Prodeje autobusů v Česku atakují čtyři roky starý rekord, vede SOR
Nové autobusy Scania pro DSÚK. Foto: Jan Sůra
Výrobci autobusů zažívají na českém trhu další velmi úspěšný rok. Registrace nových autobusů stouply od ledna do listopadu o 20,02
SOR fůůůůj
Nevím jak vás, ale mě ve škole učili: KVALITA X KVANTITA. (prvni přčky mluví za vše, bohužel)
Ale pravopis Vás tam bohužel příliš nenaučili.
Neríkejte mi, že jste se jikdy nepřepsal (a nikdy neměl problemy s autokorekturou) 🙂 Mě pravopis naučili, ale když jste ve stavu, kdy už polospíte a autokorektura Vám všechno upravuje na chybné tvary, tak to pak takto dopadá.
Tak proč si ty zbytečné automatické opravy nevypnete?
Když jsem ve stavu, že už polospím, tak nemám úplně potřebu řešit cokoliv v diskuzích na webu. 😉
Objednávky nových autobusů táhne, po letech stagnace resp. poklesu, primárně zvýšená přepravní poptávka, související se zavedením slevy ve veřejné dopravě minulý rok.
Nemyslím si. Je tu čím dál větší tlak na emisní limity (a tudíž i nějaké ty dotace, že?). Dále nějaká úroveň přepravy a pohodlí ridiče (klimatizace, …).
Je hezké, že se vozové parky obměňují, ale mnohdy jsou vlastnosti nově pořizeneho vozidla horši než těch starších.
Nesouhlasím. V roce 2019 probíhá několik velkých změn dopravců spojených s masivními nákupy (ČSAD Vsetín, Transdev Morava, ČSAD FM, DSUK). Hodně nových busů je v PIDu, ale není to nějakým skokovým nárůstem kvůli slevám, je to dlouhodobý proces, ke kterému se přidalo zaintegrování Příbrami. Hodně nových busů má i DPP, průběžně obnovují i další DP. Já se pohybuju v oblasti PID linek ČSAD Střední Čechy, tady je letos taky hodně nových busů, ale počet cestujících/spojů/vozů roste už nejméně 10 let.
Pro zajímavost uvedu že počet dojíždějících ze středních čech do Prahy stoupnul od roku 2005 do 2018 6x. Kapacita tratí už se blíží na maximu, tam už pomůže jen rozšížení nástupišť aby se mohly provozovat delší soupravy. No a zbytek jde na stále více integrované autobusy, tedy tento nárůst a samozřejmě na individuální dopravu, která se už taky ucpává.
S vyjímkou scanie to jsou spíš dopravní jednotky pro přepravu osob . K prodejním úspěchům Soru a Solarisu asi není co dodat .
Pro minusáře . Představte si že v harapáku Solarisu nebo SORu trávíte 40 hodin týdně . Ponejvíce v očesané verzi . No a pak si předtavte stejný čas ve scanii , manu , volvu . Asi cítíte ten rozdíl …….
Myslím , že to pozná i běžný cestující nevyhledávající zvuky strašidelných domů . Provozně vozy po deseti letech jsou na podstatně jiné úrovni , málokdo uvažující byť jen v tomto horizontu provozu by šel dobrovolně koupit takovou pelušinu .
Myslím si, že jen při pohledu dovnitř minimálně u městských autobusů to vidí i obyčejný cestující, protože jen ty schůdky, hrany a všechno co má SOR, to nikdo jinej nemá. Ale to je daň za nejnižší cenu, která často rozhoduje. Třeba Prostějov má relativně malou MHD a zpočátku se taky nadšeně kupovaly SORky, dnes už nemají ani jednu.
Tak SOR v Prostějově mě překvapil . S historií Volva v regionu jak v čsad a následně FTL bych tipoval právě Volvo , minimálně Irisbus Iveco které beru jako zlatou střední cestu .
Irisbusy Citelis se nakupovaly dlouhé roky po Sorkách, nedávno jich byla většina, poslední dodávky jsou Iveca. Nejsem místní a znám jen z přejezdů městem, ale mám pocit že se ztratily z pravidelného provozu i poslední Sory.
Ano, v PV na MHD uz jezdí jen Citelisy a Urbanwaye.
Tak na MHD jsou jen starší Citelisy a nový Urbany, rozděleno 50 n 50, co se MHD týče, tak tam je historie Volva spjata snad jen s jediným kouskem, kterej měl ale strašlivou spotřebu a nedařilo se ho pak ani odprodat.
Z pohledu cestujícího jsou Solárka několik délek před těmi plastovými běsy z Iveca.
V čem je to plastový běs? Je to takovej rozumnej střed, co neurazí, nenadchne, a ač není nejlevnější, není od nejlevnějšího až tak daleko. Jak zvenku, tak uvnitř vypadá docela rozumně. A IVECO narozdíl od Solarisu a Soru je výrobce autobusu, ne lepší karosárna, protože si toho dělají dost sami včetně motoru.
Mohu se zeptat co Solaris byl před tím než začal dělat busy,trolejbusy a teď i tramvaje ?😎 Jen se ptám.
My cestující jsme rádi alespoň za to, že poslední velká soutěž byla na klimatizované vozy, bohužel ji vyhrál Sor. Nemáte informace, kolik se jich ještě má dodat? Potkávám spousty 12 metrů které jsou zbrusu nové, 18 je již taky poměrně dost z této poslední soutěže. Další soutěž by neměla mít jako jediné kritérium cenu a být napsaná tak, aby měly šanci i kvalitní výrobci, ne výrobci šméčka.
Za co ty mínusy? Za to, že konečně začínáme mít klimatizované vozy, za dotaz na dodání busů z poslední soutěže na 12/18 kterou vyhrálo sor a většina autobusů už bude v provozu, nebo za to, že bych si přál, aby v našem hlavním městě nejezdily autobusy co vypadají a užívají se jako něco, co pochází z bývalého bloku?
No vidíš. A já v tom trávím týdně přes tebou uvedený limit a jsem v pohodě. Záda (který jsou už dávno v hajzlu) v pohodě, topí to, chladí to, jede to, brzdí to. 🙂 Z tvých nabízených variant jsem vyzkoušel jen desetiletou Scanii a upřímně? Zlatej Sor teda.
Otíku ! A uši , sis myl ??? Půjdeš do kina , dávaj výbornej , rumunskej film . Oni tam , v rumunsku , zase dělaj auta 🙂