Projekt školní ulice se osvědčil, Praha 6 zvažuje omezení aut i na dalších místech
Základní škola Haunspalka. Foto: ZŠ
Většina rodičů se v anketě vyslovila pro zachování omezení, někteří volají po rozšíření zóny bez aut.
Za mě jedině dobře. Není sebemenší důvod vozit děti až na práh školních dveří. Troška pohybu ještě nikdy nikomu neuškodila.
Celé generace dětí chodily do školy po vlastních, případně veřejnou dopravou (vesničky bez školy, jen s prvním stupněm nebo bydliště na vzdáleném okraji) … Kolik jsme si užili legrace při cestě ze školy když jsme šli v klubku, bez debilního telefonu … to dnešní děti nezažijí …
Naprosto mi mluvíte z duše. 🙂👍
Bohužel jsme postupně vytvořili na ulicích prostředí, které většina rodičů nepovažuje pro své děti za dostatečně bezpečné na to, aby se v něm mohly samostatně pohybovat, natož mimo oplechovanou klec. A vrátit ulice lidem všech velikostí bez tun ochranných konstrukcí kolem sebe bude nejspíš trvat. Nejvíc asi přesvědčit dostatek lidí o tom, že je to vůbec potřeba. V zahraničí to často jede jak lavina a v neuvěřitelně krátké době dělají leckde velké pokroky, u nás se stále u každé prkotiny, která by měla být samozřejmostí, hádáme, jestli je vůbec potřeba. A když už se udělá, velmi často je i ta… Číst vice »
Ano, tohle platí ve městech, a kromě toho v příměstských oblastech je možná ještě častější příčinou to, že lidi si postavili „bydlení v přírodě“, odkud je to pro malého školáka relativně složité se do školy samostatně dostat. Ne že by se nedalo dojít na autobus který jede celkem rozumně, ale v těch sídlištích na poli kolikrát není použitelný chodník (nebo tam je, ale střed obce kde je ta autobusová zastávka je zahlcen silniční dopravou), a hlavně ani rodičům se nechce chodit pěšky k zastávce, tak prostě vezmou auto. Že tím přispívají do kolon a vytvářejí nebezpečné situace před školou je… Číst vice »
Chybí nejzasadnejsi statistika-kolik dětí bylo před školou autem zraněno lehce , kolik těžce a kolik usmrceno a poté k tomu ještě celorepublikový přehled.
nezlobte se, ale tyto opatreni nemaji byt důsledkem neciho zmrzaceni, ale naopak mu maji předcházet. takze s argumentaci, pojdme se podivat kolik ‚nahod‘ nastalo v dusledku zranění, je dosti mimo! samozrejme nejde udělat z cele ctvrti pesi zonu, ale v blízkém okoli, např. škol, mi to prijde smysluplné.
ps: mnohem vic smyslupnejsi, nez cpat vsude cyklopruhy a na 3proudove komunikace strkat semafory!
Snad dalsi na rade bude ZS BIla, hned dolu z kopce.
Rano zastavuji na prechodu, nevedi k cemu jsou blinkry, nerespektuji 30tku….
Ve Kbelích jsou naštěstí ráno u školy strážníci, takže si řidiči ani nedovolí zastavovat na přechodu nebo jinak prznit dopravu. A výhodou je, že kousek od školy je nové parkoviště u sportovní haly, takže mají rodiče kde zaparkovat a pár metrů pěšky děti dojdou samy. Ovšem s názorem, že by mohly děti chodit samy/využívat MHD, plně souhlasím. Kéž by k tomu byly všude podmínky.
Podobnou zkušenost mají i jinde, po prvotním odporu přijde po nějaké době spokojenost,ale problém se přesune hned za křižovatku.
Vy své děti asi nevodíte. Problém jménem ohrožení dětí auty s neukázněnými řidiči se tak odsune za další křižovatku jedině v případě, že i tou musejí projít. Jinak ne. A to píšu jako uživatel všech běžných druhů dopravy, tedy i auta.
A co jsem asi napsal? Problém se posune o křižovatku dál a pak záleží na místní situaci, někde se rozloží na víc míst (přístup ze dvou stran) a nebo to samé o kousek vedle. Jinak tohle nemá řešení, klasický argument musím děti vozit autem aby je jiné auto neohrozilo.
I kdyby se vysazování jen přesunulo dál od školy a nerozdělilo na více míst (to opravdu záleží na situaci kolem každé školy), vždycky tam bude ta výhoda, že se vysazování oddělí a vzdálí od toho vchodu, kde bývá zdaleka nejvíc skupinek dětí loučících se s rodiči, kteří je přivedli, zdravících se s kamarády, rodičů probírajících novinky, atd. Tedy auta se nebudou motat v místě, kde se pohybuje nejvíc dětí najednou a situace je nejmíň přehledná. Jo, je možné (v závislosti na povaze ulic kolem), že i to nejbližší nezavřené místo vysazování bude rušné. Ale vždycky bude o řád míň rušné,… Číst vice »
Jenže já je autem nevozím. Kromě výjimek jezdí dva trolejbusem a třetí pěšky.
Čuníte správně, vedete své potomstvo k samostatnosti ….
Od první třídy – směnovali jsme – jsme chodili z odpoledky v zimě (v současných světelných podmínkách) po 16,00 za tmy … sami … bylo nám 6 let … za ručičku nás nikdo nevodil, možná tak první dva dny, pak v balíku se staršími sourozenci / spolužáky …
Rodiče / prarodiče prostě museli být v práci nebo prarodiče nebyli …
Od útlého věku jsme museli být samostatní …. i v přecházení vozovky. Kdo musel jezdit – daleko od školy – MHD nebo ze „vsi“ busem, tak se naučil … pomohli spolužáci … a té legrace, co jsme si užili ….
Já jsem to měl stejně. Dnes je provoz hustější a agresivita mnohem větší. Proč by mělo být dítko ohrožováno auty i u školy, když až téměř k ní bezpečně dojelo MHD? Klidně ať se auta odsunou o křižovatku nebo dvě dál.