Prostějov chystá nový dopravní terminál, vznikne u něj parkovací dům
Nový dopravní terminál v Prostějově v ulici Újezd. Foto: Prostejov.eu
Město chce velkou část nákladů zaplatit z evropské dotace.
Město chce velkou část nákladů zaplatit z evropské dotace.
To souvisí se článkem podobně jako že je to rodiště Otty Wichterleho..
To jsou taková hanácké špecifika. To už jiný nejmenovaný primátor hanackého většího města veřejně řekl: My nemáme téměř na nic, a abychom opravili alespoň ty nejhorší ulice ve městě, musíme to na něco navléct, aby byly dotace. A tak třeba zazeleňuje me.
Prostějov není Olomouc…podívejte se na rating..
to už se autobusáku říká terminál? Kdyby to raději spojili s vlakama aby ten bus jel k/od vlaku, takže by se výrazně zlepšila vazba mezi vlak/bus.
Ty autobusy jedou od vlaku, tohle je jen zastávka..
Přesně tak. Pouze nácestná zastávka. A pokud se tam busy hromadí, tak to je společnými rozjezdy od nádraží.
Je to nekonečně odporné. Megalomanská naprosto zbytečná konstrukce je tak dokonale „funkční”, že musí být doplněna klasickými přístřešky a parkovací dům zabírá zbytečně velkou plochu, která mohla být ponechána zeleni. Toto řešení je také téměř jistě i dražší, než vyšší dům. Nejspíše je to i dražší, než kdyby budova o polovičním půdorysu měla jedno podlaží pod zemí. Zajímavou otázkou je, proč si město pořizuje na údržbu nesmyslně náročnou střechu, když automobily mohou parkovat v otevřeném prostoru a střechou tedy může být samotné nejvyšší podlaží parkoviště. Zde namísto kvalitního projektu vzešlého z architektonické soutěže zvítězila tupost, nadutost, arogance a malost politiků.
Škoda stromy, které tam rostou, budou vykácené pro tento parkovací dům. https://mapy.cz/s/dugusameku
Ano. Malo lidi si uvedomuje jak jsou stromy dulezite pro mesto. nazvou to zelene nesmysly. Trava a stromy v lete vyrazne snizuji teplotu na ulici, v desti zadrzuji vodu. Jenomze u nas se parkovani musi podridit vse ostatni.
Klasika, parkoviste s prilepenym symbolickym „autobusakem“ aby na nej slo cerpat dotace. Ve velmi ciste podobe k nalezeni treba v Chlumci nad Cidlinou.
U měst této velikosti na tom nevidím obecně nic špatného, když se dotace využijí i na to že se auta zašoupou do parkovacího domu u zastávky veřejné dopravy, místo aby parkovala na divoko všude možně po centru. Samozřejmě vždy záleží na konkrétním provedení.
Autobusy bez vazby na vlaky, parkovací dům v centru města. Opravdu tohle chceme stavět za současného stupně poznání, ještě z peněz EU, jež se zaklíná „podporou veřejné dopravy“? Asfaltovou plochu místo parčíku?
Ty autobusy mají vazbu na vlak, tohle bude taková větší nácestná zastávka, nikoliv skutečný terminál.
Parkovací dům v centru Prostějova je OK, není to taková metropole, aby bylo nutné parkovat na předměstí.
Všechny autobusy své trasy začínají či končí na terminálu u hlavního nádraží.
Jak zastávka Floriánské náměstí, tak i nyní řešený Újezd, se nachází na okruhu, jež obepíná hlavní náměstí a historické centrum města a jsou to tzv. průjezdné zastávky.
Tyto malé terminály autobusové dopravy mají zejména sloužit k tomu aby cestující měly přímou vazbu na centrum města, kde je umístěna naprostá většina úřadů a škol.. V případě Újezdu je navíc v docházkové vzdálenosti tzv. stará poliklinika, která stále poskytuje množství lékařských služeb.
No jestli to bude jak na Floriánském náměstí, tak potěš pánbůh… Tam jsou jednopruhové nudle se dvěma označníky za sebou a když se „povede“, že najede nejdříve bus odbavující u druhého, ten k prvnímu musí čekat. Odbavování jen předními dveřmi, lidí plno, protože busy jedoucí směr Plumlovská nestaví ve Svatoplukově, takže tohle jediná zastávka u centra. A samozřejmě na příměsto vyjíždí vždy shluk spojů (po škole, po pracovní době…), takže taková veselá čekání nejsou až tak výjímečná. (i když na Újezdě jezdí podestaně méně linek)
Dopravní terminál je u nádraží.
Toto bude pouze mega zastávka, podobná té na Floriánském náměstí. Ale ta většinu času zeje prázdnotou, jako tato. Takže vyhozené peníze.
Stačil nějaký přiměřený přístřešek.
Ale z toho by přeci nebyla malá domů, ještě z velké časti zaplacená z fondů EU
Ano, toto bylo jediným smyslem této akce.
Asi nebudete místní a nemusíte jednu či druhou zastávku denně využívat?
Jak Floriánské nám. u lázní, tak i Újezd rozhodně nezejí prázdnotou.
Jsem téměř místní.
V této lokalitě to měli hodit alespoň dvě patra pod zem.
Mínus Jedno patro by šlo určitě udělat. Na minus dvě je už nestabilní podloží po bývalých bažinách.