To neznamená že bychom nemohli mít hezké nádraží. Za mě je to bezduchá hromada železobetonu. Kdežto stará nádraží mají své kouzlo a dovedou pohladit na duši.
Tady Vás mají pohladit po duši asi ty dva stromy, které nějaký pablb odsoudil k utrpení pod zastřešením té betonové džungle…
Mašinka655
1 den
Ačkoliv jsem rád, že tu bude krásný nový nádraží, bydlím kousek, tak úplně nechápu jeho význam. Všechny vlaky budou stejně jezdit na masaryčku, a kdo potřebuje do centra jede tam, což je asi většina. Na bývalé stanici Holešovice-zastávka zas tolik lidí nenastupovalo. Takže moje otázka zní, neni to trošku předimenzované? Nebo tu budou i vlaky končit?
V budoucnu budou jezdit vlaky i na Prahlavák v podobě NS2.
Bude tu přestup na metro C a tramvaje. Jsou to vlastně dvě „zastávky“ dohromady Bubny + Holešovice zastávka.
Bude sloužit jako obsluha nové čtvrti po nádraží Bubny.
Bude tu filharmonie.
SŽ uvažuje s vlastními kancelářemi na střeše. (asi proto je to trochu mohutnější)
Vzhledem k neexistenci mnoha spojek by tu končící vlaky překážely.
V tuto chvíli se to možná může zdát předimenzované, ale rozměrově, tedy délkou nástupišť, to zapadá do „nového standardu“ 220 m, souprava 8 vozů, 2 čtyřvozové jednotky. Přesunem zastávky na Kralupské trati do jednoho místa se zastávkou na kladenské trati vznikne přestupní vazba i mezi nimi a mnohem lepší přestup na tramvaje. Kdo dojížděl osobákem od Kralup do Holešovic, tak musel přestupovat už v Podbabě a dojíždět to narvanou osmičkou na Letnou a Strossmayerovo n., které se nově dostane v podstatě už do docházkové vzdálenosti od nádraží. K výstavišti vychází v tomto směru přestup hrana-hrana. Na rušenou zastávku byl přístup… Číst vice »
Nedávno jsem byl na novostavbě stanice Ede-Wageningen. Parkovacích míst pro kola v krytém parkovacím domě byly vyšší tisíce, včetně signalizace prázdných stojanů a cykloopravny.
Přece by jste nechtěl aby se v Praze stavělo podle standartů jinde v Evropě.
Jasně, že v tom větru běžně jezděj. Potřebujou se dostat do práce, do školy, na nákup, atd. Cykloinfrastrukturu maj luxusní a nemají to daleko (protože tak ta města staví) Kopce s vyšším převýšením než 50 v Praze sice samozřejmě jsou, ale zas tolik jich není, spousta lidí se do těch +-50m převýšení na svých běžných cestách vejde. Na Smíchově se do toho vejdete od řeky po Plzeňské až někam na Kotlářku Vystačí vám to na Letnou, Bubeneč, Dejvice a ještě kus po Evropské. O rovinatějším pravém břehu nemluvě, tam se do toho vejdete údolím Rokytky až do Hloubětína, na Vinohrady… Číst vice »
Vlog z nové stanice. Kdyby něco takového mohlo vznikat i u nás. Občas se něco povede, ale většina jsou jen minimalistické podchody, plné nepřehledných zákoutí a rohů a komplikace pro cyklisty, třeba Radotín. https://www.youtube.com/watch?v=UH1M8StMrF8
Co to kecas? V praze vzniklo spoustu cyklostezek, cyklopruhu apod. I na tech nejzbytecnejsich mistech kde projede tak jeden cyklista za tyden a to jeste omylem. Stezky apod. Je defacto jediny co muchomurka stavi- ze to kolikrat zpusobuje obrovske koleny a jsou naprosto zbytecne, je mu uplne jedno
Skutečných stezek za rok přibude pár set metrů, legalizovaných chodníků a cykloobousměrek pár km. Zbytek jsou omalovánky v dveřní zóně parkujících aut, to fakt není použitelná cykloinfrastruktura. Kolony to fakt ani omylem nezpůsobuje, spíš naopak, protože to umožňuje legálně předjíždět lidi na kole bez 1,5m odstupu. Navíc to často slouží jako neoficiální K+R pro bezohledný řidiče aut. Takže spíš než infra pro lidi na kolech je to infra proti lidem na kolech, která by se měla počítat se záporným znaménkem.
Úschovna, respektive kryté a hlídané parkování pro kola by tam bylo super, cyklověž by tam byla kravina.
Vít
1 den
Tak teď se ještě hecnout a konečně dodělat takové Kladno – město. 3/4 roku po zprovoznění nefunguji výtahy, eskalátory, zavřená polovina přístupových cest a schodů …
Stav Kladna města je vážně ostuda, nicméně výtahy jezdí někdy od ledna a eskalátory byly spuštěný minulý týden.
GreenBitch
1 den
Velice pěkné. Teď aby se o to ještě „dobrá správa“ starala.
Juraj
1 den
Vypadá to super, trochu jako Praterstern.
S tím rozdílem, že Praterstern má na čtyři koleje jen dvě ostrovní nástupiště, a tedy o jednu sadu výtahů a eskalátorů méně. Jenže v Praze si potrpíme na složitější řešení i za cenu horší údržby a spolehlivosti, jak ilustruje třeba Eden nebo Zahradní Město. Aspoň že v Bubnech to bude trochu promyšlenější.
Doufám, že tedy promyšleně bude ostrovní nástupiště směr na Masaryčku pro obě trati. Ale to by znamenalo levostranný provoz od Výstaviště. Nebo myslí jako přestup s Kralup na letiště na jednom peróně?
To by musel být ještě jeden rozplet, resp. zhlavi, nejlépe mimourovnovy na sever od stanice. Místo by na něj bylo, ale proč si navzdy nepodvazat kapacitu trate?
Obě koleje směr Masaryčka u jednoho nástupiště bych tu jako velkou výhodu neviděl, přímý přestup ze směru od Kralup na směr na Veleslavín a na letiště bude IMO pro to ostrovní nástupiště lepší využití.
To je velmi vzdalena budoucnost. Jak budou v te dobe vedene linky a jestli mezi nimi bude relace, ktera by spolecne nastupiste vyuzila lip je cira spekulace. Plus pro takovy prestup muze byt v te dobe prilezitost pod hlavakem.
Za nástupišti následují estakády a každá trať pokračuje jiným směrem. Když by byly ostrovní nástupiště mezi kolejemi jedné trati, tak by musela navazovat rozšířená část estakády, než se koleje dostanou k sobě. Navíc další zbytečné oblouky a překrývalo by mnohem větší plochu před i za nádražím. Krajní koleje by byly od sebe minimálně o dalších 6 metrů dál. Varianta ostrovní+2 boční mi právě přijde mnohem jednodušší a prostorově šetrnější.
Tak „hnusné“ a „líbí“, to je vždycky trochu subjektivní, navíc je mezitím ještě celé spektrum možností, jak to na člověka může působit, málokdy je to úplně černobílé… Mně to nádraží také přijde trochu zvláštní, ale konečný názor si nejspíš udělám, až si to projdu naživo a hotové, jaký z toho budu mít dojem. Třeba ten děrovaný strop – na jednu stranu asi fajn řešení pro to, aby tam šlo denní světlo – na druhou stranu jestli to chce SŽ stejně překrýt nějakou přístavbou… Pokud jde o tu galerii – zrovna v tomhle článku jsou některé obrázky jednotlivě – na ně… Číst vice »
Ve Firefoxu, všechny fotky z první skupiny jsou jednotlivě, žádné modální okno se nekoná. Ale moc mě to nepřekvapuje, tady na zdopravy.cz mám sice všechny blokovače reklam explicitně vypnuté, ale stejně mi server na každé stránce říká, že mám nejspíš blokování zapnuté, a musím jednou kliknout navíc. Po technické stránce je to tu prostě slabší (a proto sem chodím jen málokdy).
Michal T.
1 den
Ty světlíky jsou super. Akorát že časem asi ztratí funkci, když nad nádražím vyroste nová budova…
Tak jeden vlak vy asi ani po té stávající trati nebyl problém, pokud tedy třeba Regiošrot budeme považovat za vlak… Ale něco elektrického a aspoň v 15minutovém intervalu v obou směrech, to asi ještě minimálně 5-6 let potrvá, když pokud jde o tunel pod Prahou 6 se ještě ani nekoplo do země…
Hlavní překážkou je neexistence koleje k letišti. Jednokolejka mezi Dejvicemi a Veleslavínem by (zejména s dráty) tu čtvrthodinu měla umožnit, akorát by musely být vlaky různých směrů (ideálně automaticky) do toho úseku spřahovány. Tunel pod Prahou 6 už má metro, neb to tak část místních chtěla…
Ano, provedení úchytů je hezky minimalistické, jen by mě zajímalo, proč nejsou ty „sloupy“ pověšeny v ose mezi kolejemi a s rameny výložníků na obě strany.
Takto nad nástupišti kolidují pohledově s osvětlením nástupních hran. Až ještě přibudou cedule s odjezdy vlaků, navigační cedulky a tlampače rozhlasu, bude nad nástupišti docela chaos. A mezi kolejemi bude na stropu prázdno.
Údržba trakčního vedení se stejně dělá z plošiny na drážním vozidle, tak úchyty asi nebudou nad nástupištěm z důvodu přístupnosti po štaflích postavených na plochu nástupiště.
Jarda
1 den
Bude u toho velkokapacitní parkoviště? Myslím jako vyšší stovky aut. Jinak to asi nemá smysl.
Dle vaší volby. Klidně si můžete nechat auto na konečné toho rozstřelu, když jezdíte za kulturou z opravdu nějakého vidlákova. Z mého pohledu je vhodné nebýt zpohodlněný.
P.S: Musel jsem si vůbec nastudovat co to je vlastně „Black tie“ a zjistil jsem, že nic takového v šatníku nemám. 🙂 A pokud bude do filharmonie vstup jen v těchto hadrech, tak jsem proti stavbě filharmonie, až mám vážnou hudbu i rád.
Klidne muzete, treba z P+R na Dlouhe Mili. Budete ale moct i metrem, tramvaji, taxikem nebo vlastnim autem. Pod Filharmonii ma byt myslim i parking (tam ostatne dava, narozdil od tohoto nadrazi, smysl).
Metro tam je, ale to je celkem úzkej tunel a ten pozemek je obří. že tam chtěj pod barákem procpat i dálnici je jejich problém. Nádraží je vedle a pozemku pro Filharmonii a v rámci jeho stavby se chystá i přeložka tramvajový tratě, aby uvolnila pro Filharmonii místo.
A fakt není povinnost jezdit na koncerty vlastním autem. I do Rudolfina nebo Obecňáku (a Národního, Stavovského, Státní opery) se úplně běžně jezdí MHD. komu se veřejnou dopravou nechce, může si objednat taxíka nebo jiné auto s řidičem a nemusí tak parkování řešit.
Na co tady parkoviste? Tohle je nadrazi v centru mesta s navaznosti na MHD. Z mesta se tam primarne prijede mestskou a z mimomesta z je velky parkoviste v Letnanech na C (coz je asi hlavni smer odkud by se ty stovky aut vzaly)
Hezčí myslíte tu magistrálu a pustinu po dílnách, která má být zaplněna horami betonu pro další bydlení, aniž by tam bylo něco vytvářeno, pročež se bude muset čím dále dále jezdit? 🙂
Nezabúdaj, že vždy záleží na okolnostiach. V tomto prípade hlavne na lokalite. To máš ako s návrhom „poď ku mne domov, niečo ti ukážem“. V nočnom bare je vcelku na mieste. Cez plot škôlky…
Brambora
1 den
Ty stromy jsou parádní a palec nahoru za to, že je vysadili již nyní 👍
Stromy v interiéru? Dokud budou moci být zavlažovány okapem a osvětleny skrze světlíky, budou dobré, ale co po té nástavbě, pak je s velkou slávou pokácejí?
Bude se pod estakadou parkovat? A na vystaviste bude jezdit motorák? Nebo BEMU
Jak je to myšleno s Wintonovou ulicí? To bude vždycky jen chodník?
No tak krásné nádraží jako za císaře pána to nebude, ale i tak splní svůj účel. Přeji hodně spokojených cestujících.
Železnice není skanzen
To určitě ne, ale vnímání krásy je subjektivní a třeba panu Asd a taky mně přijdou krásnější taková nádrží jako z doby císaře pána.
Přesně tak. Když člověk čeká na vlak tak se může kochat a ve výzdobě objevovat spousty zajímavých prvků.
To neznamená že bychom nemohli mít hezké nádraží. Za mě je to bezduchá hromada železobetonu. Kdežto stará nádraží mají své kouzlo a dovedou pohladit na duši.
Tady Vás mají pohladit po duši asi ty dva stromy, které nějaký pablb odsoudil k utrpení pod zastřešením té betonové džungle…
Ačkoliv jsem rád, že tu bude krásný nový nádraží, bydlím kousek, tak úplně nechápu jeho význam. Všechny vlaky budou stejně jezdit na masaryčku, a kdo potřebuje do centra jede tam, což je asi většina. Na bývalé stanici Holešovice-zastávka zas tolik lidí nenastupovalo. Takže moje otázka zní, neni to trošku předimenzované? Nebo tu budou i vlaky končit?
Přestup z tratí do kladna, na letiště a do kralup s metrem C
Cca 110 hektarů rozvojového území bubny-zátory
Je to málo důvodů proč to udělat pořádně?
V budoucnu budou jezdit vlaky i na Prahlavák v podobě NS2.
Bude tu přestup na metro C a tramvaje. Jsou to vlastně dvě „zastávky“ dohromady Bubny + Holešovice zastávka.
Bude sloužit jako obsluha nové čtvrti po nádraží Bubny.
Bude tu filharmonie.
SŽ uvažuje s vlastními kancelářemi na střeše. (asi proto je to trochu mohutnější)
Vzhledem k neexistenci mnoha spojek by tu končící vlaky překážely.
V tuto chvíli se to možná může zdát předimenzované, ale rozměrově, tedy délkou nástupišť, to zapadá do „nového standardu“ 220 m, souprava 8 vozů, 2 čtyřvozové jednotky. Přesunem zastávky na Kralupské trati do jednoho místa se zastávkou na kladenské trati vznikne přestupní vazba i mezi nimi a mnohem lepší přestup na tramvaje. Kdo dojížděl osobákem od Kralup do Holešovic, tak musel přestupovat už v Podbabě a dojíždět to narvanou osmičkou na Letnou a Strossmayerovo n., které se nově dostane v podstatě už do docházkové vzdálenosti od nádraží. K výstavišti vychází v tomto směru přestup hrana-hrana. Na rušenou zastávku byl přístup… Číst vice »
Je to navržené tak, aby se nad tím dalo postavit ještě několik pater.
Úschovna kol (cyklověž) by nebyla?
V Praze? V Praze se nestaví ani metr cyklostezky.
Nedávno jsem byl na novostavbě stanice Ede-Wageningen. Parkovacích míst pro kola v krytém parkovacím domě byly vyšší tisíce, včetně signalizace prázdných stojanů a cykloopravny.
Přece by jste nechtěl aby se v Praze stavělo podle standartů jinde v Evropě.
https://www.ns.nl/stationsinformatie/ed/ede-wageningen
I když Nejde srovnávat rovinaté Holandsko s kopcovitou Prahou. Tak ty stojany by jistě nikomu a ničemu nevadily.
V Holandsku běžně fouká 60kmh vítr, o dost horší než 50 metru převýšení kopeček.
Obávám se že v Praze jsou mnohem vyšší kopce než 50 m. Ten vítr fouká jen občas a nechce se mi věřit že by někdo soudný v takovém nečasu sedl na kolo.
Jasně, že v tom větru běžně jezděj. Potřebujou se dostat do práce, do školy, na nákup, atd. Cykloinfrastrukturu maj luxusní a nemají to daleko (protože tak ta města staví) Kopce s vyšším převýšením než 50 v Praze sice samozřejmě jsou, ale zas tolik jich není, spousta lidí se do těch +-50m převýšení na svých běžných cestách vejde. Na Smíchově se do toho vejdete od řeky po Plzeňské až někam na Kotlářku Vystačí vám to na Letnou, Bubeneč, Dejvice a ještě kus po Evropské. O rovinatějším pravém břehu nemluvě, tam se do toho vejdete údolím Rokytky až do Hloubětína, na Vinohrady… Číst vice »
Kopcovitost od vzniku elektromobily není na překážku
Jak pro koho. Ne každý má elektrokolo. Ale máte pravdu že kdo jej má kopců se nemusí bát.
Vlog z nové stanice. Kdyby něco takového mohlo vznikat i u nás. Občas se něco povede, ale většina jsou jen minimalistické podchody, plné nepřehledných zákoutí a rohů a komplikace pro cyklisty, třeba Radotín.
https://www.youtube.com/watch?v=UH1M8StMrF8
Co to kecas? V praze vzniklo spoustu cyklostezek, cyklopruhu apod. I na tech nejzbytecnejsich mistech kde projede tak jeden cyklista za tyden a to jeste omylem. Stezky apod. Je defacto jediny co muchomurka stavi- ze to kolikrat zpusobuje obrovske koleny a jsou naprosto zbytecne, je mu uplne jedno
Skutečných stezek za rok přibude pár set metrů, legalizovaných chodníků a cykloobousměrek pár km. Zbytek jsou omalovánky v dveřní zóně parkujících aut, to fakt není použitelná cykloinfrastruktura. Kolony to fakt ani omylem nezpůsobuje, spíš naopak, protože to umožňuje legálně předjíždět lidi na kole bez 1,5m odstupu. Navíc to často slouží jako neoficiální K+R pro bezohledný řidiče aut. Takže spíš než infra pro lidi na kolech je to infra proti lidem na kolech, která by se měla počítat se záporným znaménkem.
Úschovna, respektive kryté a hlídané parkování pro kola by tam bylo super, cyklověž by tam byla kravina.
Tak teď se ještě hecnout a konečně dodělat takové Kladno – město. 3/4 roku po zprovoznění nefunguji výtahy, eskalátory, zavřená polovina přístupových cest a schodů …
Stav Kladna města je vážně ostuda, nicméně výtahy jezdí někdy od ledna a eskalátory byly spuštěný minulý týden.
Velice pěkné. Teď aby se o to ještě „dobrá správa“ starala.
Vypadá to super, trochu jako Praterstern.
S tím rozdílem, že Praterstern má na čtyři koleje jen dvě ostrovní nástupiště, a tedy o jednu sadu výtahů a eskalátorů méně. Jenže v Praze si potrpíme na složitější řešení i za cenu horší údržby a spolehlivosti, jak ilustruje třeba Eden nebo Zahradní Město. Aspoň že v Bubnech to bude trochu promyšlenější.
Doufám, že tedy promyšleně bude ostrovní nástupiště směr na Masaryčku pro obě trati. Ale to by znamenalo levostranný provoz od Výstaviště. Nebo myslí jako přestup s Kralup na letiště na jednom peróně?
To by musel být ještě jeden rozplet, resp. zhlavi, nejlépe mimourovnovy na sever od stanice. Místo by na něj bylo, ale proč si navzdy nepodvazat kapacitu trate?
Mimouronovy rozplet aneb zeleznice tu mesto desitky let velmi neprijemne rozdelovala, pojdme v tom pokracovat?
Obě koleje směr Masaryčka u jednoho nástupiště bych tu jako velkou výhodu neviděl, přímý přestup ze směru od Kralup na směr na Veleslavín a na letiště bude IMO pro to ostrovní nástupiště lepší využití.
Za Masaryčka si dosaďte Vršovice – Říčany nebo Smíchov – Radotín. To je změna co?
To je velmi vzdalena budoucnost. Jak budou v te dobe vedene linky a jestli mezi nimi bude relace, ktera by spolecne nastupiste vyuzila lip je cira spekulace. Plus pro takovy prestup muze byt v te dobe prilezitost pod hlavakem.
Za nástupišti následují estakády a každá trať pokračuje jiným směrem. Když by byly ostrovní nástupiště mezi kolejemi jedné trati, tak by musela navazovat rozšířená část estakády, než se koleje dostanou k sobě. Navíc další zbytečné oblouky a překrývalo by mnohem větší plochu před i za nádražím. Krajní koleje by byly od sebe minimálně o dalších 6 metrů dál. Varianta ostrovní+2 boční mi právě přijde mnohem jednodušší a prostorově šetrnější.
Zlaté Bubny
Zlaté bývají trubky a trombóny, ne bubny.
Zatím je to samozřejmě nedodělané, ale z fotek to vypadá moc pěkně. Akorát velkorysé, ale ne přebubřelé.
Dávám plus především za slovo přebubřelé, skvělý novotvar z přehnaně nabubřelé.
Je to stejně hnusně šedivé jako „nové“ Rosice nad Labem.
Fotografie ve formě galerie, kterou lze procházet šipkama na klávesnici, by mohly být?
Tak „hnusné“ a „líbí“, to je vždycky trochu subjektivní, navíc je mezitím ještě celé spektrum možností, jak to na člověka může působit, málokdy je to úplně černobílé… Mně to nádraží také přijde trochu zvláštní, ale konečný názor si nejspíš udělám, až si to projdu naživo a hotové, jaký z toho budu mít dojem. Třeba ten děrovaný strop – na jednu stranu asi fajn řešení pro to, aby tam šlo denní světlo – na druhou stranu jestli to chce SŽ stejně překrýt nějakou přístavbou… Pokud jde o tu galerii – zrovna v tomhle článku jsou některé obrázky jednotlivě – na ně… Číst vice »
Ve Firefoxu, všechny fotky z první skupiny jsou jednotlivě, žádné modální okno se nekoná. Ale moc mě to nepřekvapuje, tady na zdopravy.cz mám sice všechny blokovače reklam explicitně vypnuté, ale stejně mi server na každé stránce říká, že mám nejspíš blokování zapnuté, a musím jednou kliknout navíc. Po technické stránce je to tu prostě slabší (a proto sem chodím jen málokdy).
Ty světlíky jsou super. Akorát že časem asi ztratí funkci, když nad nádražím vyroste nová budova…
A spolu s nimi nejpozději i ty stromy…
Dáme plastové z NSR 😀
Kdy tam dojede vlak z letiště?
Již brzy.
🤡
Tak jeden vlak vy asi ani po té stávající trati nebyl problém, pokud tedy třeba Regiošrot budeme považovat za vlak… Ale něco elektrického a aspoň v 15minutovém intervalu v obou směrech, to asi ještě minimálně 5-6 let potrvá, když pokud jde o tunel pod Prahou 6 se ještě ani nekoplo do země…
Hlavní překážkou je neexistence koleje k letišti. Jednokolejka mezi Dejvicemi a Veleslavínem by (zejména s dráty) tu čtvrthodinu měla umožnit, akorát by musely být vlaky různých směrů (ideálně automaticky) do toho úseku spřahovány. Tunel pod Prahou 6 už má metro, neb to tak část místních chtěla…
Jde o to z kterého.
Tak to se povedlo, ty subtilní úchyty trakčního vedení se mi líbí.
Ano, provedení úchytů je hezky minimalistické, jen by mě zajímalo, proč nejsou ty „sloupy“ pověšeny v ose mezi kolejemi a s rameny výložníků na obě strany.
Takto nad nástupišti kolidují pohledově s osvětlením nástupních hran. Až ještě přibudou cedule s odjezdy vlaků, navigační cedulky a tlampače rozhlasu, bude nad nástupišti docela chaos. A mezi kolejemi bude na stropu prázdno.
Údržba trakčního vedení se stejně dělá z plošiny na drážním vozidle, tak úchyty asi nebudou nad nástupištěm z důvodu přístupnosti po štaflích postavených na plochu nástupiště.
Bude u toho velkokapacitní parkoviště? Myslím jako vyšší stovky aut. Jinak to asi nemá smysl.
Nádraží je skoro v centru města, parkoviště po koho? Maximálně pro místní.
Pro ty co dorazí v Black Tie na koncert, jmenovče.
S Black tie se nedá jezdit vlakem, metrem tramvají, trolejbudem nebo i autobusem?
V taxíku asi ano, že?
Pojedu nočním rozstřelem a zbytek dojdu?
Dle vaší volby. Klidně si můžete nechat auto na konečné toho rozstřelu, když jezdíte za kulturou z opravdu nějakého vidlákova. Z mého pohledu je vhodné nebýt zpohodlněný.
P.S: Musel jsem si vůbec nastudovat co to je vlastně „Black tie“ a zjistil jsem, že nic takového v šatníku nemám. 🙂 A pokud bude do filharmonie vstup jen v těchto hadrech, tak jsem proti stavbě filharmonie, až mám vážnou hudbu i rád.
Zachytni parkoviste pro letiste prece! 😆
parkoviste? tady ? proc?
A do Filharmonie budu jezdit vlakem ?
Tak jestli má mít Filharmonie parkoviště, tak to je přece stavba Filharmonie ne? K čemu parkoviště pro nádraží v centru města?
A bude pak na něj místo?
Běžte se prosím na to okolí stavby podívat, než začnete blábolit. Stačilo by se na mapách kouknout se na satelitní snímky.
Samozřejmě že nebudou, vlaky jsou špinavé, špatně se do nich nastupuje v dlouhých šatech a člověk má od sazí špinavou bílou košili/bílé šaty.
A proč ne?
Jako myslíte že u Labské filharmonie v Hamburku je velkokapacitní parkoviště? To tedy opravdu není.
Celá spodní půlka Elbephilarmonie je parkovací dům.
https://www.apcoa.de/parken/hamburg/elbphilharmonie/
Klidne muzete, treba z P+R na Dlouhe Mili. Budete ale moct i metrem, tramvaji, taxikem nebo vlastnim autem. Pod Filharmonii ma byt myslim i parking (tam ostatne dava, narozdil od tohoto nadrazi, smysl).
Není tam už metro a nádraží? Aby se to vešlo.
Metro tam je, ale to je celkem úzkej tunel a ten pozemek je obří. že tam chtěj pod barákem procpat i dálnici je jejich problém. Nádraží je vedle a pozemku pro Filharmonii a v rámci jeho stavby se chystá i přeložka tramvajový tratě, aby uvolnila pro Filharmonii místo.
A fakt není povinnost jezdit na koncerty vlastním autem. I do Rudolfina nebo Obecňáku (a Národního, Stavovského, Státní opery) se úplně běžně jezdí MHD. komu se veřejnou dopravou nechce, může si objednat taxíka nebo jiné auto s řidičem a nemusí tak parkování řešit.
Tipuju že nějaký parkoviště bude u starýho bubenskýho nádraží, to je kousíček.
Ale na stovky aut to asi nebude.
Tak je pátek večer, žeáno…
Na co tady parkoviste? Tohle je nadrazi v centru mesta s navaznosti na MHD. Z mesta se tam primarne prijede mestskou a z mimomesta z je velky parkoviste v Letnanech na C (coz je asi hlavni smer odkud by se ty stovky aut vzaly)
My to z letny mame kousek pesky, zadny parkoviste tu nechceme. Diky
A my ze Západních Vršovic za Řeku nejezdíme, takže souhlasím.
Parkoviště je zbytečné.
Nedivim se, zjistili byste, ze je to tu mnohem hezci a uz byste nechteli zpet 😉
Hezčí myslíte tu magistrálu a pustinu po dílnách, která má být zaplněna horami betonu pro další bydlení, aniž by tam bylo něco vytvářeno, pročež se bude muset čím dále dále jezdit? 🙂
Nezabúdaj, že vždy záleží na okolnostiach. V tomto prípade hlavne na lokalite. To máš ako s návrhom „poď ku mne domov, niečo ti ukážem“. V nočnom bare je vcelku na mieste. Cez plot škôlky…
Ty stromy jsou parádní a palec nahoru za to, že je vysadili již nyní 👍
Stromy v interiéru? Dokud budou moci být zavlažovány okapem a osvětleny skrze světlíky, budou dobré, ale co po té nástavbě, pak je s velkou slávou pokácejí?