Proměny brněnské MHD: nová zastávka Karpatská, konec dvou linek pro postižené i velké změny u Kampusu

První jízda tramvaje na nové trati ke Kampusu Bohunice. Foto: Adam ZemekPrvní jízda tramvaje na nové trati ke Kampusu Bohunice. Foto: Adam Zemek

Největší změny v síti MHD souvisí s otevřením tramvajové trati na kampus.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

na tramvajové trato do Starého Lískovce
->
na tramvajové trati do Starého Lískovce

Michal

81 a 82 konci naštěstí už je 97% vozu pro vozíčkáře.

Vojta

82 mi bude trochu chybět. Ono vozidel je sice většina bezbariérových , ale ne všechny zastávky. Konkrétně z Ořechovské u OC Futurum vedou jenom schody, kolejnička je jenom jedna, takže s kočárkem celkem smůla, o vozíku nemluvě. Dá se tam sice dojet taky 501, ale na tu se nedá přestoupit z 50ky, protože nemá zastávku na Bohunické. Z Lískovce se dá jet 51kou přes Ostopovice a Moravany, ale jenom ve špičkách.

Pavel Skládaný

Perlou je ovšem sdělení, že zatímco Jihomoravský kraj plánuje zdražení jízdného, město Brno zdražovat nebude. Vždyť město Brno je součástí Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje, ve kterém platí jednotný a společný systém jízdného! Že by se plánovalo osamostatnit a izolovat od okolí?

Racek

Různé ceny pro Brno a pro „venkov“ už v IDS JMK dávno fungují – v Brně neplatí úsekové jízdenky, dvouzónová jízdenka za 20 Kč má v Brně kratší časovou platnost, než ve zbytku kraje, a předplatní jízdenky jsou taky levnější, pokud neobsahují obě brněnské zóny. Z toho plyne, že zdražení krátkých cest mimo zóny 100+101 na úroveň Brna by tarif naopak zjednodušilo (nicméně tipuji, že tak vysoko kraj nepůjde). A ohledně jízdného na 3 a více zón myslím město Brno nic neslibovalo 😉

Samo

Jedno možné riešenie je zaviesť osobitné lístky pre Brno. IDS lístky by stále platili ale existovali by aj výhodnejšie produkty platné len v 100+101.

Pavel

Rozumím tomu správně, že regionální autobusové linky už nebudou zajíždět na Mendlák? Například linka 405 do Rosic?
A nevíte, jestli linky co dnes začínají na Dunajské nebudou rovněž přesunuty nahoru ke špitálu?

tomash

Jediné, co je z návrhu patrné, že 403+404 budou i nadále vozit vzduch na trase Labská – Osová.

Štefan

Labská je v sídlišti, které musí být také obsluhováno. Tuto funkci dobře plní linky 403 a 404. Které se ostatně někde otočit musí. Vzduch rozhodně nevozí. U končené je gymnázium se stovkami studentů, o zastávku výše na trase velký domov pro seniory, v sídlišti bydlí dost lidí.

Kernteriér

401+402+405+406 k nemocnici, 403+404 má Labskou.

Dostík

Jak rozumíte větě pana radního? „Náhrada za ně jsou spoje zajišťované nízkopodlažními vozy na všech linkách MHD po celém Brně…“ Přece v Brně zatím máme spoustu bariérových vozů, hlavně šalin. Ledaže myslel, že na každé lince se různě objevují i bezbariérové vozy.

hamburger

když ty busy začínaly tak byly bezbariérové vozy celkem rarita, teď vám max. každej třetí spoj jede nízkopodlažní. Podle toho taky vypadá obsazenost 81 a 82. Jediné místo kde budou chybět je červený kopec (nová 62), Valašská (nová zastávka na lince 8 + tudy pojede 51) a spojení NCKP – Kr. Pole nádraží kde bůhví proč neprotáhnou bus 68

Tomáš N.

Dle tohoto dokumentu se počítá i s prodloužením vybraných spojů linky 68 k NCKP.
https://www.brno.cz/documents/20121/3402559/Materi%C3%A1l_12-12.pdf/

hamburger

To už je tam asi třetí rok v kuse a nic

M H

Řekl bych, že spojení „NCKP – Kr. Pole, nádraží“ je spíše než v režii města Brna v režii samotného nákupního centra. Podobně jako OC Avion přispívá na bus 67. Takže na prodloužení 68 o úsek „… – Šumavská – NCKP – Kr. Pole, nádraží“ by pravděpodobně muselo přispívát právě nákupní centrum. Možná nevýdoda toho prodloužení jsou nicméně zácpy právě v okolí NCKP…což může být i důvod, proč by toto prodloužení mělo být nežádoucí (v současné době má na trase větší zácpu v podstatě jen v Pisárkách).

M19

68 k nádraží stejně nejede a přestup na šalinu lze realizovat linkou 67.

hamburger

no však jo, prodloužit přes nckp na nádraží. přestup je sice hezkej, ale když se místo 4 minut jede 15 minut a přestup je 200 metrů, tak se příště na to cestující vykašle a pojede autem. jet 15 minut 2 kilometry je směšný

M19

Jako že by si někdo z Čebína jel nutně nakoupit do Tesca? Mimochodem 68 jezdí z většiny minibus, tak pokud čekáte davy v useku Kr.Pole-NCKP tak to nebude vhodná linka.

Hoermalmeister

68 se nehodí protahovat k nákupnímu centru především kvůli hustotě dopravy v jeho okolí, už takto mívá linka obrovská zpoždění a další protažení do lokality, kterou obsluhuje jiná linka a kam cestující z trasy linky 68 stejně většinou nechtějí, je zbytečné. 68 je tangenciální linka, která zajišťuje efektivní přestupy v tangenciálním směru plus obsluhuje Masarykovu čtvrť, větší zpoždění by přestupy zneefektivnilo a ztratila by svůj smysl. Pokud ji přeci jenom někdo k NCKP prodlouží, tak se nevyzná v městské dopravě a měl by svůj post přenechat někomu jinému.

Beekee

„…prodloužena z Kohoutovic přes Kamenný vrch do zastávky Nemocnice Bohunice. Společně s autobusem číslo 50 posílí spojení z Kohoutovic k nové konečné linky 8.“

No jen jsem si chtěl letmo potvrdit domněnku, že k nemocnici bude zajíždět 8… No, čtu to poprvé… radši i podruhé… Opravdu výše uvedená hádanka je jediným vodítkem, že tam bude ta 8 zajíždět? Tak asi jo.

hoholu

Za poslední půlrok tady bylo přinejmenším 5 článku o stavbě trati k nemocnici a jeji obsluhu linkou 8…takže kuš

Beekee

Kdyz sdělují finální informací o změnách v provozu a jasne nenapíšu to hlavní, tak to nemusím psát.

Štefan

Jen poznámka pro mimobrněnské. „8“ bude k Nemocnici Bohunice jezdit proto, protože je tam úvrať, nikoli smyčka. Stejně jako na druhé konečné Mifkova. Bude tedy pendlovat mezi dvěma úvraťovými konečnými. Soupravy linky č. 8 jsou na obou koncích vybaveny kabinami pro řízení.

Samo

40 zostane cez Starú nemocnicu, alebo bude presmerovaná cez Kamenice? Tam bude tá 61 celkom chýbať.

hamburger

Přes starou nemocnici a místo strážní přes Holandskou. Z kamenice asi nejlíp na 69 nemocnici a do města šalinou, nebo na ukrajinskou a dojít na krematorium. Ideální by bylo zřídit zastávku Kejbaly pro 40 i do města no

Samo

Vďaka. Je to škoda, aj keď chápem že obsluha nemocnice je asi väčšia priorita.

tomash

Oni zachovají přes Kamenice 69ku pro vození vzduchu. Kdyby se 40ka (60ka) vrátila do původní trasy (před 20 lety), čili konala by okruh kolem Nemocnice (a vymetla Starou nemocnici i Kamenice), tak by vzhledem k zácpám jízdní řád 40ky od Kampusu směr Tuřany v podstatě neexistoval.

xyz

U těch tramvajových linek se z toho materiálu dá vyčíst i další změna, a to provoz linky č. 7 po celý pracovní den; dosud tomu tak bylo jen ve špičkách pracovního dne.

I když její interval bude delší než interval většiny ostatních linek.

Ale toto je pochopitelné – v situaci, kdy zastávky za Osovou směrem ke konečné ve Starém Lískovci přijdou o obsluhu linkou č. 8.

PetrN

je to jednoznačně nejrozumnější řešení. Ještě dříve než vůbec byla obnovena linka 7 jsem přepokládal vedení linky 10 do Lískovce, ale kvůli prodloužení uzavírky na Žabovřeské se muselo logicky sáhnout k této variantě..
Sám jsem ale zvědav co to udělá s vytížeností úseku mezi Hlavákem a Křídlovickou, když se do již plného ranního směru Hlavák-Křídlovická ještě přidá ranní proud na Kampus, jestli se nebude muset ještě více posilovat sedmička

Racek

Podle starších informací pojede sedmička do Lískovce dočasně, po ukončení výluky Žabovřeská tam pojede desítka. Snad tato varianta pořád platí, v Brně člověk nikdy neví 🐱

Tomáš Gottschalk

To zdaleka není jisté, stávající uspořádání možná v nějaké podobě zůstane i po návratu d1 na Žabovřeskou. Z porsche krámů na d9 teda radost nemám. Kam půjdou draci, co tady většinou jezdili?

Kernteriér

Na dvojku a čtyřku.

Ondra K.

Pořád lepší 13T jak kapacitně těžce nedostačující Draci, které se na devítku dostaly jen díky nedostatku 30m tramvají.

Štefan

Domnívám se, že po skončení výluky na Žabovřeské se na linku do Starého Lískovce z praktického důvodu vrátí desítka. Ve směru Starý Lískovec totiž může linka č. 10 u nádraží odjíždět ze stejného 3. nástupiště, stejně jako linka č. 8. Zatímco nyní linka č. 7 bude přijíždět od Malinovského náměstí a do Starého Lískovce bude pokračovat od nástupiště č. 1. To bude vyvolávat zmatky, cestující budou přebíhat mezi nástupištěm 1 a 3 podle toho, jestli jim právě přijíždí linka č. 7 nebo 8.

Láďa

Posílit linku 50 a 37 kvůli návaznosti Kohoutovic , já nevím , lidi budou stejně do města jezdit přes Mendlovo náměstí ,, čas ukáže jaký to bude mít vše vliv ,,,

hamburger

Já si myslím že se počítá s tím že ze sídliště Nový Lískovec budou chtít lidi přestupovat u nemocnice na 8, proto se tam přidávají spoje 37.

Jirka

Záleží kam jedete. Já bydlím v Kohoutovicích a tohle posílení 37 vítám. Hodně lidí jezdí do Campusu kvůli službám. Rovněž asi spádově na Spileberk office si myslím že tohle dává smysl. Myslím že rovněž při cestě Hlavas to bude zajímavá alternativa.

Štefan

Intervaly na linkách se během krátké doby učešou podle reálného zájmu. V tomto jsou v dopravním podniku tvůrci jízdních řádů docela šikovní. Letos to ale budou mít těžší vzhledem k finanční situaci. Více peněz oproti loňsku nedostanou.