Prodeje elektromobilů v Česku stouply dvojnásobně, tržní podíl je mikroskopický

Volksagen e-Golf ve flotile Car4Way. Foto: Car4WayVolksagen e-Golf ve flotile Car4Way. Foto: Car4Way

Jeden z nejslabších měsíců v prodejích automobilů přinesl v Česku několik zajímavých trendů. Registrace stouply v meziročním porovnání po měsících

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
K.S.

Problém EV je prozatím cena, ale to se jak s rostoucí produkcí, tak objevením se ojeti bude zlepšovat. Baterie 25-40kWh pro většinu běžného nájezdu budou stačit.

Možná by tohoto trendu mohly využít u SŽDC a umístit „destination chargery“ a několik parkovacích míst u každé větší stanice.

Milan

Naopak, elektroojetiny budou prakticky neprodejné, protože ta nejdražší součást – akumulátor, bude na odpis. Elektroauta jsou zatím hodně drahými hračkami, nejen při pořízení, ale hlavně náklady vlastnictví jsou enormní.

Jan

Záleží na výrobci, u Tesly není problém najet 500 tisíc na jednu baterií a mít degradaci pod 10% kapacity baterie (tedy zbývající kapacity >90%). Dnes už ty baterie vydrží celou životnost vozidla, pokud mají aspoň nějaký tepelný management, a i potom se dávají na stacionární využití, kde nejdou tak náročné špičkové odběry. Elektroauta mají vysokou počáteční investici, ale při častém využití se vyplácí díky nízké spotřebě energie a menším nákladům na údržbu. Problém je, že u nás s malými platy je ohcoten málokdo zaplatit právě tu počáteční investici. Nezbývá nám než čekat, až movitější cestující ze západu zaplatí ty dražší… Číst vice »

Chachar Budvar

Pořád je to zhruba desetina na kilo baterie, v porovnání s kilem benálu, kde je nějakých 7 kWh.. Což je hlavní argument odpůrců elektromobilů.