NTM rozjíždí zakázku na projekt železničního muzea u Masarykova nádraží

Vlak v čele s Brejlovcem v depu na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlak v čele s Brejlovcem v depu na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Příprava železničního muzea v prostorách bývalého depa na Masarykově nádraží je aktuálně největším projektem NTM.

Národní technické muzeum (NTM) posouvá přípravu železničního muzea v areálu depa u Masarykova nádraží do další fáze. Aktuálně vypisuje zakázku na zhotovení projektu, zatím vydalo předběžné oznámení.

Předmětem zakázky je zpracování projektové dokumentace pro vydání územního rozhodnutí a pro vydání stavebního povolení. Vítěz přitom musí vycházet z architektonické studie muzea.

Předpokládaná hodnota zakázky je 60 milionů bez DPH, počítá se s dobou zpracování 540 dnů. Projekt nese oficiální název Muzeum železnice a elektrotechniky.

Příprava železničního muzea v prostorách bývalého depa na Masarykově nádraží je aktuálně největším projektem NTM. Muzeum by mělo své brány otevřít v roce 2028. Plán zahrnuje rekonstrukci stávajících budov a výstavbu nových, mimo jiné zastřešení dvorany.

Parní lokomotiva 464.102 Ušatá před renovací v areálu historického depa na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářAreál historického depa na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářHistorické depo na Masarykově nádraží se promění v muzeum mimo jiné zastřešením dvora. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí podoba železničního muzea na Masarykově nádraží. Pramen: NTMBudoucí podoba železničního muzea na Masarykově nádraží. Pramen: NTMSoučástí muzea bude i historická přesuvna, která projde rekonstrukcí. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDopravní hala NTM. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKolejové napojení zůstane železničnímu muzeu zachováno z obou stran. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stát na to vyčlenil 1,7 miliardy korun, což podle vedení muzea kvůli inflaci stačit nebude. NTM proto musí hledat úspory, navýšení rozpočtu ze strany státu není ve hře.

„Nebude po stavební stránce realizováno vše, jak to máme navrženo v architektonické studii. Našli jsme možnost, jak dostavět část třeba deset let po otevření. A co se týká sbírek a restaurování, bohužel jsme museli vypustit stavbu repliky lokomotivy Moravia, což byla první lokomotiva, která na Moravu dojela. I to zůstane do budoucna dalším generacím,“ řekl před rokem v podcastu Cesty Zdopravy.cz Ksandr.

Muzeum už také vypsalo řadu tendrů na zhotovení či zrestaurování exponátů. 

Tagy NTM Železniční muzeum Masarykovo nádraží
27 komentářů