Proměna Tomkova náměstí. V Brně se kvůli stavbě okruhu změnila organizace dopravy

Stavba na Tomkově náměstí. Foto: ŘSDStavba na Tomkově náměstí. Foto: ŘSD

Současná změna potrvá do poloviny listopadu.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Náměstí je dost honosný název pro prostor, který je v podstatě jen křižovatka. https://mapy.cz/s/cadesuhoje

Beekee

A po výstavbě okruhu dle projektů desítky let starých bude MÚK.

Ondra K.

Zrovna v případě Tomkáče platí, že když už to kdysi soudruzi začali, není moc jiných možností, než to dotáhnout do konce. Dopravní spojení západ – východ na severu Brna je potřeba a Tomkáč je v takovém stavu, že současná stavba už mu nijak neublíží.

Beekee

Tak asi jiná možnost než most už asi nebyla. Ale ty rampy tak doprasené být nemusely.

abc

Kdysi to náměstí opravdu bylo, s normální zástavbou, krásná sokolovna tam byla. Není důvod brát místům historickou paměť podle neobeznámeného pohledu do mapy.

vjkm

Tak si zajděte kousek na nám. Republiky do kostela, to by mohlo multimediálně lépe duši potěšit.

Štefan

Husovice byly samostatné město a Tomkovo náměstí bylo vskutku honosné, s měšťanskými domy. K Brnu byly Husovice připojeny v roce 1919. Za oběť městskému okruhu padla ulice Kohoutova, která vedla z Tomkova náměstí nahoru k Soběšické ulici (dnes ústí husovických tunelů). Na Tomkově náměstí stál ještě v roce 1965 hotel Grand s luxusní restaurací, hospoda u Pantáty a cukrárna (obojí stojí dodnes, ale není již v provozu), kousek vedle na Dukelské třídě kino Jas a secesní budova Sokolovny (stojí dodnes) rovněž s restaurací. Městský okruh, tak jak je dnes vedena jeho výstavba přes Tomkovo náměstí byl původně plánován o něco… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Jenom bych doplnil, že Tomkovo náměstí dřív skutečně náměstím bylo – ze západní strany do něho ústila právě akorát Kohoutova, Provazníkova končila na hraně svahu do Husovic a na Tomkáš vedla akorát úzká cestička mezi zahrádkami, která po mostě překonávala těleso staré tišnovky.

David

Díky za kontext, ten most mě zaujal když se začalo mluvit o železničním mimoúrovňovém křížení mezi Židenicemi a Maloměřicemi a nechápal jsem proč ten most, na tak bezvýznamné silnici, vlastně je.

SYN

Jo ten most je přímo masivní, v současné době funguje jako kryté stání s docela velkou kapacitou, akorát ne všichni se tam odváží nechat auto „v zemi nikoho“… doufám že to nějak rozumně využijí propojením k tomu mostu na konci Gargulákovy, to je vysloveně škoda takového spojení…

Jiří Kocurek

“ jižněji zhruba přes Náměstí Republiky “

Jen dodám, že jižnější varianta by znamenala mimo jiné značné bourání zástavby v (nejen) Dukelské a vést kapacitní komunikaci mezi školou a kostelem je urbanistický zločin.

Jiří Kocurek

Obzvlášť, když se jedná o silnici 1 třídy převádějící dálkovou dopravu.
Případný rozsah vybourané zástavby se dá nejlépe představit nad leteckým snímkem z roku 1969
https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=lms&idrastru=WMSA08.1969.BLAN89.07412

Přest Tomkáč to fakt byl daleko menší zásah do zástavby. Lepší možnost by snad byla až u Maloměřického mostu a uhnout k němu Husovický tunel. Což se jednoduše napíše, ale sakra těžko a velice draze udělá.