Proti povolení pro novou lanovku v Brně přišlo 23 odvolání, problém s ní má i Masarykova univerzita

Lanovka Pisárky - Kampus, vizualizace. Pramen: DPMB, dokumentace EIALanovka Pisárky - Kampus, vizualizace. Pramen: DPMB, dokumentace EIA

Podle stěžovatelů se Drážní úřad nedostatečně vypořádal s jejich připomínkami.

Plány na stavbu nové lanovky spojující brněnské Pisárky a Kampus narazily na odpor části obyvatel a institucí, kolem kterých nová lanová dráha povede. Drážní úřad obdržel proti v říjnu vydanému stavebnímu povolení odvolání od 23 osob.

Jedno odvolání podala samostatně Masarykova univerzita, druhé pak 22 fyzických osob zastoupených advokátem Jaroslavem Srbou. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Drážního úřadu.

Masarykově univerzitě se nelíbí, že z povolení není zřejmé, jak budou řešeny některé její připomínky, zejména kolize s plány na stavbu jejího sportovního areálu. „Stavební povolení je zmatečné, když odkazuje na neexistující dokument a neurčité, jelikož nereflektuje možnou kolizi dvou staveb,“ uvedla Masarykova univerzita.

Fyzické osoby ve svém odvolání řeší hlavně mezistanici Kampus, která má vzniknout v těsném sousedství pozemků, které vlastní. Podle jejich řízení Drážní úřad se jejich námitkám věnoval pouze povrchně. Upozorňují i na to, že stavba je umístěna v rozporu s územně plánovací dokumentací.

„Respektujeme právo každého účastníka řízení k podaní svého stanoviska. V současné době probíhá stavební řízení, k jeho průběhu a výsledku se proto nyní nemůžeme podrobněji vyjadřovat,“ řekla mluvčí Dopravnéího podniku města Brna Barbora Doležalová.

Hledání financování

Lanová dráha povede od budoucí multifunkční haly v areálu výstaviště přes dvě mezizastávky až ke konečné tramvají před Fakultní nemocnicí Brno. Město tvrdí, že hotovo bude v roce 2024, má stát 950 milionů korun. Není jasné, kde město takovou částku nyní najde. „Stavba bude zahájena po získání všech povolení a zajištění financování. Pokud by se podařilo získat finance z operačního programu doprava, musela by být zahájena nejpozději v roce 2025,“ dodala Doležalová.

Má jít o jednolanovou oběžnou kabinovou lanovou dráhu s odpojitelným uchycením kabin pro osm osob. Délka je 1 731 metrů, převýšení 72,52 metru. Výchozím bodem dráhy bude nástupní stanice Pisárky-Lipová, umístěná poblíž křižovatky ulic Hlinky a Lipová, kde navazuje na MHD a stávající zastávky tramvají, autobusů a trolejbusů. Trasa lanové dráhy povede mezi pavilonem Za novým kulturně-sportovním pavilonem k mezistanici Riviéra před ulicí Bauerovou.

Pak vystoupá nad řekou Svratkou k mezistanici Kampus. „Umístění navazuje na cyklisticky atraktivní a hodně využívané lokace Bike aréna Anthropos a Bike aréna Netroufalky,“ uvádí se v dokumentaci stavby . Konečná stanice před Fakultní nemocnicí Brno Bohunice ponese název Kampus–terminál. Stavba navazuje na tramvajovou trať ke Kampusu, kde začne provoz s cestujícími příští víkend.

Mapa budoucí lanovky Pisárky - Kampus. Foto: Brno

Mapa budoucí lanovky Pisárky – Kampus. Foto: Brno

Tagy brno Dopravní podnik města Brna DPMB lanová dráha Pisárky - Kampus Masarykova univerzita
121 komentářů