Prodloužení Baťova kanálu do Hodonína. ŘVC vypsalo nový tendr na komoru Rohatec

Budoucí podoba jezu Rohatec s novým zdymadlem na Radějovce. Pramen: ŘVC ČRBudoucí podoba jezu Rohatec s novým zdymadlem na Radějovce. Pramen: ŘVC ČR

Půjde o první novou plavební komoru na Baťově kanálu (či řece Moravě) od dob výstavby kanálu ve druhé polovině 30. let.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Patriku, jestli do toho chceš házet vidle tak začni a nečekej na minutu před půlnocí.

digi

Je to bizár… tenhle rok kvůli nedostatku vody snižovali ponor a dělali další opatření viz: https://zdopravy.cz/v-batove-kanalu-je-malo-vody-plavebni-sprava-omezuje-ponor-a-provoz-komor-120419/ Tímhle akorát zvýší výpar… a pokud chtějí brát vodu z moravy, tak tam jí taky moc není.. viz https://www.chmi.cz/files/portal/docs/poboc/CB/vodnosti/vodnosti.html#priklad

Luboš Beneš

Tak turistický provoz tam bude, jen jestli bude dost vody pro zdymadla. Celý úsek je nad Moravou, takže napájení je jen místními přítoky…Velička a Radějovka zrovna veletoky nejsou.

K.S.

Voda by se měla dát brát z Moravy ve Veselí, pod jezem ve Vnorovech je shybka.

Staňa Míček

Proč ne? Jen ať Baťák jede! Je to turistický tahoun.

Artem

Asi pořád lepší, než si udržovat mrtvé mezinárodní letiště. I když, ten provoz asi bude nakonec podobný.

Alibaba

Salámovou metodou až do Dunaje!

Luboš Beneš

A nebo do Odry

Jiří Kocurek

A námořní přístav v Hodoníně, budeme konkurovat Rotterdamu!

K.S.

Navrhujete postavit nějaký seaway přes Balkán a Maďarsko?

P.S. Göding a si trhne, přístav může být jedině v Břeclavě!

Alibaba

Tuhle etapu bych začal až po dotáhnutí vodní cesty do Olomouce, což by pro turistickou dopravu mohl být i zajímavý cíl.

K.S.

Jak ale říkám, stavme to minimálně jako třídu I. Pokud se nepletu, tak na to prodloužení dokonce nějaká studie snad byla zpracovaná, Snad to mělo jít po mlýnském náhonu. Ale ono by to prvně chtělo vyřešit Bělov (což stojí na trucovitosti Povodí) a následně Strž, což už asi je na dvě komory za sebou s nějakou nádrží mezi nimi.

K.S.

Tak zase proč ne? Po Moravě to bohužel asi nepůjde, Kyjovku teď zase pro změnu revitalizují do meandrující podoby, takže to je asi také mimo, ale na Slovensku je systém závlahových/melioračních kanálů který se teoreticky napojuje na Radějovku a vede až někam k Bratislavě.

Možná by se to ale konečně mohlo začít stavět spíš ve třídě I, než v 0, a to má alespoň nějaký potenciální užitek pro něco jiného než rekreaci.