Prodeje letenek meziročně klesly o 40 %, do Itálie až o 90 %. Na kompenzace za zrušený let není podle úřadu nárok
Letiště Praha, jumbo Korean Air. Pramen: Letiště Praha
Letecké společnosti zažívají kvůli obavám cestujících i doporučením řady zemí necestovat kvůli epidemii koronaviru extrémní pád poptávky v řádu desítek
Účet pošlete k proplacení Burešovi, že vám na základě nahánění hlasů před krajskými volbami nechal zrušit let!
Např.z Milána do Katovic.
Panebože, Víťo…..!
A v pripade nezruseni letu by mu naopak ucet mohli posilat nakazeni aneb Michprd si hul vzdycky najde.
Pani tam rika: „… není například možné do některých oblastí cestovat s přestupem v Číně. “ Do ktere oblasti mimo Cinu neni mozne cestovat s prestupem v Cine??? Prosim priklad.
Treba Vietnam nebo Filipiny
Z EU do Vietnamu a na Filipiny doletite bez nutnosti letet cez Cinu.
Nerozumím tomu, co nechápete na vyjádření, že do řady zemí není možné cestovat s přestupem v Číně. Samozřejmě, že do těchto zemí můžete letět s přestupem jinde, ale nikoliv s přestupem v Číně. Fakt nevím, jak vám to jinak vysvětlit, smysl sdělení je přeci naprosto jasný.
Pokud let zruší sama aerolinka (a je jedno jaký to je důvod) musí buď vrátit peníze v plné výši nebo nabídnout přebookovaní na jiný termín. Tady se zcela pochopitelně nebavíme o kompenzaci ve smyslu EC 261/2004. Pokud let zruší pasažér (a opět je jedno jaký je důvod) uplatňuje se tarifní opatření dle platného sazabníku dané letecké společnosti. A vzhledem k tomu, že 95% lidí si dnes kupuje pouze ty nejlevnější akční letenky, které jsou z principu nevratitelné a nevyměnitelné, lito lidé zpravidla nedostanou nic. Ale některé letecké společnost např. Eurowings vrací po uplynutní data plánovaného odletu zpět na váš bankovní… Číst vice »
Můžu mít dotaz na Vaši zkušenost s vrácením části ceny u Eurowings ? Moje zkušenosti jsou totiž jiné. Nebookuji v nejdražším tarifu Flex, který lze přebookovat 40 minut před odletem – ale jen v základním Basic. Ten zrušení letenky neumožňuje a při no-show nikdo nic nevrací, ani částečně. Umí za paušál 70 EUR plus aktuální cenový rozdíl ceny mezi lety přebookovat na jiný let. O jiné možnosti nevím… Předem díky za info – za cca 14 dní mám one-way let rezervovaný před 3 měsíci za cca 40 EUR – dosud jsem myslel, že je nejlepší jej nechat jako no-show propadnout.… Číst vice »
Náhodou – ta situace může maximálně vyhovovat Boejingu, protože o ty MAXy, nebo co jim to padalo už v souvislosti s nižší poptávkou po cestování nebude logicky zájem, takže to můžou skvěle kopnout celou tu aféru potichu nějak do kouta a pak oznámit vývoj úplně nového letadla až se za pár let poptávka obnoví:-)))
Naopak, situace nejvíc vyhovuje dopravcům, jelikož penále z neprovozuschopných maxů stále plyne, ale business dopravců to neomezuje, jelikož volné kapacity mají dostatek i bez maxů.
žádné velké penále za letadla není – aerolinky si ho musí s boeingem vyhádat. business dopravců to omezuje dost maximálně – spousta aerlinek má eroplány na leasing (ted mam na mysli ty případy, kdy byl max dodaný), takže jsou v situaci – mají éra, která negenrují příjem – ti, co mají letadlo na leasing, platí za ně leasingové splátky (leasingovka neřeší, že je letadlo neletuschopné) – ti co letadla na leasing nemají, tak v něm mají spoustu penez, které jsou „zamrzlé“ a nevydělávají – za letadla nabíhají odpisy, takže účetně dostávají aerolinky do ztrát (na to zase budou hákliví investoři)… Číst vice »
ta poptávka se obnoví během pár měsíců …. až se přestane hystericky informovat o každém nakaženém apod.
pro boeing je to maximální průser, protože pokud začnou panikařit i aerolinky (a je to klidně možné), tak se boeing dostane do situace, kdy má obrovské náklady (a případně i odškodné) se znovuzprovozněním maxů a obnovením důvěry
a navíc můžou aerlinky začít odkládat další objednávky letadel, dokud se situace nějakým způsobem nestandardizuje
pro boeing je koronavirus docela průser.
Boeing nemůže zkrachovat, protože výroba civilních letadel je jen ta menší část businessu. Celou firmu táhnou zisky amerického vojenskoprůmyslového komplexu, což je vlastně ozbrojená pěst jednoho státu na blízkém východě.
karlíku, nauč se prosím číst.
píšu někde o krachu?
a jinak – boeing skrachovat sice nemůže, ale výroba vojenské a civilní techniky je oddělená (jsou to samostatné jednotky apod.) . a v určitém okamžiku může dojít (velmi hypoteticky, pořád je to too big to fail) k tomu, že beoing o výrobu civilní techniky přijde, nebo se ji zbaví, protože jí akcionáři nebudou chtít dotovat donekonečna.
ostatně, nebyl by jediný – např. bombardier se zbavil/zbavuje civilního programu.
A jeje, další jezberovska intelektuální perla 😁
bolševické kecy proložené antisemitismem a čecháčkovským pocitem středu vesmíru taky fakt někdo hodnotí palcem vzhůru?
Ty jsi taky chytrák!
Nemusí jít o strach cestovat. Kdo nemusí, cestu jednoduše odloží, což je pro cestovní ruch malér. Pro aerolinky taky.Dělat prognózy nemá smysl,
prostě se uvidí…