V centru Prahy vzniklo po 20 letech nové parkoviště. Mělo problémy s neexistující ulicí a nálety holubů

Nové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel ŠandaNové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel Šanda

Ulice dostala své jméno teprve letos v létě, v budoucnu povede do železničního muzea.

První povrchové veřejné parkoviště v centru Prahy za více než dvě desetiletí zahajuje provoz u Hybernské ulice. V bývalém zázemí Masarykova nádraží je nově k dispozici 78 parkovacích míst, které spravuje společnost Apreco Parking. Šest z nich má přístup k veřejnému dobíjení elektromobilů v režii Pražské energetiky.

Vzniklo zde i stání pro motocykly – celkem 21 míst je k dispozici zdarma.

Na parkoviště se vjíždí novou ulicí U Horské brány, na křižovatce Hybernské a Opletalovy ulice. Ulice dostala své jméno teprve letos v létě, v budoucnu povede do plánované rozsáhlé železniční výstavní expozice, která zde vznikne pod taktovkou Národního technického muzea.

NTM rozjíždí zakázku na projekt železničního muzea u Masarykova nádraží

Název odkazuje na Horskou bránu, která byla součástí gotického opevnění Nového Města. Základy této brány byly podle místopisné komise magistrátu odhaleny během archeologického průzkumu lokality v roce 2021.

Přestože jsme tak parkoviště zkolaudovali už v květnu, navigace ho kvůli dosud neexistující ulici odmítala ukazovat,“ popisuje jednatel Apreco Parking Petr Váverka. Záhy se navíc objevily další problémy ve formě rozkopání příjezdové Hybernské ulice a následně i s holuby, kteří v části pod magistrálou znečišťovaly plochu parkoviště nebývalou intenzitou.

Museli jsme použít speciální sítě, které už nyní fungují velmi dobře,“ popisuje Váverka.

Parkoviště je u hotelu The Cloud One Prague, který nedávno dokončila společnost Penta Real Estate. Z něj výhledově povede rozlehlá platforma přes celé kolejiště Masarykova nádraží do protilehlých budov Penty. Jejím prostřednictvím se celá čtvrť propojí pro pěší a cyklisty i s oblastí Florence.

Parkoviště připravila a spravuje společnost Apreco, jejíž tým stál mimo jiné za parkovištěm Go Parking na pražském letišti či parkovacím systémem MPLA.

V minulosti jsme vytvořili moderní on-line parkovací systém, který pomáhá provozovatelům parkovišť i řidičům, a proto i naše vlastní parkoviště AprecoParking využívají nejmodernější technologie,“ vysvětluje Váverka.

Lokalit, kde je v centru hlavního města možné vybudovat rychlou a veřejně přístupnou dobíjecí infrastrukturu, je podle něj relativně málo.

Nové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel ŠandaNové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel ŠandaNové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel ŠandaNové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel ŠandaNové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel ŠandaNové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel ŠandaNové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel ŠandaNové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel ŠandaNové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel Šanda
Tagy Masarykovo nádraží parkování parkování v Praze Železniční muzeum Masarykovo nádraží
99 komentářů