Projekt k novému odstavnému nádraží v Praze je téměř hotov, stavba začne za rok
Odstavné nádraží Malletova, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Dvě další místa, které Správa železnic vytipovala pro odstavování vlaků v pražském uzlu, leží na jih od Hlavního nádraží.
Ví se přibližně, jak se stíhá ten opačný úsek Kladno-Ostrovec – Kladno? Naposled jsem viděl průběh stavby v prosinci po Mikuláši, když jsem projížděl autem. Na grappu píšou ukončení 31.července 2024.
Jen tak nějak doufám, že tam udělají důkladné oplocení a automatické strážní věže s lehkými kulomety, aby se k odstaveným vlakům nedostávali sprejeři…
Císař to postavil na Smíchově. Ringoferovka se pak odstěhovala do Zličína, do polí, pak tam naplánovali metro, pak místo kukuřice vyrostlo město a nakupák, středočech je rád že má kde nakoupit. Pak si chlapci namastili kapsy prodejem Smichače Sykorovi, betonari se třesou jak to vylejou betonem. Jančura mezi tím tam vysaval fekalie bílým Mercedesem. No a pak slavnostně nechaj Vršovice vytrhat a do 5ti let hledaj kde ty vagonky vyleštit před další jízdou… Ekonomika se musí hýbat
Ach jo, je to tu teprve asi desetkrát. Z části rozebraný ranžír statečně prorostlý několikametrovými nálety by byl určitě optimální řešení odstavů bez potřeby jakýchkoliv investic.
V perexu se píše, že je to na jih od Hlavního nádraží, není to spíše na východ, severovýchod?
Píše se, že na jih jsou dvě další vytipovaná místa, tedy dále v článku popisované lokality podél IV. koridoru, Trnkov/Slatiny a Strašnice.
Zvláštní přístup. Nejprve se nadšeně zruší spousty kolejových kapacit (Vršovice, Žižkov, Smíchov, atd) zruší v rámci velkého postkomunistického tažení proti železnici, aby se za pár let za těžký prachy budovaly znovu. Ale je dobře, že se alespoň znovu buduje a ne nadále ruší. Ale málo, málo soudruzi. Chtělo by to zabrat. Co tahle další mosty přes Vltavu?
PS. Zajímavé jak těch pár nových kolejí pije některým diskutujícím krev.
Nákladové nádraží Žižkov napojené neelektrifikovanou jednokolejkou úvratí z prdelní stanice Malešice je skutečně nejlepší místo pro odstavování jednotek mezi výkony a jejich provozní ošetření. „Kolejové kapacity“ seřaďovacího nádraží se nezrušily, ale změnily ve čtyřkolejnou trať a novou stanici, což je o dost užitečnější než odstavné nádraží, které může být jinde.
tohle je ukázka typického železničářského myšlení..napojení neelektrifikovanou jednokolejkou je prostě neměnný stav a tím to pro každého je vyřešeno. Tím neříkám, že by ten žižkov byl vhodný, jen spíš poukazuju jak se na to nahlíží
Na tom není nic železničářského, prostě řečeno, je to daleko od hlavního nádraží (po kolejích), uvnitř městské zástavby, jako nákladové nádraží už se to v centru nehodilo (návazná doprava).
Já bych jako sporné bral neponechání alespoň části kolejiště na Smíchově i když ani tam není v plánu končit moc vlaků. I ty bubny nejsou moc vhodně napojené na odstavy. To Strašnice poslouží v budoucnu lépe a jsou lépe napojené.
Prosím, nepředstírejme, že veškerá zrušená kolejiště by dneska byla užitečná. Jak píše Michal, zrovna ten Žižkov byl naprosto nepoužitelný a jeho nové využití bude stokrát lepší.
Plánované ONS v Libni by třeba užitečné být mohlo, ale holt nemělo smysl nechat ho 25 let ležet ladem a čekat, až se železnice opět postaví na nohy.
Smíchov byl pozůstatkem doby, kdy bylo potřeba Prahu zásobovat uhlím. Regiojet zde sice „ubytování“ našel, ale to podmínky byly trochu partizánské. Tlak developerů je jiná věc. Depo ve Vršovicích se nerušilo, naopak se nedávno lépe propojilo s ONJ. Zrušením bývalého ranžíru ve Vršovicích, který byl mj. opět pozůstatkem doby, kdy Praha byla dělnické město plné fabrik i širším centru, se uvolnily plochy pro odstavné plochy zmíněné v článku. Více asi jak píší Michal M a Juraj…
podmínky šlo vylepšit, nevidím důvod proč tam má vyrůst něco jiného
Vršovické seřaďovací nádraží se zlikvidovalo, aby se mohlo zase obnovit, to je plánování 🙂 Další lokalita mě napadla Bubny, kde šlo využít aspoň část bývalého rozsáhlého kolejiště. Ale na to už je taky pozdě, tam zbydou jen dvě koleje na Podbabu a park.
Ano, měly tam původně být (cca mezi tratěmi 2 odstavné koleje), ale majitel pozemků zavelel a nic. Jinak, jak jste přišel na park, do pár let to bude totálně zastavěno.
Kolejiště vršovického ranžíru skutečně nebylo vhodné pro daný účel.
Je trochu rozdíl mezi ranžírem a kolejemi pro odstavení, zbrojení, úklid. Naopak, je dobře, že se Správa železnic nezbavila těch pozemků ve Vršovicích, narozdíl od těch v Bubnech a je možné tam odstavné koleje vybudovat. Navíc Bubny by pro vlaky z hlavního nádraží nedávaly úplně smysl, protože se tam nedá jednoduše dojet.
Mezi seřaďovacím nádražím a nádražím odstavným je dost velký rozdíl.
V čem by Bubny, přístupné pouze z Masaryčky nebo úvratí, byly lepší než odstavné koleje na Balabence nebo Slatinách?
Zase ne všechno, co se před sto lety postavilo, by nutně dávalo smysl dneska.
Bubny by z Masaryčky byly dostupné výborně, pro Masaryčku je naopak obtížně dostupná lokalita na Balabence, neb je tam třeba jet dvojí úvratí. Tady vidím velkou chybu při prodeji pozemků.
Tam snad má být propojka ze 401, ne?
Hlavně by se do těch Vršovic vešlo celé nové hlavní nádraží včetně nevyčerpatelného množství odstavných kolejí. Ale to by se nesměly plýtvat peníze na údržbu nevyhovujících staveb z dob císaře pána, které nechal postavit idiotsky ve svahu dostupné ze všech stran pouze tunely.
Postavit Nové Spojení a za 15 let zase zjistit, že kapacitně nedostačuje, je prostě nemysl.
S těmi Bubny asi takto: Pokud má být na Mas. nádr. zaústěna trať od Kladna, tak to ať zde soupravy udělají obrat a údržbářská základna se vybuduje na Kladně. Takto i se soupravami od Nymburka/Kolína. Zde si i troufam říci, že se lépe seženou lidi.
Nejde o údržbu, ale o odstav přes dopoledne.
Správně, VŠECHNY DEPA ČD BY SE MĚLI DÁT POD SŽDC A OTEVŘÍT VŠEM ANO VŠEM DOPRAVCŮM ! Doba kdy ČD něco patřilo by měla být pryč…
Depa mají být pro všechny a řádně za tržní cenu monetizována !
A čím víc vykřičníků a caps locku, tím větší to je pravda.
a co depo RJ v Malešicích, to taky?
Samozřejmě všechno je všech. Nikdo by neměl nic mit vlastniho. To jsem už někde četl, kde to bylo?
Tohle je jenom ironie.
To jste psal ve střízlivém stavu?
Tondo, ještě do druhý nohy a ten Caps Lock nevypínej…
Myšlenka dobrá, ale ne zrovna diplomaticky dobře podaná. Když by například 3 dopravce ze SvodBohemia se SŽ dohodli, že by o využívání SŽ depa měli zájem tak proč ne. Ale zatím se každému asi spíše vyplatí pronajmout si vlastní prostory na větší opravy. Ty řešené odstavné plochy jsou stejně dobré akorát tak pro doplnění vody, fekal, případně lehké údržby jako výměna filtrů, oprava nefunkčních dveří. Ale nevím jestli je reálné, aby SŽ pro dopravce dělala vyvazovačky, výměnu sběrače, nebo soustruh…
Vlaky končící a začínající v Praze jsou nesmyslné. Hlavní nádraží funguje jako 2 hlavová nádraží proti sobě. Argument“aby se nepřenášelo zpoždění“ je nesmyslný. Co takhle dělat všechno pro to, aby zpoždění nevznikalo? K údržbě by mělo docházet na krajích území. K odstavování by mělo docházet co nejméně, optimalizovat oběh souprav, odstavená souprava nevydělává a láká „výtvarníky“.
To zní sice pěkně, ale poptávka prostě není v čase ani prostoru konstantní. Souprava, která stojí, sice možná nevydělává, ale náklady na to jsou výrazně nižší, než kdyby jezdila prázdná. Co se týká té údržby, znamenalo by to vybudovat zázemí na x různých místech po celé zemi, takto je to koncentrováno do hubu, kde se sbíhá velký počet linek a navíc je největším zdrojem i cílem cest široko daleko, což může pořád být, i přes všechny problémy s tím spojené, efektivnější. Jinak ani dnes není všechno koncentrováno výhradně do Prahy, ideálním řešením asi není ani “všechno ven z Prahy,” ani… Číst vice »
„Hlavní nádraží funguje jako 2 hlavová nádraží proti sobě.“ – už dávno zčásti ne a nikdy nebudou pokračovat ty vlaky všechny.
Nicméně v dálkové dopravě skrz Prahu nepokračuje skoro nic. Když to srovnáte s Curychem, tam alespoň část vlaků ze západu pokračuje do St. Gallen, Churu… čímž se šetří kapacita v Curychu.
reálné možná u osobních vlaků Kolín-Praha hl.n., zde by asi šlo jich více prodloužit do Berouna ( po modernizaci celé tratě ) a odstavné plochy/depa mít v Kolíně/Nymburku nebo v Berouně. Možná pár dálkových vlaků z východního směru protáhnout do Plzně.
Nebyla součástí Nového Spojení i přímá kolej k depu, ale ta se pak nestavěla s tím, že se depo bude stejně rušit? Ve svahu je tam vidět terénní rampa připravená pro tuto spojku, klesající od depa k Novému Spojení.
Ano.
za „sosnovské“ éry bylo v tehdejším DKV Praha odepsáno kdeco
Škoda, že tam kvůli odstavnemu nádraží Sž zakázala cyklostezku, která by propojila dva z mála slušných cyklistických úseků v Praze. Podle vizualizace by se tam pořád mohla vejít, nicméně Sž se bohužel nevyznačuje snahou zlepšovat okolí svých staveb.
Také se dá říct škoda, že dráhy vzdaly tu kolej na jižním svahu Vítkova a nechaly ji, aby se z ní udělala cyklostezka. Nové spojení teď nestačí a ta kapacita chybí.
Jo, zrovna na ty odstavný jízdy by se to perfektně hodilo. Škoda jen, že existuje cosi jako křížení směrů na Wilsonu.
Nechápu proč má Správa železnic řešit odstavené kapacity dopravců, dopravce chce odstavovat, mít tam nějaké zázemí, tak ať si to ale vybuduje a provozuje za své….
Tak ŘSD taky řeší odpočívky.. Takže standart.. Nevidím jedinej důvod proč jeden druh dopravy diskriminovat…
Stát si Správu železnic zřídil a platí za to, aby provozovala, udržovala a budovala železniční infrastrukturu. Kdyby to stát nedělal, tak máte po žížalkách.
Tak proč stát nesebral dodnes Českým dráhám ONJ?
Převod spousty státního majetku na ČD a.s. byl samozřejmě obrovskou chybou (pokud se chceme vyhnout ostřejším výrazům) a ví to všichni, co tuší jak se kola točí. Sebrat už jim nejde nic, maximálně odkoupit. Akciovka jako každá jiná, že ano.
Vlastníkem je MD, může si převod na valné hromadě schválit, ne?
Nejsem právník, ale nemyslím si, že je to tak jednoduché, i když je stát 100% vlastníkem ČD a.s. Viz letité dohady o tom, za kolik prodají ČD státu zbývající pozemky pod kolejemi.
Jo, jako snížení základního jmění.
Jde akciovce snížit základní jmění.
Jako že by stát sám sobě vytuneloval svůj podnik ??? Jako inovace by to byla, zatím skoro všechno v Čechách vytunelovali soukromých, ale nemyslím si že to je řešení…
Kdo se vsadí, ze to bude v nějaké další vlně “prodejů z as na so”…?
Já. Bohužel.
Nechápu proč má Správa železnic řešit nějaké koleje, dopravce chce jezdit, vydělávat, tak ať si to ale vybuduje a provozuje za své…
Správa železnic to má řešit proto, že rozvoj veřejné dopravy je veřejným zájmem a služby si zadavatelé objednávají u různých dopravců. Ostatně Č(S)D si taky depa nepostavily za vlastní, vždy to byla veřejná investice.
Přesně tak. Správa železnic by měla mít za povinnost budovat odstavná zázemí pro dopravu ve veřejném zájmu (ne komerčním), u kterých by muselo platit, že dopravce A je musí předat v použitelném stavu dopravci B, jestli dopravci A skončí platnost smlouvy o zajišŤování dopravy ve veřejném zájmu nebo že se musí dopravce A s dopravce B musí o využití zázemí podělit, jestliže oba dopravci vozí vlaky podle smlouv ve veřejném zájmu a obě smlouvy předpokládají využití stejného zázemí. U komerčních vlaků by to mělo být samozřejmě jinak, tam je buď dopravce schopen se vejít do nějaké zbytkové kapacity nějakého zázemí… Číst vice »
Proč výhradně dopravce A a dopravce B, když stačí to jednoduše nabídnout za rozumný poplatek smluvně kterémukoliv dopravci.
A co vlak, který jede z A do B v závazku, plynule z B do C komerčně a pak z C do D v závazku?
Jasně, komerční vlaky, které nezatěžují státní rozpočet budeme diskriminovat, protože to vymyslel pilot regiošuku David.
A vaše profese je jaká, pane vševěd?
Závorář.
První ať SŽ začne vybírat na těch kolejích za jízdu a státní tolik, aby to bylo alespoň samofinancovatelné bez nutností stále větších dotací, a pak teprve můžou přemýšlet o kolejích na nových místech, jestli se náhodou neukáže, že při reálných cenách v polovině oblastí drtivě vyhrávají autobusy.
Reálné ceny??? To myslite jako ze by si kamiony a auta platily poplatek za použití dopravní cesty jako vlaky? Jestli ne, nevidím důvod proč diskriminovat vlaky aby platily za vše a kamiony jen za dálnice…
Hlavně ty autobusy na 320 km/h.
A dopravci na silnici si taky budou budovat odstavné plochy?
Přesně, ještě by si dopravci mohli postavit každý své vlastní koleje a jezdit si jen po nich, a neobtěžovat se svými vlaky SŽ…
Tak se to také dělo a například ten chaos jménem „Společné nádraží“ na Smíchově nebyly dráhy schopné dát do pořádku ani za sto let, až teď. Extrémě nevýhodný nápad. Ještě navrhněte návrat k tomu, že vlastní koleje znamenají vlastní signální soustavu, vlastní zabezpečení a vlastní průjezdné průřezy. Včetně tunelů.
Klíčová chyba byla asi že se „Společné nádraží“ nepolidštilo při přestavbě Smíchova v 50. letech…
Pak Semmering upadal a vlastně to stačilo, pak byl na zavření a pak se čekalo 30 let na rekonstrukci Smíchova…
To spíš že se už tehdy nezapojil k nepostavenému 4. perónu (bez ohledu na případné zachování společného pro tehdejší ND).
Podle této logiky by si mohl vybudovat i nádraží, ne?
Tato geniální myšlenka by se dala použít na veškerou železniční síť. Když chce dopravce jezdit, ať se postará o koleje.
nezlobte se, ale stejné jako když máte osobní auto. Také budete chtít aby bylo na sídlišti dost parkovacích míst. Něco jiného je chtít po obci/ŘSD aby Vám postavilo garáž a přidělilo do ni automachanika. Stejně tak využíváte veřejné čerpací stanice
Asi má „železnice“ peněz dost když si může dovolit odstavovat vlaky v Praze.
Já bych očekával spíš snahu o náhradu co největšího množství z pohledu Prahy radiálních linek za tranzitní nebo tangenciální aby k odstavení došlo někde kde jsou levnější pozemky a nižší platy (v ČR prakticky kdekoliv).
Přičemž většina cestujících jede stejně do/z Prahy, a zároveň tím máte riziko přenášení zpoždění (anebo dlouhé pobyty v Praze)…
To že cestující jedou do/z Prahy není problém, prostě se jich většina v Praze vymění, cestující do Prahy vystoupí, ti z Prahy nastoupí a jede se dál.
K tomu přenášení zpoždění se dá napsat jenom to že není důvod aby na železnici vznikalo zpoždění tak často že je považováno za normální.
Asi jste si nevšiml, že „ta výměna“ cestujících probíhá s časových rozdílem 9-10 hodin. Ráno do Prahy a až odpoledne/večer z Prahy. Těch cestujících, co jede proti proudu je velmi málo.
Jakou to má souvislost s tím jestli je linka radiální nebo tranzitní? Vždy je polovina kilometrů proti proudu aby se někde nehromadily vlaky.
Protože ty vlaky musí někde v Praze zůstat odstavené a čekat na protišpičku. A na tom nic nezmění to, že část z nich bude projíždět dál, protože je to jen část.
„Ráno do Prahy a až odpoledne/večer z Prahy.“
Ano a přesně proto je výhodnější aby byly soupravy odstavovány na konci ramene a nikoliv uprostřed v Praze.
Myšlenka hezká, ale ne úplně funční v dálkové dopravě. A teď nemyslím zpoždění, ale výrazné rozdíly kapacity špička/sedlo. Žádný soudný objednatel dálkové dopravy neobjedná například linku Jihlava – Praha – Děčín, jezdící v hodinovém taktu celý pracovní den, aby špičkový vlak, který přijede od Jihlavy do Prahy vždy projel do Děčína a obráceně, protože by to nemělo smysl jezdit dopoledne z Prahy do Děčína po hodině s 10-ti vozovou obludou. A někde ty přebytečné náležisti pro špičku musíte odstavovat – a protože soupravy rychlíků nejsou wapky, které můžete odstavit v kterékoliv stanici, kde je volná kolej, potřebujete zázemí, kam tahle… Číst vice »
Průjezdné linky se hodí spíš v regionální dopravě, pár jich tu už máme, trochu to komplikuje Masaryčka… ale na příměsto je potřeba mnoho vozidel, kde by se tedy měly vlaky odstavovat, aby se odtud pokrylo co nejvíc linek? Aspoň motoráky pro Berounsko, Kladensko a Kralupsko se převážně deponují mimo Prahu. V dálkové dopravě se nějaké průjezdné linky taky hodí, ale má to spíš nevýhody, mimo jiné i kvůli tomu depu. V jiných zemích bývají největší odstavná nádraží pro osobní dopravu také právě v těch největších městech. Vždycky jsem se trochu divil, proč tolik vlaků končí zrovna v Bohumíně, někde „na… Číst vice »
Ano, třeba v Benešově je vybudovaná odstavná kolej pro Elefanty s příslušnými přípojkami a sociálním zázemím pro obsluhu a soupravy přesto stojí na zhlaví stanice.
Asi nejlepsi misto by bylo Nakladove nadrazi Zizkov, ale to jiz asi nekomu patri a ten s tim ma jine plany.
Jojo, velmi praktické místo, skvěle by se tam zajíždělo z jakéhokoliv osobního nádraží.
Jako že z Hlaváku by jela souprava přes Vršovice, ZM a Malešice tam i zpátky… Velmi praktické… To už můžou odstavovat rovnou v Říčanech…
Ne, stačí přece udělat propojku z Hlavního do metra A a pak u Želivského z něj odbočku 😀
Ono by to šlo tahat i po ulici.
To už jsou dostupnější ty Běchovice, nevede tam jenom 1 kolej.
Jen těžko si lze vymyslet nevhodnější místo, než bývalé nákladové nádraží Žižkov. Je to blízko k centru, čili ty pozemky jsou velmi cenné a dobře využitelné pro bydlení atd. Na druhou stranou po kolejích velmi špatně dostupné prakticky ze všech velkých osobních nádraží.
Jaká pozitiva to místo vlastně má? Má vůbec nějaká? Mimo infantilních či nostalgických IMO nemá.
To je mimo jiné argumenty asi tak 20 let pozdě. Pozemky jsou prodané a už se čile staví nové domy, tramvajová trať ve stopě tratě od Malešic se už projektuje.
Nebyly tam odstavne koleje uz davno pred stavbou noveho spojeni? Co na tom zas 20 let vymysleli? Dodnes tam stoji depo, nebo co to je, s podivnym napojenim uvrati po zbytku trati vedouci pod Vitkov.
Nebyly tam odstavné koleje. Byly tam traťové koleje Vítkov – Libeň a Vítkov – Vysočany a roští. Libeňské depo taky bylo napojeno z Vítkova, to bohužel zaniklo při stavbě Nového spojení.
kouknete se na leteckou mapu z let 2001-2003. O nejakych 150-200 metru vedle za mostem ulice pod Plynojemem je hromada odstavnych koleji napojenych na vitkovskou trat zarustajicih travou:
https://mapy.cz/s/nojafodamo
Ano, ty pamatuju, dnes je v těch místech těleso NS. Pochopil jsem ten úvodní příspěvek tak, že je řeč o tom samém místě, kde se budou budovat ty aktuální koleje.
Jde o to, že v těch místech (okolí) už dostavné kolejiště bylo. Že bude i nadále potřeba pro osobní dopravu muselo být jasné už tehdy. Není proto nutné být raketový inženýr z NASA, aby vás napadlo některou z okolních ploch pro tento účel využít. Zvlášt když v Praze jinak není stavět kde.
Raketový inženýr být nemusí, ale rozhodně je třeba kvalifikace alespoň dvouhvězdičkového pobitevního generála.
No a proto se teď použije. Ale bude to plocha, která se dříve pro odstavování vlaků nepoužívala, takže se to stejně bude budovat nově.
Ta mezideponie pro rubaninu z Vítkovských tuneů?
Tam se výškově měnilo celé území po dokončení Vítkovských tunelů. A přes ty odstavné koleje vede nyní trať.
Byly. Ale jinde. Já si tak před NS pamatuju zarostlé desítky placatych vozů.
Připadá mi, že se tam už nevejde čtvrtá kolej směr Balabenka, která se má přidat při stavbě VRT.
Při stavbě VRT se má přidat 4. kolej Běchovice-Libeň ne?
Z Libně pak vedou 4 – 2 na hlavák, 2 na masaryčku.
Myslím VRT do Ústí. Na té vizualizaci mi přišlo, že už se ta kolej nevejde, neb tam jsou nějaké jímky těsně u trati. Ale budiž, prý se vejde.
Vejde. Je to koordinovano.
Postavit zázemí na účet státu. Ta liberalizace se opravdu vyplatí 😂
Oni za to platí při provozu…
To ano, asi tak za 1000 let.
A kdyby liberalizace neprobíhala, tak by to zapaltil kdo?
Odpocivadla na dalnicich plati kdo?
Co teprve parkovací místa nebo rovnou domy. Ty buduje také veřejný sektor s návratností v nedohlednu.
Domy? Teda kromě těch soukromých develotrů, žeáno. A zbohatlíků, co si je stavějí svépomocí za svoje.
Po stránce dopravní technologie teda nic moc – jen tři koleje na objíždění (tj. lze objíždět jednu soupravu, aby byl zachován průjezd) a pak nutnost zasunout do šturcu. Ale chápu, že s danými prostorovými možnostmi to moc jinak nešlo.
Plnotučné dopravní koleje pro odstavy mohly být i ve Vysočanech, místo toho je tam trávník a díra před podchodem.
Vzhledem k narůstajícímu množství jednotek a push-pull v budoucnu nebude objíždění téměř potřeba.
Jsem zvědavý, za jakých podmínek přemluví/donutí stát obyvatele Slatin, aby se vzdali bydlení…..
Za žádných. Celé se to vejde na pozemky bývalého seřaďovacího nádraží a ještě spousta zbyde pro developery.
To další odstavné nádraží snad už nemá být místo domů…
Tak u těch, co mají zahrádku na pozemcích ČR ve správě Správy železnic to takový problém nebude a to je pruh široký asi 60 metrů na jih od současného koridoru. Ten potom přechází v pozemky ČD a.s. a ty je určitě rády státu prodají:-)
Na délku to má přes 800 metrů, na šířku 60, tam se vejde nějakých 8 kolejí o délce 700 metrů. To je 64 elefantů.
Proc se nesrovna se zemi depo liben a neudela se to tam?
Že by to depo patřilo ČD, takže o tom jaksi nemůže SŽ rozhodovat. Jedině, že by ho od ČD odkoupila, ale to by byli ČD sami proti sobě.
ČD nemají mít žádné svoje depo, ČD je státní firma a co je státu má patřit VŠEM !
A to by v praxi fungovalo jak?
Jestli bydlíte ve státním/městském bytě tak k vám můžu kdykoliv na návštěvu?
Klidně i přes noc.
Takže si můžu přijít do státního podniku, vzít si státní auto a využít ho pro svůj prospěch?? Jakmile vás takovéhle věci napadají, dosadte si vždy místo vlaku auta, a uvidíte, jak váš návrh logicky zní..
Patřit všem to klidně může, ale jak se s tím bude nakládat, o tom rozhoduje stát. Proto si ho ti „všichni“ vytvořili. Je to v jejich zájmu.
ČD je akciová společnost. Stejně jako ČEZ a další. Elektrárny, které má ČEZ pro svoje podnikání jsou její, stejně jako depa patří ČD
Netušil jsem, že se za svého života dočkám skutečně funkčního cestování v čase. Smutné je, že to zatím stále jen přenáší zatvrzelé komunisty z minulých dob do současnosti.
Takže původně plánovaná spojka z depa Libeň do Nového spojení, na poslední chvíli vyškrtnutá a nedodělaná se nakonec bude opravdu realizovat?
Tak naštěstí to nebude moc mít vliv na provoz, až se budovat. Páč spojka mezi kolejemi je udělaná, takže vložit jen jednu výhybku, což by mohlo zvládnout za noční výluky. Sloupy el. vedení už má dokonce z nového spojení do výsuvné koleje z libenskeho depa vybetonovane patky.
Já tomu tak rozumím a doufám, že je to pravda 🙂
Podle vizualizace by tomu tak mělo po stránce stavební být a pokud návěstidla ve vizualizaci odpovídají budoucí realitě, tak by mělo jít postavit vlakovou cestu z hlavního nádraží do Libně jižním tunelem, tedy přes toto budoucí odstavné nádraží. Tedy tak, jak se kdysi plánovalo, což kdosi od ČD naprosto nesmyslně zhatil.
Prachy, prachy a zase jen prachy. Dnes je situace jiná. Tehdy nebyly.
To nebylo financemi, to bylo tehdejším nezájmem ČD o tuto spojku spolu se současným zájmem ČD se zbavit depa Libeň, rozuměj ho prodat. To se nepodařilo (naštěstí) a dnes tak na jednom místě zajímavě koexistuje hotel Step a depo Libeň. A jak to tak vypadá, tak tato koexistence další dlouhá desetiletí vydrží.
A na o 10-15 delší jízdu do depa přes Libeň prachy jsou?
Takhle si to tehdejší vedení ČD nastavilo a plody tohoto vedení pojídáme třeba na Společném nádraží na Smíchově. Moc dobře nechutnají :-(.
Ano, bezesporu. Dlouhodobě jsem kritizoval a kritizuji proměnu Smíchova, resp. zánik Společného nádraží. Jenže tehdy v devadesátých letech nikdo z dnešních rozhodujících postav nebyl v žádné relevantní funkci, takže je nám to dnes šišku platné. To, co se děje na Smíchově, není chyba, ale něco horšího : je to omyl.
Spis produkt doby, kdy na železnici mimo koridory bylo jediné téma k řešení co a jak rychle rušit.
Přesně tak.
pane Sládek s tím Smíchovem. Měl by v dnešní době význam jako odstavná plocha/předjížděcí stanice pro Vás ? Tím myslím celkově pro nákladní dopravu, když projíždějící vlaky jedou přes Krč a most inteligence. Nebo myslíte že by se zde obnovila vlakotvorba a nakládka/vykládka? Ano pro dálkovou osobní dopravu z východního směru byl byl dobrý. Ale trať na Plzeň se zatraktivňuje a zatraktivní po otevření nového tunelu. Nebude jednodušší pár souprav od dálkových vlaků z východního směru prodloužit do Plzně a zde rozšířit zázemí? Byť i o volné plochy v Plzni se zajímají developeři.