LOT 3a leaderboard

Proti rychlejšímu spojení z Prahy do Mladé Boleslavi vznikla petice, jiná trasa není podle SŽ možná

Železniční zastávka Všejany. Foto: Pavel Hrdlička / Wikimedia CommonsŽelezniční zastávka Všejany. Foto: Pavel Hrdlička / Wikimedia Commons

Správa železnic aktuálně počítá se zahájením stavby v roce 2027.

Zpět na článek
264 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Redy

Všejanská spojka je k ničemu obyčejným lidem, jde o nákladní dopravu. Studie proveditelnosti je jedna velká lež, SŽ má jiné řešení, stačí jít s pravdou ven. Lidé v obci nechtějí elektrifikovanou trať, nechtějí přijít o krásnou přírodu a klid. Mafii STOP !!!

Vrták

Ať se na mne nikdo nezlobí, ale na dnešní dobu je JD 45 minut do MB mizérie, když bude v budoucnu potřeba mít JD do Liberce za hodinu. Pokud by tu klikatici navrhli před 15 lety budiž, ale dnes by se to mělo projektovat co nejpříměji, aby bylo možné v budoucnu razantně zvýšit rychlost, viz. Ferdinandka.

Karlos

Nevím proč někdo argumentuje lepším cestováním po dálnici. Tady se jedná o železnici, a tam je cesta z Liberecka tragická. Od dob, kdy jsem jezdil do Prahy přímým rychlíkem, se v podstatě nic zásadního neudálo. A to myslím posledních cca 50 let. Kosmetická modernizace zkrátila dobu o necelou půl hodinu. Stále je to ovšem přes tři hodiny cesta. Z toho profituje jen autobusová doprava, v pracovní každou půl hodinu něco jede, a to úplně vytlačili ČSAD. Vlak (rychlík) sice jezdí každé dvě hodiny, oproti dříve 2x denně, ale s nutným přestupem v Turnově, a navíc s čekáním. O ceně jízdného… Číst vice »

Vbb

Nevím proč někdo argumentuje lepším cestováním po dálnici.
Žeby proto, že se zákazník rozhoduje o tom, jestli půjde na nádraží nebo vezme klíčky od vlastního auta, hlavně podle jízdní doby a komfortu?

Karlos

Tady přeci nejde o to , co je pro koho lepší, ale proč je situace taková jaká je…Kdyby se tady řešil problém silnic, namítnu proč není po x desítkách let ani papírově hotová D35. 😉

Vbb

To sice namítat můžete, ale nic to nemění na tom, podle čeho se zákazník rozhoduje.

Leinad

Rád bych viděl od obou stran rozumnější argumenty a snahu o kompromis. Trochu se na to těším, ale trochu reálně hodnotím jak vypadaly předchozí spory. – D8 ekoteroristům najust na nestabilním terénu a následně opravovat za cenu větší než by stál původně navrhovaný tunel. Uřad má pravdu. – V Uvalech místní nechce hlukovou stěnu, tak se s ním budeme soudit. Vyhraje soud o stěnu na své straně, tak mu SŽDC najust dá stěnu na druhou stranu trati, aby chránila les. – Babka Havránková chce stejnou farmu jinde. Tak se s ní budeme deset let soudit a nakonec ji vyplatíme daleko… Číst vice »

Novák

Chápu, že ochrana soukromých statků musí být v našem právu nějak zakotvena. Na druhou stranu mi zcela chybí obrana veřejného zájmu. Není přeci možné, když někdo posbírá 400 podpisů (a bůh ví, jak moc „erudovaných“) aby tím ochromil, konečně alespoň chystanou dopravní obslužnost takových aglomerací jako je Mladoboleslavsko, potažmo dále Liberecký kraj. Jen podotýkám, že nejsem z MB ani LBC. Nicméně páté největší město v ČR by mělo mít důstojné spojení s hl. městem. Kdo tudy někdy jel musí mi dát za pravdu.

ABC

myslím že reálný dosah petic poněkud přeceňujete

Novák

pokud reálný dosah petic přeceňuji, bude to v tomto konkrétním případě asi jen dobře.

ABC

Slabá hodinka po dálnici je celkem důstojná

Joseph

Každý nemá řidičák, každý nemá ani auto. Postavte se nohama na zem.

Člověk

Někdo, kdo nemá řidičák ani auto, asi nebude bydlet v nějaké semisatelitní vesnici a cestovat pravidelně za prací do města.

Joseph

Jak to děláte, že to víte… nepaušalizujte.

Honza

Ale tak naopak zas každý nemusí mít auto. Bydlím v Neratovicích, denně jezdím do Prahy za prací a auto nemám a nechybí mi. To že Vy si život bez auta neumíte představit, neznamená že su takový všichni. Před čtyřmi lety jsem na tom byl stejně. Pak jsme auto prodali a najednou nikomu nechybí a žijeme dál.

Novák

já vím, že po D10 je MB a dále po R35 i LBC dostupný, ale svou glosu jsem dal v podsekci „železnice“. Čímž nebrojím proti individuální dopravě. Všechny druhy by se měli doplňovat. Jenže do zmíněných oblastí nevede ani dvoukolejná, na tož elektrifikovaná trať a to je myslím špatně.

robert

Ve Všejanech je nějaká psychiatrická léčebna? Fakt nestačím zírat…

Nikdo

Nejbližší jsou Kosmonosy nebo Bohnice

Ondřej

Bohužel právě není!

Zlámalík

Mně to trasování přijde dost slušný, nicméně to bude chtít vyargumentovat a ne mlátit projektem do stolu.

Tom

Nemám slušných slov na tyhle =%))& $& NIMBYsty

jan

Nebo varianta B) se na lysou úplně vybodnout a objet ji zleva.

Nikdo

Ale už se to tak dělá tzn Mladá Boleslav Všetaty Neratovice Čakovice takže jaká to bude úspora nebo jak myslete z levá ?

Joseph

Sobci… když by se jejich cestování do Prahy zlepšilo, tak budou tuto stavbu podporovat. Pokud je to trochu omezí, budou dělat vše pro, aby se tato akce nerealizovala. No jo, jak by řekl dr. Thomayer… u některých lidí se projevuje dementia mesobohemica.

Xaver

Člověk je stvoření sobecké a sebestředné a někteří to dohnali do takového extrému, že si o sobě myslí, že jsou středem vesmíru.

Jakub Šašinka

Já si myslím že, trať přes Milovice je super, konečně by měl využití koridor Praha – Lysá n. L. kde jezdí většinou vlaky při opravách / nehodě na hlavním koridoru. Mohl by tam jezdit i vlak linky S32, pokud by postavili další nástupiště, pak by po tomto koridoru mohli jezdit vlaky do ústí (Liberec – Ml. Boleslav- ústí n. L.), potenciál této trati je velký, ovšem se rozhodli ti kre*eni že tam se stavět nebude, jenže lidí co to potřebuje (spojení do MB) je daleko více…

Šašinka Jakub

Asi jsem zde našel někoho kdo má stejné jméno a příjmení 😀

Nikdo

Liberec Ústí nad Labem přes Boleslav to jste asi neviděl mapu

Nikdo

Prozatím stejně nejezdi přímé vlaky do Liberce tak stejně se asi bude jezdit přes Turnov tak zase žádná úspora

Vbb

Ještě odpůrci zapomněli na to, že jim slepice přestanou dojit a krávy snášet vajíčka. A taky že pohled na vlak jedoucí rychlostí 200 km/h zajisté způsobí šílenství.
Vše už tu bylo, stačí projít archívy 🙂

Os5600
medical_examiner

Já souhlasím…
Zkuste i jiné trati.

K.S.

Nápad pěkný, vidím to i s přesmyky, ale asi nereálný. Příliš odvážný. Myslím že takováto modifikace je průchodnější mapy. cz/s/jakufafege

Os5600

To bude asi nejprůchodnější řešení. Odvážným plánům doba nikdy nepřála a v této zemi asi ani nikdy přát nebude. Je to škoda.

K.S.

Eh… Ferdinandka? 😀 Ano, bohužel máme problém s tím že tu 40 roků vládli komanči a tak. Ony velké myšlenky a projekty všude trvají dlouho, 10-20 let od momentu kdy se s tím začne, třeba 30 od prvních nápadů, ale bohužel u nás je kombinace memů že velké projekty jsou zlo, toho že všechno musí trvat, že to bude na gh, a že to bude drahé a pak toho že stát se chová jako hovado. Ale myslím si že pokud se podaří změnit atmosféru mírně, tak to půjde celkem rychle. Přece jenom sice jsme národ dost konzervativní, ale v případě… Číst vice »

Ondřej Wagner

Co je to za pitomou housenku? To by snad cesta vlakem do Mladé Boleslavi byla ještě delší než současná trať vedená přes Všetaty.

K.S.

A časově by to bylo také delší?

Vbb

To je váš návrh na absolutně nevhodnou trať na sever.
Poloměr oblouku při nájezdu na pravobřežku je kolik? 350 m? Není to trochu málo, Antone Pavloviči?
Pod Skorkovem navrhuje udělat tunel? Nebo ten kopec zvládnete jak?
Jo aha, vy jste si zapomněl na mapě zapnout zobrazení vrstevnic, tak to pak jo… ale nezobrazení vrstevnic ten tunel bohužel neodstraní.

K.S.

Si ten nájezd přeměřte, poloměr je asi 650m.
Myslím že udělat tam kopaný tunel, je to jenom nějakých kolik? 20m převýšení, není zase takový problém.

Jakub Šašinka

Ale furt, k čemu to cpat tudy?

K.S.

Neříkám že to není zbytečné, ale že to není tragédie jako to popisuje Vbb.

Vbb

Je to tragédie.

Vbb

Sem si to přeměřil a vyšlo mi nanejvýš 600 m. No, to je jaká rychlost? Standardně 110 km/h. Fakt bomba!!!! Výškové poměry: Hovorčovice, km 0, 220 m.n.m Záryby, km 12, 167 m odbočení z pravobřežky, km 16, 178 m Skorkov, vrch kopce, km 22, 224 m Tuřice, km 24.5, 182 m (na 2.5 km pokles o 40 m) Předměřice, kopec, km 26, 230 m (na 1.5 km nastoupat 50 m) … prostě locheska jak vyšitá. 20 m převýšení není problém, pokud ale na to nemáte jen půl kilometru. A to nemluvíme o výjezdu z Prahy – pomalý, jednokolejný (dnes) –… Číst vice »

Os5600

U Záryb je navržen železniční most přes řeku Labe a na něj navazuje násep, trať se v těchto místech drží ve výšce maximálně 178 metrů. Zastávka Záryby je v 6 metrů hlubokém zářezu. Skorkov tunel, výška na vjezdu tunelu 185 metrů, výjezd z tunelu v nadmořské výšce 189 metrů. n. m.(délka tunelu přibližně 1 km), železniční most přes řeku Jizeru na nějž ve přibližně 25,80 km navazuje železniční tunel jenž přechází do zářezu v km 29,40. Následuje stanice Benátky nad Orlicí v zářezu v nadmořské výšce 198 metrů nad mořem. Za stanicí BnO následuje klesání ze 198 m na 190… Číst vice »

Vbb

A na „oficiální“ trase je kolik mostů a tunelů?
Jeden oblouk na 110 by při traťové 200 způsobil např,éměř t75% ztrátu kinetické energie. A časová ztráta taky nemalá.

Takže bych tu navrženou trasu ohodnotil slovy klasika „Je to sice dál, zato horší cestou“.

Nikdo

Odkud jste vzal Benátky nad Orlicí ? Ty jsou někde v pardubickém kraji ne ?

Jakub Šašinka

To je úplná kravina, linka S22 je daleko důležitější jak něaká vedena přes Benátky n.J., myslím si že daleko větší význam má ta přes Čakovice.

Joseph

Udělejte mi trať z Prahy Holešovic do České Lípy… a prosím i nějaké mosty…

Já, kdo jiný

Elektrickou, motorovou nebo parní?

ušatá

Je to podobné návrhu na novou trať na MB s tím, že od té Prahy to mělo jít na Brandýs a pak přes Starou Boleslav na Benátky atd. To je asi nejlepší řešení i s možností napojení na stávající tratě a obsloužení značného množství sídel v této oblasti. Každopádně bych ale i při tom tu spojku na Všejany také postavil, ale rychlost by tam mohla být do 140 km/h, což by mohlo pomoci s vypořádáním se s některými námitkami a udělat jim tam i více zastávek, aby i oni měli pocit, že jim to k něčemu je. Tedy nejen dálková… Číst vice »

Bram

Tento návrh, byl li by odsouhlasen k realizaci, by těch problémů přinesl asi tak stokrát více, než je v současnosti schválená stopa.

Jojo

Podobná trasa byla s jednou z variant při výstavbě trati z Prahy do Boleslavi

René

Tak tu trať posunu o 500m do pole a starou zruším. Všejany si oddychnou od hluku, budou mít vody a ostatní budou mít spojení.

Pietro

Rozmohl se nám tu v poslední době takový nešvar… Nimbisté sepisují petice, opírají se o smyšlené argumenty… nu, proč ne, mají na to koneckonců nějaké právo. Katastrofou je ale, že se toho chytají zastupitelé obcí a krajů, aniž by si dali práci s nastudováním faktů a projektových dokumentací. Ukázkou je například VRT Praha – Drážďany, kde petičisté dokonale zpovykali nové zastupitelstvo kraje, které se jalo bezmyšlenkovitě hájit zájmy hrstky občanů před zlou želeničářsko-betonářskou lobby. Výsledkem je pracovní skupinka vybraných odborníků s kvalifikací od vrátného po boxera, která se neshodne ani na termínu či obsahu jednání a která má zachránit existenci… Číst vice »

medical_examiner

Počkejte si 20 let a přemýšlejte u voleb… 😀

Greta

Tak zastupitelé obcí a krajů, pokud jimi chtějí zůstat i po příštích volbách, logicky podporují mínění většiny svých potenciálnich voličů a žádné studium projektových dokumentací na tom nic nezmění. Můžete se kvůli tomu rozčilovat, ale to je asi tak všechno.

Petr

A to je to léta plánované. Do třetího největšího města Středočeského kraje, není na papíře ani čárka, jen je konstatováno krajem, že nemá dostatečné železniční spojení. To bude rambajs, až to za pár desítek let začnou kreslit. 😀

ušatá

Je zajímavé, ale jak se daří stavět dálnice, mimoúrovňové křižovatky, obchvaty, nové silnice, parkoviště. Přitom to vše má podstatně horší dopady než ta železnice.

Petr

No nevím, zrovna u tohoto města slýchám o obchvatu již od základky, když jsem nastoupil na SOU, tak se zrovna u něj dokončila křižovatka přes výpadovku na Prahu s tím , že je to začátek obchvatu (to byl rok 1985). No výpadovka už vede jinudy, jen ten obchvat má pouze tuto křižovatku. A dálnice se ukončila v roce 1989 a pětikilometrové pokračování se otevřelo v roce 2017.

Martin

Dopravní spojení na trati 070 je už nyní na hraně své kapacity. Nerozumím tomu, proč nedojde k elektrifikaci tratě a jejímu zdvojkolejnění. Doprava z obcí v Praze Východ / Mělnicko do Prahy není optimální. Pokud stávající trať opustí osobní doprava, obávám se že doprava bude v absolutním rozkladu (autobusy stojí stejné kokony jako osobní auta)

-TR-

Proč by osobní doprava měla opustit stávající trať? Jak správně píšete, slouží to pro spojení do Mělníka. Není problém po přetrasování R Praha – Turnov po Všejanské spojce zavést Sp Praha – Mělník a současně ponechat Os. Úsek Všetaty – Mladá Boleslav by se stal prostou lokálkou.

Martin

Ta lokálka až tak super není. Dnes zastavují např. v obci Byšice i rychlíky a SP vlaky směr Mladá Boleslav. Jaké spojení bude po změně trasy? Stejné? Lepší? Nikoliv…

Jiří Linha

U nás se nedá postavit nic aniž by se okamžitě neozvali hlasy proti. Můžeme protestovat tak hold budeme. I kdyby stavba zohledňovala všechno stejně se najdou protestující.

Premek

Ale bydlet byste tam určitě nechtěl…

Henry

Já tam bydlím a jsem pro stavbu.

medical_examiner

Přesně tak. A totožným mechanismem je možné to vyřešit.
Jmenovitě tak, že by u klíčové infrastruktury (kterou by železnice byly, dálnice nikoliv) nebylo možné žalovat samotný projekt(jeho existenci). Takže by mohli protestovat pouze proti určité podobě, ale nikdy proti celému projektu.

Martin Verner

Správně. Můžete diskutovat o tom, s jakou omáčkou budete upraveni, ale na to, zda vůbec chcete být snězeni, se nikdo ptát nebude.

Herold

To je ale hloupost…

Greta

Tady nikdo nic nežaluje, ale píše petice. Četl jste to vůbec?

Miroslav Zikmund

Jinou trasou je zadrátovaná trať Vysočany – Všetaty – MB.
Prostorová kolize s ranvejí 06/24 na letišti ve Kbelích je řešitelná tunelovou trasou vedenou přímo (zruší se oblouk kolem Kbel) s novou zastávkou „v centru“ na místo zastávky na okraji „vsi“, případně ve formě dvoukolejné vložky Satalice – Čakovice …., resp. řešit další dvojkolejné vložky ….
Zadrátovaný úsek Vysočany – Všetaty řeší rovněž variantní (objízdnou) trasu DC – PHA v případě nesjízdnosti levobřežní trati.
Následně protáhnout až do Turnova. Když už, tak už ….

Démon

… to ale ekonomicky nevychází

-TR-

Čert to vem, stejně ta čísla jsou vycucaná z prstu.

Jiří Šrámek

Proč?

Jarek

A zdvojkolejnění třeba zrovna průjezdu přes Kbely se bude řešit jak?

František flinta

Nelze, není v územních plánech dotčených obcí a vyšších samosprávných celků.

medical_examiner

Zkuste to nakreslit.

Alibaba

Pomůžu panu Zikmundovi: https://mapy.cz/s/gomefafade
Zahlubovat by bylo nutné už v Satalicích, aby pod Kbely bylo pro tunel dostatečné nadloží.

Podle mě by stačilo zahloubit současnou trať v současné stopě do hloubeného tunelu tak aby u letiště to bylo zakryté až po přejezd Semilské ulice. Největší problém by asi byl podchod v Centrálním parku Kbel, kde nevím jestli by to vyšlo výškově pro lidi (potok by vyšel). Asi by museli chodit horem přes trať.

Pája

Když pozoruju, jak je složité v ČR postavit kolejovou spojku, chápu odpor ke zrušení jakéhokoliv kousku třeba i zarostlého nepoužívaného úseku. Co kdyby se někdy hodilo to těleso na přestavbu….

Kamui

Ani to nepomůže. Viz Brno, kde osadníci úspěšně zablokovali obnovu tramvajové trati, která sice byla už desítky let ve stavu rozkladu, ale nikdy nebyla úředně zrušena (tj. stále tam je, jen je momentálně nesjízdná).

Pája

Vidíte, to jsem si neuvědomil.

Gwann

přičemž ti stejní jistě po centru smrdí svými plechovkami, z těch novostaveb asi nikdo moc busem a salinou do města nejezdí. pokud se bavíme o lisenske tratí…

Vladki

Jojo domkari si na bývalé trati postavili garáže, ale v okolí konečné už není kde parkovat. Cestujících by bylo dost.

Janek

Víte, to je těžké. A hlavně je to politika. Politik by to mohl protlačit tramvaj silou, i když jí tam nechtějí (protože ti lidé nemají zájem o tramvaj protože jezdí autem), ale pak mu to bude spočítáno u voleb.

Pavel Skládaný

Tohle je skutečně k pláči. Ta trať do brněnské Líšně má nejen obrovský potenciál pro obsluhu stávající i plánované zástavby, ale napojuje i muzeum, kde je unikátní sbírka 120 historických vozidel tramvajových a železničních. Opravená trať by umožnila i vyjetí vybraných exponátů ven. Byl jsem tam před časem s ředitelem Wiener Linien a on byl překvapen jak tím, co v Brně máme, tak hlavně tím, jak málo si toho vážíme a nedokážeme propagovat.

Ondřej

To víte, v dnešní době je moderní se proti všemu patřičně vymezit.

Ondřej

Jé, někdo mínusující se proti mně vymezil 😀

František Adolf

Tak doufám, že zde byde využit liniový zákon.
A jak tady někteří jedinci chtějí míjet Milovice, asi se vrací myšlením o 150 let zpět, kdy se tratě dělaly mimo obce. Proto je dnes železnice na mnoha místech nekonkurenceschopná. Takže rozum do hrsti, stavbu co nejdříve rozjet.
Jo a Všetatskou trať určitě zachovat, už i z důvodu alternativy při odklonech.

K.S.

No nevím, ale to že někdo nechce ve svém okolí stavbu která pro něj bude mít potenciálně negativní vliv je celkem přirozené. Navíc když se podíváte na ten primární problém – uzavření mezi tratě, tak ten protest dává smysl. Pokud jste zvyklý chodit do lesa a na pole kdekoliv, nechcete tam mít trať která v tom bude bránit. A popravdě nevím koho to napadlo trasovat tudy, kde to vypadá na množství přirozených cest a vazeb, než mezi Vranovicemi a Strakami kde jsou pole a jediná komunikace k řešení silnice.

Mirek

Tato republika je malá a každá stavba bude mít svého odpůrce. Proto je nutné stanovit, co je veřejný zájem. Individuální výstavba nikoliv, silnice tak na půl, ale ekologická kolejová doprava bezezbytku, za podmínky splnění přísných hygienických norem (hluk). Demokracie je vláda většiny i nesouhlasící menšině.

ABC

Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři.

K.S.

Democracy is two wolves and a lamb voting on what they are going to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Benjamin Franklin

K.S.

Nezlobte se, ale ČR není tak malá a hustě zalidněná aby byly problémy hledat méně konfliktní, prostě to není Hongkong nebo Šanghaj, Tokyo… Státní organizace by při plánování měly přistupovat k tomu tak aby stavby veřejné infrastruktury zbytečně nekomplikovali život místním obyvatelům, což se tu, zdá se, nestalo. Tady to ale vypadá že místo hledání nějakého vhodného a málo zatežujícího řešení se prostě udělal návrh trati který byl asi nejjednodušší, ale za to celkem zatěžující pro okolí. Teď je otázka jak dopadne případné jednání.

Petr

Železnice by hlavně neměla dělat překážku v krajině a musí být co nejvíce prostupná přejezdy, přechody, nadchody a pochody na každém potenciálně možné polní či lesní cestě.
Jenže zdejší ultra-šotouši naopak fandí rušení přejezdů a železnice pak bude překážkou v krajině, pak se nedivte že jsou obyvatelé proti železnici.

medical_examiner

Co s přejezdem, po kterém projede max. 1 traktor týdně…

Petr

A co jako že tam jeden traktor týdně? Prostě je tam možnost překonat liniovou stavbu a měla by být zachována. Ten traktor to využije, stejně jako pěší a cyklisté co tudy pojedou lesa, nebo na louku. Klidně nárazově párkrát do roka, ale pokud tam ten přejezd nebude,znehodnotí to celé okolí. Volná prostupnost a průchodnost krajiny je jedna ze základních svobod v ČR. A železnice a všechny liniové stavby tuto svobodu svou existencí velmi narušují. Ty přejezdy jsou pouze malý odpustek. Tahle arogance s rušením přejezdů, protože se moc nevyužívají, se vám bude vracet jako bumerang, viz tento případ. Ač fanoušek… Číst vice »

Jakub Šašinka

Já si nemyslím že šotouši by o to měli zájem, spíš naopak, měli by do sbírky video z přejezdu..

pí.tr.son

Prostupnost formou nadjezdu nebo podjezdu beru,ale určitě ne zvyšovat počet přejezdů.

Petr

Samozřejmě nadjezd, pojezd, nadchod, podchod je nejlepší řešení, ale taky nejdražši.
Rušení přejezdů a přechodů pres trať bez náhrady je prasárna, která se velmi zle vrátí v negativním vnímání železnice veřejností a místním obyvatelstvem.
Že je další přejezd po 1 – 2 km opravdu není náhrada, ale výsměch, zejmena pro pěší.

Ondřej

Máte nekompletní pohled na věc – ta nádraží se před 150 lety stavěly mimo obce, protože se bral v potaz plánovaný růst těch obcí, což bylo velmi rozumné. Když se podíváte na data, jak rychle se města rozrůstala zde a jak rychle rostly například metropole typu New York, ale i tehdy mnohem menší města, tak zjistíte, že rozvoj a růst těch měst měl velmi podobné tempo až do doby, kdy došlo v ČSR k nástupu komunistů k moci a rozvoj se následkem toho na 40 let dost zabrzdil. Nebýt toho, ta nádraží na okrajích měst jsou dnes v podstatě v… Číst vice »

Jarek

U nás na FJB jsou nádraží zcela mimo obce – asi z důvodu průchodu pohořím a cen pozemků.

Mirek

Škoda. Krakov, podzemní nádraží ve středu města, nad ním několikapatrové nákupní centrum. To je vzor…

ABC

Krakov a Milovice, obce moje nejmilejší

Alibaba

Krakow nemá podzemní nádraží, tam se s niveletou trati zásadně nehýbalo.. Má právě jen nad nádražím postavenou budovu.
Nádraží Varšava centrální je podzemní.

Gwann

blbost. parní provoz byl značně znecistujici i na tehdejší dobu. což třeba vedlo k nádraží v kamenici tam kde je. rozhodoval odpor místních, pozemky a jejich dostupnost a cena / vubec proveditelnost řešení. a v nejstarších případech i vojáci – např. v Brně i Praze to bylo poněkud o vyjednávání.

pomníkem budiž géniové v Mejte (aby se nám neplasily krávy) a Chrudimi.

ABC

Tak doufám, že zde byde využit liniový zákon.

nebo bombardování

Mirek

Myslíte osmou leteckou armádu 😆?

medical_examiner

Asi nějakou holubí letku…
Která jim báječně zaneřádí auta…

Vladimír Bílý

S těmi 200 kmh, nevím nevím, kde toho chtějí docílit. Aniž bych znal konkrétní poloměry oblouků tak pohledem na tu mapku mě to přijde dosti nereálné. A to jak v tomto konkrétním úseku, tak v navazujícím do MB. 200 kmh se dá docílit u novostavby. A pokud to má být novostavba, pak je otázka, proč má jít zrovna tudy. Bavím se samozřejmě o 200 pro klasiku s tím, že takový úsek musí mít alespoň 10 km, aby měl vůbec smysl.

None

Taky si pořád říkám, proč se uvádí rychlost kterou se pak pojede jeden km. Chápu PR, ale tím se člověk neprojede. Klidně bych přidal. Uvádět rychlost kterou se pojede alespoň 50km. Jenže to by pak nevypadalo tak dobře…

Fyzikář

200 km/h hned za Lysou za spojkami z přesmyku až před stanici Čachovice….tedy bratru 90% délky této stavby

Vladimír Bílý

Jaké jsou tedy ty poloměry?

Mirek

Pokrok ano, ale NE v naší vesnici! Elektrifikovaná trať zničí studny- to vymyslel Cimrman? Trať naštěstí bude, potřebuje ji Škodovka a ta prosadí všechno.

K.S.

Pokud je tam vysoko spodní voda (může být), studny jsou mělké a dráha může protnout zvodeň a vodu odvést pryč.

Pavel Bláha

Pro Škodovku je důležitá především Bezděčínská spojka.

Ondřej

No jó, ale ta trať má sloužit i jiným entitám, než Škodovce, například cestujícím.

Fyzikář

To nikdo nevyvrací….pan kolega psal o přirozeném lobbingu automobilky a o obsahu Memoranda státu, Škodovky a města Ml. Boleslav

Mirek

Děkuji za podporu, přesně takto jsem to myslel.

Ondřej

Děkuji, pánové, že mi objasňujete svůj názor, ačkoli jsem reagoval na úplně jiného diskutujícího…

Fyzikář

My už se polepšíme a budeme sledovat vaši „dvojhru“….jako na tenise, tam se přece při hře taky nesmí vyrušovat😀

Ondřej

😀

Fyzikář

Pro Škodovku je důležitá i tato Všejanská spojka….vlakotvorba s vlaky z Kvasin se přesune na nové nádraží Mladá Boleslav východ, odkud už přímé elektrické náklady mj. na západ…tedy po VŠEJANSKÉ SPOJCE na Lysou a Děčín

Jakub

Takže trať 070 bude po vybudování Všejanské spojky opuštěna? 😀 Neboť pozbyde dopravního významu (zvlášť v úseku Boleslav – Všetaty)?

Josef

No vzhledem k tomu, že SŽ nechá úsek Praha – Lysá dvoukolejný, nebude kapacity nejspíše na rozdávání, takže minimálně pro náklady podle mě význam mít může dál..

Gogo

Vzhledem k tomu že středočeský kraj chce v úseku Praha – Lysá n/l 15minutový takt osobních vlaků tak toho navíc už moc neprotáhnete.

P.S. nepočítá se náhodou i s návratem hradeckých rychlíků na trať přes Lysou po dokončení modernizace Praha – Lysá n/l?

Jarek

Počítá, ale po dokončení VRT výjezdu z Prahy budou přemístěny tam, takže trefí až Nymburk.

Kuna

Argumenty NIMBYstů se časem mění. Teď je v módě spodní voda a její ohrožení. Před lety byl nejčastější argument pokles ceny nemovistostí, kde dnes naopak hrozí realitní bublina.
Jsme zvědaví s čím přijdou NIMBYsté za pár let, jestli to bude změna klimatu, migrace uprchlíků, ohrožení národní identity, šíření respiračních virů nebo něco ezoterického.

czhunter

Já bych to zkusil navrhnou třeba takhle:
https://mapy.cz/s/kodoregupo

Z obrázku v článku je zřejmé, že se trať snaží úzkostlivě vyhnout letišti … ale opravdu potřebují Milovice 2,5 km dlouhou (mimochodem – asi o 100m delší než v Čáslavi) rozflákanou betonovou dráhu?
To je nějaké záložní letiště pro české strategické jaderné bombardéry?

Rezervaci se kousek ubere a kousek na jiné straně přidá (i když vím, že to není snadné, protože třeba pozemky na její východní straně vlastní developeři, kteří se dlouhodobě snaží o její zrušení)

medical_examiner

Samozřejmě že nepotřebují…
Jaképak jaderné bombardéry…
A nějakou rezervaci a developery vem čert!

A ten návrh se mi líbí!
Jen v těch Milovicích buďte odvážnější.

Jarek

Ono když vidíte jak je složité zrušit zarostlou trať, tak zrušit letiště může být ještě složitější.
Plus změna územního plánu v Milovicích… Zase jedna stavba nemůže být závislá na padesáti netriviálních změnách…

K.S.

Je to železnice, ne psí bouda…

Gogo

Tímto ale neřešíte hlavní problém který je odpor obyvatel Všejan proti trati.

czhunter

To není hlavní problém – pro lidi stačí neškudlit, pustit chlup a postavit jim za sto mega (což se v rozpočtu ztratí) biokoridory do lesa a novou hospodu.

czhunter

To je podle mě jeden z hlvních problémů – SŽ je hrozně arogantní a tvrdohlavá („TAHKLE!!! A jinak to nejde plebse!“) a neumí místním nabídnout dobrý obchod – něco co chtějí výměnou za něco, co nechtějí.

Jiří Kocurek

Před prahem ranveje bývá chráněný prostor a to z dobrých důvodů. Tenhle předpis je taky psán krví.

Fyzikář

Kdepak stát….s tím letištěm má velké plány PENTA, taky významný hráč….a napojit takový bod tratí je logické

Gwann

Penta měla vodochody, ne?

ušatá

Přes to letiště mne to také napadlo.

Jaaa

Že je ta trasa od začátku blbě, se ví dobrých 10 let. Tady je z nějakého důvodu velmi silná snaha za každou cenu zapojit Milovice do rychlé vrstvy (kdo z pantátů tam bydlí nebo má pozemky?).

Logické by bylo udělat spojku jihovýchodněji, kde je dost prostoru a i terén je pro vedení trati daleko příznivější.

Akorát co potom s tou lokálkou do Milovic, že…

czhunter

Na jednu stranu máte pravdu, na druhou stranu dopravně ignorovat město, která už je větší než Lysá, a brzo bude možná větší než Poděbrady a Nymburk se taky nemusí vyplatit.

Jaaa

Holt by to mohl zůstat napaječ na Lysou – jako vhodné bych viděl protažení do Benátek na Jizerou.

Nu a pak by z Benátek přes Lysou do Prahy mohly jezdit spěšné vlaky.

Směrem z Milovic na Boleslav sice asi smůla, ale člověk nemůže mít všechno.

Ona rezervace je dneska snad už pomalu důležitější než železnice a její společenský význam ještě poroste.

Lukáš F.

Kdyby trať vedla mimo Milovice, na tuty by si zase někdo stěžoval, že míjí město s velkým počtem obyvatel a dojíždějících. A měl by pravdu.

Jaaa

Proč? Zapojení z jiného směru.

medical_examiner

Milovice rychlá vrstva…to je povedený žert.
Rychlíky pojedou buď Praha – Nymburk (to dá rozum že přes Lysou), nebo budou zastavovat až v Mladé Boleslavi (do Turnova). Minimálně tedy u TJŘ (a ne GVD) 😀

Fyzikář

Otava

Jelen

A to ta nová trať nemůže Milovice minout a stávající lokálka do Milovic zůstat tak, jak je?

Jaaa

Asi by bylo vhodné tu milovickou lokálku narovnat tak jako tak.

1. Dopravní...

Celé je to klasický český kočkopes. Hlavní důvod je rychlé spojení Praha – M.B. Takže z Lysé po hlavní trati, před Nymburkem rychlý triangl a dvě koleje na M.B. To řeší všejanské petice + významná úspora času a peněz. V Milovicích by se mohlo (za ušetřené peníze) pokračovat do Benátek, případně Brodců. Záleží, která obnova bývalé trate, by vyšla lépe.

Frantisek

Obnova bývalé tratě? Do Benátek a Brodců vedly odbočky z tratě Všetaty – Mladá Boleslav, nikoli z Milovic. Pokud už něco znovu obsloužit, tak hlavně Benátky, a to i pro náklad. Jenže tu máme dálnici jako argument, proč už ne koleje. Bohužel.

Pavel Bláha

Od koho je v Benátkách reálná poptávka po trati, resp. přepravě „nákladu“ po železnici?

Jiří Kocurek

Výrobci řezných a brusných kotoučů bude nařízena železniční povinnost. Pro kotouč do flexy jedině vlakem.

Fyzikář

A hlavně to byly vlečky

ušatá

Naopak, tu dálnici pomalu odtížit. Ušetří se pak i na údržbě a hlavně pořádné mýto a bude to.

medical_examiner

A ta Mladá Boleslav „musí“ být rychlá jen kvůli Scheißeautos, nebo to má i nějaký relevantní důvod?

Josef

Třeba velikost toho města? Je větší jak třeba Kolín a ten generuje nezanedbatelnou poptávku. Navíc je to část rychlého spojení na Liberec…

medical_examiner

Velikost města u mě není brána jako relevantní důvod.
Tím je pouze přestupní uzel (uzly).

A do Liberce bude (u Trvalého jízdního řádu) přestup pouze v Turnově, a ne v nějaké Boleslavi…

Vydra

To by bylo, aby se něco v ČR postavilo!

mikemp477

Asi založím petici za postavení Všejanské spojky a půjdu hledat podpisy do Všejan.

Frantisek

To asi není úplně špatný nápad, jen aby se potom místní vzájemně nelynčovali.

FrenkyUL

Co to nechat podepsat celej Liberec, Jablonec a Boleslav, to potom nějací šmudlové z nějaké vesnice budou mít smůlu. Ví se to od roku xxx nejpozději 2008, tedy více jak 15 let a teď bude petice, určitě se tam někdo přistěhoval a řekl si, ta trať, ta jen tak nebude a teď kouká a diví se, stejně jako ostatní u plánované dálnice třeba okolo Prahy a nebo D3. Ať tam zaplatí ze svého tunel…..a pokud ne, tak má smůlu.

Fyzikář

Vašemu cíli lidsky porozumět lze, zvolené argumentaci nikoliv….demokracie není diktatura většiny…

FrenkyUL

Demokracie je diktatura většiny. Co volby? Veřejný zájem je veřejný zájem a zájem několika sedláků není veřejným zájmem. Takže….

czhunter

Přesně to jsem tu chtěl už dřív napsat – bohužel v Česku, což je mladá a nevyspělá demokracie, si většina lidí (ve všemožných tématech) myslí, že demokracie JE diktatura většiny.

Skoro nikdo nechápe, že se sse zasaženými lidmi musí vyjednávat, nabízet ústupky, udělat s nimi „obchod“, který je i pro ně nějak výhodný.

Tady pořád ještě panuje heslo „čím víc to té menšině nandáme, tím víc vyhrajem“ a přestože tuto úžasnou stratgeii naplňujeme už desítky let, tak jsme ještě pořád nic nevyhráli.

Gwann

tak přečtěte si zvonokosy a spor o zachodek. že bychom si dali naše verzi?

medical_examiner

Jen ve větším měřítku, že?

Anonym03

Tímhle stylem tady nic nepostavíme!

Frantisek

No, pokud z původního záměru jednokolejného napojení do 120 km/h uděláme dvoukolejné ne na 160, nýbrž rovnou na 200, nemůžeme se divit, že to lidi dost vyděsí. Dokonce tak, že i původní jednokolejku od Nymburka najednou začnou brát jako nepřekonatelnou bariéru. Ono když všude postavíte zdi a omezíte přechody, tak to tak i bude. Protest proti nákladní dopravě se sice dá pochopit, ale je alibistický (sami ty věci potřebují, akorát teď se už většina vozí po té dálnici vedle, tak proč najednou u nás…). Kromě toho, část nákladů už tam teď jezdí. Možná by pomohlo s nimi tu podobu nějak… Číst vice »

medical_examiner

Už vidím 843 jak uhání 200… 😀 😀 😀

medical_examiner

No to nepostavíme…
Proto někteří (jako já) počítají s rozprášením podobných potížistů…

Skippy

Vezmeme-li v uvahu, ze smysl Vsejanske spojky zavisi tez na Bezdecinske spojce, tudiz se obe spojky musi postavit zaroven, tak mam vaznou obavu, ze se toho pan Ondrej Jon nedozije a jeho deti v tu dobu jiz budou bydlet buh vi kde.

Panoramix

Jako na jednu stranu je chápu – mají domy na kraji vesnice a někdo jim tam za humny chce postavit rušnou železnici. Taky bych byl nas…… Ale na druhou stranu je to v různých územních plánech zaneseno již desítky let, že se tam něco takového může stavět. Pokud se tedy nejedná o opravdové starousedlíky, tak je to jejich chyba, že si ty územní plány neprošli, než si někde postavili dům.

mikemp477

Spíže železnici než rušnou dálnici, ten vlak nejezdí každých pár sekund.

Václav

Hluk od železnice má jiný charakter než od dálnice. Od dálnice je to monotónní hukot, na který se dá zvyknout. Od železnice je to nárazové a hlavně od nákladních vlaků nepříjemné.

Iva D.

Na dálnici se fakt zvyknout nedá. Leda by byl člověk úplně hluchý. Souhlasím že na železnici je to jiný hluk, ale upřímně, kolik nákladních vlaků tady za den projede.

Frantisek

Do té doby by také nákladní vozy měly snížit svou hlučnost. Možná jde spíše o postupný přerod spojky klasických parametrů na „pre-VRT“ o 200 km/h pro rychlé osobní vlaky, patřičně obehnanou zdmi a s minimem přechodů, coby už nepřiměřené bariéry v místním území. Je otázkou, zda až tak s tím ten územní plán počítal.

Frantisek

Oprava: – už nepřiměřenou –

FrenkyUL

Uzemní plán vede laicky řečeno čáru na mapě, rozhodně tam není jak rychle vlak pojede…

medical_examiner

Po rozprášení Scheißewerke (včetně Scheißeautos Mladá Boleslav) těch nákladních vlaků zas tak moc nebude… 🙂

Gwann

se vzrůstající teplotou roste mimozita Vašich příspěvků, min Herr

Projektant

Je to přesně naopak – lidský organismus lépe snáší hluk od železnice, který ač je třeba nárazově vyšší, není neustálý a monotónní.

Josef

Zvyknout na hukot dálnice ? To jste někde četl, nejspíše v nějaké dokumentaci ….

Ondřej

Moje zkušenost je přesně opačná.

ušatá

Na hluk se nedá zvyknout. Ten prostě škodí i když není vnímán. Jeho důsledkem je např. poškození nervové soustavy, snížení imunity apod. HZáleží na jeho síle, frekvenci apod.

medical_examiner

Dobře jim tak…kdyby zůstali doma, tak by to teď neřešili…

Jan

Takže asi další „hrdinové“ typu „postavil jsem si dům u letiště, musím začít bojovat proti provozu“… 😀

Twix

Nepomůže tomu přirozenému rozvoji obce právě spíš to rychlé spojení vlakem do Milovic, Lysé a Prahy?

Frantisek

Projíždění expresů 200 km/h samotné obci opravdu nepomůže, navíc kde bude na této trati příslušná zastávka… Pro místní vlaky by stačila i trať na 80 km/h, nejvýše na 120. Tam bude možná ta zakopaná micinka. Otázkou také je, zda všichni touží „muset“ za vším jezdit až do Prahy. Do Milovic a Lysé už jim jezdí bus, a to přímo z obce (čímž se tu mnozí ohánějí, když chtějí některou trať mermomocí rušit :-)).

Miroslav Zikmund

S kolika Ex s V 200 se počítá ? Je z hlediska trakční dynamiky spočítáno, že tam ten vlak 200 opravdu dosáhne, na jak dlouhé dráze ?

Jiří Kocurek

Asi 5 až 6 km dlouhá dráha, rozjezd z nuly. Takže zcela určitě dosáhne, je to skoro 10 km od Lysé.

Kuna

Rozvoj obce? Ale jděte, to je jen příliv cizáků. Hlavně těch chudých, bílích z venkova, co by chtěli dojíždět do Prahy.

Tomáš Vojtíšek

Zajímalo by mě, jak bude trať vedena přes milovickou rezervaci divokých koní, zubrů a praturů, kde je díky těmto velkým kopytníkům opravdu jedinečná (a hlavně původní) česká krajina překypující biodiverzitou. Kdyby zde vznikl například hloubený tunel, bylo by to tisíckrát lepší než zářez.

Martin

Mě by zase zajímalo, jak zvířecí obyvatelé rezervace snáší akce, které se konají na letišti Milovice, třeba takový Let IT roll, který je slyšet 20 km daleko a v bezprostředním okolí se chvějí okenní tabulky. Vím o čem mluvím, pár let jsem tam bydlel. Proč Všejanští nepsali petice proti tomu ? Aby každý kdo chce, si mohl na letišti bezohledně dělat hluk, který by mu jinde neprošel ? Tuningové party, noční tuning, Votvírák a zmíněný Let IT roll. A teď jim vadí vlak ?

czhunter

Zvířecí obvytelé (velcí kopytníci) snašejí hluk špatně, ale na rozdíl od kolejí jsou schopni jím snadno projít (na nenamluvejme si, že jsou Milovice takovým kulturním pupkem světa, že tam jsou „hlučné akce“ každý den).

Pro rezervaci je jediným přijatelným řešením „zatrubnění“ trati tak, aby nebyla na povrchu.

Frantisek

Obehnání protihlukovými stěnami dovést k dokonalosti zastřešením a překrytím zeminou? Proč ne, ale patrně bude levnější ohradu přesunout tak, aby zabrala přibližně stejně velké území, ale jen na jedné straně od kolejí. To se dá řešit.

Pavel Bláha

Tyto akce lze celkem snadno příště nepovolit, ale zřejmě přínosy z těch akcí převyšují negativa, proto jsou zatím povolovány, resp. tolerovány.

Jaaa

Spíš negativa nikdo nevyhodnocuje a tak je „platí“ jenom postižení.

Fyzikář

Ano….a všejanským zastaví v místní části Vanovice přímý osobák Praha – MB…to je nepopiratelný přínos

czhunter

Podle mě moc ne, protože osobákem do Prahy pojedou hodinu (to je čas Os Nymburk – Praha a tohle bude úplně stejné), a s přestupem na rychlík v Nymburku jedou taky hodinu.

Takže to bude maličko pohodlnější (bez přestupu) ale časově ne výhodnější.

Směrem do MB se nezmění prakticky vůbec nic.

czhunter

Zásadně se jim ze Všejan zlepší jen spojení s Milovicema a Lysou … otázka je, jak je to silná relace.

medical_examiner

A můžete ten přínos vyčíslit?
V celých korunách bych prosil…

Kalanis

Rezervace je vyřešená už dávno. Má vydržet jen jednotku dočasnosti – do stavby právě Všejanské spojky.

Plecháč

No pročetl jsem si ty petice a zajímalo by mně, jaká alternativa by pro ně byla přijatelná. Protihlukové stěny nechtějí, ale už vědí, že nebudou splněny hlukové limity. Na jedné straně jim vadí, že trať bude využívána hlavně pro nákladní dopravu a osobní je „řešena velmi okrajově“, a zároveň jim vadí příliš vysoká rychlost, která se prý stejně nevyužije (a kdyby ano, tak to taky vadí, protože z toho budou mít užitek jenom Pražáci). Vadí vliv na životní prostředí, ale v jednom textu se zase uvádí, že místní budou do Prahy stejně jezdit autem, protože je to pohodlnějsí. Vadí, že… Číst vice »

David

Děkuji za analýzu. Bylo by pěkné, kdyby články na tomto serveru obsahovaly i detaily těchto petic a ne jen strohou poznámku o jejich existenci.

JiriP

Problém bude v tom, že 99% čtenářů nebude ochotná je číst.

JiriP

*ochotno

czhunter

Já myslím, že je to tak v pořádku – různí stěžovatelé mají různé názory, různé potřeby, různé problémy a tedy také různé formulace.

A přesně to co jste udělal Vy je práce orgánu, ke kterému směřuje petice, aby se podíval jak různé argumenty fungují spolu či proti sobě.
Rozhodně to není práce autorů petic.

To je jen takový absurdní vnější pohled, že všichni lidé v jedno místě musí mít k blízké stavbě stejný postoj (protože když žijí na jednom místě, tak si myslí to stejné, no ni?).

Jarek

Stejný názor nepředpokládám, ale předpokládám, že když píšu petici, nepíšu do ní hovadiny, které si myslím já sám plus v lepším případě moje stará.
Pozoruhodné jsou zmínky o studních, zajímalo by mě kolik z nich je studnou z pohledu dnešní legislativy (týká se zejména starých zdrojů).

czhunter

„nepíšu do ní hovadiny, které si myslím já sám plus v lepším případě moje stará“

Ne, napíšete do ní ty hovadiny, o kterých si myslíte, že mají největší šanci na podporu od dalších lidí (dokonce si je vůbec nemusíte myslet Vy – nikdo nikdy nezkoumá, jestli je znění petice míněním jejího autora, důležité je, že je míněním v petici podepsaných).

Jiří Kocurek

Takže tu petici odargumentujeme tak, že vlastně popřeme svá tvrzení navzájem a nezbyde v ní žádný relavantní důvod. Taková snůška nesmyslů má vysokou naději na úspěch leda tak u těch, co nechápou psaný text.
Železnice/silnice ve zbytečném tunelu rozetne obce od sebe a nebude možné přecházet z jedné obce do druhé. … Rovněž nelze přecházet silnici protože pod povrchem silnice je kanalizace. Aha.

czhunter

Tak o tom co zbyde a nezbyde a co je relevatní a co není (naštěstí) nerozhodujete vy.

medical_examiner

Že jo…
Protihlukové stěny nechtějí, nákladní vlaky nechtějí, trať s vysokou rychlostí nechtějí…
Tak co vlastně chtějí?!

Miroslav Zikmund

Obdivuji, že máte trpělivost ty slohové práce číst a ještě analyzovat …..

Tomáš V.

Výjimečně s Vámi souhlasím. To číst, to je fakt na vypíchnutí očí vidličkou. :-))

Jakub Šašinka

Využijí do Prahy S22, vyřešeno,..

Kuba

Zapomněli tam připsat, že krávy přestanou dojit.

medical_examiner

Prasata přestanou tloustnout, slepice přestanou snášet, kohouti kokrhat, panely jim přestanou „tvořit“ elektriku…

Ondřej

Až nakonec přestanou tloustnout i sami Všejanští…a to bude problém 😀

Jarek

Hehe, ochrana studní? No čím blbější argumenty, tím je jednodušší je vyvrátit…

Pavel Bláha

Ochrana životně důležité vody je pochopitelně zdaleka důležitější nežli stavba vlakové tratě, bez které se většina občanů dosud bez potíží obešla.

Martin

Přesměrujte své síly směrem k Turówu, tady pláčete na špatném hrobě.

Pavel Bláha

Zde není článek o Turówu a rozhodně nepláču, ale nebudu přitakávat silovému prosazování stavby, která je jen na úkor životního prostředí tamních občanů, aniž by jim byla přínosem.

Jarek

Tak to že je na úkor životního prostředí je potřeba nejdřív nějak věrohodně dokázat, což zatím s jednou výjimkou (obec bude sevřena mezi dvěma tratěmi) moc přesvědčivě neučinili.

Pavel Bláha

Důkazní břemeno, že stavba prostředí negativně neovlivní je na investorovi té stavby. Dotčení občané svůj názor ke stavbě vyjádřili.

Frantisek

Jako že vodu pro Všejany – s patřičnou spotřebou energie – budete vozit z Liberecka? Bych Vám doporučil týden v poušti… Tohle prostě je potřeba řešit, pokud takové nebezpečí tedy hrozí.

Ondřej

No když už jste u těch pouští, můžete se zeptat jedné miliardy lidí, která po světě v pouštních oblastech žije, jak je to možné. Pořád zde máme dost vody na to, abychom si mohli dovolit postavit pár kilometrů kolejí.

Jarek

To každopádně (pomineme-li skutečnost, že Všejany mají vodovod).
A teď prosím jaký je vztah mezi povrchově vedenou tratí a poklesem spodních vod (nebo jak je o myšleno)?

medical_examiner

Za 50 let nebudou děti ani vědět, co to byly dálnice.
Jezdily by totiž všude vlaky…

Henry

Voda z místních studní je nepoužitelná od dob působení vojáků Sovětského svazu

Jarek

Plus od dob zavedení splachovacích WC, automatických praček a koupelen bez vybudování kanalizací a ČOV. Třeba to mají na zálivku…

Marcipán

Bláho, ty jsi princezna!

ušatá

A jaká ta ochrana vody je tam dnes? Půda zbavená humusu, krajina odzeleněná, bez stromů a lesů, silně zastavěná – spíš poušť. Naopak tou stavbou by se tomu právě mohlo napomoci, když by to bylo děláno komplexně.

Josef

Plácáte nesmysly. V ČR již desítky uskutečněných stavebních projektů poškodily právě spodní vody, v přímé úměře tedy studně.

Ondřej

O důvod víc, proč tlačit na místní správy a ptát se, proč ve třetím tisíciletí stále ještě obec nemá vodovod.

Jarek

Vtipné na tom je, že oni vodovod mají.

Ondřej

Pak je debata o ztrátě vody ve studních bezpředmětná.

Vbb

A voda do toho vodovodu se bere kde? Vyrábí se ve vodárně? Nebo „voda ve vodovodu prostě je“?
(ale aby nebyla mýlka – jsem pro stavbu všema jedenácti)

Ondřej

Vodovod vodu odněkud vede (má to i v názvu…). Zpravidla vede z vodárny, která bývá postavena na místě k tomu vhodném, kde ta podzemní voda je a okolo je dostatečné ochranné pásmo. Není to tak, že byste píchnul trubku do země na své zahradě a byl připojený. Stejně tak se lze ptát, v době, kdy je vody méně, zda je fér mít vlastní studnu a čerpat tak vodu jen tak zdarma. Jak k tomu přijdou ti, kteří studnu nemají a za vodu musí zaplatit vždy?

Vbb

Pokud není zvláštní důvod, tak vodárna je co nejblíže obci, protože trubky na poli nerostou a do země se samy nepoloží. Takže je celkem možné, že soukromé studny i studna pro obecní vodovod jsou napájeny ze stejného vodního zdroje.

ABC

Za vodovod se ovšem platí

ušatá

Tak uvažují všichni, až nakonec díky těmto postupům nastane otázka, odkud ten vodovod bude brát vodu?

-TR-

Petice jsou nesmysl, trať je strategicky potřeba. Ovšem pravda je, že komunikace SŽ s obcemi a veřejností je nedostatečná. Kdyby SŽ komunikovala lépe, možná by takový odpor nemusel být.

Tomas

byl by. tohle je vzdy skupinka lidi, ktera bojuje vzdy a proti vsemu.

Pavel Bláha

Východním směrem je dostatek volného prostoru, kde mohou spojku realizovat, bez toho aby byla obtěžující pro obyvatele nebo přírodní rezervaci.

Jiří Šrámek

Neměla by spojnice bodu A s bodem B vést co nejvíc přímo? Zvlášť je-li její výstavbou sledováno zrychlení cestováni. Je blbost táhnout spojnici Prahy s M. Boleslaví přes Nymburk, protože je to zbytečně velká zajížďka.

Vbb

Třeba z Chocně do Ústí n.O. trať taky nevede co nejvíc přímo. A asi tušíte proč. Zkuste to tušení extrapolovat i mezi Prahu a MB.

Frantisek

Ano, vyhnout se i Milovicím, ať aspoň někdo jezdí těmi auty, když už bude mít Boleslav tu skvělou železnici. 🙂 Ne, že by západní varianta v provedení na 200 km/h a zastávkou potom kdovíkde nějak pomohla Všejanům. Podle mě může být problém právě i v tom posunu od klasické příměstské tratě (byť už dvoukolejné se silnějším provozem) k faktické téměř VRT. To přednostní stavění dálnic a následná snaha s nimi závodit v rychlosti a objemech přeprav je smrtící – nevede totiž k původně naopak zamýšleným úsporám energie a prostředí skrze přesun přeprav ze silnic na koleje. Nepřesouvá se nic, jen… Číst vice »

ušatá

Hlavně je ale stále více zastavěná krajina, která pak neplní svou funkci, nadměrně se ohřívá a stává se díky tomu neobyvatelnou. Stačí jako příklad současná vedra, kde třeba Praha a okolí se ohřeje během jednoho dne a teplota ve své podstatě neklesá ani ve stínu, protože celé okolí je přehřáté. A v tom je ta chyba. Územní plánování musí vypadat jinak a musí nastat redukce zastavěnosti území.

V. K.

Na jednu stranu by sice komunikace mohla být lepší. Ale nevěřím, že to vesničany přesvědčí. To je stejné, jako u VRT. Oni nechtějí jednání o nějakých smysluplných úpravách, oni jí nechtějí vůbec.

medical_examiner

No…tak to pak dají za 20 let k okresnímu soudu v Mladé Boleslavi, ten je pošle do hajzlu (protože by se jednalo o klíčovou infrastrukturu, tedy nemožnou napadnout soudně samotnou existenci).
Pak se odvolají k Apelačnímu soudu do Litoměřic, a ten je pošle tamtéž.
A milí protestanti budou definitivně v pr**li…(protože nebudou mít možnost dalšího odvolání.)

Josef

Vaše hlava je plná bludů . Dokážete se vcítit do myšlení lidí ,kteří tam bydlí ? Dle Vašich příspěvků určitě ne. Jen napadáte.

hobluj

Vy byste rád VRT před barákem? Pražáci z Ořechovky si prosadili „rychlodráhu pod zem“. Tak to chtěj i jinde…

Gwann

ale rychlodraha pod zemí na orechovce díky tomu nikdy nebude…a buď budou vlaky od kladna končit na veleslavine nebo s diesely na věčné časy. oni počítají s tím veleslavinem a následně zrušením tratí mezi V. a Dejvicemi. Sergeje a stokra bych jim tam na střídačku posilal.

ušatá

Musíme doufat. A taky trochu být stateční a za něco se bít.

ušatá

A tam by to chtělo hodně přitvrdit a už by to pár let stálo a za směšný peníz.

FrenkyUL

Jaká komunikace, když je to v územním plánu od nepaměti?

Jakub P

Určitě ne všechny, vždycky se najdou tací, co budou proti jakémukoli záměru. Stejně jako se najdou nadšenci, kteří budou podporovat libovolnou kravinu. Ale čím lepší komunikace, tím větší šance přesvědčit ty nevyhraněné uprostřed, pokud je to projekt smysluplný (do detailu smysluplný, tedy i detaily jsou navržené tak, aby co nejvíc prospěly, nebo aspoň co nejmíň uškodily). Že je rychlá kapacitní železnice na MB a Liberec potřeba je jasné, ale i taková se dá dělat s různými + a – pro ty po cestě.

Fyzikář

Přesně tak. Taky je důležitý psychologický moment dát místním ten hezký pocir, že se někdo OPRAVDU zabývá tím projektem taky z optiky jejich pohledu

czhunter

Tak on často ten hlavní důvod, proč to lidé nechtějí je, že celý projekt je ultra-low-cost.

Nejlevnější a nejmíň kvalitní řešení (technicky i esteticky), aby se dalo co nejvíc odklonit při stavbě.

Když vám za vesnicí postaví něco, co je velké, ošklivé, hlučné a pro vás zcela neužitečné, tak není divu, že to nechcete.

Fyzikář

Obecně pro to lze mít více pochopení…..lze porozumět tomu, že spousta lidí nade vše upřednostňuje zachování pokojného stavu. Atady nastává prostor pro férovou a přesvědčivou prezentaci výhod. A samozřejmě bude bude jistě vítaná ochota ke kompromisům….

Jiří Kocurek

Njn, někteří pacienti by obec raději vystříleli, než aby museli jednat s majitelem pozemků.

Ondřej

Hezky řečeno…ovšem z mé zkušenosti zde nemá máslo na hlavě jen SŽ, ale i místní samosprávy. O projektech vědí dostatečně dlouho na to, aby o tom také své občany mohli důkladně informovat.