Prodloužení tramvaje v Jablonci ohroženo. Město zrušilo schůzku kvůli rozpadu jablonecké koalice

Tramvaj mezi Libercem a Jabloncem v Proseči nad Nisou. Foto: Jan SůraTramvaj mezi Libercem a Jabloncem v Proseči nad Nisou. Foto: Jan Sůra

Plánované prodloužení tramvajové trati z Liberce do centra Jablonce nad Nisou za 1,2 miliardy korun dostává opět závažné trhliny kvůli

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ryk Mat

Pár let bude holt tramvaj jezdit jenom do Vratislavic. Jestli ještě potom někdy dojede do Jablonce je však otázka s velmi nejistou odpovědí. Škoda, ale co se dá dělat. :/

Jindra

Bohužel,tato určitě nejhezčí tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem s největší pravděpodobnosti zůstane v budoucnu ve své zkrácené podobě do Vratislavic.Ze strany Jablonce se jedná o protitramvajový akt.Vpodstatě jablonečáci ve svém městě tramvaje nechtějí.Liberec by měl usilovat o výstavbu tramvajové trati do Rochlice s výhledem prodloužení do Vesce a Doubí,což by znamenalo nahradit silný přepravní proud,který autobusy již nezvládají,kapacitnějšími a rychlejšími tramvajemi.A pochopitelně dokončit přerozchodování torza jedenáctky od Lomu do Vratislavic.

Panelák

ANO, UŽ JE LÍP!

Stan

Hurráááá! Je mi jedno proč se nebude stavět, hlavně když se nebude stavět!!

Kubrt

Co konkrétně ti na té stavbě vadí? Díky.

Cestující LBC MHD

Je úplně zbytečná.

Kubrt

Já znám Jablonec jen jako turista, ale myšlenka, že tramvaj nekončí v parku za sídlištěm, ale v centru u autobusového nádraží, se mi zdá smysluplná.

A.R.

Naštěstí ty o zbytečnosti staveb nerozhoduješ.

kix

no ještěže o tom nerozhoduje takový odborník jako vy.. já bych naopak to prodloužení nazval jako vyloženě nutnou stavbou.. jestli si někdo myslí, že přijede na autobusák a denně si dá tam i zpět zdravotní procházku za každého počasí na konečnou tramvaje, tak to se šeredně plete.. je prostě jiná doba, sedne do auta a celou trasu pojede autem..jak to v obou městech ve špičce vypadá snad netřeba mluvit..prodloužení může ušetřit až půl hodiny času na jedné cestě (nulová procházka a návaznost spojů) a pak se veřejná doprava stane konkurenceschopnější a pohodlnější

železničář v důchodu

Přesné – a zejména když ten „autobusák“ nemá rozumnou vazbu ani na železnici (nutnost cca 400 metrů pěšího přesunu na zastávku „centrum“, navíc s přechodem silně frekventované silnice a do kopce) …

Jindra

Milý Stane,jaké prášky Ti doktor předepisuje na duševní úchylku ?

A.R.

Jasně, takže tramvaj nebude, protože se kluci na písečku pohádali.
Bytostně nesnáším, když má doprava politické pozadí. Tohle je fakt možné u duchem chudého národa, že volí politiky, kteří si dělají, co chtějí a dokážou svým dementním rozhodnutím zablokovat užitečné stavby. Mně je fakt jedno, jestli tam bude sedět Franta nebo Lojza. Prostě projekt běží, úředníci ho schválí a může se stavět. Ne až rozhodne nějaký nýmand od koryta, který ani neví, co to tramvaj je a k čemu slouží.

Kubrt

Dopravní stavby a pak i vlastní provozování veřejné dopravy, se financují z veřejných peněz, vybraných od lidí/firem. Je tudíž naprosto nezbytné, aby o jejich užití rozhodovali politici, zastupující občany. Úřednící jim připraví podklady, ale vlastní rozhodnutí je čistě politická záležitost a je to v pořádku. Komplikuje to bohužel skutečnost, že (volně parafrázuji Miloše Zemana z jeho lepších let) třetina národa je slabomyslná a druhá třetina na tom není o moc lépe.

A.R.

Ne, je to špatně. Pokud odborník řekne, že se mají okruhy okolo Prahy dokončit, tak se prostě mají dokončit. Tady není nad čím polemizovat. Není nutné čekat na nějakého politika. To samé i v tomto případě. Pokud je někde nějaká dopravní stavba důležitá, má se začít stavět bez ohledu na to, která trubka na radnici sedí. Pak to tady má vypadat takhle: politici prostě nevidí dál než za hranice své politické činnosti. Za pár let budou stejně volby, tak to nemá cenu. Že? A tak je to se vším – co všechno jsme mohli mít, kdyby o tom nerozhodovali politici,… Číst vice »

Kubrt

Ve chvíli, kdy bychom dali rozhodovací pravomoc úředníků, bychom se teprve začali divit. Ty to teď vidíš čistě – je potřeba dostavit ve veřejném zájmu D0 – úředník rozhodne a uvolní prachy – staví se. Ale ten samý úředník může rozhodnout, že je ve veřejném zájmu postavit školu ve vesnici, kde žije 5 dětí (a na pozemku úředníkova kamaráda, který se bude muset vykoupit). Rozhodne, uvolní peníze a staví se. Jinými slovy, úřednické rozhodování nad sebou nemá žádnou kontrolu. V případě politického rozhodování politik (ministr, hejtman, starosta) se svým záměrem předstoupí před zastupitelstvo (obecní, krajské, poslaneckou snemovnu) a tam ho… Číst vice »

A.R.

Vláda odborníků není žádná vějička. Žádní odborníci tady ještě totiž nebyli.
Fakt je smutné, že tady není stejný přístup k dopravním stavbám jako ve Švýcarsku. A pokud nemám pravdu, tak si srovnej Švýcarsko a nás. Nemusíš argumentovat tím, že jsme jiní než Švýcaři. I my se tomu ideálu můžeme přiblížit jako oni. Jenže nechceme. A pokud chceme, vždycky si někdo najde výmluvy, proč nemůžeme. Nikdo nehledá možnosti, jen samé výmluvy.

Kubrt

Švýcarský dopravní systém ale není dílem jen nějakého neviditelného odborníka, ale důsledek „vůle lidu“ – jsou ochotni ho financovat, o jednotlivých stavbách se rozhoduje v referendech a staví se to, co lidi odsouhlasej. Odborník připraví projekt, řekne lidem „chceme postavit toto, bude to dobré k tomuto, bude to stát tolik“. A lid učiní politické rozhodnutí, zda se stavět bude, či ne. U nás je zastupitelská demokracie, takže tato rozhodnutí činí naši zastupitelé, ve Švýcarsku toho více (taky ne všechno) rozhodují lidé přímo. Ale princip je stejný – jedná se o politické rozhodnutí, vystavené veřejné kontrole. Přiblížit se Švýcarsku – jasně,… Číst vice »

A.R.

Nemusíš mi vysvětlovat, jak to tam funguje. Vím to.
Rád bych fungoval jako oni. Ale s primitivy a prolhanými podvodníky to nejde.

Panelák

Jaký volič, takový politik. Každý národ má takové vůdce, které si zaslouží, protože si vybírá politiky jemu nejvíc podobné – to je prostě neúprosný zákon. P

Panelák

Právěže dopravní stavby ve Švýcarsku jsou povýtce politická záležitost, dokonce až ve formě referenda. To jste se ve své hlouposti pěkně střelil do nohy 🙂

A.R.

Nestřelil. Ale to ty nemůžeš posoudit. 🙂

železničář v důchodu

Kubrt: A jaký je v principu rozdíl v tom, jestli před to zastupitelstvo předstoupí se svým řešením (a obhajuje je) neschopný (nebo často spíše „všeho schopný“) neodborník – politik, který o odborné stránce záležitosti ví nanejvýš to, co mu v lepším případě poradí odborníci, nebo zda to bude skutečný odborník, který na tom řešení třeba už dlouho sám pracoval?
Osobně mám zkušenost z jedné místní části Prahy, že starosta si stejně v takových případech pozve k presentaci odborných záležitostí profesionální odborníky a sám na takovém zasedání dělá jen spíše něco jako „moderátora programu“.

Kubrt

Jakmile nějaké rozhodnutí vzejde z hlasování zastupitelstva, už je to politické rozhodnutí. Podklady pro politiky samozřejmě ve většině případů připravují odborníci, kdo to prezentuje je jedno, důležitý je ten akt hlasování – rozhodování. Ten můj spor s AR byl v tom, že on navrhoval, aby rozhodvali jen odborníci, bez zasahování politiků. A to si myslím, že je špatný návrh.

železničář v důchodu

Mýlíte se: „politické“ rozhodnutí je pouze rozhodnutím politiků, sledujících v naprosté většině případů především nějaké své vlastní zájmy a prospěch, a pokud je s ním spojeno i prosazení nějaké odborné záležitosti, pak jedině proto, že je politici potřebují pro své zájmy využít – s tím hlasování zastupitelstva o čistě odborných otázkách nemusí nutně mít nic společného.

PetrB

Ano, bude líp 😂😂😂

Novotný

Místo, aby se politici mezi sebou hádali a řešili politickou příslušnost, co smí a nesmí, měli by se společně domluvit na urychlené přípravě projektu a výstavbě trati do Jablonce. Proč takové lidi jinak volíme jako své zástupce, když nejednají pro lidi, ale ve svůj prospěch.

Daisy

Proč je volíme? Protože se nezajímame o jádro věci a volíme buď podle ksichtu a nebo podle toho co nám kdo napovídá…

nechanickey

technická poznámka : ve hře je i zastavení provozu tramvaje mezi statutárními městy pod Jizerkami ( viz vyjádření náměstka lib.primátora , pana Šolce).. Je jasné,že zainteresované strany nenechají projekt padnout, jen bude trochu napětí a mediální pozornosti

železničář v důchodu

A Vy snad jeho realizaci zaplatíte, pokud se včas nedohodnou?

Nechanickey

Zrovna nemám volné oběživo, ale hlavně nerozumím otázce

železničář v důchodu

Protože jste asi nečetl tu informaci dost pozorně: „Dohoda o financování provozu tramvaje je nutnou podmínkou pro žádost na přidělení dotace z Operačního programu Doprava. Bez dotace města tramvaj prodlužovat nebudou.“ – takže já zase nerozumím tomu, na základě čeho tvrdíte, že „je jasné,že zainteresované strany nenechají projekt padnout, jen bude trochu napětí a mediální pozornosti“, a proto vznikla i moje otázka, zda tu stavbu v případě nedohody měst zafinancujete vy

Greyfin

v nadpisu je uvedeno ….kvůli rozpadu vlády…
Snad autor měl na mysli rozpad vedení radnice.

Jiří Šrámek

No, zatím lze ten titulek brát jako „částečně rozpracovaný“;)

Petr

až tolik štěstí nemáme 🙂