cargo

Prodeje aut klesají, jejich ceny ale rostou. Nabídka dieselů klesla o více než pětinu

Autosalón Škoda Auto: Foto: Škoda AutoAutosalón Škoda Auto: Foto: Škoda Auto

Český trh s novými osobními auty sice už půl roku klesá a obrat je v nenávratnu, auta jsou ale překvapivě

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PHEV

Čo takto sa na tento problém pozrieť inym pohľadom. Vďaka podvodnemu jednaniu niektorých výrobcov sa do popredia dostávajú až extrémne jednostranné ekologické snahy. To, že extenzívny vývoj ľudstva sa podpísal na dnešnom stave planéty je fakt, ale tento vývoj sa nedá zvrátiť tak, sa ráno niekto zobudí a povie si toto je super nápad ako sa presadiť so svojím extrémnym ekologickým nápadom napr. presadím nižšie emisie. Fajn nápad, ale nie komplexné domyslený. Prečo? Lebo sa týka len nových dopravných prostriedkov. No vôbec sa netýka armády, železníc, lodí, nákladných aút… a samozrejme aj starých os.aut. To idete po ceste a stretnete… Číst vice »

Jiří Kocurek

Staré domy neplní požadavky současnch tepelně technických norem. Takže nařídíme lidem domy vyměnit, nebo jim je ouřada nařídí seštrotovat, ikdyž je to jejich majetek.

No a protože aktivista netuší o existenci emisních norem pro lodě, tak takové normy neexistují. Proklíná lodě a loupe si banán.

Jiří Kocurek

Mimochodem, až bude vaše úsporné osobní auto potřebovat 2 deci paliva na tunu a 100 kilometrů, tak se přihlašte. A nebo se to na přepravní výkon smí přepočítat jenom u autobusu, u lodě nikoliv?

Dushan

Za postupným růstem cen aut na klasická paliva je podle mě snaha o cenové přiblížení elektromobilům. Pokud se ceny přiblíží, více kupujících bude zvažovat, zda už rovnou nepořídít elektromobil. Právě prodej elektrických aut se stane pro výrobce klíčový.

Hanzi

Tak ono je to logické, trh je vcelku nasycen a při počtu necelých 6 milionů registrovaných automobilů na 10 milionů obyvatel země to vychází i při velmi selských počtech na auto a kousek v každé rodině. Auto není rohlík a každý den se nekupuje a ta vlna obměny vozového parku je vždy taková více rozpoložená do delšího časového horizontu.

Gambleraalkac

Ja to povazuju za ekonomicky pochopitelny. Pri mensim objemu prodeju je na dosazeni stejnyho obratu prave vyssi cena.

Jan Sova

Ale nejde to do nekonečna. Vyšší cenu pomůže udržet jen marketing, což je záležitost jen silných značek s velkými prodeji. Značky které prodájí jen pár desítek nebo set kusů ročně, si takový luxus (kompenzace poklesu tržeb zdražením výrobku) nemohou dovolit, neboť by riskovali pád poptávky k nule a tím odchod z trhu. Jak víme, tady má domácí automobilka silnou mediální pozici a lidi (spíše firmy) ta auta kupují, i když je to oproti konkurenci předražené. Nůžky už se ale postupně rozevírají a kdo ví kam až to zajde.

Gambleraalkac

Tak je pravda, ze menit mi auto kazdy tri roky kdyz najedu 5000 rocne povazuju od firmy za zbytecnej luxus, ale souhlasim, ze takove chovani pomaha nasi automobilce a tim nasi ekonomice.

Frantisek

To je právě taková ta s odpuštěním hloupá mantra, že nadměrná spotřeba něčemu pomáhá. V důsledku pak zase musí někdo zaplatit ty škody, a ten někdo jsme v zásadě my všichni. Hospodářství by se nemělo orientovat jediným směrem, stává se pak příliš závislým a citlivým.

Gambleraalkac

Spotreba je motorem ekonomiky. Zil jsem v Turecku. Erdogan nechal extremne snizit urokovy sazby a HDP raketove vystrelilo nahoru.

Jiří Kocurek

A znáte povídku o rozbitém okně? Víte, jak by se nastartovala ekonomika, kdyby klučina to okno rozbíjel každý týden? Kdyby porozbíjel každoročně všechna okna ve městě?
Čtěte Bastiata!

Jiří Kocurek

Zrovna tyhle malé značky (pár set kusů ročně) si můžou zdražení klidně dovolit. Že by si někdo rozmyslel Ferrari, protože je to 1 % dražší než loni? Nekoupil Kaipana, protože stojí o 20.000 Kč víc?