Proměna semilského nádraží pokročila, od pondělí budou v provozu obě nástupiště

Modernizace železniční stanice Semily. Foto: Lena MlejnkováModernizace železniční stanice Semily. Foto: Lena Mlejnková

Hotovo bude do konce října.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Han van Meegeren

A to TGV co bylo na propagačních obrázcích je kde?
Fušeřina, já bych to reklamoval!

Trumway

Ono toho jinak je více než jak bylo na obrázcích. Třeba to zastřešení 1. nástupiště je kratší a vypadá jinak. Ale cekově je to moc pěkné. Tam kde byste jinde narazil na zábradlí tady narazíte tak maximálně na zeleň v podobě buxusů. No a to Kolajové zaražadlo S49 od DT- slovenská výhybkáreň s.r.o. je naprosto luxusní. A stejně. To TGV by tady bylo naprosto zbytečné a nebylo by možné na této trati využít jeho skutečného potenciálu.

Trumway

https://www.arriva.cz/cs/info-na-cestu/dopravni-aktuality/zmena-pristupu-na-nastupiste-v-zst-semily-20867 „Cestujícím ze stanice Semily je umožněno zakoupit jízdní doklady ve vlaku bez přirážky.“ V obrázku je uvedeno, že tato možnost platí v období od 18.7. do 2.10. Jak to bude po 2.10.? Bude toto platit nadále a nebo cestující sice budou moci zakoupit jízdenku ve vlaku, ale bude jim učtována přirážka? Bude li to platit i po 2.10. bude se to týkat všech cestujících a nebo toto bude platit jen pro cestující ve vlacích na trase Turnov-Stará Paka aby nemuseli k pokladně v nádražní budově? O tomto by bylo dobré informovat předem a já moc prosím redakci jestli by… Číst vice »

Trumway

A stále nic. Vzhledem k tomu, že je 30.9. a v pondělí 2.10. dojde ke změně v provozu nádraží kdy vlaky budou ve většině případů využívat 1. nástupiště je s podivem, že informace o změně na oficiálním webu města stále není dostupná. To bude zase lidí co budou čakat v pondělí ráno na vlak na 2. a on přijde k 1. Stejný jako s informovaností o tom, kdy dojde ke změně a dojde k využívání nového 2. nástupiště pro všechny vlaky. Tehdy došlo k předčasnému spuštěním používání 2. (nového) nástupiště jehož zprovoznění bylo již nějakou dobu dopředu oznámeno. V oznámení… Číst vice »

Pat

To nástupiště je nějaké krátké, jsem zvědav jak se tam dvě jednotky vejdou, natož tři.

Trumway

Asi vejdou. To nástupiště končí/začíná ve směru na Paku až za zastřešním přístupové rampy do podchodu. Co na tom, že zastřešní pokrývá jen velmi malou část nástupiště. Pokud vlak jedoucí do Turnova zastaví na konci 1. nástupiště bude ze zastřešení snadný přístup do přední části vlaku. Do zadní budete muset doběhnout v deěti.a pokud pojede vlak do Paky v případě jedné jednotky za ní budete muset doběhnout. Tedy pokud nezastaví čelem v prvné polovině nástupiště. U 2. nástupiště když zastaví vlak jedoucí do Turnova čelem na konci nástupiště a Vy budete schován v lijáku v té malé čekárně budete za… Číst vice »

Trumway

Tady se můžete podívat jak je to nástupiště dlouhé. Pohled takhle „po“ hodně zkresluje. Prakticky je od nádražní budovy až k podchodu pod tratí. Jen není možno jeho délku posuzovat podle zastřešení. To je pouze v malé části z jeho celkové plochy.
https://www.semily.cz/assets/File.ashx?id_org=14724&id_dokumenty=17360
nebo tady
https://youtu.be/8H-FlwvaSYU?t=758

Trumway

Osobně jsem zvědavý jestli slavnostní otevření bude provázeno nějakou akcí a nebo se odbyde bez informování veřejnosti stejně jako akce k započetí přestavby (návštěva p.Kupky,p. Půty….) kdy o tomto nebylo nikde ani slovo. Tedy bylo, ale až když bylo po : – ( https://www.semily.cz/slavnostni-zahajeni-rekonstrukce-nastupist-v-zeleznicni-stanici-semily/d-17373 Letos je tomu přesně 165 let od zahájení provozu na tomto nádraží a proto by bylo celkem vhodné ukončení přestavby s tímto výročím spojit. Pokud se počítá s otevřením 26.10. (nikde jsem tuto informaci doposud nezaznamenal) je to přesně měsíc před datem (26.11.), kdy se uskutečnila první komisionelní jízda z Horek do Turnova a kdy dekorovaný… Číst vice »

Trumway

A ještě jedna věc by tady byla. Doufám, že město Semily mělo někde umístenou kameru a po dobu rekonstrukce tato zaznamenávála průběh a bude tak možné se jednou podívat na celý průběh na časosběrném videu. Na podobném tomu, které bylo vytvořeno při realizaci výstavby nového mostu Bavlnářská – Jatecká
https://www.youtube.com/watch?v=wHIsLxkvTc8
nebo během výstavby MŠ Pod Vartou
https://www.youtube.com/watch?v=EwaC8GQD1CI

Reportáží během přestavby nádraží bylo velmi málo.
16.12.22 https://www.youtube.com/watch?v=6yQKTs4piVQ
6.3.23 reportáž z pokládání mostního provizoria
https://www.youtube.com/watch?v=72LrZiKX-70
a snad tou uplně poslední byla 9.3 .23 reportáž ze slavnostního zahájení.
https://www.youtube.com/watch?v=Jpcg1fgLosc
Od té doby se nějaká větší pozornost vývoji nevěnovala.

MilanSima

Moc nerozumím trendu stavět nástupiště mimo vypravní budovu. Čest výjimkám. Ale jinde zůstává rozum stát, viz Praha-Zličín.

Jarda

Vždyť je v článku napsáno, že to bude hrana-hrana…
No a to co předvedli v Praze-Řepích na nádraží Praha-Zličín je šílenost – taky jsme nad tím kroutili hlavou a nechápali.. No ale i tak to vypadá líp než v jakym stavu to bylo když jsme v Řepích vyrůstali…

glosátor

„Vždyť je v článku napsáno, že to bude hrana-hrana…“
To je samozřejmě nestydatá polopravda (a ta je, jak známo, horší než lež): „hrana-hrana“ to bude pouze u 1. nástupiště, tedy vedle staniční budovy = pro rychlíky + Os vlaky do Turnova, pro Os vlaky směr Stará Paka to bude s přesunem podchodem na 2. nástupiště na opačné straně kolejiště !!!

Trumway

Ovšem jen do doby dokud bude nutné křižování. Pak budou všechny vlaky zastavovat u 1. nástupiště. 2. nástupiště tak bude zcela zbytečné.

glosátor

„Ovšem jen do doby dokud bude nutné křižování.“
A to je podmíněno čím = tedy do kdy to podle vás potrvá? A je vůbec únosná taková zásadní změna GVD, aby bylo pravidelné křižování osobních vlaků přeneseno jinam (= nejspíše do Železného Brodu = ?)?

Trumway

Prodávám jak jsem koupil.

„V budoucnu, někdy v letech 2025-2029 po zrychlení tratě na Hradec Králové, nebude docházet v Semilech ke křižování vlaků a vlaky budou zastavovat u 1. nástupiště. Poloha podchodu tedy navazuje na stávající hlavní pěší tah do města.“

To o tom podchodu je nějak mimo. Bylo opomenuto, že byl zřízen nový chodník podél kolejí z prvního nástupiště až k žel. přejezdu v ulici Nádražní.

Trumway

Zatím to bude tak, že 75 procent vlaků bude zastavovat u 1. nástupiště. To znamená, že nově vybudovaná dvojka bude využita z 25 procent. To se vyplatí.

Nemel

Kdybyste přemýšlel, tak byste mohl i sám svou myšlenku odůvodnit, například tím, že když se holt ze 100% vlaků stačí kapacita 1. nástupiště pouze pro 75% z nich, tak je pro těch 25% zbylých potřeba druhé nástupiště. Holt stížnost pro stížnost, ale přemýšlení na úrovni asi tak kočky.

Trumway

A máte doma akvárko? Je to totiž logické. Pokud je třeba křižování je třeba druhého nástupiště. Pro zbytek vlaků stačí to první. Až křižování nutné nebude bude dvojka zbytečná. Ale jo, jen si kopněte. Já to snesu. Hezký den i Vám.

Nemel

No vždyť Vám to říkám, že je to logické, tak proč to mě opakujete? 🙂 Logické je i to, že i když v budoucnu druhé nástupiště (možná) potřeba nebude, tak teď potřeba je a proto ho postavili. Ale jo, klidně si kopnu, když jinak nedáte. Také ale přeji pěkný den, na tom se shodneme 🙂

Trumway

No vidíte, že se shodneme . Prakticky na všem a o tom to je ;- ). Já jen chtěl říci, že pokud se ví, že v budoucnu něbude potřeba mohlo se to řešit na přechodnou dobu třeba i jinak. A nemyslím to zle. Ale… kdyby postaveno nebylo nevznikla by ta betonová zeď. A kdyby nevznikla ona betonová zeď neměly by se po čem pnout rostliny- Takže,až ta zeď obroste těmi nově vysazenými popínavkami bude to naprosto super a já už se na to moc těším ; – )

Granja

Zpoždění a přeložení křižování – nic? Zavedení nového vlaku v jiné poloze – nic? Atd…

Trumway

V takovém případě ano a je to pochopitelné. V tom případě by se neměly vypouštět na světlo takové informace , že až se husa dočká klasu nebude potřeba. Je to stejné jako sdělení, že kdo jede ze dvojky nemusí si jízdenku chodit kupovat do nádražní budovy k pokladně s nutností obíhat kolem nádraží a dvakrát běhat podchodem a po rampách nahoru a dolů (což je dosti často kritizovaná věc) , ale může si koupit jízdenku ve vlaku. To se může pokladna rovnou zavřít a mohou tak činit i lidé jedoucí z jedničky. No ne?

Honza V.

To nádraží je ve Zličíně, včetně nádražní budovy. Naopak celý terminál Zličín je daleko od Zličína.

Vojtěch Suchan

Přesto by se mělo podle konvence pojmenování zastávek jmenovat Praha – Sídliště Řepy. Mít na jednom místě dvě významné zastávky s ani vzdáleně nepodobným jménem, a naopak na dvou různých místech se stejným je jedna z nejvíc matoucích věcí v Pražské MHD vůbec.

MilanSima

Tak někdy před 15ti se to chvilku jmenovalo Praha-Řepy, pak se to zase přejmenovalo na Praha-Zličín 😁.

Jarda

katastrálně je to sice Zličín – nicméně reálně jsou to Řepy – před nádražím je točna tramvají. To nádražíčko v reálu od Zličína odděluje vysoká betonová zeď velkého staršího skladového areálu.. Takže stejně v reálu to se Zličínem nemá nic moc společného. Všichni ze Zličína jezdí busem na metro B – Zličín – které je pro změnu katastrálně už v Třebonicích, stejně tak jako k metru přilehlá nákupní zóna z obou stran dálnice(Metropole Zličín, Globus i AvionPark=Ikea,Tesco a +další, Siko)

Jiří Kocurek

Protože mezi zastávkou tramvaje a nádražím prochází hranice katastrálního území: https://mapy.cz/s/hafajemuro

No a jeden ouřada to chce mít podle těchto správných pravidel a jiný ouřada to chce mít podle jeho jeidných správných pravidel.
Orientace cestujících je jim ukradená. Přejmenovat tramvajovou smyčku na „nádraží Zličín“ by asi bylo příliš extravagantní.

Jarda

To by bylo příliš zavádějící, když ty tramvaje navážejí lidi na 20 000 sídliště Řepy – no a točna je přímo před nádražím Zličín přímo na kraji sídliště… Navíc Zličín je stanice metra B nacházející se na jiném okraji Zličína

praktik

ROPID už před časem začal nazývat zastávky MHD sousedící s vlakovými zastávkami a stanicemi názvy začínajícími slovem „Nádraží“, a tak by řepskou konečnou zastávku tramvají klidně přejmenovat na „Nádraží Zličín“ (stejně je jen na okraji sídliště), a názvem „Sídliště Řepy“ nahradit současný název zastávky „Blatiny“ (ta je přímo v sídlišti).
Ale ani do toho se zjevně nikomu nechce …

Honza V.

Konvence pojmenovávat zastávky MHD u železničních zastávek a nádraží jednotně slovem „nádraží“ je zjevně ustálená již na plánku sítě z roku 1948. Tedy nepochybně s tím nepřišel až ROPID, který v té době ještě zdaleka neexistoval. ROPID naopak přišel s tím, že názvem určité čtvrti začal pojmenovávat konečné kdesi v polích daleko za centrem dané čtvrti.

Jaaaa

A já si doteď myslel, že to ministerstvo dopravy k ničemu nepotřebujeme. A ejhle – správné pojmenovávání železničních stanic! 😀

Jarda

tam je to od začátku špatně – to nádraží se nachází “ na katastrální čáře.“ – fakticky od samotného Zličína oddělené vysokou betonovou zdí skladového areálu mrknět4e n
a mapu – je to tedy uplně mimo Zličín v Řepích -přímo na okraji sídliště přímo těsně vedle tramvajové točny – takže by se to mělo jmenovat Praha – Řepy. https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=14.3028207&y=50.0648813&z=16

Honza V.

Kde jste viděl konvenci, aby se železniční zastávky pojmenovávaly podle zastávek MHD?

Trumway

Tyhle debaty o pojmenování… Nádraží o kterém je článek bylo vystavěno stejně jako dráha na území obce Podmoklice a nenacházelo se tak v Semilech jež ležely na opačném břehu Jizery a i přesto bylo toto nádraží od počátku pojmenováno Semily (Semil) což lze vyčíst již na plánech z roku 1857. V roce 1889 byste se v tehdejším tisku dočetl, že „Podmoklice leží slabé čtvrt hodinky od Semil“. V roce 1909 se dočtete, že Podmoklice přiškolené v Semilům přispívají na školy v Semilech. V roce 1910 se můžete dočíst, že místní průmyslníci chtějí v Podmoklicích v blízkosti semilského nádraží stavět skladiště.… Číst vice »

Jaaaa

On je totiž trochu problém v tom, že pojmenovávání stanic po katastru nikdy nebylo úplnou normou – stanice se často pojmenovávaly po sídlech, která měly obsluhovat. Viz např. Počátky-Žirovnice na k. ú. Stojčín, nebo Rožmberk n. Vlt. v k. ú. Jenín.

Honza V.

Stejně jako Stodůlky v Košířích a původní Jinonice v Radlicích. Nebo stanice Jílové nebo Pyšely v údolí hluboko pod městem daného jména. U letišť to bývá ještě obvyklejší než u nádraží.

Trumway

Já chtěl jen poukázat na to, že to s pojmenováním je všude stejné a názvy se v průbehu let měnily jak bylo třeba. A když jsme u roku 1910… např. stanice Rataje – Přívlaky byly rovněž přejmenovány 1.října 1910 ….na Ledečko ; – )

Honza V.

To jste asi ten systém pojmenovávání špatně pochopil. To, že v názvu stanice byly názvy obou obcí, neznamenalo, že by Podmoklice byly částí Semil, stejně jako název Nusle – Vršovice v té době neznamenal že by Vršovice byly části Nuslí. Ten vámi předpokládaný typ názvů začal být systematičtěji zaváděn až za protektorátu.

Jiří Kocurek

Aby nemusely být ke dveřím do budovy 3 schody dolů? Rampa je schůdnější.

Jaaaa

O ty tři schody zahloubit svršek se nedá…

praktik

„Ale jinde zůstává rozum stát, viz Praha-Zličín.“ Pravý důvod toho neštěstí spočívá v dálkovém řízení provozu v neobsazené stanici, podmínkou jehož zavedení je, že cestující nebudou při přístupu na nástupiště nikde muset úrovňově přecházet koleje provozované vlakovou dopravou – a protože budovat ve stanici Praha-Zličín nástupiště přístupné podchodem či lávkou by asi nikdo soudný nechtěl a nepřipustil, tak to nakonec dopadlo tak, jak to dopadlo. V Semilech je z toho nakonec to 2. nástupiště situované hloupě na opačné straně kolejiště, protože tam řešení s podchodem zvolili a podchod postavili i kvůli zlepšení jiných komunikačních vztahů, než jen kvůli přístupu na… Číst vice »

MilanSima

Tak to je možná nová podmínka. Stanic, které jsou řízeny dálkově a mají ostrovní nástupiště, kde cestující musí přejít koleje, je spoustu. Namátkou třeba Český Krumlov.

Trumway

Podchod tam již byl a rovněž byl bezbariérový i když měl mnohem skromnější parametry. Pouze se ten starý odstranil a na jeho původním místě vznikl tento nový. 2. nástupiště je situováno dobře jen vidím dva zásadní problémy a těmi je to, že přístupová rampa na 2. od podchodu není krytá a že na nástupišti je jen malá čekárna, která před nepřízní počasí bude chránit jen těžko a jen malý počet čekajících cestujících. První zima ukáže jak se věci mají. Třetí věcí je to, že každý člověk s postižením jedoucí směrem na St. Paku bude nucen využít podchodu tedy kryté rampy… Číst vice »

asdasdfsdfasd

A přitom tam dle fotky minimálně chybí velké množství zábradlí. Je pohyb po té stanici vůbec bezpečný?

Orada

Jestli vam tam chybi zabradli, radeji tam nejezdete. Pro vase bezpeci 😂

Vena

Nechci mluvit za autora příspěvku, ale myslím, že zrovna jemu nechybí… Cítím ironii a vlastně docela vtipnou. 🙂

Jiří Kocurek

Je to teprve rozestavěné, i to zábradlí je rozestavěné, takže nemusíte mít obavu. Bude to v bezpečí a králíček Azurit.

Trumway

Nebo tam bude místo zábradlí záhon?

Modré zábradlí

A záhon bezpečně oddělí kdo?