Protesty zabraly. Správa železnic stopla plány na zbourání holešovského nádraží

Výpravní budova v Holešově. Foto: Ptáček pozemní stavbyVýpravní budova v Holešově. Foto: Ptáček pozemní stavby

Správa železnic sepíše s městem memorandum o budoucím využití budovy.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vapch

Paráda (y)

Asd

Jsem moc rád, že zdravý rozum zvítězil a nic se bourat nebude.

ušatá

A to nešlo udělat hned? A vždy?

Zesp

když jsem zjistil, že rekonstrukce stanice zanedlouho začne, pořídil jsem při jedné z cest autem přes Holešov pár záběrů provozu za současného stavu. Kvalita ale není ideální, je to pořízeno výběhovým typem mobilu, kameru jsem s sebou neměl. Kdyby někdo chtěl zhlédnout, jak to tam vypadá:

https://youtu.be/Ab9dC112C2c

František

Docela bída, ne vše by se mělo prezentovat, občas to chce trošku soudnosti…

Zesp

Však se na to dívat nemusíte. Je to pouze video dokumentační a ilustrační, původně určené jen pro můj archiv, ne nějaká přehlídka filmařských a stříhačských dovedností. Zveřejnil jsem to pouze proto, aby si t, co to tam neznají, udělali obrázek o místní situaci. Když jsem to tam při náhodné cestě přes Holešov v rychlosti zplácnul, vůbec jsem netušil , že se kolem toho tady bude nějaký článek, kde bych mohl něco presentovat. Já zase naopak uvítám, když někdo něco podobného presentuje z míst, kde to zase neznám já. Ale ponaučení pro příště – nechat si to raději jen pro sebe…

Jaaa

V klidu. On se nějakej rejpal vždycky najde. A pak když se pátrá po starých záběrech, tak jsou tihle chytráci obvykle zticha.

Nechápu

Takže se budou dál peníze daňových poplatníků vylévat oknem za obří draze vytopitelnou prázdnou budovu. K radosti pár aktivistů a vlakových nadšenců, které fungování a prosperita naší země nezajima, hlavně když bude co nejvíc kilometrů kolejí a zbytečných prázdných budov na ozdobu kolem nich. To jim stačí ke štěstí. V této zemi je efektivita sprosté slovo. No, už v roce 2024 máme prý narazit na dluhovou brzdu, tak se uvidí, kolik na tyhle nesmysly zbude po roce 2024 peněz.

Karel Kouba

Člověče jste normální. Máte porovnání nákladů na tu přestavbu a náklady na to vytápění? Zkuste použít mozek. Pokud si to někdo pronajme, tak si bude náklady na vytápění platit. Kdyby hloupost nadnášela, tak se vznášíte.

medical_examiner

Jako vzducholoď by se vznášel…
Součástí té rekonstrukce bude určitě nějaké to zateplení (podlah, střechy)…jehož pořizovací náklady se v budoucnu pokryjí z úspor za vytápění…

Gwann

ten by byl jako stratosférický balón. jen se obávám, že by se vznesl až na oběžnou dráhu

ABC

Budova prošla rekonstrukcí před 11 lety v době, kdy ještě patřila Českým drahám

…. takže se to bude rekonstruovat znova?

Karel Kouba

Tak snížení na jednopodlažní budovu zadarmo nebude. Odhadem několik milionů a nevím proč pořád někdo operuje náklady na vytápění. Pokud to pronajmou tak si náklady na vytápění svého prostoru budou hradit oni.

ABC

myslíte?

Gwann

nepochybně. že by město neplatilo za měšťáky vytápění, no…
ale trollíte hezky.

ABC

Jasně. Určitě i v Chotyni na nádraží bude město platit za skautskou klubovnu tržní nájem a všechny náklady, že.

Karel Kouba

Vy si v pronajatém bytě energie neplatíte? Zvláštní.

ABC

já nejsem město a nebydlím u státu

ušatá

S těmi náklady na vytápění to asi nebude tak horké. Pokud je tam klasická cihlová stěna cca 45 cm tloušťky + omítka, což lze předpokládat, tak to nemůže být nijak hrozné a okna jsou nová, takže jimi asi netáhne. Spíš to vytápění asi měl být důvod pro laiky, aby se to dalo zbourat. Jinak si těžko představit, jak by to asi nádherně vypadalo po tom zbourání patra, nehledě na cenu takového nesmyslu. Jinak nechápavý nechápe, že stavět pro uváděné činnosti nové objekty je dražší, je k tomu potřeba další plocha, na které může být raději zeleň atd.

Michal

Je to i zateplený.

PetrM

no právě, „pokud si to někdo pronajme“…

Gwann

odbourání patra bude stát tak 20násobek ročních nákladů na temperování minimálně. budete dělat komplet střechu, izolaci, náklady na ukládání suti, navíc to musíte bourat trošku jinak než bagr a buldozer. takže pokud máte obavy o veřejné finance, tak pláčete na špatném hrobě. PS: pokud umíte nejen psát, ale i číst, tak se můžete v článku dočíst, že tam město umístí nějakou svoji instituci, a z povahy věci si tedy vytápění zaplatí. navíc tohle fakt není obří nádraží na konci světa. řekl bych že v roce 2011 už alespoň nějaké termoizolace provedli PPS: na dluhovou brzdu narazíme kvůli populistickému dárečku ANO-ODS-SPD… Číst vice »

ABC

řekl bych že v roce 2011 už alespoň nějaké termoizolace provedli

tak proč si teď stěžují na vysoké náklady?

Gwann

nějak to odůvodnit musíte….to je stejné jako ony obvyklé úspory vytrháním kolejí.

nebo to taky opravili blbě. okna vypadají na moderní, asi plastová, tudíž asi to nejhorší je už vyřešeno…pokud jsou ovšem správně usazena. zateplení fasády to mít nemusí, ale to u takto masivní stavby při výměně oken není už to nejdůležitější, mnohdy je návratnost obdobná jako životnost zateplení. a strop/střechu zateplit mohli.

ušatá

Ta okna jsou vždy největším propouštěčem tepla. Ta cihelná stěna vcelku vyhovuje, případně se to může vylepšit izolační omítkou, případně i něčím zevnitř.

Nechápu

Opravdu je z dlouhodobého hlediska levnější udržovat a provozovat něco, co nepotřebujete? Ten barák se ani nebude v příštích 10 letech bourat. Co takový horizont 50-100 let, pořád se to dle vás nevrátí? Jiné vyhazování peněz z okna mi jinak samozřejmě vadí také, nebojte se.

Gwann

ten barák budu někdo obývat.

dle stejné logicky, z hlediska toho že stejně někdy umřete, tak je zbytečné utrácet za zdravotní péči pro vás a vlastně i jídlo.

a ano, je to nesmysl ad absurdum.
Protože jste demagog.

ušatá

Když nejsou nebytové prostory potřeba, tak proč se stále staví a zejména na zemědělské půdě a ve volné krajině? To není plýtvání, to negeneruje škody?

M19

Tak jestli ten barák měli vůbec stavět….

Zapp

Předpokládám, že jste to myslel jako ironii, proto máte u mě palec nahoru. Pro upřesnění – město Holešov o výstavbu dráhy velice stálo, proto zastupitelstvo neváhalo investovat v roce 1882 do akcií společnosti „Kroměřížské dráhy“ a věnovat městské pozemky pro výstavbu nádraží. V podstatě šlo o nevratnou dotaci a město se muselo na mnoho let zadlužit – muselo si na to půjčit.
Do dnešního půdorysu budovu přestavěla soukromá společnost KFNB ze svých prostředků během rekonstrukce dráhy v roce 1888.

Anton

Za mě máte za tuto,,akci“👍. Je neuvěřitelné že musí přijít medializace aby se úředníci probrali a přestali vymýšlet stupidní akce. Pokud existuje ona koncepce MD ohledně využití výpravních budov na kterou se odvolával pan náměstek možná by stála za zveřejnění. Tento případ je jen špička ledovce. Škoda že se nepovedla záchrana například nádraží Chvaleč kde obec měla zájem ale SŽDC raději zvolila demolici a výstavbu antivandal zastávky. O těchto kauzách informovala i ČT a zabývala se tím i BIS ale vyšumělo to nejspíš do ztracena.V blízkém Horním Adršpachu je totožná budova která bude mít podle všeho stejný osud. Když se… Číst vice »

Marcel

Spíše si myslím ze jde o to nehledat jednoduchá řešení, ale zamyslet se nad využitím , než přijede bagr. Je to ke cti lidem , kteří tam žijí a mají respekt k hodnotám. Věřím ze tím jednu vytvořili.

Pája

Obří budova to opravdu není. S tím vytápěním to taky tak horké nebude. Človíčku nešťastná, proč? 😩

ušatá

Maté pravdu, opravdu vás nechápu. Vy sám se chápete?

Luboš Beneš

No tak nejprve opravit budovu do stavu který ji mohou mnohá nádraží závidět a pak bourat?! To Vám přijde n normální?! Mě teda ne. Ukazuje to jasnou nekoncepčnost a mrhání veřejnými prostředky – ano těmi co Vy i já dáváme státu aby je dobře a účelně vynakládal.

Lemmy

A přijel tam generál vlakem? 🙂

Socha

služební drezínou:)

Gwann

nejlépe šlapací. přičemž ale šlapal autor tohoto blbého nápadu. po cestě zpět mu pak byl trest zostřen zapřažením obutého bafíku za drezínu

Martin

A najednou už může stát investovat do cizího majetku? Zajímavé

Socha

Ale to je, tuším, státní majetek..

ušatá

On to snad byl nějaký nesmysl, ne? Pokud ne, proč už není návrh na změnu legislativy? Takový nesmysl by snad neměl spatřit světlo světa. Jenže když slyšíme různé právníky a advokáty, třeba už jen ohledně epidemie, tak se nelze divit ničemu.

anton1

Super že se to podařilo,uvidíme jestli se s městem nakonec opravdu domluví. a nevyšumí to do ztracena až ten mediální boom opadne.
Teď by to chtělo ještě optimalizovat ,,šiky“ úředníků kteří spoustu podobných blbosti vymýšlí v rámci prokázání vlastní důležitosti a nepostradatelnosti.
Možná by zjistili že se vejdou do Dlážděné a nepotřebují nové sídlo na Smíchově pro 1300 lidí za 1,95 miliardy jak bylo prezentováno.

medical_examiner

Oni by se s přehledem srovnali do budovy Ministerstva dopravy (v budoucnu „železnic“).

Neexistující „management“ totiž kanceláře potřebovat nebude…

Jméno

Ještě by potěšilo, kdyby původní autor té myšlenky dostával pracovní úkoly, kde nemůže napáchat nějakou škodu.

Karel Kouba

Tak jeho pracovní úkoly by měli být pouze cesta na úřad práce. Poté y měl jít do banky a uhradit vše co stály ty jeho plány. A za ruku by měl vzít ty, co mu v tom pomáhali.

Ic540

Přesně tak. Vyhodit nekompromisně….

My v Havířově zažili podobný příklad.
Bourat nádraží chtěla SŽDC a město.
Proti se v čele postavil spolek Důl architektury.
Náš spolek Efektivní veřejná doprava pro Havířov a okolí.
Také tehdejší ministr dopravy Žák
A samozřejmě veřejnost.
Dopadlo to dobře. Nádraží se dnes dokončuje.
Budou tam podobné služby jako v Holešově.
Holešovu hodně štěstí…

Karel Kouba

Tak tam to byla vždy zajímavá budova. Snad se tam opět podívám.

medical_examiner

Nebo na nějaký kratší ozdravný pobyt do Karviné…
Náhrada škod je samozřejmá…

ušatá

A hlavně mu naúčtovat ty zbytečné náklady, které by to stálo, aby si to vždy připomněl při své další činnosti. Prostě výborný výchovný prostředek.

Vašek

Tak si říkám, jestli bych neměl také optimalizovat svůj domek a ubourat patro?😝

J.K.

No jestli se obtížně vytápí, nevidím jiné řešení… 😀 A možná rekultivovat kus pozemku…

Xaver

Měl. Teď je to in.

medical_examiner

To je co – „in“? 😁
Mě zajímá jedině, jestli je to účelné

ušatá

A co tak zemljanka? Úspora, kterou nelze ani vyčíslit!

Luboš Beneš

Na 15 let určitě, pak to třeba znovu vyženete o štok, když budou mít sousedi dlaždičky….

Jarda

Další důkaz, že občanský aktivismus a medializace mají stále svůj smysl. Hned se mi vybavil příběh nádraží v Havířově, které také mělo být zbouráno, ale naštěstí k tomu nikdy nedošlo.

Lech Malý

V podstatě souhlas, zde byla situace snazší, protože pro budovu v centru a navíc blízko autobusáku se snadno najde využití.

ABC

a v Ústí nad Orlicí ….

Petr Novák

Nejsem si jistý, jestli zrovna v tom Ústí to dopadlo dobře. Ano, budovu se zachránit podařilo, což je fajn, ale to co následovalo potom je přesně ukázkou toho, jak by osud historických budov vypadat neměl. Kvůli hádkám nových majitelů budova dodnes chátrá bez využití. A to je prostě špatně.

K.S.

Další věc je že tam natruc nechali koleje z obou stran i když by se nabízelo několik řešení jak uspořádat kolejiště tak aby budova nebyla obklíčena.

PvvS

A náklady na změnu projektu a úpravy terénu ?

Petr Novák

Stejně museli ten projekt měnit ve chvíli, kdy tu budovu prohlásili za kulturní památku, protože původní plán s ní nepočítal, tudíž o nějakých vícenákladech tu nemůže být řeč. A nepochybuji o tom, že zachování kolejiště z obou stran byla pomsta SŽDC a ČD, které prostě museli mít poslední slovo.

Socha

Tak tam si moc nedovedu představit, že by koleje nebyly s obou stran. Kdyby se vše narvalo na letohradskou stranu, to by asi kapacita byla nic moc, a opačně byl moc ostrý oblouk od Třebové a nebyla by tam taková kapacita koleje, jako jsou teď pro nákladní.

K.S.

Směrem na Choceň je celkem dost prostoru kam by se ty perony mohlo vlézt, těch hran tam k dispozici teď také není moc. Od konce dláždění kolem budovy k podjezdu Karpatské je to nějakých 750m najít místo pro dva ostrovní perony jít musí.

Gwann

tak v Ústí je nesmysl, že nechali starou budovu, uspořádali peróny jak uspořádaly (od staré odlíždí vlaky na Prahu a komplet z/do letohradu když to začíní a končí v ústí), od nové jen na Třebovou a na letohrad pokud jede už od pardubic.

neměla se postavit nová budova a SŽ mohla užívat cca půlku staré. jenže to by to nesměla být uraženecká SŽ.

že se jeden spoluvlastník asi zbláznil je jiná věc. být ostatními, tak jsem už podal žalobu na rozdělení/vypořádání spoluvlastnictví a argumentuju, že předmět nelze rozdělit, tudíž bude problémista vyplacen.

Petr Novák

Máte samozřejmě pravdu. Snad se ledy brzy hnou, protože ta budova si svůj současný osud rozhodně nezaslouží.

ABC

tudíž bude problémista vyplacen

do čehož se ostatní jistě pohrnou….

Gwann

pokud by mu stačilo to, co původně dal, myslím, že se nějaký dobrovolník najde. pokud půjde o pár set tisíc, tak bych do toho klidně šel i sám.

Luboš Beneš

Ano, tam se promrhalo milionů. Stará budova stojí a je k ničemu, místo ní je nová, která ale nebyla potřeba….a tak tady v tom Kocourkově žijeme.

K.S.

Ale to je prostě že na SŽ bez DC tehdy s DC, se rozhodla udělat naschvál místo toho aby hledala řešení s daným omezením.

Lukas

Memoranda jsou ZL kraji nějak módní, ale ještě sama o sobě nic neznamená.

medical_examiner

Asi jim došel toaletní papír…

Gwann

tak je dobré, že ještě mají záklopku při dostatečném řevu.

poučení – je nutno řvát. a to ve spolupráci se samosprávou.

Václav

Ne, že bych to považoval za nějakou vzácnou architekturu, ale pěkná stavba to je. A je vidět, že když se chce, řešení se vždy najde.

Luboš Beneš

Ano kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá výmluvy-viz účet za topení.

Vojtaur

To je dobre. Vzdyt to byla blbost.