Proměnu koridoru z Říkovic do Hranic na střídavý proud naprojektuje Sudop Brno
Instalace nové kolejové spojky ve stanici Prosenice. Pramen: Správa železnic
K přepínání bude nejprve docházet na Moravě.
K přepínání bude nejprve docházet na Moravě.
Uff. No tak už vidím jak se někdy těch 79mld., reálně samozřejmě přes 100 vůbec někdy vrátí zpět. Odpověď že nikdy je blízká pravdě. Výhody 25kV jsou sice jasné, ale to že se celá ČR předělá mě spíše zavání tím, aby se firmy co to dělají nabalily a k tomu i ti co to zadávají. Politici samozřejmě taky. Ono ta studie jaksi některé věci malinko ohnula někde tu a někde tam a pak to krásně vyšlo. No ale dejme tomu, že teda je důležitější mít 25kV než zabezpečené tratě alespoň něčím. O ETCS se nebavím, to je další černá díra.… Číst vice »
Výhody 25kV jsou jasné. Výhody mít stejnou soustavu v celé ČR a SR taky. Výhody ETCS jsou taky jasné, zvlášť vůči LS, což žádný zabezpečovač není. Jedinou nevýhodou obou zmíněných technologií je cena. Otázka zní zda za to ty benefity stojí a nebo ne. Většina odborníků a politiků v Evropě, včetně třeba osobních a nákladních dopravců je přesvědčena, že ano. Mirek si myslí, že ne a hned za vším hledá konspiraci.
Konpirace to neni. Vzdyt je to pravda. Ano. Vyhody jsou jasne, ale myslim ze by spis stalo za to mit kvalitni dopravni sit, nez se zabyvat megalomanskymi projekty. Ono i na ETCS projedes stuj, samozrejme o LS nebyla vubec rec. Ale Mirel uz neni tak spatnej. Na druhou stranu, statisticky dochazi ke srazkam s nejakymi tragickymi nasledky na tratich, kde nic neni a to je chyba. Bavorov, Pernink… . A 25Kv je dobre na VRT nebo tam, kde jezdi 3 tis tun tezke naklady, coz u nas nehrozi. Jeden vlak ze 100 mozna. Na to ostatni 3Kv postacuje. To ze… Číst vice »
Ano, je potřeba mít kvalitní síť a tohle je také jedna z cest které k ní vedou. A o zbytku je zbytečné diskutovat, poněvadž je jasné, že nemáte základní přehled…
Zkráceně:
Vzhledem k zvyšujícím se výkonům lokomotiv je nutné zvýšit výkony napájení. Takže buď zvýšit počet měníren (taky to stojí další peníze), aby úbytky napětí na stejnosměrné soustavě byly menší (menší vzdálenost bude dělat menší ztracený výkon ve vedení), nebo změna trakce, kdy zvýšením napětí (cca 8x) se dosáhnou podobné ne-li lepší výsledky.
A to nejsou jediné výhody.
A pokud by zůstal stejnosměr,stálo by to ještě více,než 79 miliard.Viz. množství měníren, napájecí vedení podél trati 22 kV k těm měnírnám jako Olomouc-Šumperk, několikanásobné ztráty které platí dopravce i když si dnes už na každé lokomotivě tu měnírnu stejně vozí. To už jaksi zatajujete,nebo jste si to nedočet dokonce.
Jak to vůbec bude s hraničními přechody do Polska? Počítá se zachováním DC troleje z hranice do Lichkova/Bohumína? Asi ideální by bylo mít v Lichkově/Bohumíně staniční kolej (jednu nebo dvě) s přepínací trolejí. Protože jinak to bude znamenat konec zajíždění polských DC jednotek k nám.
Tak to bude nádhera. V letech 2023-2025 má probíhat modernizace úseku Lipník n.B.-Drahotuše, který nepůjde objet. Poté začne konverze, to už my s tím cargem to můžeme úplně zabalit. Modernizace je potřebná a i konverze je důležitá, ale asi nás čekají perné roky na tomto vytíženém úseku.
Byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud, střídavý, střídavý elektrický proud.
Chápu to dobře, že se v roce 2022 bude uvádět do provozu nová stejnosměrná elektrizace, která se dělala hlavně kvůli posílení koridoru, aby na něm mohl ještě nějakou dobu zůstat stejnosměr a hned v roce 2026 se ten koridor o pár kilometrů dál rozetne střídavým kousíčkem?
To je fakt koncepční uvažování na úrovni Slováků a jejich trucovitého přepnutí Púchova 10 let před navazujícími tratěmi.
Slováci to měli v podmínce pokud chtěli čerpat dotaci z EU
Tu podmínku si tam ale nejspíš sami dali. Těžko jim EU nařídila změnu trakční soustavy.
Nebojte, není to na věky. Po dokončení reko. Žiliny, včetně Varína, se přepne Púchov – Žilina – Varín (nově tedy „trucovitost“ ovlivní i trasu do Mostů u Jablunkova) a k tomu všemu již pracují na konverzi jak na Lideč, tak i na Mosty. Je to logické a proto i u nás se pojede od Přerova na Vsetín a z Hranic n. M. dále na sever. Takže o žádnou konspiraci v podobě trucovitosti se nejedná.
A je už nějaké přesnější datum, kdy tu Žilinu dokončí ?
Cca za 3 roky. Kdo chce vidět letecké video, kde jsou vidět i přeložky naproti depu a výjezdu na Púchov:
https://www.youtube.com/results?search_query=moderniz%C3%A1cia+uzla+%C5%BEilina
Možná si to už málokdo pamatuje, ale 25 kV střídavých podle původních úvah před elektrizací trati mělo dojít až těsně k Přerovu. Důvodem umístění stykového místa v Nedakonicích údajně mělo být to, že na Ferdinandce byly 3 provozní oddíly – Brno, Přerov, Ostrava a každý si chtěl udržet kontrolu nad hrtkm pro svá vozidla ve svém PO, přičemž Přerov by operoval na velmi krátkém úseku. 3 loko. mezi Břeclaví a Bohumínem na nákladních vlacích nebyly neobvyklým jevem.
další zbytečná výluka, která bude jen cestující zdržovat… stačila děsuplná zkušenost na trati Přerov-Otrokovice zkraje prázdnin… sekery 20-40min byly standard
Nám v Brně je hej to říkat když už těch 25kV máme….
Jenže ten fíra sběrač v Otrokovicích nestáhl ne proto, že to udělal schválně, ale protože udělal obyčejnou, neúmyslnou, lidskou chybu, která znamenala v tomto případě onen průšvih. Proč by se to stejné mělo opakovat znovu??? Konverze je věc potřebná a já osobně bych uvítal rychlejší postup.
Někdo říká, že to fíra udělal schválně?
To Spržel se rozhodla místo zkratovačky použít přímotop pověšený na návěstidle tak, aby se spekl se zabezpečovačkou. A při tom zásadně nepřekročit proud k vypnutí ochrany.
Pokud se Spržel nepoučila a udělá takové zapojení znovu, tak se to stane znovu.
Nikoli, já sem reagoval na tu „děsuplnou zkušenost“ s tím, že protože to nebylo rozhodně schválně, tak by se to stát již nemělo. (Hledáte problém tam kde není.) Věřím, že se SŽ náležitě poučila – ostatně dnes již jsou nastavené parametry ovlivňující výši odměn…
A kam se uhne nebo posune Leo.
Že by už na Moravu ani Slovensko nejezdil.
Jen se ptám jaký má záměr. Děkuji.
Prodá do Polska
SŽ by nejspíše neměla vyhlašovat žádné termíny dokud nekopne do země. Ještě před 5 lety měla být celá Serverní Morava kompletně přepnuta na 25kV do roku 2030:
https://www.asb-portal.cz/stavebnictvi/inzenyrske-stavby/doprava/jednotna-napajeci-soustava-v-cesku
To je dost blbá podmínka, když si ten termín _musí_ dát do smlouvy o kopnutí do země.
Je rozdíl smlouva s dodavatelem a nereálné sliby dopravcům.
Kuchař uvaří oběd hodinu po tom, co dovezou suroviny. Suroviny jsou objednané na devátou, to taky začíná směna kuchaře. Oběd bude v jedenáct. (Kdyby to vyšlo dřív, není problém, začne se vydávat ještě před ofiko otevíračkou, stejně od půl jedenácté na jidelnu bušej lidi co ráno nesnídaj a v práci nesvačej).
Když nebude čistě stejnosměrná trať ze středu Čech do Ostravy, bude mít pak smysl dávat ETCS do řady 130?
Tak pojede z ÚnL do Třebové
Řada 130 je schválená v Polsku a může jezdit u ČD Cargo Polsko.
Rozdělit nejdůležitější trať v ČR na dvě napájecí soustavy už v počátečním stavu konverze je logika houpacího koně u SŽ.
Myšleno Praha Brno?
Ne, myšleno do prerova stejnosmerne, od Přerova po hranice střídavě a z hranic do Polska a nejprve i do Vsetína stejnosmerne
A jaký to bude představovat problém?
panu gwannovi se bude spatne spat.
Panu gwannovi to osobně je celkem jedno. Jen mu to připadá poněkud nelogické až naschvaloidni
Je to naschvál dopravcům s jednosystémovými mašinami.
Proč dělat ostrovy, místo postupného přepínání po navazujících částech?
Protože při rekonstrukci ,kdy se vše mění za nové je to nejlevnější.Kdyby se rekonstrukce tratí dělala po navazujících částech,.mohlo se přepínat po navazujících částech.
nechcete se venovat necemu, cemu rozumite?
Já myslel, že konverze se bude dělat tak, aby se současná stejnosměrná síť nerozpadla na menší fragmenty.
V tak velkém rozsahu se to udělat nedá. Leda že by se postupovalo od Prahy k Ostravě. Jenže Praha potřebuje stejnosměr kvůli Ešusům na kterých stojí a padá příměstká doprava a Pravobřežka je ve stavu postupného rozkladu, takže rekonstrukci potřebuje včera a ne až za 15 roků.
Pravobřežka se dá přepnout, aniž by došlo k přerušení stejnosměru mezi Prahou a Ostravou.
Dokonce se s podélně děleným Kolínem snad pořád počítá.
Týká se to maximálně 125 vlaků denně z nichž většina je stejně dvousystémová. Je pravda, že to ale rozbíjí stejnosměrné spojení ze severu Čech do Slezska. Nicméně na Slovensko už to v době realizace projektu stejně stejnosměrně nepůjde, takže těch vlaků, které budou mít problém už budou jen jednotky.
Asi potom budou muset na osobáky (Olomouc -) Přerov – Hranice – Valmez – Vsetín nasazovat něco jiného, než 460 🙂 Konečně 🙂
Už příští rok by tam měly být pantery.
Kéž by. Zatím končí Os v Suchdole. Mám zato, že MSK již v soutěžích požaduje nízkopodlažní vozidla, zatímco OL+ZL ještě nikoliv.
zdopravy .cz/27-novych-vlaku-olomoucky-kraj-bude-vybirat-dopravce-na-elektricky-provoz-vitez-prevezme-i-pantery-40456/
Dobře, donedávna nepožadoval.
To je dřív vyžene ETCS.
Ten se tam namontuje