Proti povolení pro novou lanovku v Brně přišlo 23 odvolání, problém s ní má i Masarykova univerzita
Lanovka Pisárky - Kampus, vizualizace. Pramen: DPMB, dokumentace EIA
Podle stěžovatelů se Drážní úřad nedostatečně vypořádal s jejich připomínkami.
Lanovka by se mi líbila, což o to. Byla by to zajímavá atrakce pro obyvatele města, i pro turisty. Její praktický význam by byl ovšem minimální, protože dopravu osob bez problémů zajišťuje už vybudovaná a provozovaná povrchová MHD, konkrétně z Hlinek k Nemocnici Bohunice trolejbusová linka 25, v intervalu 5 minut ve špičkách. Jízdní doba pouhých 10 minut. Pro přepravu kol a bikerů lze ovšem najít i jiná řešení. Např. vlek nebo cyklobus. Není tedy potřeba hned budovat lanovku. Mám podezření, že není správně spočítaná návratnost investice a ani porovnání různých alternativních řešení. V této chvíli to vidím spíše jako… Číst vice »
Lanovku by měla vyrobit Škoda nebo jak? Nebo že je jako cíl utratit všechny peníze? Pokud jo, je to v pohodě, stačí odložit o rok… o což se nejspíš postarají ty námitky.
„Respektujeme právo každého účastníka řízení k podaní svého stanoviska“
Je hezké, že má Univerzita (a další) připomínky, budeme je promptně ignorovat a řízení bude jako obvykle trvat 10 let než buď Patrik… pardon, občané, nestihnou nějaký termín nebo budou uspokojeni z veřejných peněz.
A ten vodní tobogán, co by sloužil jako dopravní spojení, začínal u kampusu a ústil do bazénu na Riviéře, teda bude, nebo nebude?…Nebo počkejte, tohle není soutěž o nejšílenější nápad na spojení těch dvou míst? Protože ten tobogán oproti té lanovce aspoň zní zábavně. 😉 😀
Dívám se, že se tady není podle hodnocení nachází hodně zastánců stavby. Skutečně by mě zajímal jejich názor na to, proč je podle nich tato stavba potřebná / vhodná, kromě toho, že se jim líbí (mě by se to také líbilo, kdyby to bylo zadarmo, ale prostě mi uchází smysl té stavby v kontextu jiných důležitých staveb).
Tobogan je super napad, to by byl mozan nejdelsi na svete 🙂
Zajímavý obrat 😀 odvolání od 23 tří osob. Kolik těch osob tedy bylo?
Jestli by nebylo asi tak 10x levnější, 2x rychlejší a pro cestující pohodlnější posílit expresní bus linku tunelem E56, která ve špičkách už dneska kapacitně nezvládá. A v dalším kroku začít připravovat zatrolejování (alespoň části) VMO pro převedení expresních linek do elektrické trakce. A teď chci slyšet ty argumenty, proč to nejde, zatím jsem žádný opravdu relevantní neslyšel…
Odhaduju, že posílení E56 nastane nejdřív po dokončení Žabovřeské.
koncové stanice plánované lanovky už teď dobře spojuje trolejbus. nechápu, že tuhle lanovku někdo může myslet vážně…
Ve špičce nestíhá/přeplněný. A je to celkem výrazně právě v tomto úseku. Trolej (linka 25+26) by sice bylo hezké posílit, ale ulicema Kotlářská, Úvoz se už teď protlačuje dost s problémy. Ve špičce se spoje poměrně často sjíždějí, což není optimální. Posílit jen úsek Mendlovo nám. – Kampus není moc reálné. Na Lipové bude možnost přestupu z jedničky na lanovku do Kampusu (kde toho bude ještě přibývat), mělo by to fungovat…
Tak by stačilo posílit linku č. 25 vloženými spoji v úseku mezi Mendlákem a Nemocnicí Bohunice. Lanovka nic neřeší. To bude např. tarifně úplně jiná cena. Kdo má šalinkartu, bude nadále používat povrchovou dopravu.
To tedy nepovažuju za moc dobrý nápad, troleje na okruhu… už teď jim tam nějaký expert naboural s kamionem do lávky pro pěší nad okruhem, ještě není ani pořádně dodělaná, a to vedení by nutně muselo být ještě o něco níž. Bude věčně stržené…
Expresní E56 neřeší areál Lipová, teda řeší ale přestup je dost naprd. Pokud se ta lanovka výrazně neprodraží, měla by být celkem funkční.
Tahle lanovka je naprostý nesmysl. Vyhozen peníze a pro mrhání potenciál. Jestli něco v teto relaci, mimochodem mezi dvěma zastávkami trolejbusů, má jezdit, pak jedině šalina, aby vzniklo kapacitní tangencialni propojení Bystrc, Žabin, N. Lískovec a Bohunic, s navaznosti dal.
Postavit TAM v tom terénu šalinu je nereálné, bude stát násobně víc…
Říkat o něčem v dnešní době že je nereálné je poněkud
Říkat v dnešní době že je něco nereálné je poněkud úzkoprsé když už není problém stavět mosty v seismicky aktivní oblasti.
Samozřejmě že by stavba tramvajové tratě v tunelu a na místní estakádě by byla několika násobně dražší ale jen z pohledu přepravených cestujících 45T je jako 30 kabinek a třeba souprava 2x EVO 2 je jako 43 kabinek
Tak samozřejmě, za těžký peníze jde cokoliv… třeba lanovka.
Takže jako argument to chce ukázat nějaké aspoň principiální výkresy vedení kolejí, profilu tratě (výškového) a řádový odhad ceny. A to neříkám proto že to jako amatér těžko dodáte, ale proto že bez toho si může říkat kdo chce co chce bez kontaktu s realitou.
Ale fakt, kdyby ta šalina z Pisárek do Lískovce byla aspoň uvažovatelná, že by to nikdo aspoň nehodil na papír?!?
Jinak kolik stál úsek Osová-Kampus víme, tohle by bylo třikrát delší a náročnější terén oproti povrchově kopanému tunelu…
Vaňková bude hlásat jak na nový šaliny nebudou dotace, ale potřebuje lanovku. Paninka nám zvlčela.
Jsem z Brna a projektu fandím. A že je to pro někoho zbytečnost? I to je názor, není povinnost tím jezdit. Na projektu pro ÚR jsem se podílel a v té fázi byl připraven dobře. U dalších stupňů jsem nebyl.
Tak, když má město miliardu na to, aby postavilo něco, co je úplně zbytečné, nic to neřeší, ale vás to potěší, tak proč ne, že? 🙂
Odpůrci s tím sice nemusí jezdit, ale bohužel musí na tuto šotohračku přispět ze svých daní.
A takových projektů je málo, které se nelíbí/nepomůžou všem, „jenom“ někomu? Já bych řekl že 100% shoda nepanuje prakticky na žádném…
Já že svých daní musím platit hračky jako VMO a taky je mi ta stavba ukradená. Nikdy ji osobně nevyužiju. Tak co teď?
Počkal bych minimálně rok od spuštění šaliny linky 8 na kampus. Pak bych vyhodnotil, jestli je lanovka opravdu potřeba.
Ta lanovka řeší přeci jen jiné proudy lidí. Tedy pokud nějaké jsou. Z Mendláku (tedy přestupního uzlu), tam jezdí trolejbus 25, který zastavuje u výstaviště, na Lipové (u ESF), u Pisárek, projede Novým Lískovcem a skončí u kampusu. Obslouží vše, co je potřeba a od Pisárek ke Kampusu mu to trvá 8 minut (což je zanedbatelná doba). Pokud lanovka nepoletí jako drak, určitě to o moc rychleji nezvládne a obslouží jen Pisárky, což je sice přestupní bod, ale nepříliš významný (oproti Mendláku). Lanovka v podstatě řeší jen spojení Kampus – ESF, takže je to něco pro studenty této fakulty (pokud… Číst vice »
A to jo, toto by problém nebyl. Dokonce mezitím můžou probíhat kroky které nebudou drahé/nevratné…
Já myslím, že kdyby postavili jen tu konečnou lanovky u Campusu, pověsili tam dvě naleštěný červený kabiky, tak to bude hezký, službu to splní stejnou a to všechno za zlomek ceny.
Já miluju tyhle úvahy, že všechno, co dopadne jinak, než si pisatel přeje, musí být určitě korupce. Pisatel totiž ví, jak to má být nejlepší.
… ikdyby to byla absolutně bezkonkurenční cena.
Korupce se přece dělá proto, aby se prodalo dráž, než nabízí konkurence.
Já to myslím tak nějak všeobecně. Například, když někoho odsoudí všeholid, ale soud ne, tak je soudce určitě koupenej.
Obdoba honu na čarodějnice. Jednou si na základě nulových informací vsugerovali, že dotyčný to udělal… a vztekají se i nad tím, když „zaručený viník“ zemřel již před činem.
Což udělal stejně jen pro to, aby mohl tvrdit, že to nebyl on a ve skutečnosti žije. Byl viděn na pivě s Elvisem. 😉
Odmysleme ty spekulace o tom, co jde komu na ruku – pisatel(ka) má však jednoznačně pravdu v tom, že městu uniká příležitost nakoupit náhradu dosluhujících vozidel specifického typu za neopakovatelně výhodných podmínek, nicméně investor upřednostňuje bez zřejmého důvodu pochybný projekt na lanovku obsluhující stejnou oblast (ale pouze tu a žádnou jinou) jako ta vozidla, která přinesou benefit té samé oblasti a k tomu mnohým dalším. Neodůvodněným spekulacím se nechci poddávat, ale vůbec se jim nedivím. A vzteku kvůli takovému rozhodování se nepoddat nedokážu.
To je hodně přitažené za vlasy. Případně dokoupené šaliny by obsluhovaly cokoliv, nejen kampus.
Tyto dva fakty téměř zbytečně spojujete vyumělkovanou konstrukcí. Dokoupit šaliny je prostě akce jiná než stavět lanovku.
Jistě, všechno spolu souvisí přes peníze, to jo, tak řekněte rovnou že stačí lanovku o rok odložit a je po problému s nákupem šalin…
„Upozorňují i na to, že stavba je umístěna v rozporu s územně plánovací dokumentací….“ – Vy jste spolu nehovořili?
Co se týká smyslu, budiž, ale víc práce za míň peněz by bylo vyřešení dopravy na křižovatkách u vodárny a Anthroposu, aby ty trolejbusy mohly jezdit plynule. Bus pruh před křižovatku přes okruh by se vešel – a u Anthroposu je to celé špatně.
Územně plánovací dokumentace je od toho, aby se nemuselo každý týden 2x scházet 30.000 lidí na stadioně, kde by spolu hovořili.
Si představte, že spolu budou hovořit obyvatelé Bystrce každý s každým, kvůli EIA na šalinu na Kamechy.
To chci vidět to „vyřešení“… V Pisárkách pracuju, kdyby to rozumně šlo tak by to už dávno bylo…
Z panovania ODS sa brnenská MHD bude ešte roky spamätávať. A pritom patrila medzi špičku v republike…
Zredukovali sa spoje, je nedostatok vodičov, nie je na nové vozidlá (už oficiálne žiadne ďlašie 45T, okrem troch objednaných budúci rok nebudú), v novinách kolujú informácie o výraznom obmedzení investíc.
Ale zato schválili krúžkovné, ceny lístkov populisticky odmietli zvýšiť a chcú vyhodiť milióny na túto zbytočnosť… A to už radšej nespomínam tú hokejovú halu…
krůžkovné? Kolik vozidel by se za to dalo nakoupit? Služební elektrokolo?
dotace: 4000 Kč
počet dětí: 30000 ks
náklad: 120 Mkč tj. cca 2 ks Škoda 45T
zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/koalicni-smlouva-nove-vedeni-brno-koalice-jizdne-dotace.A221104_690911_brno-zpravy_azu
S něčím takovým v Česku? Tady uspěje leda tak pravidelná linka fekálních vozů. Tohle je na zdejší poměry ultramoderní zařízení.
No já z textu pochopil že ty kabinky nic moc kapacita oproti tykadlu, busu, šalině. No a rychlost tohoto monstra si nedovedu představit. Spíš vyhlídkovým tempem.
Hodinová kapacita by podle předchozích tvrzení měla být cca 2000 osob za hodinu a jízdní doba cca 9 minut. Ale co skutečně vyoslí se teprve uvidí.
A kde byste vzal tolik osob, abyste naplnil kapacitu 2000 lidí? Vy si myslíte, že v úseku Lipová – Nemocnice Bohunice je tak silný přepravní zájem? Si stoupněte na zastávku Lipová teď a spočítejte, kolik se tam sejde během hodiny lidí. A to zdaleka ne všichni míří právě k Nemocnici Bohunice.
Stejně zbytečné, jako v Praze z Podbaby do Bohnic. V Brně obslouží nová tramvaj, v Praze by konečně měli načrtnout severní větev trasy D přes Letenské náměstí, ZOO do Bohnic.
Šalinou z Vinařek do Kampusu? Ne, díky, raději trolejbus přes Pisárky.
Teď nevím, jestli to myslíte vážně. Z Vinohrad ke kampusu to šalinou je o dost rychlejší a o maličko pohodlnější, než trolejbusem. Takže buď jste maličko mimo mísu , nebo maličko nevtipnej (kdyby to byla ironie), ale nic až tak zásadního.
On asi myslel Vinařky studentské koleje a né Vinohrady.
Bezpochyby.
„Hoďte babu do Podbaby tramvají“.
Naprostá zbytečná a nepotřebná stavba. Ve chvíli, kdy nejsou na běžný provoz MHD dostatečné peníze a zvažuje se o nevyužití opce na další obousměrky Škoda 45T za výhodnou cenu, jako kdyby město nemělo 2 miliardy Kč, považuji tuhle stavbu za absolutní výsměch všem. Chápu, že ODS neví, jak se dělá progresivní městská politika a že veřejný prostor pro něj končí jen u aut, ale přece jenom se nemůže postavit něco, co ani nemá vyčíslené náklady na stavbu a není k tomu žádný objasňující dokument.
Jenže když jinde lanovku mají. Ústí n. L. je mnohem menší a lanovku na Větruši má a brněnští štatlaři se mohou cítit méněcennými. A tak postaví lanovku i s mezistanicí.
Hm, končí u aut… ona lanovka bude přepravovat auta?
Nebude Hyperloop, tak zkusíme ODSunuté nádraž. ODSunuté nádraží jen tak nebude, tak zkusíme lanovku na Kampus. Lanovka nebude, tak alespoň opravíme výtluky na kruhovém objezdu před Kampusem.
Abych nebyl moc pesimistický, tak se s pouhým 13-letým zpožděním otevře tramvaj/šalina na kampus.
Otázky pro brňáky:
Nejsem z města a jsem příznivce lanovky. Moc mě zajímá, co si tom myslí brňáci, kteří jsou v této diskuzi ? Je to přínos ? Je to k ničemu ? Co vám na tom vadí ? To že jde o lanovku , a že to není zrovna konvenční nápad ? Nebo jde o to, že by město mělo řešit úplně jiné věci ? Třeba stavbu D 43 na Svitavy přes Bystrc nebo Veverskou Bítýšku ? Co vás na tom všechny štve nebo co se vám na tom naopak líbí ?
Je to naprosto zbytečné.
Každá takovéhle akce, zejména v dnešní době, by měla řešit nějaký problém. Což tato lanovka neřeší.
Zbytečné, část dopravního proudu směrem do centra převezme nově postavená tramvaj. Při cestování (nejen) MHD nehraje ani tak roli vzdálenost, jako jízdní doba včetně přestupů a čekání na přípoje. Plus faktor pohodlí a v tom vede tramvaj/šalina.
Problém lanovky je její zakončení v místě Výstaviště. Tam mimo přestupu na tramvaj není žádný pořádný cíl: vilková čtvrť, Výstaviště, depo tramvají a zavřená ruSSká ambasáda.
Konzulát
Ve skutečnosti spíš základna špionů a agentů FSB
Fakulta ekonomická a koleje Vinařská jsou jako nic?
To bohatě obslouží povrchová MHD.
Město má na trasování D43 (přesně řečeno I/73) jenom nepřímý vliv, to se nedá s MHD moc srovnávat.
Město se rozhodlo pro masivní výstavbu, Kampus je město ve městě, lanovka zbytečná není, napojí další linky MHD.
Vtipálek. Jakože nápoji trolejbus 26 na trolejbus 26, a dokonce za méně než miliardu? To se vyplatí!
Blbost, linku 1 ignorujete omylem nebo schválně?
Přímý trolejbus z Lipové k Nemocnici jede 18 minut, což není nejrychlejší, ale dá se to. Expresní *bus Pisáreckým tunelem by to dával za nějakých 10 minut při nulových nákladech na infrastrukturu. Což tak nějak ukazuje (ne)potřebnost té lanovky.
D43 je záležitost ŘSD.
Trolejbus z Lipové k Nem. Boh. jede 18 minut? Nikoli – jede 8-10 minut dle denní doby. Bohapustě lžete, ať už pro to máte jakékoli důvody.
Lanovka by navíc nevedla až k nemocnici…
On asi myslel linku přes Kohoutovice?
E56 dává Šrajbec z Kampusu za 4 minuty. Párkrát jsem s tím jel, moc lidí nevystupuje, většina jede do Kéniku.
Když je to na území města, tak je to snad i záležitost města a jeho občanů, nicht wahr?
Možná to nekoresponduje s nějakým speciálním městským paragrafem, pokud je tam mají. Tak například u nás § druhý říká: Když to nepotřebuji já nevidím důvod proč by to měl potřebovat někdo jiný.
Já to vnímám jako dopravní duplicitu, protože existuje slušné pozemní spojení. Leč pokud by nám na to někdo chtěl dát peníze a nešlo to z našich daní, tak bych to jako dopravně funkční atrakci neodmítnul. Byla by to taková reklama pro turisty, návštěvníky veletrhů, ale i případná zkratka z kampusu pro denní použití. Prioritou ovšem nic tak naléhavého a pokud bych si měl vybrat, tak bych např. co nejdříve opravil trať ze Stránské skály do Líšně. Rozvojově perspektivní území a navíc na opuštěném nádraží je tam v depozitáři více než 100 historických vozidel, která nemají kudy vyjet do ulic, protože… Číst vice »
Vy a dalších 90% obyvatel, ovšem kromě černých stavebníků v ulici Holtzova co doufali že na ty koleje za jejich zahradou už se definitivně zapomene…
Stavbu D43 nemá co řešit Brno.
Lanovka je dost možná k ničemu.
Podílet se na řešení jak D43, tak podoby D1 v katastru města je ze strany volených orgánů naprosto legitimní, protože obě komunikaci zčásti slouží, resp. by měly sloužit i vnitroměstským potřebám, podobně jako v Solnohradu, kde má A1 právě kvůli vnitroměstskému tranzitu čtyři pruhy.
Evidentně, pokud by takový účel NEMĚLA dálnice plnit, nebyl by žádný důvod ji zbytečně stavět tak blízko obydlím…
Mně se to líbí. Ono to sice problémy s dopravou úplně nevyřeší, ale proč by nemohla existovat i taková trasa? I jako dopravní inženýr to vítám.
Ziju v Brne už pěkných pár desítek let a je to naprosto nekoncepční a extrémně predrazeny nesmysl.
Já tu žiju pár desítek let od narození, a není to tak špatný nápad, hlavní otázka je „za kolik“.
Já bych tomu i fandil, ale vzhledem ke zprovoznění šaliny ke kampusu mi to přijde zbytečné a trolejbus je z toho místa u kampusu za pár minut…
Uvažoval bych o tom jen v případě, že by se i po spuštění šalin na kampus ukázalo, že je kapacita stále nedostatečná…
Já v Pisárkách pracuju a linkou 25/26 jezdím denně do práce. Z toho co tam vidím tak ta lanovka bude v pohodě fungovat, jde „jen“ o to kolik bude stát. Podle ceny se eventuálně může z dobrého nápadu stát špatný/drahý. Ale to je tak skoro vždycky… elektromobil je taky celkem fajn, otázka je za kolik.
A pokud se nebudeme ohlížet na cenu, pak nejlepší je metro…
Moc mne to neudivuje. Tato stavba je svym prinosem uplny nesmysl z me perspektivy. Jako kdyby neexistovalo vicero nasobne dulezitejsich staveb, ktere by zaslouzili prioritni realizaci.
A, v Brně standard, místo zrychlení klíčových prvků VHD se řeší lanovky, lodě a vzducholodě.
Přesně tak, hlavně maximalizovat preferenci tramvají na křižovatkách by bylo naprostým požehnáním a obrovským přínosem. Na toto téma jsem meditoval i dnes, když jsem jel linkou 12 z Technologického parku a trčeli jsme na všech světelných křižovatkách, na Nerudově dokonce skoro tři minuty, zdálo se to nekonečné. Krát sto cestujících ve vlaku raději nepočítám, kolik osobohodin to dělá.
Stavba, ktera neresi vubec zadny problem. Navic bych rekl, ze je to jen dalsi, jen formou jina varianta Onderkova kulu.
Kde bude přestupní bod na Hyperloop?
Mě přijde škoda, že si nepohráli s designem. Skoro nic tam nepřipomíná falický symbol, to úplně nezapadá k ostatním dominantám Brna postavených v posledních desetiletích.
Hned vedlejší zastávka od kosmodromu….
Nene, to je až druhá, mezitím je průplav…
Abych řekl pravdu, vážně netuším, co stojí za úvahami nad touto stavbou. Přijde mi to jako ještě větší blbost než Zemanův kanál. Z nádraží tam vede šalina a pokud někdo se tam potřebuje dostat z výstaviště (ale netuším proč), tak tam jezdí trolejbus.
Trolejbus může velmi smadno uvíznout v zácpě.
Je tam fakultní nemocnice, vysoká škola, obchoďák, knihovna, čím dál víc kanceláří a v budoucnu sportoviště, čili přirozeně jeden z hlavních dopravních uzlů města Brna.
Jakože lidé raději pojedou s dalším přestupem na Mendlák nebo Bystrce než přímými spoji? Jako fakt? To by mě zajímalo, kdo má denně tolik času na takovou zábavu.
Ano asi ti, co tvrdí, že brněnská veřejná doprava je naprosto dostačující a netřeba například zrychlovat klíčové trasy přes plejádu semaforů, aby náhodou nebyla šalina rychlejší než chůze.
Na veřejné dopravě v Brně určitě je co zlepšovat, nicméně zrovna lanovka je malé zlepšení za hodně peněz.
Směrem na Hlavní Nádraží povede přímá šalina. Směrem na Mendlovo náměstí vede přímý autobus (405, 406), 9 minut jízdy, akorát by to chtělo zvednout frekvenci v úseku. Směrem do Komína a Bystrce by neuškodil expresní autobus.
Dva tucty nových autobusů na expresní linky by nestály ani polovičku toho co lanovka, a přitom jsou schopné odvést víc práce/přinést větší užitek. Proto se nabízí otázka, proč utopit bezmála miliardu v lanovce, to nejdou ty peníze využít lépe?
To se ví, že jdou využít lépe. Jenže když ono to metro je tak drahé….
OK, tak raději postavíme 5 lanovek, prodloužíme 10 km šalinových tratí na perifériích a postavíme 15 přístavů pro vzducholodě a nakoupíme 1000 nových žárovek do semaforů než dáme těch 20 mld najednou a odvážně, ale zrychlíme klíčovou hranu v systému dopravy, kterou využívá většina cestujících v JMK.
Bohužel to nepochopil. Když já nevím, kde toho vytlemeného smajla vzít.
Kde vezmete řidiče a nezapomeňte na provozní náklady. A náklady na pořízení těch autobusů nezapomeňte spočítat na dobu životnosti lanovky. Pak teprve budete mít nějakou reálnou představu, jak výhodné ty busy jsou.
Ono ani těch strojníků lanové dráhy nebude ve štatlu přebytek.
Ale nepotřebujete jich tolik.
Pokud vezmu, že se na každém autobusu budou střídat tři řidiči s náklady 50 tis. na každého měsíčně, tak za 30 let to vyjde na 54 mil., včetně 2 autobusů po 10 mil. (předpokládám že jeden vydrží 15 let) to máte 74 mil na autobus. Za 950 mil., co by stála lanovka, jde zajistit 12-13 autobusů včetně řidičů. Druhá věc jsou náklady na financování. Pokud si město na lanovku půjčí, tak musí platit úroky, které velkou jednorázovou investici znevýhodňují proti investičně levným, byť provozně dražším autobusům. Ideální by bylo mít v ruce studii, která by dovolila srovnat různé varianty obsluhy… Číst vice »
Chybí vám tam náklady na provoz, zdravotní sociální těch řidičů a počítejte 4 na bus, taky jsou dovolené, nemocnost… A i na financování tohoto potřebujete ty penize mít. A kde vezmete ty řidiče?
Pro lepší představu jsem si zkusil udělat výpočet. Lanovka, 950 mil při úroku 5% splácená 30 let bude 61,8 mil ročně (jenom z investice). Jeden autobus za 10 mil, 5% na 15 let 0,96 mil. Pokud budou 4 řidiči, nákladově 100 tis. měsíčně každý (podle https://www.keloc-software.cz/mzdova-kalkulacka/ přes 55 tis. čistého), vychází dalšího 4,8 mil ročně. Nafta, se spotřebou 30l/100km, 20 hodinách denně při 50km/h celý rok (vč. svátků), vyjde na 4,4 mil. ročně. V součtu nějakých 10,1 mil. ročně na autobus. Takže bych řekl, že za investiční peníze lanovky zvládnete financovat 6 autobusů, a při počítané mzdě přes 55 tis.… Číst vice »
Ještě chybí započítat obsluhu lanovky….
Jo. Třeba na přesun roly…
405 a 406 tam za dva týdny už nebude…
Dostal jste za úkol být pěšky rychlejší z Konečného náměstí na Hlavní nádraží.
Už jste to šel? A kolik šalin vás zkoušelo předjet?
Tak zrovna vy jste před několika lety tvrdil, že 9 z Lesné je zbytečnost a do centra je lepší jet přestupem vlakem. Tak kdyby lanovka navazovala na vlak tak by to šlo ne? A zrovna 50 s její vyhlídkovou jízdou přes Lesy města Brna a častými zpožděními je mnohdy lepší to vzít E56 na Pisárky a dojet to 1.
1) Pokud tedy budeme brát jako argument „Trolejbus může velmi smadno uvíznout v zácpě.“, tak to už rovnou mohou přes celé město postavit monorail a veškerou veřejnou dopravu vést mimo silnice, ne?
2) Dobře, na jedné straně je kampus a nemocnice … a na druhé? Jako vážně pro studenty jedné fakulty budeme stavět lanovku k nim na kampus? Nebo jako kdo jiný bude jezdit od výstaviště na kampus / do nemocnice?
Monorail se může srazit s jiným monorailem stejně snadno jako dvě šaliny navzájem.
Ale máte pravdu, že by mohl prasknout vodovod v ulici… a ten lanovka hravě překoná.
Jenže potom trochu víc zafouká a lanovka je v p… rovozní neschopnosti.
Vítr lámající větve je ale 2x do roka, zatímco vodovoní řad (pětistovka?) tam prasknul pouze 1x, za posledních 15 let, pokud mě pamět neklame.
Tím bychom tu lanovku vyzdvihovat neměli, což? 😀
Však on ten (ne-mono) rail v mnoha městech především z těchto důvodů (nezávislost/nekoliznost s auty) postavili… řekněme nadzemka v NY a podobné…?
Ne že může, on tam reálně uvízává. A to už nemluvím o tom že každý druhý rok se rýpají v Novém Lískovci v silnici, to je hnedle +5 na půl roku… někdy dokonce úplná výluka.
No co, každý politik chce mít svůj pomníček, aby o něm lidi ještě dlouho mluvili. Onderkovi se to povedlo a následníci se o to zuřivě snaží. O té lanovce se mluví už přes deset let a každé vedení magistrátu se toho moc rádo chytne.
V Praglu chystaji lanovku, takze Brno ji musi mit taky. Nic vic bych za tim nehledal. (V obou pripadech jde o zbytecne nesmyslne stavby.)
A nebylo to třeba i naopak? Každopádně, evidentně to není tak jedinečný E.T. nápad.