Proč tak rychle? Zastřešení pražského Hlaváku se opět přiblížilo, vyvolává však otázky
Pražské hlavní nádraží. Foto: Penta
O možnosti výstavby nad kolejištěm se podle Penty v odborné rovině diskutuje už několik dekád.
O možnosti výstavby nad kolejištěm se podle Penty v odborné rovině diskutuje už několik dekád.
Další zahušťování města,zvyšování počtu obyvatel a zvětšování zastěvných ploch a ploch budov je nežádoucí. A to nádraží potřebuje naopak volnou plochu, protože rozhoudující je zde dopravaa železnice a MHD a ne tady v tomto místě dělat bydlení a administrativu. Už opravdu neví, kde rýžovat peníze. prostě nepovolit! A když už něco rozvíjet, tak zelené plochy a stromy!! To potřebujeme, jinak se tu upečeme!
Proč tak rychle?
Protože kapříci připluli!
Tak to jsem zvědav, když to zatemujou, jak budou dělat tohle (kdo to zaplatí)??? https://zdopravy.cz/sit-novych-tunelu-pod-prahou-se-opet-priblizila-studie-je-hotova-ma-tri-varianty-209086/?comments=1#comments
„Pražské hlavní nádraží. Foto: Penta“
Paráda. To má být něco jako“ Prohlédněte si tuto fotografii a zapamatujte si ji, protože tento pohled se stane munulostí.“?
Kolejiště na hl.n. zatunelovat a zastravět mi v obecné rovině přijde jako ne zcela špatný nápad. Už jen proto, že se tím zvýší pěší a cyklistické propojení Žižkova s centrem.
Jestli je ovšem návrh z dílny developerů úplně to pravé ořechové, o tom bych dost pochyboval.
Navíc by bylo třeba úplně nejdřív zrušit magistrálu, která tam nemá vůbec co dělat, a nechat pouze okruh(y) a radiály.
Pak by to dávalo smysl a pěkně to urbanisticky propojilo město…
Pominu, že se zruší ten výhled na koleje, který je sám o sobě zajímavý a podívám se pragmaticky.
1. Opravdu Praha nemá jiná místa, která by se hodila k zastavění? Na Žižkově se řeší NNŽ už asi 20 let a to se jedná o vcelku vhodnou a „normální“ lokalitu. To samé Bubny, Modřany a spousta dalších, tak proč chcete stavět baráky nad Hlavákem? Mě to připomíná Stuchlíka a jeho super Libeňák.
2. Proč se stavby s jasným užitkem hrozně táhnou, ale tahle podivnost jede tak rychle? To je zase nějaký známý Penty v zastupitelstu?
Arch. Gebrian to říkal ve svém podcastu. Změny prosazené tlakem developerů v Praze nikdo nekoordinuje, aby z toho vzniklo něco komplexně použitelné a hezké do budoucnosti. Takže z toho pak vyjde nesourodý slepenec.
To je ta “svoboda” po česku.
Je to v podstatě i likvidace architektury a pojetí města a jeho ducha. Opravdu je už potřeba říct dost a starat se hezké prostředí a prostředí k bydlení a k životu a ne ke kšeftu.
Krasne, ze se nam Udzenia, potažmo ODS zas jednou tak hezky shodne s developerem.
Zaba na prameni i tak dlouho od revoluce, nechapu, ze jsou nasi pražští sousede tak blbi, ze stale ODS voli🤷🏼
U ODS je to stále stejné, není se čemu divit.
Samozřejmě pokud se ještě neví, nebo nerozhodlo, JESTLI se tam bude stavět, a už se ví, KDO tam bude stavět, vyvolává to řadu otázek. Běžné v devadesátých, ale myslel jsem si, že už jsme dál.
Jsme dál na cestě zpět. Možná mnohé napadne i říkadlo z dob minulých – jeden krok dopředu, dva kroky zpátky, leden je v…….příjemné svátky.
Pro představu o možném zastřešení okolí budovy pražského hlavního nádraží jsem našel fotku na tomto odkazu:
https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/hlavni-nadrazi-praha-hlavak-vizualizace/MHg2MDAvZmlsdGVyczpub191cHNjYWxlKCkvaW1n/9044274.jpg?v=0&st=hl7x52MT9Ekp_4EJkUBV6JSLLDL3Igi9Nk15wV_5Fq4&ts=1600812000&e=0
Ale to jsou krabice od bot. Pokud se na to studuje architektura 6 let, tak to je katastrofa. Těmi ubohými krabicemi Prahu nezkrášlíme.
Myslím, že mladí lidí, kteří tady píší, musíme stavět, nebát se nedělat z toho skanzen, si nejsou vědomi, jakú úžasný odkaz nám tady historie dala, a my to doděláme krabicemi. Podobně ani Magistrátu si toho není nikdo vědom, o Pentě ani nemluvím, od nich to alespoň nikdo nečeká, je to primitivní byznys.
Praha i ČR je unikát. Těch takových moderen a splácanin ve jménu kšeftu je na světě dostatek. Čili, pokud to někomu schází, může se odstěhovat do těchto míst. Ale my si važme toho, co nám zanechali předci a chraňme to. To není skanzen, to je příjmené ke koukání a k žití. Život nespočívá v čumění do počítačů a mobilů. Kdo toto preferuje, v bytech a v přírodě jen s utrpením přežívá, tak samozřejmě nechápe, proč to, co máme je geniální a potřebné. A bohužel to závisí i na skutečné vzdělanosti a znalostech. A to dnes, zdá se, velmi někomu vadí.
tak zastresit, zastavet by se chtelo, jo? za mne je to takovy podivny plan – zprasi to stavajici nadrazi a benefit vidim jen na strane investora/Penty, a co se tyce podzemnich nadrazi – stacilo 2x Brussel Centraal a tamni bordel uz prosim NEVERMORE
Mě se líbí, že někdo chce budovat byty nad nejrušnějším nádražím v ČR a jinde lidi protestují proti vlaku co bude v poli kilometr od vesnice, že je bude rušit… 😀
Přesně, je to celé také čudné.
V nějakém 2-3 patře žádný vlak neuslyšíte, nahoře něco uslyšíte v otevřeným okně, hlavně hlášení staničního rozhlasu), v parteru ano, tam budou vyúsťovat schody (asi jezdící).
Bydel jsme nějakou přechodnou dobu nad metrem, v 3 poschodí, tak o tom vím své.
Hlaseni z nadrazi je mnohdy slyset i vic jak kilometr od nej. Pokud je kolej (vlak, metro, tramvaj) pod budovou nebo blizko tak jsou citit i otresy pri prujezdu. Takze predstava, ze tam o tom vlaku vubec nebudete vedet je legracni.
No třeba to pak bude důvodem k likvidaci nádraží, omezení provozu. Ale hlavně jak pak v budoucnu třeba řešit zkapacitnění nádraží, další výstavbu metra, rozvoj MHD atd.?! Je to – velmi slušně řečeno – supernesmysl. A hlavně jde jen o peníze a to až v první řadě.
A co třeba vibrace, které se konstrukcí vždy nějak roznesou? To nejde úplně zamezit, pokud tedy nebude stavba obrovským betonovým monolitem.
Když je úředník dobře zaplacený, tak jde najednou vše rychleji.
Není to zbytečné, Je přece řada jiných objektů vhodnějších pro zastřešení.
Jako které? Co je vhodnější k ušetření další MHD když by jinak na hlavaku, masarycce nebo Smíchově lidé chodili z vlaku rovnou do kanceláře?
Marek Hilšner jednou za rok odložil píšťalku a komentuje. Nebo to nebyl on? Většina komentářů je ale podobných. Informovanost: 0, Znalosti: 0, přehled v oboru: 0. Já osobně jsem se tento projekt neodvážil řešit ani jednou, ani jako urbanistický ateliér celku, a ani architekturu té nejcitlivější a největší budovy, tj. „špunt“ nad portály tunelů, podél Vinohradské, který bude mít celkově více než 10 podlaží, podzemní začínajcí na mostě nad portály, nadzemní končící na úrovni regulační čáry korunní římsy dle regulace pro Vinohradskou. Ale více spolužaků to jako ateliérový projekt řešilo už začátkem století, kdy to bylo součástí výhledu územního plánu… Číst vice »
Kdo má být Marek Hilšner? A co má mít společného s nějakou píšťalkou? To je nějaký rozhodčí?
Já znám Marka Hilšera, to je vystudovaný lékař, vyučující na 1. LF, senátor, v minulosti také kandidát na prezidenta. Nebo jste se upsal a myslíte jeho? Ale proč tedy ta píšťalka?
Nechápu, proč v ČR každej nápad a přináší tolik negativních reakcí. O všem byste nejraději, diskutovali, probírali, dělali studie, pokud možno nejlépe 4 generace. Budte rádi , že se něco děje a přestaňte koukat na investory jako nějaké zloděje nebo nepřítele. ˇMne se ten projekt líbí a pohled na kolejiště fakt není nic zábavného.
Kde jste se s tím projektem seznámil? Ten projekt ještě neexistuje. To, že se Vám líbí něco neexistujícího je úsměvné 😀.
A teď k tomu zastřešení. Hlavní nádraží v Praze je uzlem se zásadním významem pro dálkovou, regionální i místní dopravu. Nevíme ještě jak přesně bude ve střednědobém horizontu vypadat železniční doprava, tudíž ještě přesně nevíme, jak by měl vypadat uzel Praha hl. n. Pokud teď umožníme výstavbu nad nádražím, tak vyloučíme některá pro budoucnost vhodná technická i urbanistická řešení. A v tom je ten problém a to nebezpečí.
Možná zatím není zpracovaný konkrétní projekt, ale o myšlence zastřešení části koleji jsem slyšel už před více lety a jako nápad se mi to líbilo také. Nádraží v současné době je obrovskou bariéru, která rozděluje Vinohrady a Nové Město. Když člověk chce tuto překážku překonat, musí jí obcházet (nebo třeba objíždět na kole) na obě strany aspoň půl kilometru. Teď se to trochu zlepšilo s prodloužením jednoho z podchodů, ale i tak zůstává nádraží velkou překážkou rozdělující od sebe části města. Myslel jsem si ale spíš, že by se takové zastřešení udělalo třeba podél začátku Vinohradské. Mánesova a Na Smetance… Číst vice »
Dekuji Vám za velmi konstruktivní příspěvek do debaty, není to samozřejmost. Rád se pokusím Vám vysvětlit můj názor. Potřebuji na to ale trochu více času a ten teď nemám. Pokusím se o odpověd dnes v podvečer.
Tady jde o princip, podstatu. To tady nemá co dělat. I to nádraží a jeho budovy mají nějakou architekturu, zasazení v konceptu města a toto by to jen zlikvidovalo a udělalo z Prahy jen jakési mraveniště a nelidské, přezastavěné město, kterých je na světě víc než dost a trhají si vlasy, jak nedokázali zabránit právě takovým nápasům, které se tu také začínají rodit.. Navíc, kdo ví a zná, tak Praha neměla mít nikdy víc jak milion obyvatel, neměla se rozvíjet do šířky ani zahušťovat zástavba. Právě pro své historické hodnoty, dále pro zajštění obyvatelnosti a co nejvíce zdravého prostředí. Proto… Číst vice »
Rozsudek soudu zní, že výstavba obludné budovy vedle Masaryčky byla nezákonná. S investorem, který porušuje zákon není možné přeci jednat v očekávání dalších nezákonností – pouze v banánové republice. K nekrade není Čech.
Ta zlatá budova je nádherná a okolí je o sto procent lepší, než to bylo.
Ne. 🙂
Předimenzované, sem se nehodící! Jak pěst na oko, příjemné pro chůzi ani bydlení to není.
Jakkoli je mi to ideově proti srsti, podívejme se na to pragmaticky:
Výměnou za zastavění browfieldů kolem Masaryčky dostane obyvatel Prahy nové zastřešení a lepší propojení území, kde spojnice dosud chybí.
Co dostane v případě zakrytí hlaváku?
Jinak paní Udženija již tradičně zcela mimo. Škoda, že nevnímá tepelný ostrov třeba na Nám. I. P. Pavlova, kde by hodně pomohla nějaká humanizace magistrály Ta se ale neustále ODSouvá…
V případě zakrytí hlaváku dostane obyvatel Prahy to stejné jako v případě Florence.
S druhým odstavcem absolutní souhlas. Dnes by mělo docházet k masivnímu přestavování ulic a výsadbě alejí po obou stranách všech ulic. Neděje se ale prakticky nic.
K vaší druhé větě:
To je ale naprosto logické, protože v Česku se umí něco jednorázově postavit – vybetonovat, ale trvalá průběžná „malá“ údržba čehokoliv, tedy to, co i veřejná zeleň tak potřebuje (a když to nemá, tak je to hned pěkně vidět a nedá se to nijak okecat), tak to v Česku velmi úspěšně nefunguje.
Nefinguje to v Praze a krajských městech, v menších městech veřejná prostranství jsou často vzorně uklízená.
Více místa v návazné MHD kterou ti co půjdou do práce přímo z nádraží nemusí používat?
Vy jste to taky četl nějak z rychlíku, ne? Kde v tom článku se zrovna paní Udženija zmiňuje o nějakých tepelných ostrovech? Zrovna té (alespoň z dosavadních zkušeností s dlouholetým bydlením na Praze 2, vedením této městské části a jejímu vztahu k zeleni) jsou myslím celkem ukradené. O tom, že nádraží je teď tepelný ostrov, se v článku zmiňuje Petr Zeman. Jinak zastřešení Hlavního nádraží by právě také mohlo pomoci propojit části města nyní oddělené areálem nádraží. Trošku k tomu pomohl podchod prodloužený směrem na náměstí Winstona Churchilla, ale další možnosti jak se dostat třeba do Španělské, Mánesovy a Na… Číst vice »
Dvoupodlažní Hlavák, dvoupodlažní Masaryčka… To se ta Masaryčka mohla rovnou přestěhovat na střechu Hlaváku.
Nemohla, fyzicky nemožné, z Negrelliho viadktu by tam vlak nevyjel.
S4 by měla výjimku, no.
Výškově leda do podzemí, ideálně pod stávající podchody. Otázkou je, zda to bude po zastavění ještě únosné.
Aneb jak dostat paneláky k Muzeu….
Že zrovna okolo muzea stojí samé výstavní domy…. Akorát že vůbec (s vyjímkou Federálního shromáždění)
Vůbec netušíte, o čem mluvíte.
Tak povídej, co tam je za výstavní domy
Že by na jednu stranu kromě samotné stanice ještě Německé divadlo (státní opera) a ma druhou stranu památková rezervace?
Nádraží je daleko, operu beru a kde máš ty další výstavní domy? Krom opery a federálu? Máš tam prd, jen blbě kecáš. Běž se na ty baráky podívat ty památková rezervace, vesměs nehodnotné historizující činžáky. Já chápu že ti smrdí moderní architektura, ale nefňukej tady, že tam vznikne něco strašnýho. Vznikne tak stoprocentně hodnotnější architektura než to, co tam je teď.
Co si na mne otvíráš hubu, korupčníku?
Dneska už se paneláky nestavějí. Když už, tak železobetoňáky, v případě kancelářských budov spíš skloželezobetoňáky…
Ono je to v principu stejné. Místo panelů litý beton na místě, takže žádný rozdíl.
Mě fascinuje, že se řeší výstavba nad hlavním nádražím, aniž by se řešila nedostatečná kapacita pro železniční dopravu, která se bude zřejmě řešit nástupišti a kolejemi pod současným hlavním nádražím.
O tom tady byl článek před 9 dny
https://zdopravy.cz/sit-novych-tunelu-pod-prahou-se-opet-priblizila-studie-je-hotova-ma-tri-varianty-209086/
jenže ta studie je nepoužitelná
Ta studie je hovadina nejvyššího kalibru. Absolutně neřeší nedostatečnou kapacitu pražského uzlu. Jen odvede pár regionálních linek pod zem. Ale ničemu to nepomůže, protože v příštích 30 letech bude počet linek na hlavním nádraží stoupat. Respektive on stoupá každým rokem. Letos od prosince například přibude Ex linka do Wroclawi.
Tak nějak mám obavu, že než SŽ bude mít projekt pro EIA, bude již zastřešení stát.
Protože zastřešení žádnou EIA nepotřebuje a studie dopravní obslužnosti bude stejná malina, jako u toho baráku na Masayčce – “se to tam vejde”.
Na nádraží by chtěl bydlet každý.
Třeba ja rozhodne. 🙂
Léto rozhodne.
To nebude bydlení na nádraží, ale bydlení s nádražím v podzemí. Ti lidé o tom nebudou ani vědět, že pod nimi je nějaké nádraží.
Žeby? A proč pak jinde kvičí jakmile se koleje třeba i jen přiblíží k jejich domu…?
Uvažoval jste nad tím ??
Jednou jsem přespával v Paříži v hotýlku, pod nímž jezdilo metro. O každém průjezdu jsem věděl, dům se otřásal v základech, metro přestalo jezdit v 1:00 a začalo kolem 5. 🙂
Ty nove budovy nebudou „hotylek“, ale x patrove bestie s betonovym skeletem.
Tohle budou muset nejak poresit, jinak by tam tezko nekdo chtel bydlet, nebo mit pronajate officy, bude to nova vystavba
Mnozí toho mnoho ze stavebnictví, statiky, geologie, fyziky atd. atd. nevědí. nelze se pak ničemu divit a šikovný kšeftař sliby a řečmi nezarmoutí. A co s tím, když to pak už stojí?
Očekával bych že se bude zastavovat část přiléhající k Vinohradské. A že památkově chráněné zasklené haly si zachovají odstup. Rozhodně považuju sa trapný úmysl zastavět jižní stranu fasády staré budovy. / od St. Opery / Jestli je možné zastavět rozplet kolejí z tunelů ? Přesahuje mé znalosti.
Možná tomu tak bude, ale s jistotou to nikdo nezaručí. A je otázka, jak bude zadaná soutěž.
Ve čtyřúhelníku Vinohradská, Španělská, Mánesova, Legerova už je územní plán změněn. Aktuální podnět se týká všeho ostatního, tedy od Mánesovy až k Seifertově (!) s výjimkou historické budovy, historické haly nad kolejištěm a „nové“ administrativní budovy ČD u Serifertovy.
To je geniální, takže dráha bude mít své obslužné objekty (nemyslím tím nějaké dílny údržby či hlásky, ale kanceláře, pokladny, čekárny, toalety, prodejny občerstvení) nad „suchou zemí“ kdežto prostory nad kolejemi budou komerční? To bude dokonalý propletenec vlastnických vztahů… 🙁
V Hudson yards se to jednoduše vyřešilo nájemní smlouvou na 100 let. Developerovi nic nepatří, je na té desce nad kolejištěm v nájmu.
Ale Praha není New York
Ale tady bude. 🙂
K čemu zasřešení ? Znemožní to většinu změn v kolejišti a historické zastřešení nástupišť 1-4 se bude utápět v novém sídlišti nebo se bude bourat? Myslíte si že podzemní nádraží půjde pro prahu reprezentativní ? Jestli chcete mít podzemní hlavák tak mi to napište ( do odpovědi konec závorky) .
Jestli to chápu správně, tak
Prosím redakci smazat, chyba, překlep, děkuji.
V normálně fungujícím státě by Pentu (a další typu SUDOP a spol., pokud tam ještě jsou) z uzlu kritické infrastruktury, který čeká a potřebuje rozvoj, který si současné panstvo neumí nebo nechce představit, dávno vyhnali a to vyvlastněním jejich práv k věci cizí… Dovedete si představit, že by něco takovéhleho bylo na Letišti Ruzyně? Jak tu někdo napsal, jak se tam dovolí Pentě nebo jakémukoliv soukromníkovi postavit pilíře zastřešení, tak to zafixuje podobu kolejiště a pokud se neudělá základnová deska, tak to i znemožní či prodraží stavbu podzemních stanic pro NS 2 a pro VRT… Jsou všichni hluší a slepí… Číst vice »
V civilizované zemi je developerem například SBB (Švýcarsko).
Přesně tak!
Ano. A SBB si nepostaví barák, kde potřebují koleje (viz Masaryčka).
Kolik ještě je potřeba kolejí na Masaryčce?
Jste následně nejvíc omezen kapacitou příjezdových tratí.
Byla kdysi zpracována Univerzitou Pardubice nějaká simulace a to na 10 kolejí.
Omezeni jsme hlavně absencí MÚK…
Po rekonstrukci jich tam bude 9(?) a po výstavbě NS2 jejich potřeba pomine.
Kde a pro jaké směry by mělo být MÚK? Na Vltavské?
Jenže zase vzniknou nové linky Odolka, Nera, Brandýs,… pořád bude převis od severu a pokud nebude NS2 4kolejné, tak se to tam nevejde
Odolka je co?
NS2 bude mít 4 koleje, 2 z Negreláku na Vršovice a dvě od Sluncové na Smíchov.
Odolena Voda. Taky Slaný by si něco zasloužil, namísto zšestipruhování D7
Myslím, že co padl nápad na letiště padl i nápad na trať sem (vlečku z druhé strany nepočítám).
Slaný stačí vyřešit tak, že se elektrizuje a ty osobáky co končí v Kralupech se protáhnou do Slaného. Jestli se nějak zrychlí vynecháním nějakých zastávek je na zvážení.
Zastřešené letiště je zajímavý nápad. 😀 Zároveň by to odbouralo velkou část hluku z ranveje.
Zastřešení ranveje Letiště Praha je vskutku revoluční nàpad.Že to nikoho nenapadlo dřív.Myslim ,se k nám z Dubaje i Singapuru ještě budou jezdit učit.
„bylo na Letišti Ruzyně?“
Nedovedu, letadlo potřebuje vzlétnout.
A ve Švýcarsku to mají takhle: https://mapy.cz/s/lotejevuja
Jenže tam to patří SBB, jestli jste nepochopil pointu. A už tam mají podzemní stanici hotovou.
Mají to takhle, ale přesně na tom samém místě to bude vypadat takto
https://zukunftbahnhofbern.ch/projekt-entdecken
Ten zásadní rozdíl je, že developerem je SBB, RBS a město.
Není myšleno zastřešení runwaye ale majetkoprávní zatížení pozemku, na kterém je startegický dopravní uzel.
Omlouvám se, že jsem čekal v diskusi trochu abstraktního myšlení s využitím analogie…
Nejste jen vy letadlo. I mě to připadá jako barbarský a příšerný počin. Jen bohužel nejsem ani MD, ani ČD, ani SŽ. A hlavně nejsem Praha ani Praha 2.
Zatím je odsouhlasen podnět k pořízení změny územního plánu. To je první krok proto, aby se zainteresované orgány začaly bavit, jestli to lze, co vlastně lze, jaké budou podmínky apod. Do okamžiku, že by někdo začal projektovat a nebo doknce stavět je ještě hodně daleko. A ano, musí se například posoudit, jak by zastřešení kolejiště ovlivnilo budování podzemního NS2 nebo pohled na památkově chráněnou kostrukci zastřešení nástupišť. Ale bez toho startu jsou to zatím jen povídánky, kdy někdo říká, co chce, ale nikdo mu nemůže oficiálně klást podmínky, které bude muset splnit. Možná, že Penta vyhodnotí, že to nákladově nedává… Číst vice »
V první řadě nechápu, k čemu Praha potřebuje další předražené byty a kanceláře. 99 % občanů z toho nebude mít vůbec nic. Stávající stav není ničemu na škodu, když už stavět, tak maximálně blok nebo dva směrem od Václaváku. Ambice na obestavění nejkrásnějšího nádraží v zemi ze všech stran je kulturní barbarství za účelem nemalého zisku developera.
Nejkrásnější nádraží v zemi???
99,999999 % občanů nemá nic z mojeho, vašeho nebo jakéhokoliv soukromého bytu. Max tak jeho majitel, co s tím?
No co asi, znárodnit. Co vy máte co mít soukromý byt, když Dežo Horváth žádný nemá?
Podle mě (i s ohledem na nick pisatele) byl původní příspěvek myšlen jako trolling, je potřeba to tak brát…
Nějakých 99 procent občanů by nemělo nic ani ze stavby tisíců nových městských bytů, takže logicky žádné stavět nebudeme…
1) Byty a kanceláře nebudou předražené, nýbrž se prodají či pronajmou za cenu tržní, tedy takovou, která si najde kupce či pronajímatele.
2) Zisk poplyne ke správci (v případě nájmů), developerovi, staviteli a městu. Co by z toho mělo mít 99 % občanů, to mi hlava nebere.
3) Zda je to nejkrásnější nádraží v zemi, o tom by se dalo polemizovat. Avšak bude-li zastavěno, bude garantována pravdivost alespoň půlky toho výroku (bude v zemi).
Před časem probíhala intenzivní diskuze, zda v rámci vybudování nových tunelů (NS 2) poslat pod zem dálkovou dopravu, nebo raději regionální.
A teď se schyluje k tomu, že pod zemí to bude komplet.
bude to zakryté. Ale když se to Pentě nezakáže, tak pak ty podzemní či chcete-li super podzemní stanice pro NS 2 a VRT nepůjde postavit…
To dá rozum, že ty VRTy posviští Jamrtálem po třetí koleji, čtvtrém tunelu a sedmé vinohradské koleji .
Do Nádraží Opera. Od slavných architektů Fellmera a Hellmera.
Tak to ať si SŽ pořádně rozmyslí, jak bude vypadat definitivně kolejiště (a to včetně NS2), protože až se tam nasekají sloupy a zadekluje se to, tak s tím nikdo zásadně nehne.
Panu Milanu Urbanovi bych doporučil Vídeň FJBf nebo Pažíž Montparnasse, Bibliothèque François Mitterrand – Austerlitz a v Londýně Fenchurch Street a Cannon Street. A určitě se jich ještě pár najde.
Pentu zajímají hlavně státní pozemky…
To jsou jejich pozemky, jinak by už od revoluce tak necpaly kapitál (včetně lidí a prachů) do určitejch politickejch stran.
Bohužel smutný příběh českého politika…
Dulezite je nakrmit kamarady.
Kluci z Penty se prostě dobře znají s klukama z města. Hlavní je nepodcenit přípravu…
hlavně STAN – Hlaváček, ale i Scheinherrovi lidi byli pro 🙁
Kluci z Penty jsou kluci z města…
Nestane se pak zase že to bude komplikovat propojení Negreliho vuadimuktu s Hlavním nádražím a stavbu rychlovlaků?
Myslíte že tohle Kupku PR, Svobodu, Hlaváčka, Krapince a další zajímá?
Už několik let se chystají České dráhy opustit „haluzny na nábřeží“, kde jsou v nájmu a hledají si plac pro své nové sídlo.
Umístění na části zastřešení hlavního nádraží by umožnilo, aby jim jejich nový domeček podle jejich přání postavil zmíněný developer na své náklady a České dráhy by to nestálo „ani orla“.
Navíc by nové sídlo ČD bylo umístěné na tom nejhlavnějším ze všech hlavních nádraží v Česku, takže by to podtrhlo i symboliku místa.
Myslíte toho dopravce, jehož rozsah dopravy každým rokem klesá? Ten ať vyčká převzetí všech linek RegioJetem apod. a do větších akcí se už raději nepouští.
Sorry but not so sorry, ale ČD je kvalitou výrazně před RJ. Pokud bych si musel vybrat „jen RJ nebo jen ČD“, tak volím ČD.
To já taky, k soukromníkovi lezu jen v nouzi nevyšší. ČD ale přicházejí o jednu linku za druhou, asi nesledujete situaci.
Kdo je lepší v současnosti je jedna věc, a druhá věc je, že vzniklo konkurenční prostředí.
Co mají státní zakázky (rychlíky objednávané MD) společného s konkurenčním prostředím?
A to by je podle vás, měly všechny (ty zakázky na rychlíky) dostat ČD, ať to stojí, co to stojí?
Jasně, ať můžu využívat In-100.
A to si ten stát, zastoupený politiky a odpovědnými úředníky, neumí spočítat, kolik stojí doprava s pomocí státního majektu, zvlášť když nemusí jako soukromník dělat zisk? A podle toho mít cenu? Kdo jiný by měl být levnější a kvalitnější než tito odborníci? Tedy pokud tam opravdu budou sedět odborníci a ne jen dosazení kývači a přátelé přátel.
Myslím, že těch orlů bude potřeba dost. ČD si na hlavním nádraží prodali i svoji provozní budovu. Takže vzhledem k faktu že jsou státní, tak se dá s velkým úspěchem předpokládat, že budou navísost dojeni ve velkém. Penta ani jiní jiní developeři nejsou charita. A ze státního se bohužel nakupuje nejlevněji.
na výsost
Děkuji
Nejlepsi misto pro bydleni pro vsechny kdo miluji zeleznici!
Tak to snad radši Litvínov.
I když na ty vlaky vůbec vidět nepůjde?
Zloděj tady, feťák tam… Nechápu, co na tom hlaváku vidíte.
Navrhuji rovněž zastavět Václavské a Karlovo náměstí, tam je situace přece podobná 🙃
Náměstí umožňují pohyb osob, který je ale v prostoru kolejiště nežádoucí? Karlák je spíš park než náměstí.
Zastřešení Václaváku a Karlova nám. je velmi podnětný nápad. A co tak i kulaťák v Dejvicích? Ono to vypadá jako legrace, ale když to tak půje dál, tak se obávám, že to i někoho zcela vážně napadne! A co tak zastřešit Pražský hrad a na střeše udělat letiště?
No přece prodají bezďákům ty předražené byty!
Šotosprávně by Penta měla stavět byty v Ústí, protože tam jsou levné a není o ně zájem. Stejně jako má Jančura jezdit tam, kde o vlaky není zájem.
Kdo tu chce pentaland?
On už tu je. Nevšiml jste si? Penta nebo Agrofert.
„Mělo by se požadovat, aby minimálně 50 % plochy bylo určeno k bydlení.“
Tak že na hranici Prahy 1 a 2 nebude bydlení, to vám můžu garantovat. Můžete si vydupat byty, ty ale budou z části prázdné a z části AirBnB.
Vlaky ve sklepě a za oknem magistrálu…kdo z vás to má?
Taková lokalita, kde je největší znečištění vzduchu v Praze, není vhodná k bydlení. Navíc v létě jde o jedno z nejteplejších míst v Praze. A adresa: Nad nádražím ???
Detail. Bude tam klima s filtrama, okna zvenku ošudlí jednou za rok spiderman…
A tou zástavbou se to ještě zvýší! Tedy ta teplota.
Ledaže by to bylo obecní bydlení… Moment.
Praha hl.n. – nekonečný příběh. A stále hnus hnusu, kam ještě plánují stáhnou vlaky z Kolínska (R41).
Když oni tam už jezdí a přemýšlejí, že by jezdily na Masarykovo. 😉
Asi ne. Dle návrhu 2025 budou spěšné vlaky (R41) jezdit na Hlavák.
Totální rekonstrukce Masaryčky, samozřejmě s ohledem na podnikání Penty
Praha Mas.n. – také nekonečný příběh. Pořád se tam něco předělává.
Já jsem taky netvrdil, že hned příští rok. 😉 A na vašem nesmyslu, to nic nemění. 😉
Jaký nesmysl? Spěšné vlaky Kolín – Nymburk – Praha se plánují na Mas.n., takže s tou rekonstrukcí nebude tak žhavé.
Takže rozšířená R41 bude od prosince jezdit na Hlavák mezi kurvy, zloděje a feťáky, protože v roce 2035 bude Mas.n. výluka? Pecka.
Co jsem koukal na vyjádření radního pro územní rozvoj Petra Hlaváčka, tak vysvětloval, že to prochází kvalitní přípravou kdy budou vypořádány podmínky výstavbu zúčastněných, vznikne pevná dohoda, s tím to půjde do architektonické soutěže a bude se stavět podle ní. Takový postup se vyzkoušel už u Florenc21 a Penta má naprojektováno přesně podle té studie kterou schválila celá řada zástupců města a odborníků, a mimo jiné zástupci investora. Ale ti nemají rozhodujícího slovo. Kdyby se vše ve městě doteď stavělo s takto kvalitní a transparentní přípravou jako má Florenc21 a bude mít zastřešení kolejiště, tak žijeme v úplně jiné a… Číst vice »
Neexistuje důvod, proč by na tom měl vydělat dopředu vybraný soukromník – bez soutěže.
Bohužel smlouva mezi Pentou a ČD byla podepsána už před mnoha a mnoha lety, také se mi to nelíbí, teď se ale musíme chovat jako dospěláci a dělat něco proto, aby tam vzniklo něco pořádnýho.
Musíme se chovat jako dospěláci a konečně všem těmhle zlodějům zatnout tipec.
Jinak se nic nezmění, předpisy budou dál komplikované a obcházené, bude tu dál dvojí metr a nebude se pracovat pro stát, ale pro novodobou šlechtu.
Co navrhuješ? Velkou říjnovou revoluci? Protože ty smlouvy jsou právně v pořádku, bohužel. Dokážeš to pochopit nebo je ti 5?
Co navrhuji? Úplně jednoduše holport rozpustit (to může udělat Krapinec škrtem pera), majetek prodat SŽ, kam patří, čímž by celá tahle morálně pochybná smlouva letěla do stoupy. Bez těch tvých revolucí. Ta tvoje milovaná Penta do toho nic nevrazila, škody by byly nulové. Právně nemá nárok na nic. Právě lidi jako ty se tady na “právně v pořádku” prasárny devadesátek, kdy “se zhaslo”, aby se “ti správní” dostali k tomu správnýmu majetku, budou odvolávat systematicky. Ale soudruhu privatizátore, lidi jsou z těchto nespravedlností čím dál víc naštvaní a proto čím dál víc volí antisystémové strany – tak aby ses pak… Číst vice »
Jasně, protože chce soukromík stavět v Praze baráky, tak lidi volej antisystém. Hele víš co, skoč do zdi, ty seš úplně marnej.
PS. Pentu mám u řiti, nám rád ale Prahu a fandím jejímu rozvoji. A narozdíl od tebe mi nevadí, když to zaplatí soukromej kapitál. Na západě běžná praxe, město si to jen ošefuje, tady je to v plánu stejně, tak co. Nejsem blbej ideolog.
Ne, protože je to zase jen holport kámošů, jako vždycky a u všeho, tak lidi volej antisystém. Ty seš úplně marnej, že absolutně nevnímáš naštvanost lidí.
Jdi si s tím svým slaměným panákem kam slunce nesvítí, nejde o soukromej kapitál ale o jeho výběr. Jaktože je tam PENTA a není soutěž, kdo dá víc, co?
Seš prostě fanda korupce a zjevně máš na tom zájem, jinak bys to chápal.
Slovo rozvoj nemohu už delší dobu slyšet, protože to jen fráze a nikde není psáno, že nějaký rozvoj je správný, žádoucí. A schovává se za tím často mnoho podivností.
Smlouvu je vždy možné zrušit nebo změnit a zvlášť když lze u všech takových smluv pochybovat o tom, že byly uzavřeny se solidním záměrem a čistými úmysly. Navíc nic není na věky, takže se situace mění, vycházejí najevo nová fakta a znalosti a taková zástavba a záměry nejsou prostě žádoucí. Tečka.
Ne, zrušit to, už ten grýndýl by tomu mohl napomoci. Aspoň jednou by k něčemu byl.
Dogmatika a apologetika. Zavádějící hodnocení, Florenc 21 je zcela nedomyšlený a architektonicky podprůměrný projekt.
**Aha až,podle vás, zcela zbytečně zastřešíme nádraží, budeme žít v úplně jiné moderní době, asi 22,století. Vás příspěvek bych označil krátce a stručně za řešení M AT a PAT a je to.
NAše architektura ještě ovšem nepřekonala ani práh tisícileti, a to vám nějak ušlo.
Každý jiný příspěvek zde je lepší než váš, protože ostatní hledají realitu, a posuzují, ale vy si nejprve určíte, jak je ti ohromné, a pak se pouštíte do apologetiky.
A vy jste se pustil do sliovice od tchána
Nechejte si ty urážky pro sebe, husy jsem s vámi nepásl. Zajímám 50 let o architekturu a urbanismus, a moje názory jsou osobní, ne abych tady někoho protěžoval a dělal reklamu. Ještě jednou Florenc 21 je naprosto netvůrčí. až otřesný, takový univerzální, že by se v podstatě hodil po každého okresního nebo krajského města, my dokonce takovou budovu v obrovském měřítku ve města máme, postavil nám ji E-ON ČR, ty budovy jsou opakovaným projektem, který byl na světě použit snad 500 x. Bude je používat i Sekyra na Smíchově. protože ani ten se nestojí o nějakou lepší architekturu. A ještě… Číst vice »
Pásl nepásl, stejně by sis to už dneska nepamatoval..
Kolik ti platí?
Kolik tobě platí protistrana soudruhu?
Já jedu za svoje, soudruhu privatizátore.
Více než souhlasím.
Pán je zjevně zájmově propojen s Pentou (a ostatně proto tu i sází červené).
Zajímavé je, že podle Vás kvalitní a transparentní příprava projektu Florenc21 má za výsledek něco tak urbanisticky chybného jako je superobří dům architektky Hadid. Ten barák opravdu nepředstavuje mnohem lepší Prahu.
Hadid nespadá do soutěže Florenc 21, ta vznikla v roce 2021 a hadid už se dávno stavěla. Navštivte alespoň ty stránky když už umíte používat internet
Tady jde o to, celý tento nápad vůbec neřešit. Není potřebný, ani užitečný a rozumný! V tom to vězí.
Proč tak rychle? Jednoduše, protože Penta. Jakmile přijde mocný a bohatý developer, vše jde najednou v Praze rychle…
A nemělo by nás deprimovat to, proč to jindy jde pomalu a ne proč to teď jede standardně?
Třeba neúčastí Prahy 6 ?
Nebo Prahy 12, popřípadě 4? Tyto radnice dokážou developerské projekty pozdržet o několik let, jen proto, že můžou. Výsledek žádný, jen zdržení a zdražení, prohlubování bytové krize…
Aha, takže tu bytovou krizi odvrátíme zastřešováním nádraží. :):)
Můj příspěvek nebyl o tomto projektu, ale ano, snížíme tuto krizi. Nad nádražím se nasytí administrativní poptávka a jinde, kde by původně vyrostla administrativa, díky této snížené poptávce po ní může vyrůst bytová výstavba. Tak jednoduché to je. Není žádným tajemstvím, že při snížené poptávce po administrativě dochází ke změnám plánů developerů a přeorientováním projektů na byty. Takovýchto příkladů jsou v Praze desítky, to byste do toho musel vidět. Mezi ty největší se řadí například projekt Central Group na Olšanské ulici, těch 5 věží. Původně to měla být administrativa, změnila se poptávka, projekt koupil Kunovský a předělal to na 1200… Číst vice »
Ona tu ale žádná bytová krize není, což málokdo ví. Na počet obyvatel máme jeden z největších počtů bytů. Jenže řada bytů je obydlena cizinci, takže obané ČR mají dost smůlu. A potom řada bytů slouží jako krátkodobé a hotelové ubytování, ubytovny. Dále řada zahraničních firem skoupila domy a byty a jsou prázdné?! Četl jsem materiál před nějakou dobou z šetření Prahy, kde se uvádělo, že jde asi až o 50 000 bytů. Na druhou stranu se nelíbí, že rodiny mají třeba dva nebo tři byty a k tomu pak ještě ta nehorázná a nesmyslná daň z nemovitosti. A to… Číst vice »
Že by zvýšená nabídka bytů srazila ceny a tím někomu … snížila zisky z dosavadního byznysu?
Ano, je to tak. Spekulantů s bydlením je bohužel v naší společnosti tolik, že převažuje názor, že není potřeba tolik stavět, protože se spousta lidí bojí o svá nekonečná zhodnocení nemovitosti.
Jestli vás to potěší, tak ano, mně deprimuje to, že u jiných záměrů města nebo i soukromé výstavby na za mě logičtějších místech to jde zatraceně pomalu.
Tak to nesmíme závidět pentě ale tlačit na politiky, ať dramaticky změní stavební řízení včetně změny ÚP, která dnes dělá prakticky většinu z celé délky povolovacího procesu.
Když to nepůjde rychle, tak by se mnozí mohli vzpamatovat a zatrhnout tomu tipec. A vo to přeci jde. Přeci nám odborníci a lidi z ulice nebudou poroučet, co tu bude a nebude a jak tu budeme žít. No ne?!
Rychle? O tom už se mele víc jak třicet let.Na tom přeci dělal ještě Prager a jak dlouho je po smrti. To je rychlost, jako vlak na letiště.
Mlít se může, seriózní debata ještě nezačala.
A co si tak představujete pod pojmem seriozní?
Celospolečenská? Tohle se opravdu netýká jen pár vyvolených z Penty, ČD, magistrátu a městské části.
A co takhle udělat dvoupodlažní Václavák? Něco ve stylu Nový New York z Futuramy?
No nevím, na Václaváku normálně chodí lidi, ale v kolejišti?
A mohli by chodit v několika podlažích! To je přeci fantastické, no ne?
Proč ne. A když už budou stavět nad kolejištěm, tak to můžou vzít jedním vrzem i s magistrálou.
Magistrálu zrušit.
Ta je o úroveň výš a těsně sousedí s operou, to bohužel asi nepůjde. Auta vjedou, kam se pustí, magistrálu bych zrušil a nechal lidi popřemýšlet, jestli je lepší MHD, nebo kličkování jednosměrkami.
Zase ODS.
Ja jsem pro. Penta na florenci ukazala, ze umi. Kdyby se to delalo podle scheinherra a hilsera, tak vznikne 10 studii a 50 let se nic nepostavi – viz hlavak v brne, 30 let se prodrbalo debatami o nicem…
Vsem minusarum se asi na florenci vic libila budova rudeho prava a polozborene nadrazacke baraky… srovnejte vzhled te ulice dnes a pred 15 lety… to je sto a jedna
Vzhled těch domů šel hodně nahoru, Florentinum průměr ale Zlatá loď se velmi povedla. Věřím ale, že by tam i jiný investor dokázal postavit hezké domy, zase takový zázrak moderní architektury to není. A ta samotná ulice jako taková je urbanistické peklo a vůbec nefunguje, zásobování a invalidové se nemají jak dostat ze stání na chodník, než dlouhou jízdou po jízdním pruhu, cyklisté mají plný pruh parkujících aut… Fakt amatérská ulice, velmi…
Když to tak konečně vypadá trochu slušně, S1 (spojení z Velimi, Cerhenic, Peček atd.) se po většinu dne přesměruje na Hl.n. (jako R41). Hnus.
Ehm. O čem že je tato diskuze?
O Praze hl.n. Zasypal bych ho hnojem.
Když jej zasypete hnojem, tak ty vlaky začnou jezdit lépe..?
Ne, hlavní nádraží se může zřídit třeba v Malešicích, kam se lze dostat ze všech směrů. V blízkost metro směr centrum (-letiště). Wilson nechat jen pro S-bahn.
Troll.
Koukám, že se vám asi urodilo, tak tady dneska rozdáváte životní optimismus přímo ve velkoobchodním balení. :.-)
Vy jste si dnes nevzal prášky, že? Nebo nějakou divnou kombinaci, píšete jako posedlý kravinou.
Ta ulice jako taková je hnusná stále stejně. “Developer” jen nahradil jednu krabici jinou a veřejné rozpočty ani obyvatelé z toho nic nemají (sorry, je to krabice).
A co byste si tam jako konkretne predstavoval, prozradite?
Úplně na férovku? Park se stromy a s vodními plochami. To je adekvátní “rozvoj” veřejného prostoru v v takto frekventovaným uzlu, kterej je zcela přetíženej pozemní dopravou a kde se v létě opravdu nedá existovat.
Ale to by z toho nebyl žádnej vejvar, což je věc, kterou za “rozvoj” považují jenom dobývači renty.
Stromy s vodnimi plochami… beze vseho, a zaplatite to vy?
A co je na tom k nezaplacení? Naopak takové řešení šetří peníze v jiných oblastech!
Stačí se podívat na řadu staveb, domů v Praze tak třeba od poloviny 19. století do poloviny 20. století.
Ano, je to tam podstatně horší, prostě jenom vysoké stavby a nic z toho. To v Praze a v podstatě ani v našich městech a obcích nemá co dělat. Není třeba z ČR dělat Ameriku.
Za Scheinherra se rozjela výstavba dopravní infrastruktury v Praze nejrychleji za posledních 30 let, jeho rozhodně nemůžete obviňovat z toho, že by chtěl něco brzdit. On pouze poukazuje na to, že by měla probíhat jako v civilizovaných zemích (a jak to snad dopadne na Florenci), tedy že klíčové slovo má město, že urbanismus i architektura respektují okolí a jsou výsledkem mezinárodních soutěží. A ne jak bylo/je dosud v Praze zvykem, kdy se obří pozemky prodají jednomu investorovi, který si tam následně dělá co chce, bez ohledu na zájmy a potřeby obyvatel města. Viz třeba právě Penta na Masaryčce, která porušila… Číst vice »
Nudné monstrum? Ale jděte, ten dům má 9 podlaží, převyšuje okolní domy asi o 3 metry, jaká hrůza. A že by byl nudný? No asi vám extra vadí kapitalismus, protože říkat o tom domě že je nudný, to musí být jen z ideologie, ten dům cokoliv, ale rozhodně ne nudný. A že tam není úřad práce, tři školky, 180 sociálních bytů, tři kina a divadlo? No v obrovských projektech se to dělá hezky, pokud ale někdo staví takový jeden malý projekt, tak už jen to, že na své náklady nechá přestavět celou ulici (ač blbě), náměstí a vstupy do metra,… Číst vice »
Je to jeden 210m dlouhej barák, jednolitá fasáda. A to je problém. V sousední ulici je na stejné ploše 9 velkoměstských paláců od 9 špičkových architektů, každý jiný. Tak vypadá dobrá městská ulice v Praze. Tohle je nuda a šeď, která působí dobře leda z jedoucího auta.
Solidní kontribuce pro město to není v ničem. Je to typická parazitická struktura, která využívá dobře postavené město okolo a těží z něho, aniž by čímkoliv pozitivním přispívala. Což nejlépe dokládá právě ta naprosto příšerná rekonstrukce ulice.
Doba se změnila…
To zcela jistě… Leč k horšímu.
Ne, pouze ji chce někdo za každou cenu měnit, bez ohledu na cokoliv i na ty lidi, co tu žijí.
Je nudný. Jen módní. Ty “tvary” nijak nezlepšily životní prostředí města.
A tohle je “malý projekt”? Tak určitě.
V lednu při oblevě jsem si všiml takové praktické vady, že z těch mohutných šikmých říms sklouzávaly kusy ledu na chodník. Tohle nedomysleli, budoucí nástupiště s občasným bombardováním.
Nejsem si jisty, jestli se za scheinherra nejak extra rozbehla vystavba, ale tah na branku (na rozdil od soucasneho namestka pro dopravu) rozhodne mel. Ja se jen snazim poukazat na to, ze u nas jsme mistri sveta v rozmelnovani problemu do nekonecnych debat o ve sve podstate nevyznamnych vecech. Ano, mohu taky kritizovat milion veci na florenci, ale je to neskonale lepsi nez to, co tam bylo predtim. Mohli jsme o florenci debatovat dalsich 10 let, jestli lze postavit neco lepsiho, nez navrhla hadid. A celou dobu bychom koukali na smazky a vagusy ve zborech. Prijet dnes na hlavak v… Číst vice »
– Hahid nic nenavrhla.
– Je to jen další barák, navíc zcela tragicky napojenej na současnou dopravní síť, s ulicí jinak vůbec nekomunikuje.
– Kde proběhla soutěž? Kde je tržní přístup? Jaktože Penta dostala pozemky jen za dobrý slovo?
Navrhla to jeji architektonicka kancelar, o co vam jde?
Ne to není totéž. kritizuje se zde exteriér, ale budova má vynikající interiéry, jako žádné jiná budova.
Hnusné a nudné je Florentinum.
O vaše PR bláboly.
Takze vecny argument zadny… stejne tak bych se mohl ja oprit o vase socialisticke blaboly typu ja nic soudruzi, ja mam dobre napady, ale at to zaplati nekdo jinej
Prodají? V podstatě darují!
A proč se neudělá otevřená soutěž? Proč zase konkrétní soukromník? Že byste nebyl nezávislej?
Mne je to v zasade uplne ukradeny. Jen mi vadi, ze nasi predkove toho byli schopni stihnout vybudovat ve velmi kratkem case spoustu veci a my se tady stran vystavby cehokoliv vyznamnejsiho 30 let tocime v kruhu a nejsme ani schopni rozumne ukoncit debatu… pocinaje dopravni infrastrukturou pres narodni knihovnu, hlavak v brne az po vytonsky most a vrt. Ujizdi nam vlak, zejmena ve srovnani s nekterymi okolnimi staty, ktere na tom byly o nekolik radu hur (tim mam samozrejme na mysli polsko)
Ukázkou rychlého rozvoje města je Bratislava a Oslo. To je ta dvojice. Varšava sice staví mrakodrapy, ale nevypadá dobře.
Varsava od roku 1944 a pak 50. let v podstate ani moc dobre vypadat nemuze. Za to prvni muzou bolsevici spolecne s nemci, za to druhe uz jenom bolsevici… nicmene byznysu se tam dari…
ale treba vratislav je krasnym prikladem celkem zdrave a uspesne se rozvijejiciho mesta
Mohl byste prosím na konkrétních příkladech dokumentovat ten rozvoj v Bratislavě?
Pokud pod rozvojem nechápete kvantitu, tedy pouhou rozlezlost do šířky, ale kvalitu.
Ano, ujíždí nám vlak, ale to jen a pouze proto, že tu není žádná urbánní a dopravní koncepce. Je to vaše chyba.
Tihle vaši developeři si jen vybírají místečka pro svoje zájmy a obecný zájem neexistuje.
Naši předkové už od 14. století stavěli promyšleně a nešermovali s populistickými termíny jako “sociální inženýrství”, protože všichni moc dobře chápali, že město prostě je, vždycky bylo a vždycky sociálním inženýrstvím bude.
Dnes není systém, jen střet zájmů pracháčů. Za tohle nikdo klíčema na Václaváku nezvonil.
Nebývá to často, ale tentorát s vámi souhlasím.
Ha, tak ted jsem se od srdce zasmal. Tim, ze republika preslapuje na miste, je vinna neexistujici urbanni a dopravni koncepce. V tom pripade jsou v tomhle polaci mistri… anebo ze by to bylo vsechno jinak? Myslite si, te v minulosti to bylo o necem jinem, nez o “ střetu zájmů pracháčů”? (i kdyz smysl toho slovniho spojeni moc nechapu).. Projekt KFNB vznikl v roce 1829, stavet se zacalo 1837 a 1856 bylo hotovo z vidne do krakova…a mimochodem, i tehdy to byla akciovka, vznikajici soukromym kapitalem, tedy necim, s cim vy mate obrovsky problem. Kdyby o tom rozhodovali lidi… Číst vice »
A když se stavěly třeba Vinohrady, tak se dělala architektonická soutěž? Nedělala. Kdo tam měl pozemky, postavil si tam dům. Kdo měl pozemek větší, postavil dům větší, kdo měl pozemek menší, postavil dům menší. Stavěli to většinou soukromníci a nikdo jim do toho nekecal.
Jenom my teď máme dojem, že na všechno musíme mít soutěže, komise apod.
Sorry, ale Vinohrady samozřejmě měly už od konce 18. století architektonický plán / generel a poměrně přísné stavební regule (široké nákladné ulice, nejvýše čtyřpatrové domy, určení typologie staveb atd.).
O tom jsem ale nepsal. Podmínky tohoto typu nechť jsou v územním plánu i na to zastřešení.
Jste na omylu, stavební řízení bylo docela náročné a přísné a i ten vzhled – architektura. Nikdo si sám jen tak nemohl něco na vrhnout a postavit. Jen byli na svých místech odborníci a ti stavitelé a architekti nebyli žádní diletanti.
No, tak např. na „Nový hlavák“ sice soutěž byla, ale díky rozčarování a diskusím nad vítěznou pergolou jsme se sami přistihli při tom, že neumíme ani definovat kvalitní zadání toho, co vlastně chceme.
Takže se není čemu divit, že realita vypadá, tak jak vypadá.
A co z tohoto projektu budou Pražané mít? Stávající stav ničemu nevadí.
Takto se muzete ptat temer o kazde soukrome stavbe. Co bude mit praha ze sekyrova a prazane ze sekyrova projektu na smichove?
Přesně tak, to může nasměrovat i na jakýkoliv byt v osobním vlastnictví, že z toho Pražané nic memají.
V jiných dobách: majitel byl roz***ván a vyřazen z Pražanů… bohužel se ukázalo, že ne 3 ale 5 generací dozadu byl Pražanem, což ale úderce vůbec nevadilo, vzala na něj kvéry… tak musel Ringhoffer pryč, aby z jeho fabriky Pražané něco měli.
A máte pravdu, je to špatně. Prostě to zahušťování a zalidňování je hrubá chyba. Viz mé předchozí příspěvky. Je to prostě v rozporu s odbornými poznatky a potřebami. A ono se to v budoucnu vymstí. Už dnes jsou v Praze teploty po většinu roku neúnosné a jen třeba v té rozšířené centrální části jsou cca od dubna noční teploty nad 20 stupňů (tedy tropické noci)a dnes nepoklesla např. teplota pod 28 stupňů. A to se musí řešit. A rozhodně se to neřeší další zástavbou, dálnicemi, atd.
Když ne pro všecky, tak pro nikoho!
… a zbourat soukromý pivovar.
Jděte s tou šikmou plochou do háje…
Třeba, že v centrální části Prahy nebude neprostupná oblast (kolejiště) o délce skoro 1 km, kterou je potřeba obcházet? Jak to funguje je vidět mezi hlavním nádražím a Vršovicemi, kde je železnice v tunelech a nad nimi normálně žije město a většina lidí ani netuší, že pod náměstím Míru jezdí vlak.
A proč musíte jít přímo přes střed hlaváku? To je nějaká životní nutnost? Prostě město je nějak postavené, nějak se vedou ulice a vy se jimi dostanete tam, kam potřebujete a není žádná nutnost jít přímo přes hlavák. To přeci není žádný důvod ani potřeba. Navíc, kam tam chcete? Do parku? Nebo kam, Vždyť všude se distanete jak pěšky, tak tramvají a bez nějakých časových problémů. Opravdu se nestačím divit.
Penta spíš ukázala, že si nedokáže ohlídat kvalitu staveb. Je tam vymyšlený složitý tvar, ale ty šikmé pláty nad schodištěm od historické budovy nádraží tomu tvaru nijak zvlášť neodpovídají – nelícují. Viděl jsem už i jeden chybějící – snad to bylo dočasné.
A dokladem toho, jak si dokaze ohlidat kvalitu stat, jsou kyble rozmistene po hale hlavniho nadrazi..