Obrazem: Prošli jsme stavbu nádraží Praha-Bubny, v srpnu projede první vlak

Součástí jsou i stromy na nástupištích.
V Praze pokračují práce na novostavbě budovy nádraží Bubny. Investice za pět miliard korun má být hotová už tento rok v létě, 1. srpna skončí na dotčené trati výluka a o den později po ní projede první vlak.
Na stavbě se momentálně pohybují vyšší stovky dělníků všech profesí. Pracují například na železničním spodku i pokládce svršku. Položeny už jsou první koleje, celkem budou na nádraží čtyři. Stavbaři dokončují mostní konstrukce, betonují římsy, pracují ve vestibulech pod nástupišti.
Nádraží bude mít průchozí vestibuly celkem tři, najdou v nich místo komerční jednotky. Chybět nemá rychlé občerstvení, kavárna, trafika nebo placené WC. Nad současnou střechou objektu by do budoucna mohla vyrůst budova o dalších asi pěti podlažích.
Zastřešení je delší než na pražském hlavním nádraží. Pod stropy bude ukotveno trakční vedení i s částmi návěstidel, s výjimkou tunelů a Masarykova nádraží půjde o jediné použití trakčního vedení zakotvené shora u nás.
Jako v Rakousku
Přístup na jedno ostrovní a dvě boční nástupiště z níže položených vestibulů zajistí kombinace schodů, eskalátorů a výtahů. Na nástupištích bude kromě tradičního mobiliáře také šest prosklených čekáren, podobné jsou například v Rakousku. Zaujmou dva stromy přímo na nástupištích.
Nová nádražní budova v Bubnech vzniká několik stovek metrů od té původní, umístěna je blíže Vltavy a stanici metra Vltavská. Práce zahrnují také zdvoukolejnění přilehlého traťového úseku v celkové délce 1,3 km, zřízení zastávky Praha-Výstaviště a elektrifikaci celého úseku v návaznosti na modernizaci trati ve směru Praha-Ruzyně.
„Mezi hlavní přínosy stavby patří přímý přestup na metro linky C ve stanici Praha-Bubny, zlepšení dopravní obslužnosti území díky nové zastávce Praha-Výstaviště, odstranění bariéry v území díky vedení trati na estakádě a zlepšení přístupu do Stromovky z oblasti Letné,“ uvádí SŽ v informačním letáku stavby.
Původní bubenskou nádražní budovu čeká přestavba na Centrum paměti a dialogu, jinak také památník holocaustu. Práce vyjdou na čtvrt miliardy, Správa železnic aktuálně hledá zhotovitele. Stavět se má začít v létě, hotovo bude za dva roky. Historická budova nádraží v Bubnech je místem, odkud nacistický režim deportoval téměř padesát tisíc českých Židů do koncentračních a vyhlazovacích táborů.
SŽ postaví v Bubnech památník holocaustu. Přestavba nádražní budovy vyjde na čtvrt miliardy