Protektorátní most na D1 nahradí během oprav provizorium, hotov bude až za pět let

Most na D1 přes údolí Šmejkalky. Pramen: www.ceskedalnice.czMost na D1 přes údolí Šmejkalky. Pramen: www.ceskedalnice.cz

Modernizace 160 kilometrů D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou, která už přes pět let trápí řidiče, nebude hotová v roce 2021.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Démon

Doufám, že most bude již na provoz 3+3.
Nechápu proč se vedle nepostaví most na 3 pruhy a pak ten starý neopraví na 3 pruhy s rezervou. … a bude na 100 let klid.
hlavně ať to neopravují !!!

Pitrys

K tomu bych jenom dodal, že tento most není jediným využívaným protektorátním mostem. Je využíván i most u Píště ovšem jen pro místní komunikaci.

Michal

Je to smutné. Bohužel patřím mezi ty, které ráno i nadále uvidíte samotné v autě. Bydlím na Tišnovsku a když použiju D1, jsem za 35 min v práci. IDS jsem samo taky jezdil. BUS – VLAK – TRAM. Celková doba 1:40 hod. To jsou tři hodiny denně. Mám malé děti, na vesnici, potrebuju být spíš doma, než na cestě, která vzdušnou čarou výrazně nepřesahuje 20 km. Je to opravdu tragédie, ano, sám k tomu přispívám, řešení neznám. Aby toho nebylo málo, tak příští rok nás čeká rekonstrukce D1 mezi exitem Centrum a Bohunice. Nečeká nás v dalších min 2 letech… Číst vice »

Démon

… ale tenhle most je u Prahy 🙂 u Brna půjde již o 3+3 …

Přemek

Nejprve demolice provizoria a pak zprovoznění rekonstruovaného mostu? Nějak se nám ty nesmysly množí…

Pibik

A jak se ANO a Ťok and comp. zaklínali 2020, pak 2021,jestli to bude 2025, bude dobře. 😀 Státu po řidičích není nic, ať si jezdí kudy chtějí, to jsou jejich ekonomické a časové ztráty, takže zbývá pouze politický tlak veřejnosti, popř. privatizace sítě do rukou soukromínka, dnes politicky neprůchodné, po finanční krizi, uvidíme.. 🙂

Démon

2021 budou volby, přes to nejde vlak 🙂

Martin z Moravy

Už abys odstoupil Toku, nikdo tě nemá rád.

Petr.R

Já ho mám rád, za tu rezervu.

hedonism.bot

Proč se to nedá udělat jako na A45 u Hagenu? Na dálnici A45, která se stavěla ve zhruba stejné době vlastně jako D1 a jako první poválečná dálnice z čistého stolu bez předválečných plánů je skoro kilometrový most v Hagenu. Mosty na téhle dálnici mají problém s tím, že se primárně stavěly vždy jako sólo most pro oba směry, což teď komplikuje jakoukoliv rekonstrukci. Takže teď na celém úseku probíhají novostavby – ale tahle je dost vypečená – nejdříve se postaví most pro jeden směr vedle stávajícího na který se převede doprava 3+3, zboří se starý most a postaví most… Číst vice »

hedonism.bot

Ještě bych chtěl dodat, vše se děje za zachování plného provozu cca 100.000 aut denně, což je srovnatelné s D1 před vjezdem do Prahy.

Martin

Tohle na smejkalce nedate, je to uplne neco jineho,… Estakada vs obloukovy most, uz jen ta vyska…
Jak dlouho trval presum toho mostu?

X 1

Znám lepší výjev.
Most na trase Salzburg – Rosenheim. Aut je tam víc jak 100 tisíc. Taky to daly za provozu.

KL

Takový článek vzbuzuje mnoho dalších otázek:
Jaké konstrukce bude provizorium?
Jak bude řešené výškově – stejně jako stálý most?
Jak široké budou nové mostovky? Počítá se alespoň tady s rezervou pro další pruh? Je to opravdu náročná stavba a bylo by dobře, aby se za 10 let nedělala znovu.
Na pravděpodobnost dodržení plánovaného termínu a rozpočet se radši neptám.

Panoramix

Jestli oni už nepočítají s tím, že se v tom za pár let stejně budou hrabat znovu, až se to možná bude rozšiřovat na trojpruh v každém směru. Takže teď jenom „levnější“ rekonstrukci a třeba za těch 10 let kompletně nový most. A to se přeci vyplatí… 🙂
Ale vážně – se divím, že se nepočítá rovnou se stavbou nového mostu v uspořádání alespoň o 3 pruzích v každém směru, aby tam byla kapacitní rezerva na dalších 30 let a nemuselo se k tomu hned vracet.

KL

Stavba která na několik let ochromuje dopravu takovéto komunikace není levná, i kdyby se plácala z hlíny, co se nadloube dole v údolí. Tohle si snad nemohou dovolit odfláknout?

HP

Bude se realizovat jedna spřažená ocelová mostovka budovaná po polovinách s provizorní dvojicí ložisek pro každý pás (tj. celkem čtyři), které se po spojení mostovky nahradí dvěma trvalými ložisky (pro každý pás jedno). Oblouk se bude sanovat a obetonovávat. Po dobu výstavby nové mostovky se bude využívat pro jeden z pruhů z důvodu zachování dvou pruhů pro každý směr jízdy provizorní přemostění ocelovým mostem.

Nová nosná konstrukce mostu je připravována tak, aby v budoucnu neznemožnila provoz v režimu 3+3 jízdní pruhy.

Přemek

A nyní ještě dodržet projekt…

Martin

No spis doufejte, ze se neobjevi komplikace pri rekonstrukci…

Honza D.

Takže se použije PIŽMO? Po rúzných firmách (SMP, Metrostav aj.) a SSHR se toho povaluje dost, dá to ale na celý most?

Michal

Naštěstí máme otevřené hranice a mostní provizorium odpovídající potřebě lze zakoupit bez flikování pižmy… 🙂

KL

Pižma bude rozhodně málo. Teď zrovna by se ho kus hodilo u Hlávkova mostu a podobných případů nás možná čeká více.