i „argumenty“. Co na tom, že všichni chrlí své příspěvky z jednoho kompu bůhvíkde v tramtárii. Hromada nicků, pod kterými zde „diskutujete“, obstará i ty tolik zde probírané palečky. Co vás k této nenávisti vůči SW vede, pane Mácho?… Číst vice »
Haha, Vy byste moh’ vystupovat s prašivou kočkou po poutích na rameni, jak Vám ta psychologie stříká vod blatníků! Opakuju: Jsem amatér! I když mám nalétáno a nacestováno možná víc, než jakýkoliv profík. A přestože mám ještě do důchodu docela daleko, tak si už dávno mohu dělat jen co uznám za vhodné. I na Západě je to dream, máknout a od cca 40 už se nehonit dál nikam. To je k tomu „loserství“, jak jste mě odborně vošacoval! S páně Šimáně, samozřejmě, problém mám! Zničil české letectví a v podstatě mě znechutil i soukromě létat. Když musím, tak i s… Číst vice »
Tak s tim ze jsi Amatér souhlasím.
Nic jinýho Ti ani nezbyde. Jak ale pozoruji, tak na letectví je tady i amatér jednovokým – mezi samými slepými „odborníky“ .
Pak má to české letectví mít úroveň, když se všichni klaní zbastlenému hnoji typu SW.
To je přesně co jsem psal, velké lowcosty Smartwings dorazí. A i ty cestovky co teď vychvalují Smartwings změní názor, až za nimi přijde charterovka o 20-30% levnější.
Tak to jako jo ale pouze v případě, že tady bude nějaká konkurence, pokud všichni krom RY vyklidí pole, budou to mít cestovky (a zákazníci) stejně těžké jako u SW. Monopol nikdy ničemu nepomůže, na konkurenčním boji vždy vydělá zákazník.
Ano na konkurenčním boji vždy vydělá zákazník, ale na státní garanci za úvěr pro Smartwings prodělá každý občan.
Tak určitě …. to Ti říkala tvoje kartarka a nebo si to vyvestil ze svých koulí?
Ale nebudou. Díky Coroně teď bude o solventního Koupáka nouze. Takže cestovky i chartery zabojují. Nesnáším cestovat závisle, tak moc srovnání nemám. Ale Koupáci si i chválí např. Tunisany, Turky ap. resp. tamní chartery. Doufám, že vlády turistických destinací své chartery podpoří, aby Šimáně pomohli u kola ven! Šimáně stejně často nasazoval maďarské crew i letadla, takže nevím, v čem měl být Šimáně typickému českému Koupáku přínosem?! Navíc, provozuje už dávno HladoLet. A přece jenom Koupáci už mají děti, co jsou schopny se domluvit a nejsou tak nesvéprávní, jako bývali po Plyši.
Já neobhajuju SW jen říkám, že jakmile se trh ustálí tak je třeba tady mít dopravců co nejvíce, pokud všichni ostatní vyklidí pole a zůstane tady jeden co bude mít monopol (mimo pár letů tunisanů atp.) tak to bude to samé jako se SW jen v bledě modrém.
A víte, že si to nemysím? V Budapešti na Ferihegy jednoznačně dominuje Váradi s WIZZem. A problémy Maďaři s cestováním na business, natož koupáním se za levno a kvalitně, rozhodně nemají! MALÉV odešel a Váradi si postavil WIZZ. Váradi nakupuje kvalitní up-to-date stroje od Airbusu Made in EU, soustředí se primárně na Evropu, namísto Šimáněho Koupáků z Izraele a Kanady. Nepotkal jsem jediného Maďara nebo Slováka z Južného Slovenska, který by nebyl s Váradi a WIZZem happy! Šimáně je primárně bezohledný PZetkářkový kšeftař. Naopak, dlouholetý letecký odborník Váradi a jeho paní veslařka a olympijská medailistka Kinga Bota jsou často hosty… Číst vice »