Prodloužení tramvaje v Jablonci se odkládá, město chce zatím jen modernizaci

Tramvaj z Jablonce nad Nisou do Liberce na modernizované trati před zastávkou Nová Ruda. Foto: Jan SůraTramvaj z Jablonce nad Nisou do Liberce na modernizované trati před zastávkou Nová Ruda. Foto: Jan Sůra

O několik let odložili dnes jablonečtí zastupitelé plán Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) na prodloužení tramvajové

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

Je to takříkajíc v jedné rovině. Pokud se tramvaj neprodlouží k plánovanému terminálu,nevyčerpají se dotace na prodloužení tramvajové trati,ale nebude je možné získat ani na samotnou výstavbu terminálu.Kavárník bude mít radost,ale většina obyvatel Jablonce asi ne.

Eduard

Je to škoda, že ta tramvaj v dohledné době nepojede až do centra Jablonce. Snad to místní v příštích volbách svým současným zastupitelům řádně spočítají.

Jindra

Ještě jako starosta Jablonce před několika roky byl pan Čeřovský tvrdě proti prodloužení tramvajové trati do centra města. Že by změnil názor je ale velice nepravděpodobné. Počkáme a to slíbené prodloužení časem vyšumí…..
.

Zora

Konečně! Jen xxxx xxxx centrum města dopravním terminálem, a to i ohrožením životního prostředí stavbou na několik let. Navíc současný terminál má umístění i velmi strategické – kraj centra nejenom s obchody, ale i bankami, divadlem, OC, poliklinikou atd. Navíc si nedokážu představit nové propojení s železnicí – to je snad vtip, ne? Od lázní je to k místnímu hlaváku kousek!

Chorobný prokrastinátor

Boháči zas jednou vyhráli.

jirka

Jablonec neboli Gablonz. Z puvodnim obyvatelstvem by ta salina jiz 50 let jezdila

Jiří Šrámek

S původním obyvatelstvem by na většině sítě jezdit nepřestala.

Sinep Anigav

S původním obyvatelstvem (které ve volbách 1935 volilo tak, jak volilo) by jezdit nepřestala, ale šaliny by ještě dlouho řídily ženské. Chlapi by tiše spočívali v zemi u Moskvy, u Stalingradu, v Kurském oblouku, v Bělorusku (Bagration) , v Karpatech, před Berlínem a na 1000 dalších místech v Evropě, sev. Africe a na dně sev. Atlantiku

Honza

Prosíme obyvatelstvo bavorského města aby zakročilo!
Mimochodem věž kostela nezapře inspiraci v jablonecké radnici 😀
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Neugablonz

Jindra

S panem Baxou nesouhlasím s návratem k metrovce, ale plně souhlasím s faktem, že ona autobuusová společnost, která je v hledáčku policie ČR, má eminentní zájem na likvidace tramvaje. Další neštěstí pro Jablonec je excentrický kavárník…

Jindra

Ještě poznámka k neštěstí pro Jablonec. Každá obec. jak víme z klsiky, mívala svého Pepka Vyskoče..🤐

Zora

Kavárník vám něco provedl?

Jindra

Mně osobně nic,ale jeho názory škodí většině obyvatel města.A tramvaj se stejně do středu města prodlouží.Garantuji Vám,že do šesti či sedmi let máme tramvaj v centru.

Honda

Ono je dost paradoxní, když proti je zrovna kavárník, tedy městskou honoraci, přičemž právě tramvajový provoz kdysi k té noblese patřil, lázně atd. Když sem v 70. letech začala pronikat ze Západu móda rušení, tak to byli komunisté, kdo byl schopen mluvit o tramvajích jako o „buržoazním přežitku“. Bohužel zkušenost je nepřenositelná, a jak je vidět, ještě jsme se úchylky rušit (resp. neobnovovat) nevymanili, Západ je opět trochu napřed.

AAA

pražská kavárna, jablonecká kavárna, stejná svoloč….

Lukas

Jablonec se definitivně zařadil do spolku hlupáků a výspu Asie. I když i tam už začali chápat význam kolejových vozidel ve městech. Zdravím BusLine…..

jirka

od 1945

Zora

Voní chytrej, tady jezdívala páteřní tramvaj ještě když voni neznali ani kočárek!

xyz

Pokud ale přece jen dojde k rekonstrukci posledního z dosud nezrekonstruovaných úseků mezi Libercem a Jabloncem, už přece nic technicky nebrání tomu, aby se (klidně už v době té rekonstrukce) celá trať přerozchodovala na standardní rozchod.

Při dřívějších rekonstrukcích k přerozchodování nedošlo právě proto, že jaksi není možné přerozchodovat jen dílčí úseky, zatímco zbylé části té samé tratě ponechat s metrovým rozchodem.

Když budou zrekonstruovány už všechny úseky, už se rozchod „přehodit“ může.

František

Kéž by byl největším problémem té tratě rozchod…

Jenda

Ona ta modernizace už bude se změnou rozchodu, ale to co se včera odehrálo je faktickou výhrou odpůrců prodloužení. Ta dotace na stavbu terminálu je vázána na to prodloužení tramvaje. Jinými slovy se odhlasovalo provizorium u kterého se může naplnit „na dobu neurčitou“.

Jindra

Jablonec nepotřebuje,jak rozhodli radní ,v centru ani tramvaj ani dopravní terminál. Výstavba terminálu by znamenala ruch ze stavebních prací,zvýšenou prašnost,zkrátka nepohodu při pití kávy. Inu,statutární město….

Stan

Výborně! Konečně po dlouhé době dobrá zpráva!

Jiří Šrámek

Mohu vědět proč?

Jindra

Stane,mám dojem,že v Tvém loginu chybí písmenko.Po „S“ má být ještě „a“..Tak je to správně.

Ondros

Klientelistický h*jzlové.

Ondros

Omlouvám se za expresivní výraz. No nenapočítal jsem si do deseti. Každopadně se Jablonec hloupostí vlastních konšelů připravil o skvěle funkčně navržený (i po architektonické stránce povedený) terminál a zazdil oživení centra, které je po otevření Centralu Jablonec mrtvé a mohlo opět získat po více jak půlstolení opět metropolitní charakter. BRAVO!

Jenda

Ale no tak … musíte přeci mít pochopení pro pány podnikatele, že by jim tramvaj blokovala parkování (přezdívá se tomu zásobování) před provozovnami. No a ten lukrativní pozemek v centru, který by terminál blokoval také zcela jistě přispěje do kapsy… ehm, pardon … do rozpočtu města na bohulibé účely.

Divočák

Bohužel pravdivé vystižení situace bývalého centra bižuterie, dnes zbyla jen nostalgie a zmíněný Central

Poudy

Pane Bože, ty to vidíš..

Jimbo Jones

Čili tramvaj už navěky jen na okraji města „u lázní“. OK, voliči to tak chtěli.

Jiří Šrámek

Takže vlk se nenažral, ale koza chcípla.

Jiří Kocurek

Ne, kozu ukradli a odnesli do sběru. Byla lešeňová, ocelová. (narážím na exkluzivní smlouvy pro odběr CNG na čerpačce v sousedním městě)

koleyy

V Jablonci sjížděj dobrej matroš… bus lajnu!