- Železnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Stavebnictví •
- Letectví •
- Zprávy
Projektanti začnou řešit podobu trati mezi pražským výstavištěm a Veleslavínem
Osobní vlak mezi Prahou a Kladnem ve stanici Praha - Dejvice. Foto: České dráhy
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala firmy, které zhotoví záměr projektu a dokumentaci pro územní řízení pro klíčový úsek tratě
Cely tento zamer je jednoduse spatne. Rikam to leta a dalsi kroky SZDC to jen potvrzuji. Takove zbytecne plytvani nasimi penezi.
Jeste bych pridal odkaz na velmi rozumny projekt misto tehle obludne, penize polikajici varianty realizovatelne za roky a roky …
https://www.k-report.net/clanky/alternativa-k-rychlodraze-na-letiste-vaclava-havla/
Jaký je cenový rozdíl v troleji, která se dá později přepnout?
Cenový rozdíl je přibližně 2 mil. Kč za km trakčního vedení nad jednou kolejí, se zahrnutím dalších nákladů na napájecí a spínací stanice pak přřibližně 6-7 mil. Kč/km. Snad již brzy budou k dispozici přesnější hodnoty.
Jinak za Výstavištěm má být stykové místo, celá rychlodráha je schválená jako střídavá, jen u Buben má být ještě stejnosměr s přípravou na přepnutí.
To je koncepčně dnes už prostě špatně. Na letiště by měla jít zároveň i VRT. Tento projekt s ní bohužel vůbec nepočítá.
Úkolem tohoto projektu ovšem není napojit ruzyňské letiště (přímo) na síť VRT, ale je to projekt (pouze) na obsluhu letiště z města „příměstskou“ železnicí – takové bylo od samého počátku zadání „PRAKu“, kde trať na Kladno byla vždy až „druhou etapou“ (= ve výsledku nikdy nerealizovanou), a pokud vím, na této koncepci nikdo nikdy nic neměnil … Návrhy na přímé napojení letiště na síť VRT samozřejmě existovaly už v minulosti také, ale s tím, co se připravuje nyní, neměly mnoho společného – většinou jen to, že by na letiště dojížděly i vlaky „VRT“, ale už po „normální“ (= už existující… Číst vice »
Metroprojekt a Sudop Praha, to je překvapení:)))
Doufám, že nebudou projektovat i vzhled stanic a bude vyhlášená architektonická soutěž. Pak by to nedopadlo jako s metrem A do Motola a vstupní brána do Česka by vypadala k světu..
Mno, pokud vím, mistr Kotas svatý se již vyřádil. Tento shit de la grande má vyrůst před Výstavištěm v Holešovicích, nebo ho tak alespoň představili.
https://1gr.cz/fotky/lidovky/15/062/lnc460/PAV5bf86f_rych05_vyst.jpg
Má to všechno: plachty, desítky tun konstrukcí k ničemu, je to masivní, vypadá to jak letiště na Balkáně, je to dostatečně naddimenzované, ošklivé a zcela zbytečné. Mistr Kokotas či jeho spřízněné duše, to se pozná. :))
Boze tohle neni doufam na miste dnesniho hezkeho kamenneho viaduktu na Vystavisti. To je hnus fialovej 🙁
Jojo, mistrův podpis se pozná:D
Tenhle výtvor už jsem viděl a musím říct, že mě to hodilo do lehkých depresí :/
Někde jsem ale určitě slyšel, že by soutěž vyhlášená být měla, snad jako reakce na petici proti stanicím metra D. Teď se ale bojím, jestli na to fakt dojde.. Budu asi prostě tiše doufat no.
A hlavně se to „velmi dobře“ čistí …
Ano. Jednoduchost údržby, odolnost a dlouhověkost použitých materiálů.
To jsou důležité prvky novostaveb s velkou koncentrací veřejnosti.
Mistru Kotasovi ale i zadavateli naprosto jasná fakta.
Viz mistrova předchozí díla.
Ha ha ha, málem jsem se teď při snídani opařil čajem a zadusil rohlíkem.
🙂
V boji proti kotasovismu či jiné formě debility jsem už několikrát navrhoval prezentované vizualizace přebarvit tak, aby bylo patrné, jak budou vypadat po dvou letech užívání. Betony a skla: počmárané a plné graffiti. Plachty: špinavé. Konstrukce: orezlé, na přízemní části polepené různými samolepkami a počmárané tagy. Obchody: uzavřené (z jejich zbytečnosti). Různé architektonické prvky nevalné kvality a jiné sračky typu „orientační bod“: vypnuté/nefunkční/neudržované/zničené/zdemolované. Nejlacinější dlažba s betonovými kostkami v ceně 5 Kč/ks: zašedlé, plné svítivých žvýkaček. Barva: slezlá. Obklady: zasviněné a bez původního vzoru (dlaždice bez odolnosti na vandalismus a čistící prostředky). Tohle všechno samozřejmě postihuje i kvalitní architekturu, jenže… Číst vice »