Výměna vozidel berlínské S-Bahn pokračuje. Nové jednotky jezdí kompletně na lince S8
Nové vlaky pro berlínský S-Bahn. Foto: Deutsche Bahn
Výroba nových vlaků pro berlínský S-Bahn skončí příští rok.
Výroba nových vlaků pro berlínský S-Bahn skončí příští rok.
Yop, jsou pekne a spolehlive, palec nahoru.
Jaký je důvod výměny? Nízkopodpažnost to není. Proč starší soupravy nejezdily až do rozpadnutí, stejně jako až do rozpadnutí budou v Praze jezdit 81-71M?
Jde o BR485 ze začátku 90. let. Podstatná část byla vyřazena už před lety.
Příklad z meziměstské dopravy viz BR101. Nebo odstavené dvoupatrované vagony z 90. let.
SBB se taky rozhodlo vyřadit Flirty1 po zhruba 25 letech. https://zdopravy.cz/stadler-ziskal-ve-svycarsku-obri-zakazku-na-510-jednotek-pro-regionalni-dopravu-93409/
Podobně je otázkou, jestli se dožíjí 30ti let ty nejstarší CityElefanty.
Náhrada řad z 80. let, které není snadné udržovat.
Nemáte pravdu. BR485 se vyrábělo v 90.letech
https://www.lok-report.de/news/deutschland/mit-der-kamera-notiert/item/36401-berlin-austausches-der-baureihe-485-885-gegen-483-484-auf-der-s-8-s-85.html
Řada 485 byla sice sériově vyráběna v letech 1990 – 1992, ale prototyp, ze kterého vychází, byl vyroben už v roce 1980 a 0. série v roce 1987.
Do provozu navíc ještě zasahuje i – původně „západoberlínská“ – řada 480, sériově vyráběná v letech 1990 – 1994, jejíž prototypy ovšem vznikly rovněž v 80. letech (1986 a ´87).
To nezpochybňuji. Pouze jsem si dovolil upozornit, že BR485 byla vyřazena docela brzo a to i na německé poměry.
Ono totiž část BR485 byla vyřazena už před 15 lety. Důvodem byl nákup BR481 jen pár let po výrobě BR485 a BR480.
https://www.bahninfo-forum.de/read.php?9,169270
Pokud odkaz nejede, tak: „BR 485 – Abstellungen und Verschrottungen“
P.S. Nevíte kdy vyřadí BR480?
Řada 480 by měla vydržet minimálně do roku 2030, v současnosti mj. probíhá (možná už je dokončeno, nevím) dovybavení vlakovým zabezpečovačem ZBS, používaným na síti S-Bahn Berlin (technicky obdobný ETCS Level 1).
Díky
Protože na to mají. My na to nemáme, proto v pražském metru musíme provozovat těžkopádné zastaralé vozy, protože několik desítek miliard na nové Praha prostě nemá. Sorry jako.
V energiích a její úspoře by se zaplatili velmi rychle. Jenže to je jedna kasa kmenem investice a jiná kasa jménem provoz
Nějak takto?
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Btx763_%C4%8CD
Po nehodě 12. července 2001 byla na základě defektoskopické zkoušky podvozků, při které byly zjištěny trhliny v materiálu, snížena nejvyšší povolená rychlost těchto vozů z původních 90 km/h na 80 km/h. …. Pravidelný provoz zbylých několika vozů ukončily České dráhy s nástupem grafikonu 2019/2020
Je zajímavé, že maximálka je 100 km/h. Podobně i BR490 pro hamburgský S-Bahn.
Další aktuálně dodávaný „sbánový“ vlak BR430, pro jiné německé S-Bahny, je na 140 km/h.
Podobně i všechny 3 dvoupatrové (příměstské) vlaky, které Alstom/Bombardier právě vyvíjí, jsou na maximálku 120 resp. na 140 km/h
A pro 120x EMU400 za cca 30 až 40 miliard pro pražské/ostravské eSko firma ČD: „požadují rychlost nejméně 200 km/h, nebrání se ale i nabídce na vlaky do 160 km/h.“
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zacaly-hledat-nahradu-za-elefanty-zvazuji-nakup-az-120-jednotek-58257/
V síti berlínské S-Bahn nikde vyšší rychlost než 100 km/h není, má separátní síť. Jinde se jezdí po „klasických“ tratích, proto má Baureihe 430 rychlost vyšší.
Mimochodem, 200 km/h České dráhy uvažovaly v předběžných tržních konzultacích, nakonec bude v soutěži požadavek jen na 160 km/h (a max. 90 ks místo 120).
Co se EMU 400 týče a požadavku na 160/200 bych řekl, že je to kvůli snaze je v době nižší poptávky poslat někam jinam jako R nebo jako Sp
Např. jako svého času 471 jako R na Ústí nad Labem nebo do Vsetína.
Většímu rozšíření u řady 471 brání prakticky jejich trvalý nedostatek.
A pak nadávejte Leošovi, že provozuje tramvaj, když ČD posílají příměstský vlak na 4hodinové trasy přes celou ČR.
To je přeci z nouze, ačkoli je to někdy lepší než plánovaná souprava -:)
Leoš provozuje tramvaje cíleně, ČD to posílá jen v případě nouze na dálky. Ale nějak mám pocit, že je docela blízko stav trvalé nouze:-) A budeme jezdit tím co zrovna bude fungovat….Ne tím co by se na danou trasu hodilo.
Ale za mě lepší tramvaj než to co jsem občas zažíval na západním expresu. A takový Elefant do Opavy to je pohoda, ale i tak nostalgicky vzpomenu na jízdy do Čadce za komunistu ze Svinova tehdejší elektrickou strelou