V centru Prahy vzniklo po 20 letech nové parkoviště. Mělo problémy s neexistující ulicí a nálety holubů
Nové parkoviště U Horské brány pod magistrálou. Foto: Karel Šanda
Ulice dostala své jméno teprve letos v létě, v budoucnu povede do železničního muzea.
Hned na jedné z foto je ukázáno já na parkovišti pro moto parkuji automobily …. To se povedlo..
Chudáci holubi, všude jim zamezují přístup. Přitom by stačilo, kdyby tam dali vhodný krycí materiál, aby výkaly nepadaly na zem, a holoubci by mohli v klidu dál bydlet. Furt ale lepší síť než ty strašné bodáky u stanic MHD, to vymyslel nějaký vyšinutý sadista 🙁
Ty „bodáky“ neslouží k nabodnutí holuba. Fungují jako prvek odrazující od přistání na dané ploše.
Holubi způsobují škody městu, jednotlivým nemovitostem i zdraví obyvatel. Na místě by byla jejich fyzická likvidace, místo toho jsou však chráněni. Nejbrutálnější prostředek, který se proti nim smí legálně použít, je vybrat jim vajíčka z hnízda. Z pohledu člověka je to tedy spíš vyšinutý masochismus, když už.
A jak konkrétně holubi škodí zdraví? To, že přenáší nemoci je mýtus, a pokud jejich výkaly nebudete jíst, ani ty vám neublíží. Schválně si najděte projekt „Holubi v nouzi“, tam je vše popsáno. A na ty bodáky se jich několik již nabodlo, viděla jsem fotky. A mimochodem, ve městech jsou jiní tvorové, kteří způsobují škody, dělají bordel a roznáší nemoci. Holubi to opravdu nejsou. Ale chápu, že pro většinu lidí jsou to jen blbí otravní ptáci, ale oni mají také city a chuť žít… A za jejich velké množství ve městech můžou převážně lidé, ale jelikož je už dnes nikdo… Číst vice »
Nejste náhodou z těch, kteří je chodí vykrmovat a vydávají to za prepočítáni pro Ligu pro ochranu zvířat? Nechcete raději vzít vercajk a uklidit ty nánosy trusu v průchodu naproti ČS? Upozorňuju, že koště nestačí. TSK se raději tváří, že je uklizeno, reálně tam je na chodníku snad kilo trusu a peří.
https://www.zentrichovaapatyka.cz/blog/holubi-prenaseji-nebezpecne-nemoci/
Z dostupných zdrojů – holubi mohou přenášet tyto nákazy/parazity ohrožující člověka: Salmonelóza, ornitóza, toxoplazmóza, ptačí tuberkulóza, klíšťová encefalitida (klíšťata holubí na člověka jdou :-)), plísňová onemocnění. Nemáte zač.
To jsou s prominutím nesmysly. Holubi, myšleno zdivočelí holubi domácí, zcela prokazatelně infekce a parazity přenášet dokáží a také tak činí. Je samozřejmě otázkou, do jaké míry ke skutečnému přenosu na člověka dochází, to nejsem schopen posoudit, nicméně riziko čistě statisticky samozřejmě zvyšují. Jsem vystudovaný biolog a příčí se mi každé zbytečné zabíjení, ale holub nemá v lidských sídlech přirozené nepřátele, pominu-li nemnoho ve městech žijících dravců (ti to taky nemají s lidmi vždy lehké..), a zdivočelé kočky které si občas holuba škubnou čistě ze sportu a jinak decimují zejména drobné pěvce. Kun skalních je ve městech hafo, ale to… Číst vice »
Jen svými vykali dělají bordel. Z balkónu jejich hnízda stěhují stále. Ale bodáky a cd pomáhají.
To jsem zvědav, za jak dlouho ho ziská do pronájmu nějaká autopůjčovna nebo rozvážecí služba…
Už to spravuje nějaká ruská hlava ,má v okolí i kryté parkoviště
Tak se vrátíme na zem. To parkoviště vzniklo po dokončení mimoúrovňové křižovatky Bulhar, tzn někdy koncem 70. let a původně sloužilo pro zaměstnance tehdejšího LD Praha střed. V devadesátých letech se depo odstéhovalo a parkoviště bylo pronajato (nebo prodáno?) soukromé firmě, která ho normálně, komerčně provozovala. Takže žádné nové parkoviště nevzniklo, jen se obnovil provoz na starém.
A dojde k souběžné redukci stejného počtu parkovacích míst v ulicích centra?
proc?
Protože svatý boj proti autům.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2012-08-08/lessons-from-zurich-s-parking-revolution
Aby do Prahy nepřibývala další a další auta, když už teď jich je v Praze moc.
a par parkovacich mist jako zpusobi nejaky narust?
dobra pohadka.
Docela mi to přijde drahý 50/hod. nebo 950/24 hod.
Mě naopak levné, standardní cena je 60 za hodinu
No já jsem teď nedávno stál na Pohořelci za 20 Kč na hodinu – ta cena mě dost překvapila. Je to na Praze 6, ale jenom těsně.
Za 60 Kč je tedy Praha 1, nebo i jinde?
Joo, Pohořelec je super, a o víkendu zadarmo. Ale i když to velmi rád využívám, tak mi to půl kilometru od hradu přijde dost šílené.
Muze mi nekdo smysluplne vysvetlit, proc je tam parkovani pro motorky? Vzdyt je to nesmysl, proc bych mel muj skutr parkovat tady, kdyz muzu (taky zdarma a legalne) zaparkovat kdekoli v modrych zonach, a treba blize cili cesty? Misto se najde vzdy, staci, kdyz dve podelne zaparkovana auta maji mezi sebou trosku vetsi mezeru.
Motorka nemusí být jen levný čínský skútr.
Mašinu za čtvrt milionu nechá stát přes noc někde na ulici jen blázen.
Škoda že to bude zase spravovat soukromá firma. Mohlo to být od města fajn parkoviště v centru, třeba první 2h po 20,- každá další za 100,- plnilo by to účel krátkodobého zaparkování třeba kvůli úřadům. Mě fascinuje, že Berlín takové problémy nemá, do centra jsem přijel dopoledne bez kolon, funkční zelená vlna a zaparkoval jsme 100m od cíle v centru města za rozumný peníz 🤷♂️ proč to nejde v Praze?
To máš jednoduchý…protože v Berline dopravu ridi ten kdo tomu opravdu rozumi, diva se na ni komplexne a uvedomuje si,že lide chteji pouzivat všechny druhy dopravy. V Praze se to ridi podle preferenci a svetonazoru konkrétního namestka pro dopravu popr.primatora. Zrovna poslední 2 volebni období je to krásné videt
Dle preferencí a světonázoru primátora Bohuslava Svobody?
Protože Praha, narozdíl od Berlína není novostavba, nýbrž stovky let staré město. Takže vytvářet v širším centru parkovací plochy bez demolic budov je krajně obtížné, ne-li nemožné.
To ale není jen Berlín. Vídeň je taky bez problémů a prakticky v každém západním městě normálně zaparkujete za cenu klidně srovnatelnou s naší. Ale u nás je všechno problém.
Zrovna kolem Masny se teď demolovalo ve velkém.
Potřebovali bychom nějaké bombardování, abychom si to město postavili lepší, širší ulice, podzemní garáže atd. V tom má Berlín výhodu.
Proč tu žijete, když vám to nevyhovuje? Měst pro auta je na světě už dost.
To byla spíš narážka na ten Berlín, tak se nečilte…
Ale v jádru máte pravdu. Odejít z Prahy a zjistit, že je spousta lepších míst k životu, stojí za to.
Nebývalo tam kdysi už parkoviště? Nebo si to pletu s nějakou jinou rampou hned vedle?
Bývalo.
Bylo. Původně pro zaměstnance depa Praha střed.
Prosím opravte si lživý titulek.
Parkovišť v centru vzniklo za dvacet let celá řada. Každá novostavba obsahuje parkoviště. Jen v okolí: Palladium, Florentinum, Masaryčka, Churchill, roh Václaváku a Opletalovy atd.
To je tak, kdyz nekdo nechape psany text. Cituji hned prvni vetu clanku: První POVRCHOVÉ veřejné parkoviště v centru Prahy za více než dvě desetiletí zahajuje provoz u Hybernské ulice.
On ale mluví o TITULKU a ten zní „V centru Prahy vzniklo po 20 letech nové parkoviště“.
Na titulek dere bily tesak, dulezity je pouze obsah clanku.
Ruznych parkovist by se v zakouti Noveho Spojeni, magistraly a opraveneho Negralliho viaduktu dalo postavit dost. Ne nutne jako nova mista, ale treba i jako nahradu modrych mist, ktera by pak zase slo vyuzit jinak, ke zvelebeni ulic Karlina nebo Zizkova
Bohuzel SZ preferuje kdyz vsechna tato mista lezi ladem
Dobrý den, jak prosím souvisí toto parkoviště se Správou železnic? Drtivá většina pozemků v okolí nádraží není v majetku Správy železnic, většinou to vlastní ČD nebo jiné subjekty.
Koukal jsem na katastr, mate pravdu.
Kazdopadne je tech pozemku skoda, akorat za to muze CD
Co dodávky a obytná auta normálně mohou mezi osobní?
Máte na mysli táboření pod mostem? To se běžně praktikuje, ale spíše bez auta…
Třeba řeší takové to klasické nerudovské a obytkářské „kam s ním“. Aneb, kde je vhodný platz, tam je obytkář ve střehu.
Obytné auto je velmi drahá hračka. Kdo má vlastní, ten ho má obvykle mimo cestovatelskou sezónu i kde ustájit (nejlépe v uzavřeném objektu a pod zámkem, ve vlastním zájmu).
Takže dotaz se týkal spíše odložení pracovního auta (dodávky), což je vždycky nepříjemnost pro všechny strany.
No, to mi povídejte…jedno svoje OA mám. Mimo sezónu mám pod střechou. Nicméně typicky pod viadukty se dají najít deponie po celé Evropě, proto mě to napadlo, navíc je kolega sám zmiňuje. Já bych tam samozřejmě auto dlouhodobě nenechal….
zrovna tady kousek vedle tábořili s dodávkama rumunský žebráci s bernardýnama.
Zde pomůže jen průzkum bojem nebo později recenze na Park4night.
„platforma přes celé kolejiště Masarykova nádraží do protilehlých budov Penty. Jejím prostřednictvím se celá čtvrť propojí pro pěší a cyklisty i s oblastí Florence.“ Bohužel jen pro pěší, s cyklisty se nepočítá
Já tam teda jezdím i na kole bez problémů 🤷♂️
Vždyť to ještě nestojí 😀
Právě, ještě to tam ani nepostavili. A za co jsem dostal tolik mínusů? Jen jsem řekl pravdu 🙂
Ne že bych vítal zvyšování kapacity parkovišť v centru Prahy, ale toto místo jinak využít nešlo. A proto bych o těch 78 parkovacích míst snížil počet parkovacích míst v nejbližších ulicích. Jenže to asi nemá šanci projít, nehledě na to, že parkoviště vzniklo v místě, kde se v nejbližších ulicích parkovat moc nedá…
Další asfaltová plocha, další kapacita, která přitáhne další stovky aut do centra. Skvělé…
Co byste pod tím mostem chtěl mít? Tam neporoste ani tráva.
Tak mohla tam být komunitní zahrádka s hydroponickým pěstováním levandule při umělém osvětlení za dotaci. Ale zvorali to a postavili místo toho něco užitečného. 🙂
S umělým osvětlením? A proč ne konopí? To by si na sebe i vydělalo? 🙂
Psst… Levandule je samozřejmě jen zástěrka pro povolovací řízení a získání dotace. Jakmile se zlegalizuje konopí, plodina se prostě vymění. Myslete politicky!
Ona věc má z marxistického hlediska i druhou stránku – a to je plnění plánu! A z levandule budou výnosy jaké? No nižší, nižší, nižší!
Třeba parkoviště pro odtahy?
To muze byt klidne nekde mimo centrum, nebo i mimo mesto.
Muze.
A ted otazka pro chytre deti. Jaky bude mit vliv vzdalenost na pocet odtahu ktere by mohlo jedno auto denne stihnout?
Bude potreba vetsiho mnozstvi odtahovek a tim se navysi cena za odtah.
zas čím dál, tím spíš se lidi nenechají odtáhnout dvakrát 🙂
Zrovna tady mi to přijde jako skvělé využití jinak dost hnusného a nevyužitého prostoru. Na druhou stranu je otázka, jestli by díky tomu třeba v ulici Na Florenci neměla vzniknout jen krátkodobá stání, aby tam věčně auta neparkovala „na prasáka“ v cyklopruhu..
ano, další důkaz, pro Kubrta…pokud většina parkuje na ulici v cyklopruhu, je to normální nebo to o něčem vypovídá? a o nedostatku parkovacích míst to není..
Je to o nedostatku zásobovacích stání a o tom, že projektant nebyl schopnej udělat třímetrovou separovanou stezku, když se dělala celá ulice od fasády k fasádě. Pak by vůbec nemusely bejt ty cyklopruhy.
parkoviste s 78 místy přitáhne do města stovky aut…
… tak určitě.
Kolik se jich tam za den vystřídá?
Jistě, parkoviště s kapacitou 78 míst přitáhne STOVKY aut…. Máte poměrně zajímavou logiku.
Pravda, bylo by tam třeba skvělé dětské hřiště, nebo tam mohli dát pár laviček a důchodci tam mohli krmit holuby. To by rozhodně dávalo smysl.
Krmit letajici krysy by mel byt prestupek s pekelne drahou pokutou.
Hlavně taktně opomíjejí skutečnost, že veřejné parkoviště tam dlouhá léta bývalo. Jak se pak začalo stavět kolem Masaryčky, tak z něj dočasně bylo privátní parkoviště pro vozidla České pošty a pak plocha pro zázemí stavby. Není to tedy žádná nová parkovací plocha, nýbrž jenom uvedení do původního stavu. Ale tvrzení o vytváření nových parkovacích míst samozřejmě vypadá lépe, že?
čeští řidiči jsou prostě de..lové. Parkovací místa jsou jasně označena “MOTO”, jsou i úzká a čecháčci si musí svá auta zaparkovat na vyhrazených místech pro motorky s ještě přes dvě stání.. viděl jsem to tam v reálu a úplně úsměvné mi to přijde, že je to zvěčněno i na zde v článku uvedených fotografiích…V téhle zemi prostě nikdo nepřemýšlí a to jak se lidi chovají na silnicích, tak chovají i v jiných situacích a je mi z toho dost špatně a smutno. Nevím kolik lidí zde v diskuzích by takhle zaparkovalo a ještě by to obhajovalo..
Mě je zase dost špatně z toho, jak někdo z několika blbě zaparkovaných aut usoudí, že „V téhle zemi prostě nikdo nepřemýšlí“ a „čeští řidiči jsou prostě de..lové“.
několika? byl jste se tam podívat? 10 zaparkovaných aut tak že je parkoviště pro moto plné, a další auta se tam snaží nacpat Vám přijde, že je v pořádku a normální? není to jedno nebo dvě auta! pokud je parkoviště pro auta téměř prázdné a naprostá většina parkuje tak jak nemá je přesně to o čem mluvím. A statisticky je tenhle vzorkem většina a menšina ta, co parkuje jak má. a tohle chování není jen na tomhle parkovišti. Stačí si přečíst, jak policie píše o tom, že řidiči v ČR absolutně nerespektují jakékoliv značky, o rychlosti ani nemluvím. https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/bodovy-system-ckp-bezpecna-vzdalenost-bodovy-system.A230118_175834_automoto_mom
To parkoviště má provozovatele (Apreco Parking), který by na toto měl dohlížet a neměl by to trpět. Když jim jde jen o to, aby řidič zaplatil, a je jim jedno, že parkuje nesprávně, je to špatně.
kdyby jim šlo o to aby řidič zaplatil, tak o to víc by měli bránit tomu parkování na místech pro motorky, protože ta jsou zdarma a pro auta je parkování za peníze. Právě proto všichni chytří čecháčci parkují na motorkách zadarmo, protože se jim nechce platit.. proč taky že jo? Zajímavé je se podívat jaká vozidla tam takto parkují a nemyslím, že zrovna jejich majitelé mají finanční potíže… jinak jsem na to už podal oznámení městské policii. a je mi jedno kolik tady dostanu minusů.
a upřímně, nevím jak často jezdíte autem, ale stačí vyjmenovat: nedodržování rychlosti, nedodržování bezpečné vzdálenosti, riskantní předjíždění, nerespektovaní jakýkoliv značek.. Zde na zdopravy.cz si můžete přečíst článek o přejezdu na trati u Bečova nad Teplou, který je označen značkou STOP. Nikdo jí nerespektuje a už kolikrát díky tomu hrozila srážka s vlakem… ve městě kde bydlím je přejezd.. pravidelně sleduji jak bliká výstraha, závory jsou ještě nahoře a ne jeden ale většina řidičů jede dál dokud se už závory nezačnou spouštět, a to prosím každý den! není to o jednotlivcích.. podle statistik 9 z 10 řidičů nedodržuje například rychlost. A… Číst vice »
tady si o tom můžete přečíst… https://www.policie.cz/clanek/or-pribram-zpravodajstvi-nebezpecno-na-silnicich-proc.aspx
https://www.autorevue.cz/drtiva-vetsina-ridicu-v-cesku-nedodrzuje-povolenou-rychlost-narodni-den-beze-spechu-upozorni-na-tragicke-nasledky
píše se, že nic nedodržuje naprostá většina Čechů, takže ano, stojím si za tím, že většinou jsou proto de..lové.
Děkujeme černé kronice za hodnocení českých řidičů a jediný, kdo není de..l je evidentně pan „thre“.
Víte o tom, že statistika, a mohli by to vědět i matláci z asociace pojišťoven (po autorevue už bychom chtěli opravdu moc), musí být založena na reálných datech. Takže chci vidět mapu republiky, kolik je průměrná rychlost na daných úsecích našich silnic. Ale tohle je zas výkřik do tmy, když tam není jediný údaj a zdroj. To jako nějaká pojišťovna rozeslala dotazník za slevu 50Kč na pojistném, když ho lidi vyplní?
to není blábol nějaké pojišťovny ale údaje od Besip a Policie
https://besip.cz/dev/Stary-NBS/Novy-bodovy-system/Rychlost
nedávno tu byl článek o radaru v Liberci, jak díky němu město vybralo peníze na dva autobusy MHD a jeden z řidičů se v tom článku “rozčiluje” že za týden zaplatil na pokutách 27 000… i to je dost vypovídající. Nesouvisí to s tímto parkovištěm ale celkově s tím, že téměř nikdo nic nedodržuje, žádná pravidla ani předpisy (co třeba blinkry, jízda v levém pruhu (mimochodem zákonem ve většině případů zakázaná…)
Takže když jste tvrdil, že 9 z 10 řidičů nedodržuje rychlost, tak BESIP tvrdí že 4 z 10 nedodržuje. Tak jinou statistiku 😉
A to že našli jednoho debila, kterej si není schopnej tejden všimnout kamery, tak ani neočekávám, že přečte tachometr, jako jsou mezi námi takoví, ale doufám, že je to spíš menšina.
Ten režim je nastavený špatně a problém zde vzniknul naprosto uměle. Jako vždy problém vznikl tam, kde byla snaha protežovat určitou skupinu na úkor jiné.
Fungovat to může v případě, že se celé parkoviště rozdělí na pruhy o šíři 1,25 m. Auto zabere dva pruhy a zaplatí 60 Kč/hod. Motorka zabere jeden pruh a zaplatí 30 Kč/hod. Nikdo není zvýhodněn ani znevýhodněn, každý zaplatí přesně to, co zabere.
Pak budete mít inteligenty, co zaparkujou auto s 1 pulmistem rezervy na každou stranu, aby jim to nikdo neodřel. Tím pádem přebytek míst pro motorky.
To se může snadno stát, ostatně já to viděl před obchodem naposled v pátek. Ale to už je bohužel život. :-/
Motorka muze zaparkovat kdekoli na modrych zdarma, takze je naopak uplne na palici, ze tam nejaka vyhrazena motomista vubec jsou.
No že motorkari dopravni predpisy dodržují 😂😂😂😂 rekl bych že pro vetsinu motorkaru je to sproste slovo….
Ty parkující auta na místech pro motorky ještě před závorou vůbec nepřekvapují 😊
přesně a nechápu kdo Vám dal minus… Tak ono je to jasné, místa pro motorky jsou zdarma ale parkoviště pro auta nikoliv, tam je závora a pokladna… a taky jsme v ČR. Zkusil jsem ohlásit MP, ale prý s tím nic nemohou udělat, protože v zákoně o provozu na pozemních komunikacích prý není definováno parkovací stání pro motorky a ani neexistuje zákaz zde parkovat auto…bohužel v téhle zemi jdou zákony na ruku těm co podvádí a chovají se jako ho..da
Zákon o provozu na pozemních komunikacích, 361/2000 Sb. v aktuálním znění, §27:
(1) Řidič nesmí zastavit a stát:
o) na vyhrazeném parkovišti, nejde-li o vozidlo, pro které je parkoviště vyhrazeno; to neplatí, jde-li o zastavení a stání, které nepřekročí dobu tří minut a které neohrozí ani neomezí ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, popřípadě neomezí řidiče vozidel, pro něž je parkoviště vyhrazeno.
Takže MP jako klasicky lenoší a kálí na výkon své práce.
A teď ještě si najít jak je v zákoně definované vyhrazené parkoviště 🙂
A pak pochopíte 🙂
Jako řešení se nabízi sloupky, mezi nimiž projede motorka, ale auto už ne. Na druhou stranu, msuet balancovat s nějakým Harleyem mezi dva sloupky asi také není ideální:(
Tak stačilo by tam dát klandry aby tam auto nemohlo vject a je to vyřešeno čistě technickým prostředkem, bez nutnosti MP. Zavrtat tam sloupky do země je věc tak na půl dne.
Kéž by takhle čistě vypadaly všechny parkoviště pod mosty…
Otázka je, jak bude vypadat za 5 let. Jedna věc je něco hezkého postavit a druhá věc je to hezké udržet…