Prodat a pronajmout si zpět. Finnair získal hotovost prodejem A350, propustí další lidi
Finnair a jeho Airbus A350-900. Foto: Finnair
Prodej letadel a jejich zpětný leasing je u aerolinek čím dál častějším způsobem, jak získat hotovost na přežití.
Něco jak Leoexpresu, akorát ten to udělal už před krizi
Jedna zajímavá drobnost ohledně čínských investic v evropském letectví. Zatímco regule EU říkají, že žádná EU aerolinka nemůže mít více než 49,9% vlastníků z mimo-eu států (toto je obdoba pravidla, co je v USA, že žádná jejich aerolinka nemůže mít mezi vlastníky méně než 50% Američanů), tohle pravidlo neplatí pro leasingové firmy v EU. Proto Číňani většinou neinvestují do aerolinek (mimo Smartwings a pár dalších, kde jsou ale vždy minoritním vlastníkem), ale zaměřují se na leasingovky. Většina už jim patří. Tím získávají nezanedbatelný vliv.
Tak to je další jasný důkaz, že do ČSA investovali především ze soucitu 🙂
Jinak celé letectví a zvláště v EU je neskutečně předotované odvětví, přitom hlavním důvodem je jen to, aby většina evropských hlavních měst měla pár stovek přeplácených pilotů i na svém území, jenže ty poCovidové státní dotace ukazují, že se to nevyplácí. Státům teda ani náhodou, možná tak těm upírským „liberálním“ hlavním městům, ale vymírající venkov a drastický úpadek porodnosti původní populace je za to doslova genocidní cena.
Rozumím tomu správně, že drastický úpadek porodnosti souvisí s tím, že lidé létají letadlem, místo aby létali doma?