Projekt tramvajové stavebnice Drak se v Brně přehoupl do druhé poloviny

Brněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMBBrněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMB

Zatímco první vozy skládali mechanici DPMB téměř devět měsíců, nyní jim stačí tři měsíce na jednu tramvaj.

Zaměstnanci Dopravního podniku města Brna (DPMB) dosáhli milníku v projektu kompletace tramvají EVO2, které nesou marketingový název Drak. Celkem už z dodaných stavebnic smontovali 21 těchto tramvají, zbývá jich dokončit 20. Stavebnici dodávají Krnovské opravny a strojírny (výzbroj je od firmy Cegelec), náklady na celý projekt jsou 1,4 miliardy.

Kompletace vozidel začala v září 2019, poprvé se jimi cestující svezli na jaře 2020. Nyní se v ústředních dílnách DPMB montují vozy číslo 22, 23 a 24, všech 41 vozidel má být hotovo v roce 2024. Zatímco první vozy skládali mechanici DPMB téměř devět měsíců, nyní jim stačí tři měsíce na jednu tramvaj. Další by měla vyjet ještě v srpnu, do konce roku jich má být hotovo celkem 25.

„Celý proces se výrazně zrychlil. U prvních vozů jsme museli například ladit zpětná zrcátka tak, aby vozy, když se míjí, do sebe nenarážely. Upravovaly se technické detaily, ladil software nebo třeba i drobnosti v podobě háčku na oblečení v kabině řidiče. Zaměstnanci dílen se navíc museli naučit pracovat s novými materiály a technologiemi,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Tramvaje Drak vozí cestující nejčastěji na linkách 4 a 9. Celkem 18 jich nocuje ve vozovně Medlánky, tři v Pisárkách. V Brně považují projekt za průlomový. Vedle vlastní kompletace, která je v tuzemských poměrech unikátní, jde o první klimatizované tramvaje v jihomoravské metropoli.

Dopravní podnik města Brna má s kompletací vozů zkušenosti již z minulých let, obdobný postup byl volen při rekonstrukcích tramvají typu T3 na VARIO LF a typu K2 na VARIO LF2.

Tagy DPMB Drak EVO2
33 komentářů