Podle té mapky – terminál Pučery tedy prověřit 🙂 a stavět. Dostanou se tím na VRT lidé z Kutnohorska a Kolínska a vhledem k tomu, že tam kousek bydlím, tak vím, že by o to byl dost zájem.
(lidé by tam dojeli na VRT busem, vlakem nebo autem, než aktuálně jet busem přes hodinu na konečnou metra, autem na Prahu je také hodina, navíc špunty Mukařov, Uhříněves, ani ta D1 u Prahy nebývá často průjezdná).
Právě proto že prudíme, tak tady bude zastávka. Když jsem byl u ministra, tak aby nám zacpal „hubu“, tak to tam prohlašoval.
Doufám, že jste už četl studii proveditelnosti plnou nesmyslů. Budeme dávat podnět na NKÚ, tak si to nastudujte, aby jste paK nekotali.
Joker
1 rok
Jak to vlastně bude v Praze mezi východním a severním terminálem ? Tam bude nutnost přestupu na nějaký autobus nebo na metro, co nás zaveze k dalšímu terminálu ?
Ještě bych tam rád viděl VRT Norimberk- Plzeň-Praha. To by bylo něco. Tak snad to plánovači někdy zváží.
Pokud pojedete od Brna do Ústí n.L. (a opačně), tak pokud nepojedete přímím vlakem, tak přestoupíte na Prahlaváku a ve vámi jmenovaných terminálech příslušný vlak (linka) ani nemusí stavět.
Greyfin
1 rok
Koukám do mapy a ta díra ve VRT linkách směrem na jihozápad (Plzeň, Budějovice) mě fascinuje. Hlavně, že se plánuje linka do Mostu.
Tak ta linka do Mostu bude pokračovat až do Karlových Varů.
none
1 rok
Reklame na projektovani VRT se u nas venuje stejne casu, jako jinde skutecne vystavbe.
Ale jako jo. Planujme, projektujme, slibujme…. Dokonce i visualizace mame super.
A toto je reklama? Kdyby o tom nikdo nepssl, tak si budete stezovat, ze mate malo informaci. Toto je specializovany server. Nebo sledujte Novinky apod. a tam na takovy clanek nenarazite.
Tak trochu jste si odpověděl – některé úseky VRT bude snazší realizovat než třeba ten tunel za Chocní nebo rekonstrukci ostravského uzlu. Žádná země která začala s VRT neměla 100 % konvenčních tratí v perfektním stavu a s odpovídající kapacitou – což nemělo někdy ani smysl dělat protože VRT tu kapacitu pak zčásti převzala. Když se VRT pohne dál, nebude už žádný tlak na nějakou třetí kolej do Kolína, což by znamenalo mnohem rozsáhlejší omezení během stavby a velmi polovičatý přínos.
Lukáš Kníže
1 rok
UPOZORNĚNÍ NA CHYBU V ČLÁNKU?
„Rozsahem je úsek Poříčany – Běchovice největším ze všech připravovaných částí vysokorychlostních tratí v Česku.“
Předpokládám, že má být v textu spíše úsek VRT Střední Čechy.
Toť otázka?
Běchovice – Poříčany budou 4 koleje a stanice Praha-východ VRT ( Nehvizdy), jsou tam 4 rozplety, mapky na SŽ předpokládají stavební úsek až do Nymburka (mimo).
Je tam evidentní překlep ci zamena Bechovic s Svetle, z dalsiho textu zrejme.
David
1 rok
Rád bych někdy u SŽ viděl kdo další se do soutěží hlásil, tak jak to třeba zveřejňuje ŘSD. Mám pocit, že jak je konkurence, SUDOP Group nabízí úplně jiné ceny (vůči odhadovaným) než pokud konkurence není.
Blbost. Mám projekt = mám postaveno. Přeci nebudu vyhazovat peníze za takové nesmysly, jako jsou zemní práce, mosty, pražce… Nejsem idi*t
liposh
1 rok
Nevíte, jestli třeba rakušáci taky projektujou VRT z Vídně do Břeclavi? Nic proti Praze, ale čistě pragmaticky se já, brňák, víc těším na to, jak se za 40* minut dostanu do Vídně, než jak se za 60 minut dostanu do Prahy. * + další hodina a půl z mého bydliště mhdéčkem na terminál Vídeňská 😀
Jooo Vídeňská, nová meta..od tama je to takových dalších 45 minut do: Bystrce, Líšně, Řečkovic, Medlánek,Lesné,Soběšic,Obřan,Útěchova,
Ořešína, Jehnic, Komína? a do Knínic 🤷♀️
VRT neprojektují, Rakousko se vydalo Švýcarskou cestou nikoli Francouzskou. V plánuje je však modernizace Nordbahn (Vídeň – Břeclav) na rychlost 200km/h. S přestavbou první části u Vídně se již začalo již loni, celá modernizace až do Břeclavi zabere cca 8 let.
Stejně tak je plánovaná rychlost „jen“ 200km/h i v úseku Šakvice-Břeclav, takže to bude homogenních 200 ze Šakvic do Vídně (vyjma průjezdu Břeclaví)… Takže se asi na trase Brno-Wien Hbf nedostaneme pod hodinu ani u vlaků co budou Břeclav projíždět..
tak oni už v reálu kousek VRT mají, Wien-St.Polten na 250km/h, koralmbahn a Brennertunel také budují na 250km/h… Nová hotová Inntalbahn 220, ale souhlas, nejedná se o síťových 300 jak ve Francii, ale pro Rakousko s ohledem na geografické podmínky asi dostatečné, jen by to chtělo značně vylepšit Linz-Salzburg na 200km/h a rovněž i Salzburg-Kufstein přes Německo
Analogicky a „čistě pragmaticky“ se takový Ostravák těší jak na Prahu, tak i na Vídeň a že při tom bude projíždět „poslední zatáčkou před Vídní“ ho možná ani nebude zajímat nebo si toho ani nevšimne.
Rekl bych ze jste si uplne zbytecne zacal. Urcite se bezny Brnak potrebuje casteji dostat do Vidne nez do Prahy… Kolik ze vlaku a autobusu jezdi mezi Brnem a Prahou nebo Vidni?
Tak on neřekl že Praha pro něj není důležitá, ale samozřejmě že má tento úsek mnohem větší význam, nejen kvůli samotnému Brnu, ale i vším co je za Brnem, nakonec včetně té Vídně.
Jestli mate treba rodinne finance v rozkladu, tak to prosim nemaskujte rozkladem statu. I kdyz pripoustim ze soucasna KPR v rozkladu opravdu je. Ta zkratka je tam schvalne, snad rozkodujete.
Daniel
1 rok
V roce 2019 představilo SŽ video, kde předpokládá zprovoznění celé trati v roce 2028.
O 4 roky později, v roce 2023 se zprovoznění posunulo o 4 roky na rok 2032.
jedine, co by tam mohli psat je upozorneni, ze se jedna o optimistickou variantu.
jinak me nenapada co by tam chytry sotousek daniel napsal lepsiho. je 5 let na pripravu stavby pres malo osidlenou krajinu malo? pokud ano, proc?
To může klidně být – záleží jaký konkrétní model financování by se u těch VRT-ek aplikoval – Správa železnic, státní organizace si na cca. 5 modelů nechává aktuálně zpracovávat studii – v modelu „PPP model s příjmem z poplatků za dopravní cestu“ koncesionář realizuje výstavbu a přebírá na sebe rizika spojená s realizační fází a ceny a termínů, ale současně nese i riziko poptávky, takže v jeho zájmu je, aby na na VRT poptávka a tím i počet spojů byl co nejvyšší.
Řada mínusů, ale podle mě to není špatná otázka, vzhledem k významu Olomouce. Trasa přes Olomouc je delší a komplikovanější, navíc by se muselo začít od znova, ale spojení Praha – Ostrava přes Brno také není nejpříhodnější.
Že jo. Zvláště když bojovali poctivě. Ne jako ve štatlu, kde vydrbali se Švédy posunem hodin, aby odbíjení, a tím i konec té vřavy, nastal dříve, protože ta situace nevypadala moc dobře.
Je to 20km zajížďka, kde by každý vlak musel zastavovat (úvrať, nebo minimálně zpomalit na pár desítek km/h pro nějakou šílenou zátačku) v případě trasování podél Bečvy. Vlaky Praha-Brno-Ostrava by tak zbytečně ztrácely na atraktivitě. No a nebo by to bylo extrémně drahé v případě trasování Vítkovskou Vrchovinu
Protože v Přerově budete moct přestoupit buď směrem na sever na Olomouc a nebo směrem na jih na Zlín, Kroměříž a Uherské Hradiště. Přerov leží nejen přímo na spojnici Brno – Ostrava, ale zároveň víc ve středu hustě zalidněného území hornomoravského úvalu. Navíc Přerov oproti Olomouci není žádná vesnice. Dobré napojení Zlína, Kroměříže a Otrokovic na VRT přinese užitek více lidem než napojení Uničova, Litovle a Mohelnice. Lidé z Šumperka a Zábřehu budou stále moci používat dosavadní spojení. Lidé ze Zlína a Uherského Hradiště tu VRT potřebují víc.
Radek
1 rok
Člověk jen marně přemýšlí, proč byl teda M. Švehlík odvolán…
Podle té mapky – terminál Pučery tedy prověřit 🙂 a stavět. Dostanou se tím na VRT lidé z Kutnohorska a Kolínska a vhledem k tomu, že tam kousek bydlím, tak vím, že by o to byl dost zájem.
(lidé by tam dojeli na VRT busem, vlakem nebo autem, než aktuálně jet busem přes hodinu na konečnou metra, autem na Prahu je také hodina, navíc špunty Mukařov, Uhříněves, ani ta D1 u Prahy nebývá často průjezdná).
No největší sranda je, že zatím nejhlasitější prudiči (spolek?) proti VRT jsou právě někde od Kutné Hory, prezentující se prostřednictvím vrtaci.cz .
Právě proto že prudíme, tak tady bude zastávka. Když jsem byl u ministra, tak aby nám zacpal „hubu“, tak to tam prohlašoval.
Doufám, že jste už četl studii proveditelnosti plnou nesmyslů. Budeme dávat podnět na NKÚ, tak si to nastudujte, aby jste paK nekotali.
Jak to vlastně bude v Praze mezi východním a severním terminálem ? Tam bude nutnost přestupu na nějaký autobus nebo na metro, co nás zaveze k dalšímu terminálu ?
Ještě bych tam rád viděl VRT Norimberk- Plzeň-Praha. To by bylo něco. Tak snad to plánovači někdy zváží.
Pokud pojedete od Brna do Ústí n.L. (a opačně), tak pokud nepojedete přímím vlakem, tak přestoupíte na Prahlaváku a ve vámi jmenovaných terminálech příslušný vlak (linka) ani nemusí stavět.
Koukám do mapy a ta díra ve VRT linkách směrem na jihozápad (Plzeň, Budějovice) mě fascinuje. Hlavně, že se plánuje linka do Mostu.
Tak ta linka do Mostu bude pokračovat až do Karlových Varů.
Reklame na projektovani VRT se u nas venuje stejne casu, jako jinde skutecne vystavbe.
Ale jako jo. Planujme, projektujme, slibujme…. Dokonce i visualizace mame super.
A toto je reklama? Kdyby o tom nikdo nepssl, tak si budete stezovat, ze mate malo informaci. Toto je specializovany server. Nebo sledujte Novinky apod. a tam na takovy clanek nenarazite.
Já myslím, že nemyslel tento článek, ale třeba nesmyslnou akci s muzejním TGV a podobně…
jsem rad, ze jste nas svym prispevkem obohatil. jestli vas to vycerpalo, jdete si nalit dalsi branik z petflasky.
Tak trochu jste si odpověděl – některé úseky VRT bude snazší realizovat než třeba ten tunel za Chocní nebo rekonstrukci ostravského uzlu. Žádná země která začala s VRT neměla 100 % konvenčních tratí v perfektním stavu a s odpovídající kapacitou – což nemělo někdy ani smysl dělat protože VRT tu kapacitu pak zčásti převzala. Když se VRT pohne dál, nebude už žádný tlak na nějakou třetí kolej do Kolína, což by znamenalo mnohem rozsáhlejší omezení během stavby a velmi polovičatý přínos.
UPOZORNĚNÍ NA CHYBU V ČLÁNKU?
„Rozsahem je úsek Poříčany – Běchovice největším ze všech připravovaných částí vysokorychlostních tratí v Česku.“
Předpokládám, že má být v textu spíše úsek VRT Střední Čechy.
Toť otázka?
Běchovice – Poříčany budou 4 koleje a stanice Praha-východ VRT ( Nehvizdy), jsou tam 4 rozplety, mapky na SŽ předpokládají stavební úsek až do Nymburka (mimo).
Je tam evidentní překlep ci zamena Bechovic s Svetle, z dalsiho textu zrejme.
Rád bych někdy u SŽ viděl kdo další se do soutěží hlásil, tak jak to třeba zveřejňuje ŘSD. Mám pocit, že jak je konkurence, SUDOP Group nabízí úplně jiné ceny (vůči odhadovaným) než pokud konkurence není.
Myslím, že ŘSD toho moc o projekčních firmách nezveřejňuje
Protože odhadovaná cena byl nesmysl.
To je sice hezké, ale cena za projekt je jenom zlomek ceny za celou stavbu.
No tak teď jste mi skutečně otevřel oči.
jeste ze sem chodi takovi geniove!
Blbost. Mám projekt = mám postaveno. Přeci nebudu vyhazovat peníze za takové nesmysly, jako jsou zemní práce, mosty, pražce… Nejsem idi*t
Nevíte, jestli třeba rakušáci taky projektujou VRT z Vídně do Břeclavi? Nic proti Praze, ale čistě pragmaticky se já, brňák, víc těším na to, jak se za 40* minut dostanu do Vídně, než jak se za 60 minut dostanu do Prahy. * + další hodina a půl z mého bydliště mhdéčkem na terminál Vídeňská 😀
Jooo Vídeňská, nová meta..od tama je to takových dalších 45 minut do: Bystrce, Líšně, Řečkovic, Medlánek,Lesné,Soběšic,Obřan,Útěchova,
Ořešína, Jehnic, Komína? a do Knínic 🤷♀️
Z Bystrce je to snad i bez přehánění blíž do té Velké Bíteše 😀
VRT neprojektují, Rakousko se vydalo Švýcarskou cestou nikoli Francouzskou. V plánuje je však modernizace Nordbahn (Vídeň – Břeclav) na rychlost 200km/h. S přestavbou první části u Vídně se již začalo již loni, celá modernizace až do Břeclavi zabere cca 8 let.
Stejně tak je plánovaná rychlost „jen“ 200km/h i v úseku Šakvice-Břeclav, takže to bude homogenních 200 ze Šakvic do Vídně (vyjma průjezdu Břeclaví)… Takže se asi na trase Brno-Wien Hbf nedostaneme pod hodinu ani u vlaků co budou Břeclav projíždět..
Je to cca 150 km, takže plynule dvoustovkou bez zastavování se to pod hodinu stihne.
tak oni už v reálu kousek VRT mají, Wien-St.Polten na 250km/h, koralmbahn a Brennertunel také budují na 250km/h… Nová hotová Inntalbahn 220, ale souhlas, nejedná se o síťových 300 jak ve Francii, ale pro Rakousko s ohledem na geografické podmínky asi dostatečné, jen by to chtělo značně vylepšit Linz-Salzburg na 200km/h a rovněž i Salzburg-Kufstein přes Německo
Analogicky a „čistě pragmaticky“ se takový Ostravák těší jak na Prahu, tak i na Vídeň a že při tom bude projíždět „poslední zatáčkou před Vídní“ ho možná ani nebude zajímat nebo si toho ani nevšimne.
Rád bych zmínil, že ostudu tímhle nevyprovokovaným příspěvkem děláte sám sobě. 😉
Rekl bych ze jste si uplne zbytecne zacal. Urcite se bezny Brnak potrebuje casteji dostat do Vidne nez do Prahy… Kolik ze vlaku a autobusu jezdi mezi Brnem a Prahou nebo Vidni?
Tak on neřekl že Praha pro něj není důležitá, ale samozřejmě že má tento úsek mnohem větší význam, nejen kvůli samotnému Brnu, ale i vším co je za Brnem, nakonec včetně té Vídně.
Ale jděte. Brno fakt není pupkem světa.
A vsech 300km v priprave dalsich 10 let i zustane. Naprosta Sci-Fi, aby tento stat v rozkladu dovedl zahajit stavbu VRT.
a co je na tomto statu v rozkladu? maximalne tak nekteri jeho obyvatele v predduchodovem ci duchodovem veku.
Když už je příliš pitomé psát, že se žádné nové tratě nechystají, tak se alespoň nadává na stát…
Jestli mate treba rodinne finance v rozkladu, tak to prosim nemaskujte rozkladem statu. I kdyz pripoustim ze soucasna KPR v rozkladu opravdu je. Ta zkratka je tam schvalne, snad rozkodujete.
V roce 2019 představilo SŽ video, kde předpokládá zprovoznění celé trati v roce 2028.
O 4 roky později, v roce 2023 se zprovoznění posunulo o 4 roky na rok 2032.
A já se ptám, není to málo Antone Pavloviči?
jedine, co by tam mohli psat je upozorneni, ze se jedna o optimistickou variantu.
jinak me nenapada co by tam chytry sotousek daniel napsal lepsiho. je 5 let na pripravu stavby pres malo osidlenou krajinu malo? pokud ano, proc?
Málo osídlená krajina v ČR? … leda tak ve vojenském újezdu.
se na tu trasu podivejte, to uz je docela pusty kraj.
na tomhle useku je jen nekolik klaunu a mystifikatoru prezentujicich se jako „ochranci povodi vrchlice“ 🙂
„To může vést k rozšíření nabídky vlakových spojů pro cestující nebo zvýšení spolehlivosti a včasnosti železniční dopravy.“
Ovšem za předpokladu, že by se o VRT nestarala SŽ, nýbrž úplně nová za tímto účelem zřízená instituce.
To může klidně být – záleží jaký konkrétní model financování by se u těch VRT-ek aplikoval – Správa železnic, státní organizace si na cca. 5 modelů nechává aktuálně zpracovávat studii – v modelu „PPP model s příjmem z poplatků za dopravní cestu“ koncesionář realizuje výstavbu a přebírá na sebe rizika spojená s realizační fází a ceny a termínů, ale současně nese i riziko poptávky, takže v jeho zájmu je, aby na na VRT poptávka a tím i počet spojů byl co nejvyšší.
Stát jim to musí garantovat, jinak do toho nikdo nepůjde
Proč se vlastně plánuje VRT na Moravě mezi Brnem a Ostravou přes Přerov a ne přes Olomouc?
Řada mínusů, ale podle mě to není špatná otázka, vzhledem k významu Olomouce. Trasa přes Olomouc je delší a komplikovanější, navíc by se muselo začít od znova, ale spojení Praha – Ostrava přes Brno také není nejpříhodnější.
To si fakt Holomóc nezasloužila…jedno blbý vyklepnutí od švédů v roce 1645 a teď za to budou komplet v kopru.
Že jo. Zvláště když bojovali poctivě. Ne jako ve štatlu, kde vydrbali se Švédy posunem hodin, aby odbíjení, a tím i konec té vřavy, nastal dříve, protože ta situace nevypadala moc dobře.
Je to tak, navíc zaústění by muselo být ze směru od Prahy a jízdní doba mezi Brnem a Prahou by se zbytečně prodloužila.
Je to 20km zajížďka, kde by každý vlak musel zastavovat (úvrať, nebo minimálně zpomalit na pár desítek km/h pro nějakou šílenou zátačku) v případě trasování podél Bečvy. Vlaky Praha-Brno-Ostrava by tak zbytečně ztrácely na atraktivitě. No a nebo by to bylo extrémně drahé v případě trasování Vítkovskou Vrchovinu
Protože by se to muselo od Olomouce vracet zpátky do Přerova a pak jet na Ostravu. Jsou tam hory a v nich tanková střelnice.
Protože přes Přerov povede i klasika. A je to levnější než přímo.
Koukněte na mapu s vrstevnicemi a budete mít odpověď na vaší otázku.
Protože v Přerově budete moct přestoupit buď směrem na sever na Olomouc a nebo směrem na jih na Zlín, Kroměříž a Uherské Hradiště. Přerov leží nejen přímo na spojnici Brno – Ostrava, ale zároveň víc ve středu hustě zalidněného území hornomoravského úvalu. Navíc Přerov oproti Olomouci není žádná vesnice. Dobré napojení Zlína, Kroměříže a Otrokovic na VRT přinese užitek více lidem než napojení Uničova, Litovle a Mohelnice. Lidé z Šumperka a Zábřehu budou stále moci používat dosavadní spojení. Lidé ze Zlína a Uherského Hradiště tu VRT potřebují víc.
Člověk jen marně přemýšlí, proč byl teda M. Švehlík odvolán…
Třeba nám to jenerální bakalář prozradí v rozhovoru.
No, spíš ne.
Protože zjistil, že VRT je nesmysl, když si přečetl studii proveditelnosti, a tak se nechal odvolat sám,