Prodloužení tramvaje v Jablonci se odkládá, město chce zatím jen modernizaci
Tramvaj z Jablonce nad Nisou do Liberce na modernizované trati před zastávkou Nová Ruda. Foto: Jan Sůra
O několik let odložili dnes jablonečtí zastupitelé plán Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) na prodloužení tramvajové
Je to takříkajíc v jedné rovině. Pokud se tramvaj neprodlouží k plánovanému terminálu,nevyčerpají se dotace na prodloužení tramvajové trati,ale nebude je možné získat ani na samotnou výstavbu terminálu.Kavárník bude mít radost,ale většina obyvatel Jablonce asi ne.
Je to škoda, že ta tramvaj v dohledné době nepojede až do centra Jablonce. Snad to místní v příštích volbách svým současným zastupitelům řádně spočítají.
Ještě jako starosta Jablonce před několika roky byl pan Čeřovský tvrdě proti prodloužení tramvajové trati do centra města. Že by změnil názor je ale velice nepravděpodobné. Počkáme a to slíbené prodloužení časem vyšumí…..
.
Konečně! Jen xxxx xxxx centrum města dopravním terminálem, a to i ohrožením životního prostředí stavbou na několik let. Navíc současný terminál má umístění i velmi strategické – kraj centra nejenom s obchody, ale i bankami, divadlem, OC, poliklinikou atd. Navíc si nedokážu představit nové propojení s železnicí – to je snad vtip, ne? Od lázní je to k místnímu hlaváku kousek!
Boháči zas jednou vyhráli.
Jablonec neboli Gablonz. Z puvodnim obyvatelstvem by ta salina jiz 50 let jezdila
S původním obyvatelstvem by na většině sítě jezdit nepřestala.
S původním obyvatelstvem (které ve volbách 1935 volilo tak, jak volilo) by jezdit nepřestala, ale šaliny by ještě dlouho řídily ženské. Chlapi by tiše spočívali v zemi u Moskvy, u Stalingradu, v Kurském oblouku, v Bělorusku (Bagration) , v Karpatech, před Berlínem a na 1000 dalších místech v Evropě, sev. Africe a na dně sev. Atlantiku
Prosíme obyvatelstvo bavorského města aby zakročilo!
Mimochodem věž kostela nezapře inspiraci v jablonecké radnici 😀
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Neugablonz
S panem Baxou nesouhlasím s návratem k metrovce, ale plně souhlasím s faktem, že ona autobuusová společnost, která je v hledáčku policie ČR, má eminentní zájem na likvidace tramvaje. Další neštěstí pro Jablonec je excentrický kavárník…
Ještě poznámka k neštěstí pro Jablonec. Každá obec. jak víme z klsiky, mívala svého Pepka Vyskoče..🤐
Kavárník vám něco provedl?
Mně osobně nic,ale jeho názory škodí většině obyvatel města.A tramvaj se stejně do středu města prodlouží.Garantuji Vám,že do šesti či sedmi let máme tramvaj v centru.
Ono je dost paradoxní, když proti je zrovna kavárník, tedy městskou honoraci, přičemž právě tramvajový provoz kdysi k té noblese patřil, lázně atd. Když sem v 70. letech začala pronikat ze Západu móda rušení, tak to byli komunisté, kdo byl schopen mluvit o tramvajích jako o „buržoazním přežitku“. Bohužel zkušenost je nepřenositelná, a jak je vidět, ještě jsme se úchylky rušit (resp. neobnovovat) nevymanili, Západ je opět trochu napřed.
pražská kavárna, jablonecká kavárna, stejná svoloč….
Jablonec se definitivně zařadil do spolku hlupáků a výspu Asie. I když i tam už začali chápat význam kolejových vozidel ve městech. Zdravím BusLine…..
od 1945
Voní chytrej, tady jezdívala páteřní tramvaj ještě když voni neznali ani kočárek!
Pokud ale přece jen dojde k rekonstrukci posledního z dosud nezrekonstruovaných úseků mezi Libercem a Jabloncem, už přece nic technicky nebrání tomu, aby se (klidně už v době té rekonstrukce) celá trať přerozchodovala na standardní rozchod.
Při dřívějších rekonstrukcích k přerozchodování nedošlo právě proto, že jaksi není možné přerozchodovat jen dílčí úseky, zatímco zbylé části té samé tratě ponechat s metrovým rozchodem.
Když budou zrekonstruovány už všechny úseky, už se rozchod „přehodit“ může.
Kéž by byl největším problémem té tratě rozchod…
Ona ta modernizace už bude se změnou rozchodu, ale to co se včera odehrálo je faktickou výhrou odpůrců prodloužení. Ta dotace na stavbu terminálu je vázána na to prodloužení tramvaje. Jinými slovy se odhlasovalo provizorium u kterého se může naplnit „na dobu neurčitou“.
Jablonec nepotřebuje,jak rozhodli radní ,v centru ani tramvaj ani dopravní terminál. Výstavba terminálu by znamenala ruch ze stavebních prací,zvýšenou prašnost,zkrátka nepohodu při pití kávy. Inu,statutární město….
Výborně! Konečně po dlouhé době dobrá zpráva!
Mohu vědět proč?
Stane,mám dojem,že v Tvém loginu chybí písmenko.Po „S“ má být ještě „a“..Tak je to správně.
Klientelistický h*jzlové.
Omlouvám se za expresivní výraz. No nenapočítal jsem si do deseti. Každopadně se Jablonec hloupostí vlastních konšelů připravil o skvěle funkčně navržený (i po architektonické stránce povedený) terminál a zazdil oživení centra, které je po otevření Centralu Jablonec mrtvé a mohlo opět získat po více jak půlstolení opět metropolitní charakter. BRAVO!
Ale no tak … musíte přeci mít pochopení pro pány podnikatele, že by jim tramvaj blokovala parkování (přezdívá se tomu zásobování) před provozovnami. No a ten lukrativní pozemek v centru, který by terminál blokoval také zcela jistě přispěje do kapsy… ehm, pardon … do rozpočtu města na bohulibé účely.
Bohužel pravdivé vystižení situace bývalého centra bižuterie, dnes zbyla jen nostalgie a zmíněný Central
Pane Bože, ty to vidíš..
Čili tramvaj už navěky jen na okraji města „u lázní“. OK, voliči to tak chtěli.
Takže vlk se nenažral, ale koza chcípla.
Ne, kozu ukradli a odnesli do sběru. Byla lešeňová, ocelová. (narážím na exkluzivní smlouvy pro odběr CNG na čerpačce v sousedním městě)
V Jablonci sjížděj dobrej matroš… bus lajnu!