Propojení Českých drah s carsharingem přineslo přes tisíc jízd
Propojení Českých drah a sdílených aut Autonapůl. Foto: České dráhy
Cílem carsharingu je snižovat počet aut ve městech.
Cílem carsharingu je snižovat počet aut ve městech.
Moment -cílem je snižovat počet aut ve městech – takže proto do každé ŽST na trase navozim 10 sdílených aut a začnu je půjčovat lidem, aby si tu poslední míli dovezdli zadek autem, místo aby využili MHD nebo šli pěšky.
Jo, to má logiku.
A co když je to pro dané lidi motivace k tomu aby vlak vůbec použili, jinak by celou cestu absolvovali vlastním autem?
Ve Švýcarsku je téměř u každého nádraží (i na vesnicích) parkoviště pro sdílená auta Mobility a lidé a především firmy, to hojně využívají. Navíc to vše funguje na SwissPass (stejně jako zbytek hromadné dopravy). Pro mnohé firmy je mnohem výhodnější poslat na místo zaměstnance první třídou vlakem, kde může být produktivní, s tím, že posledních pár (desítek) kilometrů, kam třeba hromadná doprava jede pomalu nebo ne tak často) dojede sdíleným autem. Po práci na místě ho zaměstnanec zase odveze zpět na nádraží a jede domu. U nás to klidně okolo páteřních tras může fungovat taky, tedy až začnou dálkové vlaky… Číst vice »
Já myslím, že pro většinu lidí, aby uvažovali o nevlastnění soukromého vozu, může být carsharing zajímavý až s opravdu masivním rozšířením. To znamená něco ve stylu sdílených elektrokoloběžek, postačí aplikace v mobilu, vyzvednu a vrátím prakticky kdekoliv (tedy místo města v rámci celé ČR), platím jen za minuty používání kdy probíhá přeprava.
Jednou to tak určitě bude, k tomu navíc ta auta budou řídit sama. Ale k tomu musíme ujít ještě hodně velkou vzdálenost, hlavně mentální, kdy v Česku na rozdíl od západních zemí, má mnoho lidí pocit, že musí všechno vlastnit a cokoli sdíleného je komunismus. Je to stejné jako s bazény u rodinných domů, V česku musí mít každý svůj vlastní bazén na zahradě, přitom kdyby se lidé domluvili a měli jeden na vesnici tak nejen že na tom ušetří, ještě budou mít větší bazén, budou si moc zaplavat a děti víc zablbnout.
Jo to je úplně báječná myšlenka. Až do chvíle kdy dojde k prvním úrazu, zdravotnímu problému či nedejbože utonutí. Snad už budou mít předem vylosováno kdo si pak půjde sednout.
Hledáte problémy kde nejsou. Vytáhněte někdy paty z domu, doporučuji třeba návštěvu veřejných bazénů v Bernu.
To jsou super napady, ale srovnavate Čr se zemí, kde nechaji přes noc stát zboží venku.
Souhlas, v Plzni má Autonapůl v současné době 3 vozidla, to je prostě strašně málo pro nějaké rozšíření.
Já v té kombinaci služeb vlaku a autosdílny nevidím moc dobrý smysl. Se sdílenými auty se v principu dá jezdit jen do hustě zalidněných míst, kam ale od vlaku stejně dobře jezdí MHD. Autopůjčovna má smysl pro převážení velkých předmětů, ale ty zaś nepovezete vlakem. Ve finále v tom spíš vidím pretahovani lidí z MHD do aut.
Poopravil bych vaše tvrzení na „jezdit Z hustě zalidněných míst“ nebo obecně míst s velkou poptávkou – to může být klidně významnější železniční stanice. A z ní můžete jet kamkoliv, tedy i do míst, kam MHD nejede vůbec či nejde dostatečně rychle/často/s návazností. A při cestě zpět auto vrátíte do stanice, nebo na nějaké další definované místo „v civilizaci“.
Jenže to musíte jet na otočku, nechávat si ho tam přes noc nebo nedej bože přes víkend, to už pak moc nevychází
Proc byste musel jet timhle sdilenym autem na otocku? To neni klasicka autopujcovna, kam musite auto vracet.
Jasně, můžete ho nechat na každé vesnici. Jenom aby se jim tam pak nehromadily….
Do dneška nevím, že to existuje. Špatná práce PR oddělení Českých Drah !
Existuje ale mě osobně se nevyplatí ani teoreticky a to mám štěstí , že bych ho mohl v koncové destinaci využít. Taxi u mě má reálnější využití.
A ten bonus zelené parodie o nahrazení patnácti vozů je hodně dobrej 🤣
To bych řekl že je obecný problém ČD. Velká nabídka a tím spousta nabídek není vidět. Nebo zůstává část upozaděna. Víceméně si z ČD reklam vybavím ty na InKartu, jízdenka na léto, další mě ani nenapadají.
Mám to stejně! A to ČD body využívám…