Proč Leo Express přišel o rychlíky? Nedodal bankovní záruku
Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express
Nabídl nejnižší cenu, přesto nejspíš rychlíky na lince R8 Brno – Ostrava – Bohumín provozovat nebude. Dopravce Leo Express totiž
Nevím jestli ušetření cca 30 milionů ročně se vůbec vyplatí. Narušená síťový systém. Chaos v jízdenkách, objednávka skupin, vozíčkářů přes několik dopravců. Investice přes 200 milionů do systému jednotné jízdenky, kterou stejně bude využívat minimum cestujících, protože za ty ceny si každý pořídí levnější jízdenku u svého dopravce. Předpokládám, že soukromníci si budou najímat brigádníky apod., takže vlastně stát bude tratit na odvod a možná více, než 30 milionů ročně. Možná snížení bezpečnosti v bezpečnostních přestávkách. Chaos při mimořádnostech. Zavádění NAD místo efektivního využití oběhů autobusů, tak každý dopravce bude mít autobusy svoje a ty budou zbytečně postávat nebo ani… Číst vice »
Souhlas, přibude hlavně chaos a při mimořádnostech rozhodně zhoršení podmínek pro cestující. Hlavně že můžu koukat na film.
Malému Leoškovi nestačí už vláčky, co mu koupil papá, nasekal hafo dluhů a teď je z něj baron Prášil. Papá radši investuje do střílení jelenů. Nedivím se mu.
Pobavil mě hlavně ten federant níže, kterému tam neplatí režijka a zřejmě to bude i funkcionář, kterému jeho ovečky (čti: tupé ovce) sponzorují jeho trafiku a když se budou ti zlí soukromníci rozpínat, tak trafika skončí. A co pak bude s ním? S kvalifikací restauračního teoretika (čti: hospodského žvanila) ho těžko někdo zaměstná. Nedej bože, aby musel pracovat!
Bankovní záruka na 20 mil. korun by pro uchazeče o takovou zakázku neměla být problém. Pokud si ji nesehnal, tak to bohužel o něčem svědčí.
Ano, neni to tolik vzhledem k zakazce za vice nez 2 mld.
Navic ta bankovni zaruka dava smysl i jako ochrana proti neserioznim dopravcum, kteri podavaji vice nabidek, nez realne mohhou zvladnout. Kdyz pak takovy dopravce vyhraje vice zakazek, vybere si tu pro sebe nejvyhodnejsi a ostatni hodi pres palubu…
Objednavatel nenastavil reálné parametry. Vyhrála firma s dluhy. Druhý nedostal bankovní záruku, stát svoji firmu (majetek) nepodržel. Bankovní záruka jen 20 000 000 Kč. Možná tak na měsíční provoz. Co potom? Kdo to bude platit a z čeho. Kde peníze vyčarujete? Jak firmu uživíte? A Vy si opravdu myslíte, že vlak s wifi, moderní, nový bude někdo provozovat za hubičku??? Slezte z výšin na zem. Reálná cena bude cca 200 Kč/km s pravidelným servisem vlaků cca 230 Kč/km. Aby se to vyplatilo, potřebujete záruku na cca 20 let provozu. A ruku na sdrdce – kdo Vám to dnes dá –… Číst vice »
Hlavně ta wi-fi jim tam bude na prd. Pokrytí Přerov-Brno katastrofa. Ale na to lidí slyší wi-fi. Bez toho prostě vlak nejede. 😁
Vyhrála firma s dluhy? A kdyby vyhrál národní dopravce, tak to by nebyla firma s dluhy? Mám pocit, že dluhy ČD se počítají v nižších desítkách miliard Kč, konkrétně je to kolem 27 mld.
Arriva bude jezdit pár motorových rychlíkových linek – sice to bude skanzen jako ČD (40. let stará vozidla), ale věřím tomu, že DB jim ty vozy zajistí… RJ – sice nemá za sebou silnou mateřskou společnost jako Arriva, ale dokázal si již nějaké vozy zajistit, byť jde opět o skanzen. LE – dopravce, který jezdí občas i s pěti jednotkami chce od příštího roku nasadit nová vozidla na regionálních tratích v ZDO… kde je jako chce vzít? Nechápu, jak může MD dát proboz někomu, kdo evidentně má problémy odjezdit svoji jednu linku, natož expandovat do ZDO… Koncept soukromých dopravců je… Číst vice »
It
Leo express již má jednotky Alstom Lint od dopravce Transdev, který tyto provozuje v závazku veřejné služby pod značkou HEX a HBX.
Transdev neuspěl v soutěži na další léta (nahradí jej tuším Abellio). Dojezdí do konce smlouvy a Leoš poté bude mít jednotky k dispozici.
Nejsem si sice jistý, ale střídání dopravců by mělo být v prosinci 2019. Tak to bude mít Leo co dělat. Ale možná se v tom termínu pletu.
Pletete. Střídají se už teďka s novým GVD.
Takže od pozítří, jo? 😉
Myšleno střídání dopravců na tom zmíněném souboru v Německu.
Tak to je vážně vtipný…. 🙂 Jen tak mimochodem z Prahy do Curichu je jízda vlakem óbrblbost když tam jde letět letedlem za identickou cenu – 110 Euro nebo cestovat autobusem: – Žlutým – je tradičně za 999 Kč (40 Euro)- nápoje, noviny, FILMY !!! – Bílým – od 879 Kč (35 Euro) – Zeleným – je dneska od 44 Euro Kouknu na web a do 5 minut veškerý průzkum trhu…. Jízdenku koupim online třeba v tom vlaku nebo v tramvaji.. Nevidim v tom problém… Ve všech 41 zemích kde jsem za poslední 3 roky byl jsem si veškerý ubytovaní… Číst vice »
No-a pak že „soukromníci“ jezdí bez dotací….
A to u této trati řekl kdo?
Dotaz na autora – bude i vyjádření MD, jestli bude nadále jednat jen s RJ, nebo případně bude jednat i s LE (pokud vše doloží), případně s ČD, pokud například sníží cenu? Předpokládám, že je v zájmu MD (a všech daňových poplatníků) aby se cenu podařilo snížit co nejníže? Ono u poptávek bývá běžné, že se zveřejní jaká byla nejnižší podaná nabídka a pak se udělá druhé kolo, kdy mohou všichni (včetně vítěze v prvním kole) svou nabídku ještě případně upravit.
Bude ještě poměrně obsáhlý text k těmto rozstřelům. MD nicméně jasně deklarovalo, že bude šance na jedinou nabídku. Tak to řeklo na počátku.
Děkuji za odpověď, která mě bohužel nepotěšila. Sám nejsem zastáncem soutěží, kde jediným parametrem je cena, nicméně zde se tak mohlo dosáhnout ještě lepší ceny. Druhou možností by bylo zveřejnění vítězné nabídky a dát šanci na druhou nabídku za tuto cenu, ale vyhrál by ten, kdo nabídne víc (například služby navíc, lepší garance,…).
Nedivím se, že To Leo ještě zkouší. Na RegioJetu asi ještě teď bouchá šáňo, mít dosíťované tři největší města, na devět let umetené koleje jen pro sebe na trati mezi druhým a třetím největším městem v zemi a ještě dostat čtvrt miliardový pytel peněz každý rok. Asi vánoce či co. 😀 A, že nebudou strojvůdci a personál, už teď přistávají zaměstnacům ČD nabídky na příští sezonu, když přišel do domu pánů z Lipé Ježíšek. Todle byl tendr o dvojku na kolejích v ČR, z kterého si bude vítěz financovat další přebíraní tratí od ČD, bezproblémový chod společnosti a další rozvoj.… Číst vice »
Jančura má větší podporu, že je moravák, Novotný se mně nezdá, něco jako, že by okradl aji otce, ale cestující jsou spokojeni, jak by sem nepatřil. Nejvíce mně dostala ta afera s kečupem.
Tendr je šitý pro velké společnosti, to co je na rychlo vyhovuje velkým. ČD prakticky všechno prohrajou, kam se někdo vážně přihlásí a v šibeničním termínu schrastí papíry a všechny podmínky. Bankovní záruka 20 milionů je totální nicota, to jsou dva řádky na A4 s podpisem, akorát že jsou malí, tak to nestihli, tomu bych vůbec nejásal. Mě spíš začíná bavit ten humbuk kolem, který jistě ještě naroste u modrých, uvědomují si, že nejsou konkurenceschopní a ještě konkurence bude inkasovat pytle peněz a bude ještě lepší. Asi na MD vypadli blokátoři tendrů, že se najednou začly vypisovat. A to nejlepší… Číst vice »
petr r.:
další blábol od našeho „péti r.“ – Jančura není Moravák – je z Ostravy – takže je ze Slezka…
.. jsme tak malá zemička která se vlakem přejede od západu na východ za cca 5 hodin čistého času a je velmi tristní, že je tu mnoho takových jako je „péťa r.“ který neumí tu nejzákladnější geografii…
Zároveň začínám být čím dál tím víc přesvědčený o tom, že „péťa r.“ a „železničář v důchodu“ je jedna a ta samá osoba … jeden blud za druhým… OMG… WTF… a rozhodně ne LOL.. 🙁
Když se někdo narodí v Ostravě a celý život žije jinde, tak je odkud?
Jenomže jeden je “žlutý fanatik” a druhý zase “modrý fanatik.”
Jako „potrfená husa“ se ozývám že nejsem „žlutý fanatik“ – ale argumentuju fakty na základě vlastních zkušeností (monitoring našeho českého mini trhu) – fakt že jen a pouze „žlutý dopravce nabízí infotaimnent jako jediný v Evropě je nepopiratelný fakt !!!!!(pobaltský Lux express už nejezdí – ten míval identický servis – ale bez stevardky, bez novin a kafe nebo čoko jste si museli jít do automatu namačkat sami, sluchátka nepůjčoval ale prodával a filmy byly jen v angličtině – nebo angličtině s ruskými titulky) Další fakt je že je obrovský rozdíl v kvalitě cestování s ČD motorákem 810 nebo GWTR a… Číst vice »
a když nestíhá obraty tak další odjezd vlaku zruší, v tom bych řekl na množství spojů také vede
UFOn
Ano. To se mi u ČD v Olomouckém kraji stává poměrně často. Vlak nejede, spoj zrušen. Důvod? Na obratu chcípla mašina/jednotka a už se ani nehne apod.
Ostrava je město, které se nachází na území dvou různých historických zemí, Moravy a Slezska. O tom svědčí mimo jiné i názvy místních částí Slezská Ostrava a Moravská Ostrava. Takže tvrdit, že když se někdo narodil v Ostravě, tak je automaticky ze Slezska je dost zavádějící tvrzení.
Nic hloupějšího než váš příspěvek jsem už pár dní nečetl.
A Ostrava snad není také na Moravě? Vy víte přesnou adresu, odkud Jančura pochází? A s těmi zkratkami OMG WTH LOL NOL BOL UKD si běžně vítekam.
Pavel Reich/ Ultras-Pacient
Nejste příbuzní?
Nebo stejné číslo pokoje?
🙂
Vážení…
Stále mě docela šokuje tvrzení, že nebýt soukromých dopravců tak jezdíme stále v koženkách…Vzpomínáme na vlaky IC Kosičan, Detvan, Odra? Jídelní vozy a 2 vozy první třídy…a dnes? Vzpomínáte na vlaky SC Manažer atd. A dnes? Vzpomínáte na rychlíky mezi Prahou a Ostravou i mimo špičku? A ceny? Vzpomínáte na slevy u zpátečních jízdenek atd? Vzpomínáte na možnost cestovat v kteroukoliv denní i noční dobu? Atd. a dnes?
Ja si moc dobre pamatuju na efekt konkurence SA na trase Praha – Hradec Králové.
Současný stav je mozna ve 20% horší nez stav pred deseti lety, v dalších 80% je o hodně lepsi.
Neni vubec co resit. Soukromí dopravci přinesli témeř samé klady (pro zákazníka).
Svého času jsem v HK bydlel a dojížděl do Prahy… Zlaté CDS a koneckonců víme jak tam dopadl Jančura. Už před cca 8lety byl na této trase až ten další z mnoha
Každý dopravce se chová jinak. ŽLUTÝ Burešův pohůnek jen arogantně likvidoval i ty nejmenší dopravce. Naštěstí pro nás cestující tu působí i slušní, kteří dokáží spolu pracovat i s mini dopravci.
Až na tu hrozíci stávku a nedostatek řidičů. Ale to je takový drobný technický detail, že.
já si vzpomínám co jezdilo ze zlína do prahy a hlavně za kolik, Stačilo na chvilku pustit na koleje RJ a najednou čd slevnila, půjčila ze slovenska červený vlaky i s lokotkou. Díky novátorovi i po odchodu jezdí u nás vlaky celkem dobrý a hlavně za méně a častěji.
Pujčila vlaky ze Slovenska? Vy si vážně děláte srandu? Takže podle vás tady na pár spojích jezdí Slovenské soupravy jen proto, že ČD nemají dost vlastních? Začínám rozumět vašim fundovaným příspěvkům…
Jaké vozy si půjčila? Na to jste přišel jak?
Hlavně vzpomínám na IC/EC příplatek … no vlastně ještě i na rychlíkovej
Já vzpomínám, jak se člověk stal šťastným, že vlezl do posledních dveří posledního vagonu, v chodbičce pár metrů od vlezu. Sledoval se film někoho na notebooku na kolenou do vybití baterek, to byl ten předchůdce Aster asi. 😀 Koženka bez záclonek, to bylo ouplně jedno, to v tu chvíli bylo jedno, hlavně, že na peronu zůstali jiní…
A kolik stál lístek do skvělého SC Manažer už nám radši neřeknete? Navíc v době kdy průměrný plat byl poloviční, tak k dnešní době budeme muset cenu ještě vynásobit dvěma. Ono cesta do Ostravy plesnivou koženkou za 600 ještě v roce 2010 také nebyl žádný šlágr.
Ano, na dobu před 20 lety si vzpomínáme. Vyjmenoval jste čtyři páry slušných vlaků, teď jich do Ostravy jezdí několikanásobně tolik.
Zbytek vlaků byla narvaná ostravská IC, kde se stálo u počůraných záchodků na chodbičce v Bee nebo Beer (nevím proč, ale toto jsem vždy vylosoval ve Třebové. 🙂 ) a stálo to víc než dnes. Jediný výhodný doklad byla KMB.
V jakou denní dobu dnes, chudáčku nemůžete cestovat? Kysuca?
To vozidlové řešení bude nejspíš Flixtrain, ne?
tohle jsem chtěl napsat, ale nedokázal jsem to slušně sepsat.
No prosím. Soukromník v praxi. To i ti oranžoví břídilové z Jihotransu byli schopni dodat aspoň bankovní záruku. To, že ani jeden z nich nedokáže provozovat drážní dopravu, je další věc.
Jsem zvědavý, jak bude vypadat doprava na tratích v Pardubickém kraji, až se LE dostane do insolvence. Kdybyste používali mozek, tak byste ještě žadonili o návrat ČD. Ale ono to bude použito jako záminka ke zrušení vlaků bez náhrady.
My ve Federaci strojvůdců budeme proti těmto nešvarům i nadále bojovat!
Ultras-FSCR: Od roku 2002 do roku 2017 došlo na trati Cicenice – Prachatice – Volary k minimálně dvěma nehodám (srážka s jinym vlakem) vinou strojvedoucich ČD. Gwtr na této trati jezdí zatim bez nehody, takže bych o bridilech nehovořil.
Pokud prosim porovnáte roční tržby jednotlivých dopravců k poměru k zadlužení má osobní doprava ČD jeden z nejhorších poměrů, zvláště při započítání poměru nových investic k velikosti vozového parku a množstvím nové nebo obnovene techniky.
Zoufale se snažíte odvést pozornost od letošní nehody u Křemže, která si vyžádala 14 zraněných, včetně malých dětí.
Na toto téma jsme napsali několik článků.
http://www.fscr.cz/index.php?page=clanek&id=709
http://www.fscr.cz/index.php?page=clanek&id=710
http://www.fscr.cz/index.php?page=clanek&id=713
A cyklovůz, který byl zařazen do provozu bez papírů:
http://www.fscr.cz/index.php?page=clanek&id=703
http://www.fscr.cz/index.php?page=clanek&id=705
Co z toho vyplývá?
Návrat Českých drah, národního dopravce – jediné řešení problémů na Šumavě!
Nemyslím si, že se nekomu stýská po 810 či 814. To, že strojvůdce udělal u Kremze chybu se stane, jako se to stalo a stane i ostatním dopravcum (viz. článek o počtu projetí navestidel). Pokud se kouknu na trať Praha – Ostrava – Košice, tak Regiojet vozí více lidi než ČD (+ZSSK viz. uveřejněna statistika slovenského MD) a pokud vím GWTR na lince Plzeň – Most nemá problémy. Obecně si myslím, že je jedno, zda-li bude na kolejích v dotovane dopravě jezdit Arriva, ČD, GWTR či Regiojet. To, že ČD přijde o některé linky, ji dá šanci zbavit se šrotu… Číst vice »
Děláte obhajobu Jihotransu dobrovolně, nebo za peníze?
Ultras-FSČR: Nemyslím si, že bych nějak obhajoval GWTR (Jihotrans) oproti ostatním dopravcům.
Co se týče Vámi zmiňované trati České Budejovice – Český Krumlov – Černý Kříž – Nové Údolí/Volary, vidím hlavní problém v tom, že soutěž byla vypsána na příliš malou kapacitu souprav.
Otázka je, zda-li byla chyba na straně Jikordu (kraje) při vypisování soutěže (nezjištění skutečnosti), nebo ČD předkládali objednateli jiné údaje o počtu cestujících než byla realita.
Na druhé straně pokud objednatel neví, že v létě je zrovna tato trasa hojně využívána (cyklisti, vodáci, turisti), tak to svědčí o jistém amatérismu na Jikordu.
Tak to VELMI HLASITĚ NESOUHLASÍM !!!! Osobně mám zkušenost s GWTR z Karlovarského kraje – jel jsem z Teplé do Karlových Varů (v Teplé je tam nádherně zrekonstruovaný klášter – kult. památka). Musím říct, že ty vozy jsou nádherně zrekonstruované na úroveň „úplně nové vozidlo“ a v absolutní čistotě – včetně absolutní čistoty toalet (původně v Německu bez toalet!!! a mnohem horší kvalita celého interiéru) Takže oproti tragickým motorákům 810 je to kvalitativní skok o 50 let dopředu… A to že modří brečí.. to chápu – protože..“hroutí se Vám to panáčkové, hroutí… A bude hůř.. 😀 Osobně nejsem zaujatý proti… Číst vice »
Realita provozu GWTR na Šumavě? Přeplněné spoje, nízká kapacita vlaků, poruchy vozidel, vysoká zpoždění, běžně i víc než hodinu.
A Vy ukňouránci se divíte??? … že je najednou tak obrovský zájem lidí oproti původním ČD-šrotům…???
Jak uvádím výše – motoráky GWTR je kvalitativní posun do dalšího století. To je jak porovnávat staroučký zahradní necky a Audinu… No a že původně objednané počty vlaků a jejich kapacita absolutně nepostačují současné poptávce jaksi NENÍ problém GWTR – ale jede to na hrb objednateli dopravy – tedy JČ kraji.. který to neumí operativně vyřeshit..
Věc: Privatizace služeb na železnici Dopis adresovaný na Ministerstvo vnitra: Dobrý den, prosím Vás, co se to plánuje za chaos na českých železnicích? Ta privatizace dopravních služeb se obrací přímo proti cestujícím. Zdražuje se jízdné a komplikuje cestování. Když pojedu z jednoho konce ČR na druhý, tak si místo jedné levné jízdenky jednoho státního dopravce budu muset koupit několik drahých jízdenek soukromých dopravců. Když budu přepravovat kolo nebo psa, budu za něj platit hned několikrát. Navíc se ztratí návaznost spojů. Vlaky soukromých dopravců na zpožděné vlaky státního dopravce nečekají. Vlaky soukromých dopravců jsou povinně místenkové a jízdenka je vázána na… Číst vice »
Pane Reich, máte smysl pro humor i pro vytváření komických smyšlenek a bludů. Pokračujte dál. Jste zábavný.
Někteří se asi nudí, že neví co s časem sepisováním dlouhých pohádek. Myslím, že do hitparády vtipů je tento na tomto dopravním zpravodajství asi nejpodařenější. 😀 Bude druhý díl?
Chlape .. Nebýt tech soukromníků, tak tu máš plečky ČD a horko těžko moderní vlaky s určitým komfortem co sem dovedl Regiojet, resp. Student Agency a Leo Express. To co píšeš je jenom tvůj mindrák co máš vůči soukromníkům co neumíš pro svoje postoje zkousnout. Pokud by jeli ČD se zpožděním budeš mít plnou zadnici taky keců, protože ne vždy ti to hned vyplatí, že ti něco ujelo a bylo návazné. Extra za zpoždění může dopravce, když je problém na infrastruktury co je SŽDC a ne dopravců, co vytýkáš Leo Expressu. Jako určitě dopravce může, pokud má vlivem nehody spoj… Číst vice »
Petíku nebýt Jančury a soukromníků, tak prasata žerou velký brambory. Význam soukromníků se zbytečně přeceňuje. Zrovna Leo expres je na chvostu železničních dopravců. Že tohle blbě dopadne to je bohužel realita. Viz vodovody kde to soukromníci rozdrbali až hrůza. Stejně dopadne železnice.
Ale já a panem Reichem souhlasím. Klimatizované vagóny jsou mi k ničemu,když musím řešit tři jízdenky na
nenavazující spoje. Navíc v menších mestech a obcích nemůžete pomalu na vlak počkat v čekárně,protože ta je zavřená. Mezi velkými městy doprava luxus,ale cestování do menších obcí,začíná být detektivka.
Každý měsíc projedu po železnici více jak tisíc kilometrů napříč celou Českou republikou i v zahraničí. V dopise jsem napsal své vlastní zkušenosti.
Nejsem zaměstnancem Českých drah.
Podle některých reakcí tady soudím, že bude nejlepší, když všechny tratě v ČR rozkouskují a každý úsek bude obsluhovat někdo jiný. To bude terno.
Hned tento týden jsem byl svědkem, jak společnost Leo Express totálně selhala (na rozdíl od jiných dopravců). Tak se máme na co těšit.
Na další „chytré“ reakce již nebudu reagovat.
Pavel Reich Jestliže jezdíte do zahraničí, tak jste si zejména v západní evropě ráčil všimnout té přehršle soukromých dopravců? A světe div se, i ten státní moloch DB Vám prodá jízdenku na privátní vlak. Dle mého názoru jste Případ, který hledá chybu v privátních dopravcích, místo aby jste se zaměřil na skutečnou podstatu problému, která tkví v neexistenci jedné jízdenky pro všechny dopravce. Ad. Regiopantery do Koutů. Současný provoz el. souprav Regiopanter do Koutů nad Desnou si vynutila situace na daném nádraží. Jelikož klasická vagónová souprava s lokomotivou má problémy ve stanici obracet, rozuměj objíždět. Další věcí je, porušování dotačních… Číst vice »
V Rakousku samé OBB, v Itálii FS. Zcela výjimečně něco jiného. Nešiřte bludy. Byl jsem tam před týdnem.
Se situací na trati do Koutů n. D. souhlasím.
Trať po roce 1997 opravil svazek obcí Desná. ČD chtěli trať odepsat.
Tady diskuze s lidmi, co jen někoho napadají, nemá smysl.
Pavel Reich Diskuze může být konstruktivní, pokud si uvědomíte základní fakta. Itálie je na tom dost podobně jako Francie. Neuvěřitelně silné a šílené odbory, které nutí státního dopravce denně prodělávat miliony €uro. Nicméně i v Itálii lze nalézt soukromé dopravce. A to i v závazku veřejné služby. DB zanedlouho oslaví pokles zajišťované dopravy pod 50% trhu. Rakousko, Švýcarsko. Privátních dopravců je tam více než u nás. Jenom Vám to nepřijde ani na mysl, poněvadž díky faktu, že si koupíte univerzální jízdenku u ÖBB nebo SBB, nestačíte ani zaregistrovat, že jste na ten kopec vyjel se soukromým dopravcem. On je také… Číst vice »
Pane Reich. Napsal jste sice krásně dojemný a dlouhý dopis, ale bohužel je plný nepravdivých tvrzení. Docela by mě zajímalo co Vám odpověděli. Pokud jim teda ten soubor nesmyslů vůbec stál za odpověď.
To o problematice vážně vůbec nic nevíte? Na druhou stranu můsím ocenit Vaši odvahu a zarputilost. Věnovat tolik času a energie něčemu, o čem nemám absolutně žádné informace a jen na základě mylných domněnek sepsat dopis, zvřejnit ho a jít tak s kůží na trh. Klobouk dolů!
Zajímala by mne odpověď z ministerstva
a mně kdo to jsou ti cestující, jestli to nejsou režijkáři a jejich domácí banda, nebot co znám cestující, atk jim ten vlak slevnil.
A vy si vážně myslíte, že režijky mají jen zaměstnanci ČD ? Kdyby ano, tak je režijek cca 10.000, ne 130.000. Ale vám to těžko někdo vysvětlí.
Mohu se zeptat, co to hulíte za matroš? Je to zřejmě kvalita…
PS: ČD byly rozhodnuty trať Šumperk – Kouty zrušit a po-té, co ji Svazek obcí v údolí Desné opravil a elektrizoval se tam oknem sprostě natlačili zpět.
Mýlíte se: tu trať nechtěly zrušit ČD, ale tehdejší MDS ČR, kde se o to konkrétně silně snažil tehdejší náměstek ministra Michal Tošovský (ODS) – ale už není mezi živými, a tak „o mrtvých jen dobré“ …
Taky souhlasím s panem Reichem, podle mě se s takovou skutečně zhorší cestování vlakem po ČR. Na naši železnici vznikne totalní chaos. Bude zde jezdit desítky dopravcu, něco podobného jako ve Velké Britanii. Jestliže skutečne bude na lince R8 jezdit RegioJet, tak radši budu jezdit z Brna do Ostravy přes Břeclav, nebo autem.
tím byste si moc nepomohl, nebot za pár roků jak skončí hájení dotací interpanterů se taky bude měnit dopravce.
Já myslím jet linkou Ex3 do Břeclavi, a z Břeclavi Ex4.
No vidíte – a máte to vyřešené a nemusíte se dál stresovat!
Zdá se, že ČD chtějí naučit jezdit své cestující přes Břeclav už dnes – jízdenka přes Břeclav bývá často levnější než přímo. 🙂
Jestli u nás privatizace osobní dopravy na železnici přinese, jako v Británii, nárůst počtu vlaků, jejich vyšší kvalitu a hlavně vyšší počet cestujících, tak dobrý, ne?
Ano, ale kam chcete ty vlaky cpát, když je u nás koridor mezi Prahou a Ostravou přetížený
Já jsem reagoval na ten 1000x omílaný blud o rozkladu skvělých státních BR jejich privatizací na milión nefunkčních dopravců, který se u něktrých železničních fandů zarytě drží, díky četbě odborářských periodik. Situaci na našem „prvním koridoru“ neobhajuju, je o za hranou. V té GB to s jejich franchisama funguje jinak než na zmíněné trati Praha-Ostrava, nelze to jednoduše srovnávat. Faktem je, že provatizace provozu vedla k nárustu poptávky a vyšší intenzita provozu vyvolala státní investice do infrastruktury. To je logický postup. Pokud voliči chtějí jezdit vlakem, politici snáze obhájí investice do infra, než když je vlak voličům šumák a raději… Číst vice »
nezbývá než souhlasit, rozes.t jednolitou přepravní síť může jen blbec sedící na úřadě který si vozí prdel v limuzíně.
Jednolitou přepravní síť, kde dospělí lidé sedí na lavicích ve vozech B a zbytek stojí v uličkách (realita R17), si milý Jirko, strčte kamsi.