Problémy se zavazadly na pražském letišti, cestující museli čekat na kufry i několik hodin
Odklízení sněhu na pražském letišti. Zdroj: Prague Airport - Letiště Praha
Několik letů bylo odkloněno na jiná letiště, další měly zpoždění či musely být rovnou zrušeny.
Přiletěli jsme v půl čtvrté ráno 23.12., zavazadla jsme dostali v půl desáté! Totální neorganizovanost a nepřipravenost na krizové situace. Na reklamacích nikdo. V hale u zavazadel asi 1000 lidí, jeden nefunkční automat na kafe a dva na sušenky a limonády. Telefony nikdo nebral. Strašný. Kolem páté přišel jeden člověk, který něm přišel říct, že nemají lidi na vyložení zavazadel, a že je začnou vykládat nejdříve po šesté ráno, a že už tam od desáté večer nemá být…
Bylo by zajímavé žádat kompenzaci za zpoždění, podle mě by ji nevyplatili, ale pokud by to člověk hnal výše, tak by to nakonec vyhrál.
Kompenzaci za zpoždění by nedostali ani kdyby se odvolali k prezidentu republiky.
a proč jste tam těch šest hodin čekali? proč jste nejeli domů?
Tak jedna finta na to aby handlingová spoločnosť splnila zmluvné podmienky je,že prvých 10-15 kufrov vyběhne v príletovej hale do 15-20 minut. Tym sa považuje zmluva za splnenú a to tým že dodávka kufrov začala v ramci dohodnutého zmluvného času. No a potom na zbytok kufrov čakate dalšiu hodinu a pol. Je to konkrétna skúsenosť moja a trochu znalosti konkretnych zmluvných podmienok. Samozrejme letisko na tom nesie poriadny kus viny tiež. Hlavný problém je v extrémnej snahe ušetriť na luďoch -jak na počtoch,tak aj samozrejme na mzdách.Z toho vyplyvajuca fluktuácia atd.atd. Každé vychýlenie z normálu tak ako dnes končí kolapsom… Číst vice »
Existuje nějaké nařízení nebo dohoda, od jakého času po přistání se zavazadlo považuje za nedodané a handlingová firma má za povinnost jej doručit cestujícímu domů? Nebo člověk musí jako ovce čekat neomezenou dobu, resp to záleží na libovůli firmy/aerolinky?
Toto bude zřejmě zahrnuto ve smlouvě mezi leteckou společností a firmou, se kterou má smlouvu na odbavení. Předpokladem jsou i sankce za nedodržení smluvních podmínek, či případná klauzule o „vyšší moci“. Taková klasická smlouva, ale mezi leteckými společnostmi a poskytovateli služeb. Ikdyž takovou smlouvu jsem neměl možnost číst.
To je příklad toho, jak všichni čtou před nákupem letenky přepravní podmínky přepravců. Cestující má smlouvu s přepravcem, ne s letištěm. V důsledku toho záleží právě na přepravci, jakou úroveň a kvalitu služeb si od handlingové společnosti nasmlouvá a je také velmi individuální, jak ji vynuceje.
Nevíte někdo (a prosím seriozně), proč se z Prahy odklánějí letadla do Drážďan, Brna a Vídně a ne do Pardubic?
A to nemyslím, jenom teď v zimě, už delší dobu to sleduji.
Jediné, co mě napadá je, že tomu brání armáda, protože jinak by to byl vzhledem ke vzdálenosti, dostupnosti a tomu, že má letiště pravidelnou linku, nejlogičtější krok…
Vzhledem k počasí, které panovalo například včera, a tak velké letiště jako je Ruzyň, má mnoho techniky na údržbu a úklid nestíhá udržet v provozu RWY, pojezdovky a stojánky. Pardubice jsou kousek od Prahy, počasí tedy dosti podobné, vzhledem k tomu, že na stránkách letiště je uvedena provozní doba od-do, a provoz je minimální, nebudou zde i zaměstnanci, kteří by let odbavili, a předpoklad, že stroje na RWY také nebyly. Ostatní Vámi napsaná letiště jsou v provozu 24h. A v danou chvíli zřejmě nebyl vydán NOTAM, takže lety divertovaly, kam dle svého letového plánu měly naplánováno.
Dobře, děkuji za vysvětlení.
Těch důvodů je spousta. Ale ten hlavní je velmi prozaický – Pardubice zavírají v šest večer. Po šesté tam nikdo není.
Jinak těch důvodů je milion, aerolinky si vybírají letiště, kde je určitý level služeb, je tam kde ubytovat cestující, mají třeba smlouvu s handlingem protože tam lítají apod
Vzdálenost od cíloveho letiště je tady spíše ta méně důležitá věc
O tom, kam se poletí na diverzi rozhoduje společnost, resp. kapitán letadla. Diverzí letiště je uvedeno v letovém plánu, což ale neznamená, že nemůže být změněno, třeba právě z důvodu špatného počasí.
To souvisí s těma bombama?
Tak ne, už koukám že na bomby mají svůj vlastní článek.
LP problemy se zavazadly hazi vzdy na handlingove spolecnosti. Trochu zamlcuje, ze Czech Airlines Handling je dcerinnou spolecnosti LP a fakticky je to jejich divize. A zpozdeni maji s vydejem zavazadel i v lete, kdy za to nemuze pocasi a snih na plose. Tridirna patri primo pod LP a za tezke penize se rekonstruovala, aby mela vetsi kapacitu. No dopadlo to jako vzdy…
„Tridirna patri primo pod LP a za tezke penize se rekonstruovala, aby mela vetsi kapacitu.“… ano, nikoli však příletové pasy, tam to zůstalo stejné.
Když je zastavený provoz a je to celé rozhozené, musí se nakládat na odlety, vykládat přílety, lidí je tam pět a půl, večerní Frankfurt co měl odletět tam nakonec zůstal atd. atd., tak to ani jinak dopadnout nemohlo.
Vy budete taky takový chytrolín, co? 😀
Ona zpozdeni tam jsou, i kdyz jsou belty prazdny… Letiste znam velmi dobre a sefa tridiren osobne 😉 Hlavne jsem reagoval na to, ze se LP snazi to hodit cele na handling (stejne jako vy), pritom svuj dil viny na tom ma prave i LP. Problem je samozrejme i v tom, ze handling nema dost lidi, ale neni to jediny problem.
Já ale na handling nic neházím, protože vím jak to funguje. Pokud handlingy nestíhají, jak za to může LP? lP spíš nestíhá uklízet sníh. Šéfa třídírny znáte možná osobně, ale to je tak všechno.
Líbí se mi to konstatování, že počasí nemají pod kontrolou. To jako že by rádi poručili větru, dešti, sněhu?
Byl jsem tam a měl jsem pro situaci celkem pochopení, avšak jen do chvíle, kdy jsme se v jednu konečně dostali před terminál, kde tou dobou nebyl jediný taxík. Když se pak po dlouhé době jeden ukázal, tak se o něj ucházely desítky lidí. Postupně jsem takhle prohrál asi deset bitev o místo a trvalo mi více než hodinu, než jsem se z letiště dostal.
Taxíka si můžete zavolat svého, který přijede
Nicméně, předřečník má pravdu.
To, že na příletech není žádný taxík, se od převzetí Uberem stává dost často. Tohle je věc, na které by měl Uber zapracovat.
Určitě to mělo lepší řešení, ale uprostřed noci po šestnácti hodinách cesty už mi to nemyslelo. Každopádně to, že na letišti není ani jeden taxík, je špatná služba.
Neschopnost je taky to, že lidi musí bojovat o taxíky. Má tam být někdo, kdo to koordinuje a lidi se prostě postaví do fronty, jako v jiných zemích. V Tokiu na letišti jsme čekali při mimořádné události na železnici dvě hodiny na taxi, spořádaná fronta, žádný problém a boje.
Jak souvisí počasí s rychlostí vykládky zavazadel? 🤔
Například letiště chvíli nepřijímá a pak se nahrne k vyložení x letadel najednou.
Nebo třeba tak, že kvůli sněhu nemůžou jezdit ty vozíky s kuframa … apod.
Nojo Menzies 🤣
Zase nejsou lidi, prekvapive
Lidí je na světě 8 miliard.
A pokud se jedná o administrativně snadno dostupné, tak na volném trhu EU je lidí přez 400 milionů s vysokou nezaměstnaností na celém jihu.
Takže problémem jsou čistě nízké platy, za které nedokáží sehnat ani ukrajince prchjící před válkou. A zjevně jediným lékem musí být pro takové firmy extrémně vysoké pokuty za nedodané sjednané služby.
Jenze když budou vyšší platy, tak budou dražší služby nebo produkty a zase to bude špatně
Ne tak docela, tak si letiště trochu utrhne od huby.
No asi to nebude problém třeba v ČR, ale v Skandinávii těch lidí ve veřejném prostoru před security se seženou mnohem snáze, než ty lidi co mají bezpečnostní prověrku. Aspoň co mám zkušenosti, tak ti pomocníci handicapovanym, tak ti před security se vždy nějací našly, ti na pruchod security a dále tak to bylo čekání. Po příletu podobně.
Lidí tam bylo dost, ale kdyz letiste neodklidí dráhy, stání ani obsluzne cesty, tudiz technika se tam ani nehne, tak ani kdyby byla cela firma v praci tak nic nezmuzou 🤷🏼♀️ To ze letiste takto v mediich prehazuje vinu na handlingove spolecnosti, i kdyz to naprosto zjevne sami nezvladli je dost svinarna..
Ty jsi dobrý, ale pokud letiště poklidi pouze RWY a pojezdovky a neuklidi se stání letadel, tak těžko nějaká technika se dostane k letadlu. Zase za vsechno nemůže Menzies jak je zvykem na letišti…
Děkuji redakci za úpravu článku…
Děkuji za mínusy těm co netuší, k čemu se vyjadřuji.
A u Muzea čtyři…
🤦🏻♂️
Ta kombinace radlice a kartáče, jak je vidět na snimku, bude asi hodně účinná.Zajimalo by mne jakou rychlosti se tato vozidla pri čištění dráhy pohybují.
https://youtu.be/IuGrX01WrIs?si=L-bk-7G7gHHpu1h0
Tak to je ještě dokonalejší než jsem si při pohledu na foto myslel. Dik.
Do Budějic nebylo přesměrováno nic? Škoda…
Myslite ze vubec maji techniku na cisteni rwy a mereni brzdnych ucinku?
Ale mají Kubu a ten všechno ví a všechno zná, mohl tam hopsat s pometlem .-))) A ještě by na poplatcích vydělali.. 🙂 Ale oni vlastně nemusí je financuje kraj potažmo stát… .-)
A co by tam jako se sněhem dělali? Mají údržbu, techniku, lidi? Vždyť je to low cost letiště…
Aha a co to znamená low cost letiště? Že nemusí vydělat, že to za ně zamázne kraj a stát? 🙂
Mají Kubu, ten by mohl stáhnout pár sypačů že SUSky a je to…
K těm divertům docházelo v noci.
České Budějovice mají otevřeno jen do setmění, v noci jsou zavřené.
Takže asi těžko.
Nemají petrolejové lampy? .-)
Bohužel ani louče.
Divnej kraj…🤣
A co mají na letišti u vás na Hané? 🙂
Sníh, páč mi si v Olomouci na mezinárodní letiště nehrajem a pro místní pudivětry stačí až to samo roztaje. 😜 A záchranka má svůj heliport. 😜