Prosinec 2024. Dálnice D3 se skokově prodlouží o téměř 30 kilometrů
Stavba D3, severní portál tunelu Pohůrka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
ŘSD ještě do konce února vypíše tendry také na poslední dva jihočeské úseky, které dálnici D3 přivedou k rakouským hranicím.
A nešlo by to v srpnu ? Bude Země živitelka a město bude ucpaný. Ď.
30km. to je tedy pecka
Zajimavě vybraný graf 😀 člověk by si skoro myslel, že už je D3 z 86% v provozu nebo ve výstavbě.
Vida jak se ŘSD v posledních pár letech rozjelo.
Strašně moc si přeju, aby se inspirovala i SprŽel (za konečně zapomněla na první pravidlo „to nejde“)..
To je otázka personálního obsazení.
A nejen to, ještě by to chtělo i trochu té iniciatvy. A ne čekat, že to udělá zbytek společnosti.
Už vidím těsně před sebou tu středočeskou část D3, Pražský okruh dokončen a rozšířen na 3 pruhy v každém směru, aby každé ráno nestál. Tak si povíme za 10 let.
Možná je to i tím, že:
– nikdo stavbu D3 od CB na jih neblokuje
– každému rozumnému člověku je jasné, že stávající vedení E55 po formanské silnici I/3 je tragické
– hustota osídlení je relativně malá
…a tak se zkrátka vesele staví.
Pokud by o D3 usiloval intensivně Středočeský kraj i jeho obyvatelé na budoucí trase, tak předpokládám, že z finančních a kapacitních důvodů by veškeré aktivity byly soustředěny právě tam a zdejší úsek by čekal „v pořadí“
Mám obavu, že na středočeské D3 se ŘSD snaží „uchodit to za lidovku“.
To by brzo mohly ČB dostat napojení na dálniční síť. Tedy myslím tu rakouskou… před mnoha lety jsme to říkali jako srandu, ona to bude pravda…
Na rakouskou, stejně jako českou dálniční síť budou ČB napojeny až ve třicátých letech, to už je jisté. Rakušané budou na hranicích až ve 30. letech a přestože u středočeské D3 se uvádí zprovoznění do roku 2030, je to vysoce nepravděpodobné.
Jsem moc zvědavý jestli se středočeská část D3 začne do roku 2030 vůbec stavět
Trochu jsem v obraze. Nebude.
To by se musel naprosto radikálně změnit přístup státu k liniovým stavbám a dílčím požadavkům na lokální úpravy nad rámec tun odborných posudků a zdůvodnění.
Franta Pepa Jednička by měl radost…
I mrtví od Nažidel se konečně přestanou obracet v hrobě… to bylo slibů jak se zvýší bezpečnost, jak bude ta dálnice a ejhle po 20 letech a bude hotovo.
Mrtví mohli být živí, kdyby autobusy u nás nemohl řídit kdejaký taxikář bez zkušeností s větším autem než je ta jeho dročka.
Nechce se mi věřit, ale my snad budeme na hranicích před Rakušákama. I kdyby začali stavět už letos, tak oni tam mají tunely a bude to trvat dýl. A otevření D4 cestu také zkrátí.
Na hranicích budeme určitě dříve než Rakušáci, oni letos začnou pouze s úsekem do Rainbachu. Úsek Rainbach – Wullowitz bude až ve třicátých letech.
Kdy konečně pochopí, ze D3 se má dělat podle německých plánu, Tj uhnout směrem k D4 a potkat se s ni někde za Mniskem
větší bullsh*t jsem dlouho neviděl….
a můžeme je vidět? Ty plány.
A kudy objede Prahu tranzit po E55? Zpátky po D0? To by moc velký smysl nedávalo. Nebo snad máte nějaké jiné, geniální řešení?
Nevím, co vymýšleli Němci, ale pokud má mít D3 smysl, tak musí pobrat vše, co dojíždí do Prahy ze satelitů mezi Benešovem a Slapy a hlavně se na D0 napojit jinde než auta jedoucí po D4, která naopak sbírá vše mezi Slapy a Brdy.
U Benešova zrušit křižáky, podtunelovat i kruhaky, dodělat mimoúrovňová křížení a poslední, kdo si bude stěžovat ( tam si stěžují odjakživa) jsou Mnichovice
A rovnou rozkopat i D1 na 5+5, ona ta západní trasa má opodstatnění.
Ale jako by mě zajímalo, kterým směrem by se novodobé plánování ubíralo, kdyby za socíku silnici Mnichovice – Benešov postavili v plném profilu.
I kdyby tam bylo 10+10 pruhů, tak se bude využívat jen levý a ten vpravo od levého. Češi z nějakého důvodu neumí jezdit na dálnicích, kde je tři a více pruhů. P.S.: a to i v neděli, kde je kamionů minimum.
Přesně. Pro českého řidiče je i 2+2 komfort.
zbytečný
Doporučuji nepsat myšlenky horkou jehlou, pak se snadno leccos pomotá 😉
Co s tím mají společného Mnichovice? D1 jim vede za kopcem, ta vadí jen kvůli kraválu a při nesjízdnosti D1 mezi 15 – 20. km, protože se nedostaneme z baráku na silnici…
Dokdy ještě budeme u Tábora objíždět to motocentrum,nebo co to je? Ostuda…
Pokud se nemýlím, tak je tam třeba vyvlastnit ještě jeden objekt, pak může být přistoupeno k dokončení stavebního povolení. Odhadem tak rok až dva. Bude záležet, kdy vyvlastní ten poslední objekt.
Strašné, už asi před šesti lety slibovaly že se to brzy vyřeší…
Už je vyvlastňován. Takže by se na podzim okolo Tábora mělo jezdit v plném profilu.
Budeme uzavírat sázky? Já si myslím, že ne.
Ten tunel Pohůrka je dobrá katastrofa. Jsem zvědavý, co vše vyplyne za provozu za problémy.
Můžeme si brát příklad od našich východních sousedů (tím myslím Slovensko).
Existuje velmi málo oblasti (nejen v dopravě), kde bychom si měli brat příklad ze Slovenska. A to mám tu zemi i její lidi moc rad a často tam travim dovolenou.
Že by Lahovická křižovatka vypadala takto?
https://zdopravy.cz/slovenske-fiasko-s-dalnici-d4-a-obchvatem-bratislavy-klicova-krizovatka-bude-chybet-roky-93252/
Košice mají dálniční spojení s Bratislavou přes Maďarsko. Ne že by byla dálniční síť v ČR hotová, jako mají Slovinci, ale SK fakt není vzor.
Zdržení stavby z technických důvodů se omluvit dá, to neomluvitelné je zastavení přípravy a výstavby před cca 14 lety, ale i nicnedělání předtím.
Rovněž za poslední rok se moc staveb nezahájilo, resp. na ty stavby zahájené v
únoru 2022 byly tendry vypsány za minulé vlády. U spousty staveb je tu opět zdržení o rok, pokud vůbec letos začnou. Třeba D35 okolo Vysokého Mýta!
Novinář Kupka sice překvapil, že nic nestopl, ale zatím ani nic moc reálně nezahájil. Vypsání tendru není zahájení stavby.
Tak ale dobu trvání tendru nelze moc ovlivnit, jsou stavby které mají ukončený tendr třeba 3-4 měsíce po vypsání a jsou pak tendry které trvají od vypsání i rok což je v poslední době bohužel většina kdy firmy dotazy zdržují jejich ukončení aby si byli schopni zajistit co nejlepší podmínky na nákup materiálu. Jinak jede příprava dle mého velice dobře.
Kdo že to má na svědomí projektovou přípravu a hydrogeologicky průzkum obchvatu Budějovic?
Pragoprojekt
A dělali pro most, nebo pro tunel? Aneb jaké měli zadání, protože původně tam měl být právě most.
Škoda že tímto tempem se nestaví stavby na železnici ať už narovnání úseků, nebo jejich zrychlení
Tomu já třeba vůbec nerozumím, proč ty žel. Stavby jsou tak zaostalé a vše se jede v současné stopě….
Jak se říká v jedné cimrmanské hře: „Tam nahoře je chyba!“
Zdaleka ne vše, zrovna od Benešova na jih je to prakticky nová stopa v celé délce.
Výjimka potvrzující pravidlo.
Věř a víra tvá tě uzdraví, ale jsou to ještě dva roky…
Co střední Čechy pane Kupka? To je vaše největší ostuda
Středočeská část D3 je pro mě jedna z věcí, podle které budu hodnotit ministra Kupku, a to na základě toho, jak se za 4 roky jeho úřadování příprava stavby posune. Ale říkat, že po cca roce jeho úřadování to je jeho ostuda, je dost mimo.
Obávám se, že p. Kupka na to má pramalý vliv…
Souhlas. Určitě by měl mít větší.
Vůbec se tady už roky mluví o urychlení přípravy liniových staveb, ale situace je taková, že pokud se to někde zašprtne a je potřeba udělat politicky vstřícný krok, změnit pokynem z MD pár metrů jako kompromis (přidat protihluk, rozšířit ekodukt, upravit vodní tok), tak se raději celá trasa na dlouhé roky zastaví. Stát by měl aktivně řešit patové situace a nenechávat to na úřednících, jak se s tím poperou a hlavně za kolik let se s tím poperou.
Možná se v roce 2026 začne, i když by se dálnice z jihu Čech za Benešov mohla začít stavět dříve, ale pokud nedojde ke změně, aby se část trasy mohla zprovoznit dříve, tak obyvatelé Miličína si aut budou užívat i nadále.
NIKDY
Vsadíme se? 😉
Vy jeden genie, zkuste chvíli přemýšlet, jak dlouho je Kupka ministrem. A porovnejte s vašimi idoly Tokem a Havlíčkem
To je ostuda celé řady ministrů. Bohužel odpůrci nechtějí přistoupit na žádný kompromis. Takže KAŽDÉ rozhodnutí, které bude vydáno bude napadeno nakonec i u soudu. Jde spíše o to, že bojují za to, aby se to vůbec nepostavilo. I když jim soud vyhoví, tak stejně to bude jen z toho důvodu, že tam bude nějaký problém s větou, případně špatně odůvodněné stanovisko, apod. Jestli se nepletu, od doby, kdy je tu správní soudnictví, soud ještě nikdy nevyslovil, že záměr nelze provést. Vždy bylo zrušeno, protože se k něčemu správní orgán nevyjádřil, stanovisko bylo nepřezkoumatelné, apod. Mají právo na to, aby… Číst vice »
To by mne taky zajímalo kolik se tam bude jezdit. Tunel je pěkný průšvih. Kdyby to tam nechali otevřené rak to vyjde levněji, je to dávno hotové a je tamm 130. Tunel to o dva roky opozdil, prodražil a jestli v něm bude 80 nebo 100 tak to pak i brutálně bude zdržovat a budou tam kolony
Nějak fizly vydelavat musej, stačí že tam daji radar a zacnou chodit fotečky a pak si namastej kapsu na flastrech. Treba uz to bude umět fotit vic nez jen rychlosty když nektery ty jejich radary umi poznat jestli nekdonza jizdy telefonuje nebo nema zapnutý pás atd.
Není nad jednoduché uvažování. 😀 …fizlY…:D
je to správně když se kreteni neumí chovat na silnici podle předpisů. plněsouhlasím s fotečkama
Podle stylu psaní se ani nedivím😃
Tak po dálnici jezdit bez pasu je velké riziko, vcelku pokus o sebevraždu. Pokuty jdou nyni z části obcím, takže se jedná o vylepšení obecních rozpočtů, i když je otázka jestli náklady na výběr nejsou vyšší.
To by byl pokus o hodně pomalou sebevraždu. Obávám se, že byste tím uspokojil málokterého sebevraha…mám po dálnicích najety stovky tisíc kilometrů, a ani bez pásu bych ještě mrtvý nebyl. netřeba přehánet.
Ale hlavně – i pokud je nějaké jednání pro jednajícího nebezpečné, ještě to není důvod za ně dávat pokuty, jen proto, že se dá kontrolovat.
No, já ty stovky tisíc km na dálnicích v Evropě mám taky. Nicméně musím se přiznat, že kdybych 1.12.2017 na 12. km D1 směr Brno pásy neměl, tak tady zde nyní nepíši.
Náraz do svodidel (lepší než do aut před sebou) při rychlosti cca 90 – 100 km/h. Vylezl jsem z toho celý, zdravý, jen jsem měl na obličeji obtisknuté brýle od airbagu.
Podle popisu vlastní blbostí?
Chyba je hlavně to, že tam v minulosti povolili stavět domky v blízkosti budoucí dálnice. Když se podíváte na 20 let starou fotomapu, tak je tam podél dálnice mnohem prázdněji.
Město se rozrůstá. Jak překvapivé.
Ano, postavím si barák u budoucí silnice/tramvaje a pak mi vadí. Jak typické.
Vy nejspíš nebudete mít dobrý přehled o tom, jak to v místě tunelu vypadá? Nebavím se o zástavbě.
Koukněte na mapu, zavažujte a snad z nápovědou „rozvodnění“ přijdete i na další důvod, proč je v místě tunel.
Jaká bude rychlost v tunelu Pohůrka? Klasických 80 km/hodinu nebo vyšší?
Bude to fízl kasička 😉 daj tam radar a budou kasirovat.
Je opravdu hroznej, ale hroznej problém na jednom místě dálnice dodržet omezení na 80 km/h. Vaše problémy bych chtěl mít…
Dáš ruku do ohně za to, že jen na jednom místě?
Jak já jsem na tenhle argument alergický. Problém není spousta věcí. Klidně můžeme třeba nařídit, že chodci budou muset přes přechody skákat po jedné noze. Problém to nebude a určitě to bude plno lidí hájit, že si aspoň chodec dá větší pozor, než vskočí do vozovky. Ale bude to podobná pakárna jako brzdit ze 130 na 80 km/h bez zjevného důvodu.
Ano problém není spousta věcí. Nicméně většině Evropy vyjma Itálie je v okolí měst (jejich okruzích) rychlost v tunelech omezena na 80km/h. Rád bych viděl rychlost 100, ale platí, že v „nebezpečném“ místě (což tunel oproti normální dálnici bezesporu je) by neměl být problém si to uvědomit a zpomalit. I já mimo tunely nejezdím zrovna 130, ale na úsecích kde se dá předpokládat vyšší riziko nějaké nouzové situace mi nedělá problém zpomalit. Stejně jako jeden u mála na dálnicích v D zpomaluji na dálničních křižovatkách a v okolí na určených 120 km/h. Není to o tom slepě dodržovat určené, ale… Číst vice »
hlavně si uvědomte, že to brzdění a pak zrychlování děláte prakticky v zástavbě, takže tam uděláte pěknou paseku těma emisema
Tak to jsem zvědavý, kolik by přibylo přechodů, aby nebyly od sebe dál než 100 metrů. Protože by lidi začali chodit mezi nimi, aby si tu pakárnu ušetřili. Obcházení zákona by dostalo nový rozměr, Orwell s Hellerem by vypadali jako školáci.
Proč brzdit? Stačí vyhodit kvalt. Rozdíl 10 vteřin. To za ty obroušený brzdy nestojí.
Normální je v tunelu mít 100 km/h. Tady to snad bude obdobně, třeba jako v Rakousku (snad🤞)
V takovém Norsku je 80kmh i v tunelech s obousměrným provozem. Takže i u nás je na dálnici těch 80kmh na místě:)
Otázkou je, jak to dělají tam, kde je v tunelech povoleno 100 km/h a více. Tunel Valík, například.
Rychlostní omezení nemá být od toho, aby řidiči cvičili zpomalení. Něco o dopravní psychologii, zbytečných omezenící a devalvaci významu značek…
Snad ano. Budou se kasírovat primitivové, jako jsi ty 🙂