Proměně D10 u Mladé Boleslavi je nejblíže Eurovia, do tendru přišlo osm nabídek
Stavba mostu přes D10 mezi exity Mladá Boleslav a Kosmonosy. Foto: ŘSD
Nad D10 vznikne nová okružní křižovatka.
Nad D10 vznikne nová okružní křižovatka.
Můžete někdo vysvětlit v čem je takový to kruhový objezd lepší, než klasický jeden most a sjezdy a nájezdy?
Vždyť to je v podstatě jeden most navíc…
Díky za vysvětlení
V situaci s jedním mostem je vždy problém s odbočením doleva. Řešením je ho eliminovat buď okružní křižovatkou, kde se odbočuje pouze vpravo a nebo mimoúrovňovým rozpletem, ale v ten moment potřebujete o 4 rampy navíc a zvětšit celou křižovatku aby se tam vešly všechny proplety. Popřípadě vybudovat něco monstrózního s přímými rampami (jako třeba zde: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/434/D1-01191A-MUK-Brno-Jih-full-page.gif ), nicméně to je cenově a projednatelností úplně někde jinde a pro křižovatku, kde se primárně počítá s provozem z a nebo na dálnici je okružní křižovatka dostatečná a vhodná.
Věštím dopravní problém od Prahy směr Jíčín. Dle mého názoru by tam měla být na Jíčín přímá větěv. Doprava mezi Českou Lípou (Ml.Bol.) a Jíčínem je poměrně silná a ktomu budou jezdit kamiony do nové průmyslové zóny. Ve špičce budou stát auta až na dálnici a plno jich možná raději pojede po staré I/16.
Já jen nechápu že takové velké a zatížené okružky neudělají v turbo uspořádání. Vnitřní pruh na okruhu v klasickém dvoupruhovém pásu nikdy nebude efektivně využity… Přitom obdobně velká okružka v Plzni na Domažlické se na turbo bude příští rok předělávat
Vždyť to právě bude turbo-okružní, koukněte do letáku ke stavbě.
Mírné faux-pas 🙂 omlouvám se za zbytečný komentář, pak je všechno v pořádku, obvykle letáky čtu pozorně