Prohra odpůrců klíčové části Pražského okruhu. Soud v Ostravě zamítl žalobu proti územnímu rozhodnutí

Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia CommonsPražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Úsek označovaný číslem 511 bude měřit 12,6 kilometru. Aktuálně jde o nejdůležitější chybějící část tuzemské dálniční sítě.

146 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

A ti, co podali neúspěšné žaloby, zaplatí mimo soudních nákladů i vzniklou škodu?

Martin

Tak vzniklá škoda by zaplatila okruh několikrát. Újma na zdraví lidí, tedy především ta psychická, by americkou metodou vyšla tak na milion doživotních trestů..

Bram

Byl bych rád, aby si zdejší matláci z řad odpůrců stavby této části okruhu D0 uvědomili, že tato část okruhu bude sloužit i jako obchvat Kolovrat, Uhříněvsi a Dolních Měcholup, kde je situace dnes naprosto tragická. Každodenní zácpy tu paralyzují autobusovou dopravu a pokud by někdo nevěděl, tak sděluji, že právě z tohoto důvodu byla většina autobusů od Říčan odkloněna z Uhříněvsi ze stanice metra Depo Hostivař do stanice metra Háje. Jinak by šlo o zcela nepoužitelné spojení.

Jarda

To už mělo dávno stát.

Tomáš

Sice je hezké, že pořád dokola publikujete lež, že východní D0 je nejdůležitějším chybějícím úsekem, ale ani 100x opakovaná lež se nestane pravdou. Východní D0 má totiž objíždku ne příliš vzálenou, zatímco severzápadní, skutečně nejdůležitejší chybějící úsek, se musí z Ďáblic do Ruzyně objíždět kolem Praského hradu.

ABC

a kolik takto jezdí kolem Hradu kamiónů?

Jan Sůra

a spočítal jste si někdy dopravní intenzity?

Georg

evidentne nespocital, jinak by takovou blbost nenapsal…

Crowley

Kamiony to objíždí zkratkou Ďáblice – Čerňák – Chodov – D0

Zkratkou přes Košice, řekl by klasik

PetrN

tranzit v severozápadním směru od D8 k D5, kterého ale nejsou úplná kvanta (narozdíl od D1-D5, D1-D8 či D5-D11) využívá od D8 spojku I/16 ke Slanému a po D7

Jan Sůra

Přesně tak, I/16 výrazně pomohla

Jarda

1/16 kolem Slanýho je prakticky souvislá řada kamionů.
Tam se napojuje na 1/7, pozdeji D7…

kubisek

Ano, zároveň úsek Slaný-západ – Knovíz je v současnosti jeden z kriticky chybějících úseků dálniční sítě… 😀

libor

i osobákem z D5 na D8 není marné jet po I/16. jasně D0 by byla více fajn, ale trasa existuje. v případě D5 -D10 (11) pouze via Praha

Vojtech

Honzíku ono se stačí denně podívat do Holešovic podle délky kolony. To co v sobotu ráno projedu za 12 min. jsem teď odpoledne v taxíku jel 48

Vojtech

Se zlomenou nohou sebevražda, do metra ,jinak bych jel MHD

Josef Trögl

Jak mám jet z Teplic do Třeboně MHD?
Pražský okruh není pro Pražáky, ale kvůli Pražákům, abychom jim my z venkova, kteří do Prahy nechceme, ale musíme, neseděli pod okny.

Vojtěch Hrabal

U Nový Vsi odbočíte na I/16 a u jihovýchodně od Slanýho najedete na D7. Vyřešeno.

Vojtěch Hrabal

Vlakem. S jedním přestupem v Praze na Wilsoňáku. S čím konkrétně máte problém?

mimochodem

Autem 2h30 plus minus ucpana Praha, vlakem s jednim prestupem za 5h… z toho 1h10 cekani prave na tom vasem Wilsonaku. Nebo chce-li pan radeji cekat na cerstvem vzduchu, muze zajit do vybrane spolecnosti na Sherwoodu.
…. nebo se dvema prestupy za neco mezi 4h a 4h26.

Pane, takhle toho slonika neprodate…

PetrH

Ty 2h30 bych chtěl vidět. Podle map 3 hodiny a k tomu přičtěte zácpy, nejste na těch silnicích sám. 250 km kroutit volantem taky není úplně dovolená.

Gwann

Ale jde to i se zlomenou nohou. O berlich jsem byl 6 měsíců a jezdil jsem metrem, jinak bych doma shnil nudou

SYN

Nojsou všechna zranění úplně stejná, já měl například týden nechodící sádru – to byste šel taky? A ještě k tomu do vysokopodlažního vlaku?? Kamikaze???

Mysel

Nepochopil jste, ze pro nektere diskutujici je jizda vlakem jedinym duvodem lidske existence.

Gwann

A to jsou kamiony nebo dojizdeci do Prahy?

PetrN

dokončení JV části D0 ještě zvýší tlak na zkapacitnění od Barrandova k D5 a hlavně na přestavbu samotné naprosto kapacitně nevyhovující MÚK D0xD5, dále bude mít větší problémy Kbelská… Aktuálně je JV část D0 opravdu nejzásadnější, ale severní části jsou neméně důležité. Nelze to tak jednoznačně paušalizovat

Lord Pitzbudka

Prosím, JAK zprovoznení JV části D0 zvýšá tlak na zkapacitnění barandova k D5? 😀

MrMarkus

Nevím, jak to PetrN myslel, to musí napsat sám, možná pracoval už s tím, že Jižní spojka bude lépe průjezdná (předpokládám zákaz LKW), což se projeví na atraktivitě a absence Radlické radiály se více projeví. Zprovoznění 511 zvedne intenzity na Pražském okruhu od D5 po D1. 511 těm kterým to sedí na trasu zkrátí cestu o hodně km a ještě více minut a nebudou se snažit to objíždět už zdaleka jak to činí dnes.

Pietro

No, asi myslel přímo MÚK D0xD5. Je to součást prvních staveb D0. Tahle MÚK ve směru D5-D0 není tak kapacitní jako D1-D0 a nemá tak luxusní směrové vedení. Navíc se tam jěstě oděluje směr D5-D0 na D7. Zaslužilo by si to předělat.

Jan Sůra

Opravdu neříkám, ze severní není zásadní. Nicméně směr sever jih i východ západ umožní už dobudování 511 vést dopravu v těchto směrech po D0.

percula

A není to náhodou tak že Pha potřebuje obě uvedene části okruhu? Ti co bydlí v Dejvicích nebo Holešovicích to vidí mozna jinak než Ti že Zahradaku.

Jan Sůra

Potřebuje. Ale z hlediska priorit významně vede 511. Ostatně, v Dejvicích ani Holešovicích není tranzitní kamionová doprava. Na rozdíl od Spořilova.

vbb

Nespočítal, protože neví, co to je 🙂

petr

Mezi D8 a Ruzyní je nejméně potřebný úsek. Nejdůležitější je nyní Běchovice – Modletice, pak D8 – Čerňák a pak až Ruzyně – D8.

Hajnej

Důležitost úseky se neměří tím, jak dlouhá je jeho objížďka…

Patrick

Pri prejazde Blankou veľmi Pražský hrad nevidno 😉

jonáš

Momentálně tuto trasu supluje Jesenice-Spořilov a Štěrboholská spojka. Takže je hodně důležitej, dotkne se to asi mnohem víc obyvatel Prahy než Blanka na severu. Kam navíc kamiony nesměj, tak jezdí „velký okruh“ přes Velvary.

Tomáš

To se musí oslavit.
Vezmeme staré Tatry a Liazky a budeme týden jezdit po Chabrech….🤣🤣🤣

John334

Jo a po cestě se zastavte i v Bohnicích, ať si vás tam zkontrolují.

Tomáš

Že by někdo z Chaber??🤣🤣

LeBoeuf

me obcas napada, jestli si clenove spolku vytvarejicich obstrukce obcas uvedomi, ze kdyz obstrukcema bojuji proti mirnemu zhorseni sveho zivotniho prostredi, tak udrzuji situaci, ktera jinde, jinym lidem zivotni prostredi primo devastuje. egoismus.

LeBoeuf

joa vzal bych avie. neni lepsi zamorovaci silnicni prostredek. 😀

Vladimír

Výborná zpráva.
Teď ještě pohnout se severní částí.

Jarda

Já stejně nechápu ty kecy, že se zhorší životní prostředí, hluk apod. Než se tohle dostaví, tak všechna auta budou na baterky.

Georg

jestli se to pristi rok zacne stavet, tak 2027 je to v provozu…

Jarda

Právě že jestli. Tady někteří diskutující melou takové blbosti, že má člověk dojem, že tam půjdou stanovat a bagrům budou vypouštět kola.

Zbyněk

ano, těm pásovým 🙂

Mysel

Coz by bylo podobne vtipne, jako ta poznamka o autech na baterky vyse..

Václav M.

No, nevím, jestli auta, ale někteří lidé jsou na baterky už teď. A ŽP se přinejmenším nezhorší – protože auta, nebudou-li kolony, projedou celkem rychle a zátěž se naopak sníží. A pokud jde o tvrzení, že jde o klíčovou část, lze s tím nesouhlasit, lze o tom diskutovat, ale to je asi tak jediné, co s tím můžeme dělat. No, na vnějším obchvatu Prahy je důležitá každá část – i kdyby se zdála být jen variantou k již existujícímu. Ale mě průjezd přes „Jižní spojku“ nepřijde zrovna „to pravé ořechové“. Už teď je přetížená – a čím dříve jí nějaká… Číst vice »

Josef Trögl

A tenhle kus D0a být zahrabaný do země, že o něm nebudou v Chabrech ani jinde vědět.

SYN

To by mělo být všude (snad kromě mostů) a víte proč není?? Nemáme na to… ale tak samozřejmě, můžeme si víc půjčit, anebo třeba nezbrojit a místo toho přichystat kobereček strýčkovi Putinovi… jedno „lepší“ než druhé 🙁

percula

A čím se budou nabíjet ty baterky? Nebo budou jezdit jen když svítí sluníčko a bude el. ze solaru?

Zbyněk

stejnou elektřinou jako pro rafinaci, těžbu, dopravu ropy, prodej PHM, provoz tepelných čerpadel nebo boilerů nebo pro vaši televizi a pračku atd. 🙂

looking4bucho

Dle ocekavani. Dekujeme za naprosto zbytecne zdrzeni. Obyvatele Sporilova (a nejen oni).

Tomáš

U vás bych čekal spíš, že začnete bojovat proti módě ničení tlumičů hluku výfuků u aut, motorek i kamionů. Proti tomu žádná protihluková stěna nic nezmůže a budete to tam mít z D0 nebo bez.
Ve Švédsku to údajně zakázali, ve ŠVýcarsku je dávno zakázáno, takže když se objeví nějaký úbermensch, který chce hlukem terorizovat slušné občany, tak mu policie odstaví auto a musí si zplatit odtah do nejbližního servisu k opravě.

Původní Pražák

Až na to, ze s D0 tam nebudou mít vůbec žádné kamiony.

SYN

Kamiony nemívají „laděné“ výfuky…

SYN

A jako že u nás to není? Akorát nikdo nemá sílu to prosazovat.
Tak so holt musíme pomáhat sami, jak se dá. Když náhodou někoho takového vidím kde zaparkuje…

TondaP

Hurá, tahle část okruhu strašně chybí. Poslední část okruhu mezi D5 a D1 se otevřela na podzim 2010, je strašné, že navazující část bude reálně otevřena až po 18 letech.

Martin

Přesně tak
Naprosto tristní stav

Patrik

Doufám, že tu kasační stížnost podají. Autoteroristům se nesmí ustupovat, v ničem! Ať si ukájí svůj fetiš jinde a ne v Praze, kam by tato silnice přivedla hromadu dalších aut a zničila krajinu. Místo toho, aby se investovalo do udržitelné cyklodopravy.

Georg

ale no tak. svet se nezmeni ze dne na den a takhle uz vubec ne.

Pezos

Ale byli takoví, co se o to pokoušeli (Stalin, Mao…). Výsledkem byly pokaždé desítky milionů mrtvých.

Lord Pitzbudka

Je, další trdlo, co se ani nepodívalo do mapy.

Tahle silnice naopak z Prahy odvede obrovský množství provozu, který tam nemá co dělat.

Alena

Myslet si, že kvůli okruhu bude v Praze míň aut, to je hodně naivní představa. Ubydou maximálně kamiony, ale ty ubydou, protože se zakážou a nahradí je osobní auta stejně jako se to stalo třeba na Jižní spojce po dokončení jižní částí PO, ale i s jakoukoli městskou dálnicí kdekoli jinde. Kdybyste chtěl, aby ubyla v Praze i osobní auta, tak byste je taky musel zakázat, rozhodně neubydou s další dálnicí.

LKB

Alena: Po dokonceni D0 casti 511 bude v intravilanu Prahy mene aut. Kdyz jsem naposledy jel Brno – Liberec po dalnici, musel jsem jet pres Sporilov, po dokonceni bych se Sporilovu vyhnul a jel bych pres 511. Podobne do Mlade Boleslavi, kam jezdi fakt hodne lidi kvuli automobilce. Takze hura za 511.

PetrH

Jasně, celá Praha je zasekaná lidmi, kteří jezdí Brno-Liberec.
Po dokončení 511 bude aut ještě víc než teď. V Praze přibývá nějakých 20 tisíc aut za rok, plus dojíždějící.

Dalnice

Smim se zeptat? Ten pocitac, na kterem bouchate ty cinty blinty vam privezl někdo z Ciny na kole v batohu?

Lord Pitzbudka

Heh, vy si myslíte, že to fakt jako píše?

Bláhová představa. Realita je mnohem prozaičtější – chlapci mají notičky, univerzální zprávy, kde jenom nahradí jméno města a tapetujou.

když se na tu slátaninu podívate, tak si všimnete, že je prosta jakýchkoli konkrétností, čehokoli – a pokud budu „prahu“ měnit za jakékoli jiné místo, tak ta věta bude vlastně stále „relevantní 🙂

Alibaba

Podobným textem trollil u pardubického obchvatu.

MrMarkus

Vyrostl na stromě, má tam i symbol toho ovoce.

libor

jasně i zboží budeme vozit na kole. 70% lidí populace bude pracovat v logistice, aby se to vše stihlo rozvozit. největší borci budou vozit z Itálie přes Alpy…

noerf

Tržní hospodářství funguje jako lidstvo samo a stojí za jeho rozvojem. Udržitelnost podobně jako komunismus skončí hospodářským kolapsem během jednoho století stejně jako všechny historické systémy, které byli neefektivní.
Jen by mě zajímalo, či pěstujete a vyrobáte z toho, co spotřebujete a kolik věci ve Vašem užívání se vyrábí a dováží že zahraničí. A vzhledem k tomu, že používáte internet, tak používáte výrobky vyrobené prakticky na druhé straně planety (vysílač signálu, mobilní telefon, počítač, zdroje elektřiny pro nabití zařízení).

Josef Trögl

S tou udržitelností se mýlite. Ale náhrada 511 ji opravdu nepomůže.

Tomáš

Největší problém cyklodopravy je drsná severská zima (50. rovnoběžka, více než na půl cesty na severní ledový pól). Až se podaří zrychlit globální oteplování, bude se cestovat více na kole. Osobně pro urychlení dělám, co můžu. Metan je účinný skleníkový plyn, tak ho pouštějme do atmosféry co nejvíce.

noerf

To má dva pohledy. Datové, v padesátých a sedmdesátých letech, kdy rostla výrazně produkce CO2, ta průměrná teplota nerostla.
Jiná věc je, že ve vrcholnem středověku byla průměrná teplota o cca tři stupně vyšší než nyní. Což bylo období, kdy navštěvovali Grónsko a další země Vikingové. V pozdním středověku přišlo ochlazení a na moře se vypravili Španělé a Portugalci.

Zbyněk

máte nějaké konkrétnější představy např. o zásobování přes cyklodopravu ? nebo babičku k lékaři na zadním nosiči kola?

Zbyněk

ještě mě napadlo, co by se podle Vás mělo provést z cykloteroristy 🙂 ?

Honza

Patriku, nepřestává mě udivovat Váš smysl pro humor. Co Váš příspěvek, tak já se válím smíchy. Fakt dobrý 👏🏻

Standa

Ty budeš dobrý materiál. ..

Josef Trögl

Já jsem environmentalista. Jezdím vlakem i MHD, jak se dá. Ale na kole z Teplic do Třeboně, to nedám.

percula

A ze Vas každý druhy den potkávám u Veseho auta.
Bývalý soused.

Kuba

Zapomněl jste si do profilu uvést před příjmení „RNDr. Miroslav“

SYN

Bez problému, investujte, je to užitečné, a já vám zapleskám…

Ivan

Tak si jezděte na kole až do 80 let a dejte nám s tím vaším aktivismem už pokoj.

Dalnice

Veleň a Přezletice. Pod kasační stížnost se podepsali zástupci řití, kde satelitní výstavba vybujela jako rakovina a kde před kazdou radovkou stoji nejmene dve auta, do kterých jejich majitele skoci kdykoliv potrebuji rohliky, odvezt sebe do práce nebo deti do skoly, kde dodnes nemaji chodníky a ho*na jim tecou prikopama ale beda jak se jim zacne civilizace ochomýtat kolem jejich hypotecnich balvanu. Notabene okruh, který je v planech uz cca 40 let. Ne-li dele…

OndraK

Tak on je možný i opačný pohled. Město se rozrůstá a bude rozrůstat, ale půl stoletý plán na okruhy (kdy byly jiné intenzity, spádové oblasti pro Cargo atd.) to nezohledňuje.

Dalnice

Okruh je nakladna etapovita stavba, jejíž budovani trva mnoho let v zavislosti na dostupných financích a rychlosti povolovacího procesu. Rozrustani města by se mělo mj. přizpůsobovat trasovani budoucího okruhu. Nebo budeme každých 5 let trasu okruhu menit podle toho kde který developer skoupil louku a vystrih na ni ve vzdalenosti 100 m od plánovaného okruhu dalších par radovek, které proda jelitum, co se ani nepodivali do uzemniho planu a když zjisti, co se tam ma za par let stavet, zalozi si „Za lepší Chabry“, „Zdravé životní prostředí“ nebo „Tudy ne, hodte to sousedum za kopec“? Asi ne, zejo?

Štěpán Matějka

Tak města by se ideálně rozrůstat moc neměla…

Jura

Vas argument je ve skutecnosti podpora stavby tohoto okruhu. Po dostavbe je potreba zacit stavet treti okruh Prahy, aby se tranzit opet prevedl dale od metropole.

PetrH

Proboha… A k tomu ještě dálnici kolem středních Čech, vy byste vybetonovali úplně všechno. Vše pro auta!

Zbyněk

problém je hvězdicové uspořádání dálničního systému se středem v Praze bez okruhu a je tam tedy uměle stahovaná doprava z celého státu. Podle mě se např. dálničnímu propojení Brno, Čes. Budějovice, Plzeň časem nevyhneme.
Nemyslete, že pole s řepkou nebo silážní kukuřicí jsou darem pro životní prostření… 🙂

Dalnice

Tvrzeni, ze smerovani všech dalnic na Prahu je spatne se opakuje s upornosti egyptského prujmu. Naopak, je zcela logicke. Vychazi uz od samého pocatku ceskeho státu z polohy hlavního města (Praha) ležícího uprostřed Cech. Z neho se pak rozbihaly paprskovite obchodni stezky na všechny strany a presahovaly za hranice. Když jedete z Norimberku do Vratislavi nebo z Drazdan do Vidne tak proste musite přes Prahu protože je to nejkratsi. A tento layout lpgicky pak prevzaly silnice a pozdeji dalnice. Spatne je to, ze dodnes není dokoncen D0. Ano, je pravda, ze by se hodil nejaky odlehcovaci vychodozapadni tah, který by… Číst vice »

Zbyněk

právěže to tak není. Obchodních cest tu dříve byla spousta a některé mnohem vytíženější jak přes Prahu. První prvorepublikový návrh byl veden jižně pod Prahou. Pokud se podíváte na mapu, tak uvidíte, že žádné evropské město nemá dálnici vedenou do středu města… atd

PetrH

Sorry, ale tři okruhy má akorát Moskva a nějak to počet aut ve městě nesnižuje.

Už teď se s připravovanými dálnicemi blížíme délkou dálnic na milion obyvatel Německu. Na nějaké třetí okruhy nebo dálnice kolem středních Čech nebudou prachy, vždyť stát jde ke krachu, výběr spotřebních daní klesá a ceny stavebních prací naopak rostou. SFDI si letos musí půjčovat a jednou se dluhy budou splácet.

Zbyněk

to jo, peníze nejsou, ale zrovna dálnice jsou jedním z nejsmysluplnějších výdajů. V podstatě je to investice do rozvoje regionu, což se státu potom vrací na daních. Bez dálnice je to mrtvý kraj.
To propojení např. Brna s Plzní by neplnilo až tak fci obchvatu Prahy ,ale přímé spojení východu se západem (zeměpisně.. 🙂 )
Okruhy nesnižují počet aut ve městech? Zkuste si tu dopravu ve městě bez okruhu představit…

Georg

tak kdyby melo mesto tak intenzivni potrebu se rozrustat, muze vesele pokracovat i za okruhem.

Vojtech

A do těchto prdelí jezdí MHD jednou za hodinu to není vinař která je o dva kilometry vedle kde to jezdí po 15 min.

Vojtech

A proč nejezdí po 15 min. protože už je to Středočeský kraj a ne Praha

petr

Do Veleně jezdí bus číslo 377 ve všední den 58x za den, takže rozhodně větší frekvence než jednou za hodinu.

mimochodem

Nedivim se, ze si tam lidi ty pozemky/baraky koupili, protoze v prvni rade tam vubec neco ke koupi bylo a v druhe rade to mozna bylo i za rozumny prachy. Cemu se uz divim je to, ze si nezjistili, co jine se v okoli tech lokalit planuje. A ne, pochopeni pro jejich obstrukce nemam. Jenze ruku v ruce s tim jde jakasi koncepcni vec, ze neni moc kde stavet, uzemni planovani jsou zalezitost maximalniho korupcniho potencialu… A kdyz uz nekde nejakej developer (ne tak normalni soukromnik, kterej by si snad chtel postavit RD) nekde ziska pozemky, projde cely tohle ouredni… Číst vice »

Lord Pitzbudka

Sláva

Jirka

Proč rozhodoval soud v Ostravě, když povolení vydal Magistrát ČB?

Band

Myslím, že takto to plyne ze zákona; zvláštní právní úprava určení místní příslušnosti.

Jan

Konkrétně jde o § 7 odst. 4 soudního řádu správního, platného do 30.6.2023.

Jirka

A takto je to tady se vším. Položím regulérní dotaz a dostanu dvě odpovědi a dvanáct mínusů. Děkuji za vysvětlení.

LKB

Z meho pohledu legitimni dotaz, dal jsem vam palec nahoru. Kazda tato zmena mistni prislusnosti ma sve oduvodneni, zde navazujici na systematickou podjatost.

LKB

„K řízení o žalobě proti rozhodnutí, kterým se umisťuje nebo povoluje stavba dopravní infrastruktury podle § 1 odst. 2 písm. a) nebo b) zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů, je příslušný Krajský soud v Ostravě. O těchto žalobách vede řízení specializovaný senát.“

Jan

Ve skutečnosti o tu podjatost vůbec nejde. Byl tlak na to, aby existoval specializovaný soud-senát, který se bude zaobírat problematikou některých liniových staveb. Tím mělo dojít ke zrychlení celého již už dost náročného a zdlouhavého procesu. Tím neříkám, že ostatní krajské soudy tuto problematiku neznaly nebo že by rozhodovaly špatně, šlo čistě o snahu o zrychlení a zároveň i zkvalitnění rozhodovací praxe správních soudů. Krajský soud v Ostravě by rozhodoval o některých liniových stavbách (viz komentář níže k ustanovení), i kdyby to byla nová dálnice přímo v působnosti tohoto soudu.

Jan

Má kasační stížnost odkladný účinek? To jsme to dopracovali, když se pražský okruh soudí v Ostravě…

Jan Sůra

Nemá. Pokud soud nevyhoví žádosti o odkladný účinek.

W14

Je to nejspíše kvůli vyloučení podjatosti. Soudům v OV je víceméně jedno, zda pražský okruh bude stát (přímý dopad na OV je asi nulový), takže asi tak.

mlokXCM

I kdyby to byla dálnice v Ostravě, rozhodoval by ostravský soud. V těchto případech je stanovena místní příslušnost tak, že příslušným soudem je vždy ten ostravský. Viz paragraf 7 odst. 4 správního řádu soudního.

W14

Aha, to jsem netušil, fakt jsem si myslel, že to je kvůli vyloučení podjatosti. Každopádně v tomto případě souhlasím s tím, že o tom rozhoduje Ostravský soud (protože jeho rozhodnutí by rozhodně nešlo napadnout kvůli systémové podjatosti).

Jan

To jsem tušil, přesto mě to fascinuje…

Kodl

Proboha už to prostě postavte!

Osamělý Vlk

Ať se situace kolem životního prostředí ještě zhorší? Jako takovéhle stavby nic nezlepšují. Pokud by k něčemu mělo dojít, tak k přesunu nákladní dopravy na železnici.Okruh dopravě v Praze nijak nepomůže. Ta trocha místa, co uvolní tranzit, bude zaplněna lidmi, kteří auto nepotřebují. Bez omezení dopravy tak k zlepšení nedojde. A stavět další tmavé plochy, které budou pohlcovat sluneční záření, má negativní vliv na životní prostředí.

Lord Pitzbudka

Okruh praze pomuze dost zasadne, ty trdlo.

Lukáš F.

V čem? Že to odebere část aut z Průmyslového polookruhu a naindukuje další automobilovou dopravu?

Kebab

Stáhne na sebe tranzitní dopravu a tím uvolní stávající komunikace, od počátku navržené jako městské. Ty tím konečně začnou sloužit svému účelu a jejich kapacita bude odpovídat potřebám. Nejspíš zmizí nebo se zásadně zkrátí kolony na Štěrboholské, odlehčí se Barrandovskému mostu atd. Hlavně to konečně bude aspoň trochu jako v civilizované zemi a do města pojede jen ten, kdo tam má cíl a ne že jedete 400 km úplně jinam a i tak musíte do Prahy, protože jiná cesta neexistuje.

Lukáš F.

Kdo jede 400 km úplně jinam a musí do Prahy, protože jiná cesta neexistuje? Ten může přece jet okruhem okolo Říčan. Jasně, je to zbytečně dlouhé, ale nebývají tam kolony jako v Praze.

Chtěl bych vidět nějaký výzkum, který ukáže, jak významnou část provozu na pražských silnicích tvoří takovýhle tranzit, protože všechny, které jsem zatím viděl já, říkají, že minimální. Většina jsou „místní“ dojížděči.

Lord Pitzbudka

No, ty oblasti, které to pozitivně celkem dost výrazně ovlivní, jsou tyhle

– D1 mezi křížerním s okruhem na chodovf
– jižní spojka z mezi chodovem a šterboholskou
– štěrboholskou mezi černým mostem a jižní spojkou

To je docela široká oblast.

Jaký provoz to naindukuje?

Kebab

Žádný, jen se naučil nové slovo.

Hajnej

Kdepak, indukce je svinstvo. Prodloužení rakouské S3 až za Guntersdorf se prostřednictvím efektu motýlích křídel přeneslo až do pravého kolena mé drahé polovičky, kde zničilo oba menisky. Tím vznikla potřeba jezdit do maďarských termálů, takže jsme se tam letos už párkrát naindukovali…
(ironie OFF)

Lukáš F.

Například lidi, co bydlí někde na severovýchodě Prahy (nebo za Prahou) a dojíždí za prací do oblasti kolem Chodova. Já jsem 4 roky takhle dojížděl, cesta MHD mi trvala hodinu. Zkoušel jsem to i autem a když jsem vyrazil ráno dostatečně brzy, dalo se to projet za 35-40 minut. Tak takové lidi to může přesvědčit přesednout z MHD do auta. Vy se tady tváříte, jako že jste nikdy ten pojem neslyšeli a že přidávání pruhů pro auta někdy nějaké dopravní problémy vyřešilo.

Zbyněk

odkud tu další dopravu naindukuje ?

Martin

Bože ty jsi úd

micat1

Ideově jsme na tom asi podobně, nicméně tohle už se mi zdá trochu za hranou. Okruh je potřeba, právě proto, aby se ve městě mohla autodoprava začít omezovat. Do jistém míry by se určitě měla omezovat již nyní, ale ten provoz na takhle významném dálničním uzlu (Praha) prostě bude (i v době elektroaut a skvělého železničního spojení). A ten provoz v tuhle chvíli přes město prostě musí.

Ohledně přesunu nákladu na železnici, nic jiného bych si nepřál, ale se současnými principy fungování SŽ to nepůjde.

Majkl

No s tou železnicí jako člověk, kterého nákladka na kolejích živí jedině souhlasím. Jen je před námi dlouhá řada projektů, které je nutno uskutečnit, aby spoň část zboží, kde to dává smysl mohla na ty koleje přejít. A to včetně pak motivace firem k využívání železnice, dále pokračovat v zavádění interoperabilních řešení u dopravců atd.

Georg

a v kazdem pripade (nejen) vam drzime palce!

Lukáš F.

K tomu, aby se mohla začít omezovat automobilová doprava, není potřeba okruh, ale vůle. Nic nebrání politikům už dnes omezit/zpoplatnit vjezd do širšího centra. Okruh je výmluva.

Lord Pitzbudka

Ona to není výmluva. Ono je to celkem objektivní překážka.

Zajímalo by mě, co si představujete pod definicí širšího centra. Při zachování možnosti nějak se dostat přes Prahu i v osách, kde nyní okruh neexistuje. Zejména tranzit sever – jih/západ, který jinak, přes širší centrum v současnosti nelze.

Ano, co je v současnosti možné, tak nějakým způsobem omezit „vnitřní centrum“ (staré město). Ale tím to v podstatě končí.

Pat

Tohle ale není o autech. Tenhle úsek zacpává nákladní doprava. Jakkoliv bych s vámi chtěl souhlasit, bude jednodušší a rychlejší dát těm kamionem cestu mimo město, než je převést má železnici (protože náklad nezrusite).

Frantík

Stejně jako u Blanky se plánovalo dopravu omezit, tak tady by se to mělo stát realitou.

Majkl

Ta trocha místa? Já jako obyvatel jedenáctky na Chodově vidím denně tu trochu dopravy co netvoří kilometrové kolony na D1, spořilovské, části magistrály a Jižní spojce. Pro životní prostředí velké části Prahy se udělá dost tímto.

Dalnice

Cituji: „Ta trocha místa, co uvolní tranzit, bude zaplněna lidmi, kteří auto nepotřebují.“ – a kdo rozhoduje, kteri lide auto potrebuji a kteri ne? Vy osobne? Ustredni vybor? Celoplanetarni rada? Vrchni klingon? Povidejte.

O. Urban

Tak si zkus ráno nebo odpoledne tou Prahou projet ty trotle když tam projíždí x desítek tisíc vozů které by tam nemuseli a určitě tam nechtějí stát v kolonách.

PetrH

Tranzitu obecně je v Praze málo, třeba na magistrále jsou to jednotky procent. Někde na Kbelské/Průmyslové/Spořilově to může být samozřejmě víc.

Jestli máte pocit, že budete mít lepší a rychlejší průjezd ažbudeokruh, tak na to zapomeňte. Vašich sousedů, kteří taky musí jezdit po Praze autem, nebo dojíždějících, mezitím přibude mnohem víc, než kolik ubere okruh.

Mickey

Právě, že tahle stavba děsně pomůže, těžká nákladní auta pojedou kratší, přímější, plynulejší stopu. Ve městě pak někde díky tomu třeba přibyde cyklopruh pro nadšence nebo oddělená cyklostezka..

Zbyněk

znáte někoho, kdo by tu železnici následně využíval? Která pražská firma by prosím pak svěřila svou logistiku železnici?

Crowley

Stávající cesta z Letňan a okolí (Breřeziněves, Klecany,…) na Zličín, letiště, Kladno vede pro osobní auta buď přes Holešovicky do komplexu Blanka a dále buď Plzeňskou nebo přes Bílou Horu. Nákladní doprava musí jezdit přes Černý Most a po celé D0, která už stojí.
Alternativou je řitní stezka přes Kralupy.

Stavbou severní spojky Chabry – Horoměřice – Ruzyně se tahle doprava z Prahy zmizí. Holešovičkám se uleví, Kbelské jakbysmet.

Radim

Už by člověk chtěl slavit, ale beztak někdo podá tu kasační stížnost a budeme tam, kde jsme byli…

Swariner

Kasační stížnost nemá odkladný účinek, ale soud ho může sám přiznat. Je zde tedy pořád nenulová naděje, že by odkladný účinek nemusela mít.

Jan

Slovo nenulová je tak uklidňující 🙂

Band

Návrh na přiznán odkladného účinku musí navrhovatel kvalitně odůvodnit, a to zejména v tom smyslu, jakým způsobem by nevyhovění zásadně zasáhlo do jeho práv. A dá se čekat, že spíše by ho přiznal už krajský soud, takže si moc nemyslím, že by zde NSS vyhověl. Soudy odkladnými účinky spíše šetří.

Swariner

Nejsme ve při.