Prodloužení tramvaje na Pankrác získalo povolení, stavba začne příští rok
Tramvaj na Pankráci. Foto: DPP
Projekt je koordinován se stavbou metra D, kvůli které nastane v roce 2025 výluka stanice metra Pankrác.
Projekt je koordinován se stavbou metra D, kvůli které nastane v roce 2025 výluka stanice metra Pankrác.
Milý páni radní ze čtyřky proč by se trasa tramvaje nemohla prodloužit tak milostpani s autama mohou parkovat jinde
Pohrabal jsem se v počítači a našel jsem: Zdroj: METROWEB 2007, MAGISTRÁT 30. 11. 2007 NOVÉ TRAMVAJOVÉ LINKY TT Podbaba – Podbaba ČD bude hotovo 2010 TT Sídl. Barrandov – Slivenec bude hotovo 2010 TT Počernická – sídliště Malešice bude hotovo 2011 TT Václavské náměstí bude hotovo 2013 TT Sídliště Modřany – sídliště Libuš – Nové Dvory + vozovna Libuš bude hotovo 2014 TT Podbaba ČD – Suchdol bude hotovo 2014 TT Zlíchov – Dvorce bude hotovo 2014 TT Ústřední dílny DP – Průmyslová bude hotovo 2015 TT Kobylisy – sídl. Bohnice bude hotovo 2015 TT Divoká Šárka – Sídliště… Číst vice »
Jak to tedy bude s výstavbou nové zastávky Pankrác? Postaví se nejprve tramvajová zastávka a pak se dodatečně budou dělat podchody s výstupy na tramvajovou zastávku (což si moc nedovedu představit bez uzavření té zastávky), nebo se nejprve vybuduje podchod (nebo alespoň jeho část, bez vyústění do vestibulu linky C) i se zastávkami tramvaje a teprve pak se prodlouží trať do nové zastávky před metrem? Ještě si dovedu představit třetí variantu s další dočasnou zastávkou Pankrác hned za křižovatkou, za ní by se pak vybudoval podchod a pak by se zastávka posunula až nad něj, ale tak se to nikde… Číst vice »
Bydlel jsem v oblasti 10 let. Kecy o tom, ze původní trať tramvaje na Budějovickou nelze nahradit, protože není kde parkovat, jsou jen kecy těch ODS partajniku, sedících na Budějovické v baráku zastupitelstva. A i kdyby, není problém, aby trám jela po okraji silnice a uprostřed se parkovalo( je to sice broskvovina, ale aspoň na chvíli by to šlo). No a až za 10 let s existenci celoprazskeho mýta ( stejný vývoj jako parkovací zóny) lidi auta zahodí, tak to bude v klidu
Hmm, nenahraditelnost parkovacích míst. Přitom lidem se říká, že každý je nahraditelný. Co k tomu dodat…
No já si taky říkám, že vedení Prahy 4 poukazující na nenahraditelnost parkovacích míst je nahraditelné…
Ale to musí tedy dát najevo tamní občané ve volbách do místního zastupitelstva…
Jedná se ve skutečnosti o nenahraditelnost volebních hlasů parkujících spoluobčanů🤣
Hřib volá na jedné straně, aby lidé bydleli blíž centru a město se nerozšiřovalo do polí… ale na druhé straně ruší parkovací místa jak o závod. Nezlobte se na mě, ale jen kvůli dočasnému uzavření vestibulu metra rušit stovky parkovacích míst??? Která rodina by tam chtěla bydlet, když si nebude mít kde zaparkovat? V okolí nejsou žádné parkovací doma i kdyby byly, kdo by chtěl chodit kilometr s taškami a dětmi k autu. No chudáci lidi, co tam bydlí, přijdou o možnost zaparkovat a ještě jim pod okny bude jezdit ten nejhlučnější dopravní prostředek, který kdy Prahu brázdil
Myslite tim nejhlucnejsim dopravnim prostredkem motorku ci skodu 120 s diravym vyfukem?
Tak to pojďme férově zpoplatnit a uvidíme, kolik z těch parkujících jsou fakt rodiny, které to nutně potřebují.
Protože my třeba – ač jako rodina auto máme a parkovací místo vlastníme – ho k pohybu po Praze nepoužíváme.
Ale když ho máte, tak ho asi taky nějak používáte – na výlety, za babičkou na vesnici, na lyže do Krkonoš nebo Alp, na dovolenou… Takže i vy ho musíte někde parkovat.
Ja pobliz teto lokality bydlim, auto mam a stejne jako Juraj ho bezne k pohybu po Praze nepouzivam a kdyz nahodou ano, tak si v cilove lokalite parkovani zaplatim. Trvale parkovani mam na vlastnim stani v parkovacim dome. V lokalite Budejovicka / Pankrac neni vubec problem s jeho pronajmem nebo i porizenim.
Bydlet tam bude ten, který se bez auta obejde. I tací existují a není jich málo. 🙂 A patří mezi ně i rodiny. Ne každá rodina chce auto.
Píšete „ale na druhé straně“, přitom to nejsou věci v protikladu, naopak jsou spolu v souladu. Aby se mohlo město zahušťovat, je potřeba neefektivní automobilovou dopravu nahrazovat hromadnou dopravou. A naopak, hustá zástavba eliminuje nevýhody hromadné dopravy vůči autům – hustá zástavba znamená větší poptávku po MHD, tudíž kratší intervaly a lepší nabídku spojů. A s tím dočasným uzavřením vestibulu a rušením stovky parkovacích míst jste úplně mimo. Ta tramvajová trať se nestaví kvůli uzavření stanice metra, bude mít využití i když je a bude stanice Pankrác otevřena, i až se zprovozní D, a ještě větší význam bude mít, až… Číst vice »
To se vyplatí zprovozňovat po sto metrech?
S ohledem na mentální nastavení dotčených orgánů ano. Bohužel.
Takže si to pojďme shrnout. Vede tam metro , plánuje se tam trolejbusová trať z Podolí na Dvorce, a do toho tam ještě teda strašně potřebujeme za další desítky, možná stovky milionů ve stejné stopě tramvaj, aby pár chudáků nemuselo přestupovat…tak super ,nechci, ale asi budu muset na čtyřce volit ODS
Je to s podivem, ale většina cestujících nemá cíl cesty z jedné strany na Pankráci a z druhé na Budějovické. Ale pokud se v širších dopravních souvislostech neorientujete, je pro Vás ODS asi skutečně tou pravou stranou. 🙂
Proto píšu o přestupování, ale asi to dá práci si ten příspěvek pořádné přečíst. Nicméně sem čekal rychlou reakci od místních protiautomobilových aktivistů kterým sem sahnul na 200 metrů tramvajové trati. Každopádně já místní a potažmo pražskou MHD využívám opravdu často a vím že s kombinací dopravních prostředků se dá cestovat o mnoho rychleji než si dávat okruh jen tramvají ,která má zastávky po 100 metrech a stojí každou chvíli na nějakém semaforu .
Raději si shrňte rozdíl mezi dopravní obslužností tramvaje a metra.
Aha, a co konkrétně obslouží trať Pankrác – Budějovická navíc oproti metru a plánovaném trolejbusu?
Nejde o zastupitelné a navzájem nahraditelné dopravní systémy. Metro má jiný charakter dopravní obslužnosti než tramvaj nebo trolejbus. Metro je hlavně pro dálkovou přepravu po městě. Tramvaj slouží pro středně krátké vzdálenosti. Ostatně je jen velice málo lidí, který by jezdil třeba linkou 17 z Libuše do Kobylis, když je rychlejší metro.
Doporučuju si nastudovat literaturu Pavla Surovce, kde budete mít o různých dopravních systémech v MHD jasno. Snad.
Třeba zastávky mezi stanicemi Pankrác a Budějovická. A pak – bohužel ještě nebyl vynalezen teleport. Takže když chcete jet tramvají třeba od Vršovického nádraží na Budějovickou, jaksi není možné to, aby tramvaj dojela na Pankrác a odsud se teleportoval na Budějovickou. Zatím jediná možnost je, že projede i ten úsek Pankrác—Budějovická. Navíc v budoucnosti dojde k prodloužení Jeremenkovou, a pak se konečně propojí kapacitní dopravou sídliště na Jihozápadním Městě a kancelářské komplexy na Pankráci. To je asi nejsilnější přepravní proud, který v Praze za posledních třicet let vznikl – a zatím se to vozí auty a autobusy přes Barrandovský most… Číst vice »
Na tuhle stavbu se má napojit budoucí trať od Dvorců. Jde o to aby nebyla celá Libušská trať napájená jen jednou cestou. Takže zbytečná opravdu není…
Hele, tak ještě chvilku počkejte, až se na rok uzavře stanice metra Pankrác, a pak si řekneme, ju?
Vyjde to krásně do příštích komunálních voleb.
Pojďme si stran těch keců o parkování od P4 zopakovat jednu podstatnou věc. Ta tramvajová trať se tam v pohodě vejde, a to i se všemi stávajícími parkovacími místy. Stačí omezit jízdní pruhy na 1+1, což je dopravně zcela dostačující, neb paralelně vede šestipruhá magistrála a ke všemu ještě z druhé strany ulice Na Strži. Jenže to by pak Praha 4 neměla proti čemu bojovat, že.
Jakmile se vyřeší parkování, přijde na přetřes hluk, autobusjevpohoděpřescelouprahu a načkdyžmámeobchodyzarohem…
Na Strži je k Budějovické kolmá.
Ani ne, Na Strzi / Budejovicka / Olbrachtova vytvareji trojuhelnik, taky jsem uz premyslel, proc se neuvazuje nad trati pres ulici Na Strzi.
Protože je to sice kratší cesta na Pankrác, ale reálně tam nic není a kompletně to mine Budějovickou.
Stejne tam neparkuji rezdenti, ale lenosi z okolnich kancelari, co si potrebuji dovezt zadek co nejbliz.
Pres noc „nenahraditelna“ parkovaci mista zeji prazdnotou. (Obsazena z max 25%)
Jen 700 metrů? Docela trapné. Ale co čekat od tohoto národa :-(. Holt nejsme Zürich, který najednou postavil 13 km tramvajové trati.
To si říkám, jestli by nebylo jednodušší udělat něco takového, https://en.mapy.cz/s/jokerarego , zaroveň by se lépe napojilo letiště a mohli by být spoje na pražský hlavák do pardubic (úvrať) a dál na letiště Praha-východ Pardubice. Pardubické letiště je potřeba jako záložní pro čáslav. A lze využít pro rozšíření ruzyně, místo nesmyslu jako je druhá dráha, kterou nikdo neprosadí.
To je moc hezké, co jste nakreslil. Ale mohl byste vysvětlit, co to má společného s tramvají v Praze 4?
Ale zas ukliknout se u článku, to se stane každému, ne?
Jednak je to k jinému článku a jednak – proč jsou české mapy anglicky? 😀
To se občas stane. Víte, že tam je přepínač jazyka?
Vím. 😉 Ale nevím, proč Atom použil anglickou verzi.
Ti z nás kdo začínal s počítačem dávno, mají ze zvyku všechna rozhraní v angličtině.
To není argument. Taky jsem s ním začal dávno a vše, co používám, mám česky.
presne, nebo zaroven pracuji na angl. prostredi ve firme potazmo doma na HO…
ja mam take mapy.cz anglicky, dela to automaticky a je to bohuzel trend vse automatizovat… staci byt na ip v zahranici nebo mit nastaveny jiny jazyk na kompu…
nejvic me vadi neustale spiclovani polohy googlem…
Polohu jsem si vypnul. Nikoho nemusí zajímat, kde jsem.
„nenahraditelnost parkovacích míst“… ach jo. Mame co si zaslouzime.
Podél Budějovické (z druhé strany je Ješetická) je přízemní „nákupní centrum“. Bylo tam už v době stavby stanice metra Budějovická tj. před 50 lety. Velmi neefektivní využití plochy. Podle katastru mnoho vlastníků, ale i tak, proč nezkusit záměr udělat tam nové nákupní centrum kombinované s pár patry parkování pro rezidenty? Parkující auta zmizí z ulice (což je bonus samo o sobě) a bude místo pro tramvaj a vůbec moderní podobu bulváru, jak by si to tam celé zasloužilo udělat. Metro je od toho dostatečně daleko, podzemí by mělo být takové volné.
Takto vypadá ono „nákupní“ centrum z Ješetické, opravdu by ho škoda nebyla: https://mapy.cz/s/nekapekuhu
Vždyť to tak je. Je tam minimálně 250 parkovacích míst. Do obýváku si auto své, nebo souseda fakt parkovat nebudu.
Ale na veřejný pozemek, kde je tramvajové těleso, se vám nepříčí ho zaparkovat?
Tak samozřejmě, kdo by nebral platit 3 koruny denně za zábor 10 metrů čtverečních lukrativního pozemku. Pojďme ty parkovací místa pronajímat za tržní ceny a rázem bude volno i tramvajovou trať, zároveň se naplní již existující podzemní parkoviště, kde mají vyšší ceny než na ulici.
Tam ale žádné tramvajové těleso není.
Je, akorat jsou sneseny koleje a povrch je upraven k parkovani.
Takže podle vás tam tramvajové těleso je, akorát tam momentálně není žádná jeho součást? Je tedy tramvajové těleso i na Staroměstském náměstí? Nebo Karlově mostě?
Že tam ty koleje nejsou vidět, neznamená, že tam žádné těleso není. 😉
To je fakt argumentace na úrovni mateřský školy. Ty koleje už tam minimálně 15 let nejsou a těleso je zrušené. Pokud by tam někdy v budoucnu měla znova projet tramvaj, bude se muset vybudovat nové.
Když se chováte jako v mateřské škole, tak na vás nic jiného neplatí. Je to stejný případ jako tramvajová trať v Brně do Líšně. Úředně nikdy trať zrušena nebyla, tudíž existuje, ačkoliv na mnoha místech je zarostlá a kolejnice jsou pryč. A u té stále existující trati nelegálně zabírají prostor přilehlí usedlíci. Stejně jako vy zabíráte prostor na Budějovické.
Pro většinu obyvatel je dostupnost parkování důležitější než nějaká tramvaj, kterou tam dodnes nepotřebovali. Smiřte se s tím, realitu nezměníte.
To ja chapu. Ale parkovaci domy uz byly vynalezeny.
Presne tak, zrovna v okoli Budejovicke je volne kapacity dostatek.
Ta většina obyvatel měla mít v patrnosti, že parkuje na tramvajovém tělese. Je to jejich problém.
Příznivci automobilové dopravy rádi argumentují dostavbou pražského okruhu, že místní obyvatelé dávno vědí, že tam mají okruh naplánován už pár desítek let. No tak i tady by měli parkovači chápat, že stále stojí na tramvajovém tělese, které je teď potřeba obnovit.
To bych pak chtěl vidět tu „většinu“ kdyby se to mělo řídit jejím názorem, že dostupnost parkovacího místo má mít přednost před dostupnosti hromadné dopravy, co by říkala, až by kvůli nedostupnosti MHD autem jezdili všichni. Naštěstí jsou lidé, kteří nemají takto vyhraněné názory a přemýšlí dále než jen po své parkovací místo.
Doufám, že stavba začne příští rok tak, aby mohla být ve stejném roce i dokončena (tj. před uzavřením stanice metra).
První etapa za křižovatku s Hvězdovou snad ano, bohužel za křižovatku s ulicí Na Strži k poště se stavět nebude, protože se prý na celý úsek nestíhá vysoutěžit zhotovitel (zejména kvůli tomu, že to rok zbytečně viselo na stavebním úřadě Prahy 4). Takže příští rok prodloužení jen o jednu stanici, k poště se to začne stavět až nejdříve v roce 2026. Je to škoda a Hřib by měl na DPP zatlačit, aby se rovnou udělala i ta druhá etapa, lidem by během výluky metra těch pár set metrů navíc určitě pomohlo a je zbytečné to takhle salámovat, zvlášť když Hřib… Číst vice »
A není důvod spíš ten, že na místě smyčky před poštou je momentálně jáma stavby a zařízení staveniště?
V clanku se pise:
„Koncová zastávka u pošty nese zatím pracovní název Bystřická. Nepůjde přitom o smyčku, zastávka bude řešena jako úvrať pro provoz obousměrných tramvají.“
Velka skoda postoje Prahy 4 a nemoznost pokracovat, az na Budejovickou 🥺 snad se to casem zmeni jako na Praze 1.
Dávám ODSÁNO z Prahy 4 rok, maximálně tři (do voleb). Pak si tam snad lidi zvolí někoho víc tramvajového
Tak určitě, aby nacpal tramvaj i do Jeremenkovy, kde se proti tomu místní staví už dávno.
Co je za problém s TRAM v Jeremenkově? Místo na ní je, nic to neomezí.
Bydlím v oblasti a TRAM z Budějovické na Smíchov je potřeba jak sůl.
Asi by taky ubylo parkovacich mist. Ale mozna se nekterym mistnim libi rvouci SORky pri ceste do kopce.
To jsme ovšem doufali už při posledních volbách…
Ač fanda MHD, tady má radnice celkem pravdu, parkovacích míst by zaniklo hodně a v té zástavbě je není moc kam přemístit. Leda by Tramway pokračovala po komunikaci a parkoviště by zůstalo zachováno.
Právě že by ani moc nezaniklo. Co by se snížilo by byly jízdní pruhy. Ty tu jsou zbytečně předimenzované.
Ta tramvajová trať tam kdysi byla a parkovací místa vznikla na jejím tělese. Už se to tu probíralo několikrát. A město není parkoviště, městská část nemá povinnost každému zajistít parkovací místo. V DBK je parkovacích míst dost, není problém aby si lidi najali parkovací místa tam.
Vypadá to, že minimálně 3 čtenáři bydlí na Budějovické a mají auta 🙂
Nemá povinnost, ale rozhoduje to volby do komunálu 😛
Ale tady by to řešitelné mohlo být… Dva pruhy zde úplně zbytečné. Parkování přemístit k chodníkům, zřejmě část s šikmým, část s podélným. Úbytek (někdo jistě vyčíslí) nahradit menším parkovacím domem v oblasti, jen najít místo…, vyhrazená kvóta pro rezidenty.
DBK, mám-li správné počty, by nestačilo. On je totiž mnohem větší problém s parkováním „na druhou stranu“ od Budějovické: Jihlavská, Sedlčanská a okolí.
A otázka proč vést tramvajovou linku souběžně s linkou metra? Nebylo by snadnější jít ul. Na Strži? Ale vlastně proč debatovat s někým, kdo popírá individuální dopravu, že ano ?
Protože to cestující budou využívat a dál to povede dolů k řece a na druhou stranu na Spořilov, nebude to souběžné až na Háje. Pojďte se někdy podívat kolik lidí jezdí nad metrem v úsecích Anděl – Karlovo náměstí, Muzeum – Želivského, Palmovka – Vysočanská a mnoho dalších.
Myslíte pod tou ulicí, kde se PRÁVĚ TEĎ staví metro? A zrovna vy máte potřebu někoho urážet.
Koho a čím jsem urazil. Proč zde TT byla historicky zrušena ? Ptám se proč to nevést ulicí, kde nedojde návrhem TT k likvidaci 320 PS?
Nemluvě o okolní zástavbě.
TT byla zrušena, protože si komunisti mysleli, že metro stačí a východní blok měl málo mědi na dráty, metro jí taky spotřebovalo dost. Proto se taky rušily i trolejbusy, nejen kvůli levné naftě. Ty dráty je nutné čas od času i obnovovat…
Nezvolí. Praha 4 je bašta ODS a ANO je zase celospolečenský průměr, takže ODSÁNO bude Praze 4 škodit ještě dlouho…
Ale ta parkovací místa by společně „odsát“ mohli.
Do budoucna se tam stejně koleje natáhnou, ale dělá se to salámovou metodou. Až bude jižní tramvajová tangenta, tak se to prostě propojí. Nyní by to neprošlo přes odpor veřejnosti.
My jsme prostě takovej národ typu „to nechceme“
Tramvaj bych na Budějovické velmi ocenil. Vedení radnice se dá obvinit z blokování užitečného záměru. Na druhou stranu 300 parkovacích míst se nedá fakt jen tak škrtnout. Zrušení parkovacích míst není tragédie, ale mávnout rukou nad tím nejde, na to je to fakt hodně místa. Okolní budovy prostě dopravu v klidu vyřešenou nemají, taková doba byla.
Vždyť se 300 míst rušit ani nemusí! To je pořád dokola omlílaný argument. Stačí ubrat jízdní pruh a změnit uspořádání uličního prostoru. Nebo tu byl návrh zbavit se té nízké řady obchodů, postavit vyšší a přidat rezidenční parkování.
Máte představu kolik stojí stavba 1 PS ?
Místo nízké komerční zástavby postavit o patro výš a v přízemí bude parkování spousty. Chápu že by to někdo musel zaplatit , ale nájmy z obchodů by to časem vrátily. A drobné zpoplatnění pro nerezidenty by investici vrátily ještě dříve. A ono parkování v hodnotě třeba 50 Kč/den pro rezidenty s jistotou parkovacího místa zase není tolik.
Stačilo nastavět patra na vedlejší pozemní parkoviště a odpovídajícím způsobem je zpoplatnit. Možná i sleva pro místní. Nízké obchody pro okolí jsou celkem fajn.
uberte jeden jízdní pruh v každém směru a bude minimálně 70 % míst zachováno. A jak zde někdo psal : místa jsou obsažena nejvíce v pracovní dny od ráno do večera. V noci a o víkendu je tam místa dost.
Jaké budovy myslíte? Spořitelny? Hotel ILF? trianon budova? Pokud jim chybí parking tak zisk mají, není problém si to nechat postavit…