Proti obnově tramvajové trati v Brně brojí místní domkáři, MŽP je odmítlo

Líšeň - křížení Drčkova Vizualizace DPMBLíšeň - křížení Drčkova Vizualizace DPMB

Příprava obnovy brněnské tramvajové tratě v úseku Stránská skála – Líšeň není bezkonfliktní. Proti navrhované podobě tratě protestují obyvatelé nedaleké

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nekdo

Tomuto projektu velmi fandim. Potencial vystavby v polich kolem trate je obrovsky – klidne tam muze byt sidliste pro 20-30 tisic lidi. A pokud by se povedlo (byt si to zatim lze predstavit pouze tezko) i propojit z konecne na Mifkovu a mit okruzni trasu pres Lisen, tak by to byla pecka a dopravne velmi robustni reseni.

Démon

vždyť se to nemůže ekonomicky vyplatit. nikdo tam nebydlí

petr.r

viz dole. Pamatujete si dobu, kdy jste mohl jet třeba 20km na dálková světla? Tehdy taky všichni říkali na co dálnici, když auta nejsou.

petr.r

než to postaví, tak tam bude zástavba třeba pro 20t obyvatel. A ty baráky tam stavěli po nebo před zrušením, na mapách je ta trat pěkně vidět.

Já

Trať není oficiálně vůbec zrušena, pouze je „přerušen provoz“.

Já

Trať není oficiálně vůbec zrušena, pouze je tam „přerušen provoz“.

Lancelot

Tak zásadní problém vidím taky v tom, že vlastník nechal trať dojít do stavu v jakém je dnes.
Možná by nebylo od věci zvážit jednokolejnou alternativu, stejně tam nebude asi nikdy takový provoz a jednokolejná trať, navíc (zatím) relativně otevřenou krajinou, je hezčí. 😉

K.S.

A výhybny v zastávkách s normálními výhybkami, je tam depozitář, tedy potenciální napojení na SŽDC? To by asi šlo a bylo lepší řešení. Jezdit se asi opravdu nikdy nebude po 5 minutách.

železničář v důchodu

Jednokolejka by pro tamní provoz kapacitou samozřejmě zcela postačovala (a možná dokonce i bez vložené výhybny), ale má nevýhodu ve zranitelnosti, přičemž v dané oblasti a směru nelze zajistit adekvátní „záskok“ kvalifikovanou náhradní dopravou.

mgr.pavel

„Dle našeho názoru nebyly dostatečně zkoumány a vyhodnoceny alternativní varianty vedení tratě,“ – jakákoliv alternativa znamená výkup pozemků, budování náspů či zářezů, otázkou by bylo napojení na stávající trať (v této variantě pokračování ze smyčky), o změně ÚP a podobných věcech ani nemluvě.

Mysleli ti potížisté tento svůj argument vážně, anebo jen dělají obstrukce?

(a stejně je hezké, jak lidé v černých stavbách brojí proti tramvajové trati a NAJEDNOU se ohání zákony.. trochu pokrytecké, ne? byť samozřejmě zákony se mají dodržovat)

železničář v důchodu

Co se divíte: vždyť Šťourač má přece šťourání (do čehokoli) přímo v příjmení …

Mirek

Jsou to s prominutím hajz…., postavili si tam černé stavby a teď to tam blokují!!! Vím to protože jsem brňák a tu oblast dobře znám. Jsou typičtí NIMBY. Nesnáším tenhle typ lidí. Já sám bydlím nedaleko frekventované silníce 4 pruh a auto ani nemám, ale nikdy by mě nenapadlo nějak protestovat.

František

A já bych jim tam zrovna zrušil před domy tu silnici. 🙂 Případně začal bořit domy, které formálně neexistují…

Romanero

Částečně chápu. Ještě asi pořád není doba, ve který by lidi ocenili každý kousíček, který by mohl ukrojit ze silničního provozu před domem a přesunout ho do max. 4 spojů spojů/hodinu. Ale až budou prodávat, tak se jim „výborná dopravní dostupnost do centra“ bude hodit.

Já

No jo, domkáři podél trasy už mají na tělese nastavěné boudy, rozšířené zahrady a parkují tam auta. Tam je konflikt nevyhnutelný. ;o)

Ján Trnka

Spíš by místni mělo zajímat, že když se kouknete do mapy, tak je to tam samá černá stavba…

smejkal

přesně tak, a hlavně ten poslední rozestavěný dům těsně na konci zahrady, i s bránou na vjezd.Na katastru je uvedeno, že bude upřesněno dodatečně k čemu bude sloužit.

František

Čekárna na tramvaj? 🙂