Protektorátní most na D1 nahradí během oprav provizorium, hotov bude až za pět let
Most na D1 přes údolí Šmejkalky. Pramen: www.ceskedalnice.cz
Modernizace 160 kilometrů D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou, která už přes pět let trápí řidiče, nebude hotová v roce 2021.
Doufám, že most bude již na provoz 3+3.
Nechápu proč se vedle nepostaví most na 3 pruhy a pak ten starý neopraví na 3 pruhy s rezervou. … a bude na 100 let klid.
hlavně ať to neopravují !!!
K tomu bych jenom dodal, že tento most není jediným využívaným protektorátním mostem. Je využíván i most u Píště ovšem jen pro místní komunikaci.
Je to smutné. Bohužel patřím mezi ty, které ráno i nadále uvidíte samotné v autě. Bydlím na Tišnovsku a když použiju D1, jsem za 35 min v práci. IDS jsem samo taky jezdil. BUS – VLAK – TRAM. Celková doba 1:40 hod. To jsou tři hodiny denně. Mám malé děti, na vesnici, potrebuju být spíš doma, než na cestě, která vzdušnou čarou výrazně nepřesahuje 20 km. Je to opravdu tragédie, ano, sám k tomu přispívám, řešení neznám. Aby toho nebylo málo, tak příští rok nás čeká rekonstrukce D1 mezi exitem Centrum a Bohunice. Nečeká nás v dalších min 2 letech… Číst vice »
… ale tenhle most je u Prahy 🙂 u Brna půjde již o 3+3 …
Nejprve demolice provizoria a pak zprovoznění rekonstruovaného mostu? Nějak se nám ty nesmysly množí…
A jak se ANO a Ťok and comp. zaklínali 2020, pak 2021,jestli to bude 2025, bude dobře. 😀 Státu po řidičích není nic, ať si jezdí kudy chtějí, to jsou jejich ekonomické a časové ztráty, takže zbývá pouze politický tlak veřejnosti, popř. privatizace sítě do rukou soukromínka, dnes politicky neprůchodné, po finanční krizi, uvidíme.. 🙂
2021 budou volby, přes to nejde vlak 🙂
Už abys odstoupil Toku, nikdo tě nemá rád.
Já ho mám rád, za tu rezervu.
Proč se to nedá udělat jako na A45 u Hagenu? Na dálnici A45, která se stavěla ve zhruba stejné době vlastně jako D1 a jako první poválečná dálnice z čistého stolu bez předválečných plánů je skoro kilometrový most v Hagenu. Mosty na téhle dálnici mají problém s tím, že se primárně stavěly vždy jako sólo most pro oba směry, což teď komplikuje jakoukoliv rekonstrukci. Takže teď na celém úseku probíhají novostavby – ale tahle je dost vypečená – nejdříve se postaví most pro jeden směr vedle stávajícího na který se převede doprava 3+3, zboří se starý most a postaví most… Číst vice »
Ještě bych chtěl dodat, vše se děje za zachování plného provozu cca 100.000 aut denně, což je srovnatelné s D1 před vjezdem do Prahy.
Tohle na smejkalce nedate, je to uplne neco jineho,… Estakada vs obloukovy most, uz jen ta vyska…
Jak dlouho trval presum toho mostu?
Znám lepší výjev.
Most na trase Salzburg – Rosenheim. Aut je tam víc jak 100 tisíc. Taky to daly za provozu.
Takový článek vzbuzuje mnoho dalších otázek:
Jaké konstrukce bude provizorium?
Jak bude řešené výškově – stejně jako stálý most?
Jak široké budou nové mostovky? Počítá se alespoň tady s rezervou pro další pruh? Je to opravdu náročná stavba a bylo by dobře, aby se za 10 let nedělala znovu.
Na pravděpodobnost dodržení plánovaného termínu a rozpočet se radši neptám.
Jestli oni už nepočítají s tím, že se v tom za pár let stejně budou hrabat znovu, až se to možná bude rozšiřovat na trojpruh v každém směru. Takže teď jenom „levnější“ rekonstrukci a třeba za těch 10 let kompletně nový most. A to se přeci vyplatí… 🙂
Ale vážně – se divím, že se nepočítá rovnou se stavbou nového mostu v uspořádání alespoň o 3 pruzích v každém směru, aby tam byla kapacitní rezerva na dalších 30 let a nemuselo se k tomu hned vracet.
Stavba která na několik let ochromuje dopravu takovéto komunikace není levná, i kdyby se plácala z hlíny, co se nadloube dole v údolí. Tohle si snad nemohou dovolit odfláknout?
Bude se realizovat jedna spřažená ocelová mostovka budovaná po polovinách s provizorní dvojicí ložisek pro každý pás (tj. celkem čtyři), které se po spojení mostovky nahradí dvěma trvalými ložisky (pro každý pás jedno). Oblouk se bude sanovat a obetonovávat. Po dobu výstavby nové mostovky se bude využívat pro jeden z pruhů z důvodu zachování dvou pruhů pro každý směr jízdy provizorní přemostění ocelovým mostem.
Nová nosná konstrukce mostu je připravována tak, aby v budoucnu neznemožnila provoz v režimu 3+3 jízdní pruhy.
A nyní ještě dodržet projekt…
No spis doufejte, ze se neobjevi komplikace pri rekonstrukci…
Takže se použije PIŽMO? Po rúzných firmách (SMP, Metrostav aj.) a SSHR se toho povaluje dost, dá to ale na celý most?
Naštěstí máme otevřené hranice a mostní provizorium odpovídající potřebě lze zakoupit bez flikování pižmy… 🙂
Pižma bude rozhodně málo. Teď zrovna by se ho kus hodilo u Hlávkova mostu a podobných případů nás možná čeká více.