Projekt tramvajové stavebnice Drak se v Brně přehoupl do druhé poloviny
Brněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMB
Zatímco první vozy skládali mechanici DPMB téměř devět měsíců, nyní jim stačí tři měsíce na jednu tramvaj.
Od 12. 7. je v Brně i vůz 25.
Nebudu se hádat Brno potřebuje asi 50 vozů o délce 30m ale výhledově si myslím že bude potřeba 40 – 60 vozů o délce 40m
Velký a malý Efko = Faltýnek ve Stoce. To není vůbec ikonický, ale ironický to je, asi stejně jak Ondatrův pij vedle kašny se Skácelem…
Bylo by možno vysvětlit neznalému, co je to „velký a malý Efko“? Díky
Jak mi Draci přijdou fajn (uvnitř budí dojem velkého prostoru + klima + nízkopodlažní nastupování), tak jediný co mi fakt vadí jsou ty zelené světelné panely. Přijdou mi méně kontrastní než ty do žluta a subjektivně se mi hůř čtou.
To s těma panely slyším poprvé, za mě rozhodně lepší jak ty “do žluta”
Po dlouhých letech konečně povedený nákup vozidla (možná ještě nejnovější dodávka kloubových trajfů), navíc první typ šaliny s klimou pro kaštany. Škoda, že jich bude jen 41, další dvacku bych viděl jako náhradu za Anitrakrámy.
Jak se to vezme. Po technické stránce jsou to asi dobré tramvaje. Problém je v tom, že tramvaje délky 20 m jsou v dnešní době prodlužování intervalů celkem k ničemu. Jediné smysluplné využití Draků je provoz ve dvojicích, což se bohužel neděje s výjimkou jedné soupravy.
V situaci, kdy se dost pravděpodobně nepovede nahradit T3 a T6 už vůbec ne, jsou nějaké úvahy o náhradě Aniter dost utopie.
Podle mě by ty tramvaje vypadaly lépe bez těch očí vepředu, možná je to protože jsem si toho všiml až nedávno. Ale jedná se o opravdu malý detail 🙂 Jinak se mi ty tramvaje líbí a těsím se na další nové tramvaje od škody
Věc vkusu, ale ten nový brněnský vizuál jsou těžký devadesátky, možná osmdesátky. Nedávno jsem v tomto stylu viděl i vizualizaci nových Škodovek, co mají přijít do Brna, a rázem ta tramvajka vypadala jak po 20 letech provozu…
To si nemyslim, mne treba prijde pekny a vubec mi nijak nevadi. Ale to je vec vkusu kazdeho.
Píši věc vkusu 😉 každopádně ješte přidávám vizualizaci nových Škodovek https://silnice-zeleznice.cz/zeleznicni-infrastruktura/tramvajova-trat-kobylisy-zdiby-703
Mně se líbí, na Dracích bych si ho dokázal představit lehce doladěný, aby lépe navazoval na linie oken (někde by to chtělo přidat černou).
13T tím vyloženě omládla a rozveselila se…
A ForCity pěkně navazuje a je vidět dotaženost nového vizuálu.
Já jsem spokojen 🙂
Podle mě je ten nový vizuál například na 13T obrovským zlepšením oproti původnímu lakování. V šedé variantě čela nijak nenavazují na články a působí to tak nějak „naroubovaně“ s těmi pruhy, které na stranách končí právě před čely.
Je vidět, že to nedělal žádný kvalitní grafik, takto kvalitní design opravdu nevypadá
Jak si představuješ kvalitní design?
Tramvaje jsou pěkné, Brnu je přeju, jenom nechápu tu brněnskou posedlost drakem. Dokáže mi to někdo z místních vysvětlit? Myslím, že Brno má mnohem víc ikonických symbolů než je nějaký krokodýl co visí v průjezdu. Mně osobně to přijde trapné, nicméně jsem duše otevřená a zvídavá a rozumný argument či vysvětlení rád přijmu.
Je to prostě jeden z brněnských symbolů a na jméno pro šalinu se docela hodí a tento se navíc rychle uchytil.
Jinak mě kromě Starobrna (za to se světu omlouváme) žádné jiné použití jména Drak takhle narychlo nenapadá…
Když podle legendárního televizního pořadu z dílny brněnského studia pojmenovali AZ Tower, třeba by se dalo uvažovat i o AZ tram.
Hele, neříkám, že Starobrno je dobrý, ba naopak. Ale znám tolik horších piv, že bych se za Starobrno nestyděl a neomlouval. Třeba nedávno jsem pil Svijany 11° a to je pivo tak špatný, že se nedá pít ani v třicetistupňovým pařáku na koupališti, když máš žízeň jak šakal. (Při té příležitosti jsem to zkusil) a zrovna tyhlety Svijany spousta lidí opěvuje.
Svijany lidi opěvují spíš ze zvyku. Bývalo to dobrý pivo, ale neuvěřitelně se zhoršilo.
To zní jako logické vysvětlení, díky za info. Nechápal jsem to totiž.
Svijany ve svých začátcích opravdu začínaly jako jedno z prvních řemeslných piv z menšího pivovaru a byly fakt dobrý. Pamatuju si, jak je začal točit jeden týpek na Pryglu. Potom se jim to rozjelo, stal se z nich velkej průmyslák, kvalita šla do kytek a zůstalo jen jméno.
Mě se třeba moc nelíbí.
A mě se třeba moc líbí
Tak schválně, jaké ironické symboly to má? Abych si to hned spojil s Brnem…
Špilas nebo Petrov, ale to se pro šalinu hodí ještě méně.
Ironických symbolů by se nepochybně našlo dost.
Třeba Velký a Malý Efko, bimbas na svoboďáku, Joštovy koule a tak ..
Velký a malý Efko? Fakt? To jec ikonicky symbol pro koho? A ten zbytek? To si fakt lidi vybaví na první dobrou? Leda tak toho draka, ale mě zajímá jskbti myslel původní autor, ne někdo jiný…
A ironický není ikonický, tak pokud to není překlep, tak trošku vedle..
Oprava, nevšiml jsem si automatické opravy, samozřejmě ikonické ne ironické.
jako dlouholetý obyvatel Brna musím říci, že ikonické symboly došli už snad v 18. století. od té doby jsou všechny ironické…
Co Áčko na výstavišti?
+ Tugendhat … takže reálně došly někdy kolem roku 1930.