Dopravci Železnice

Problémů s expresy do Mnichova ubývá. DLB umístila do Plzně druhého Herkula

Západní Express do Mnichova projíždí zastávkou Plzeň - Skvrňany. Ta se přesune o pár desítek metrů jinam na novou trať domažlického přesmyku. Foto: Jan Sůra
Západní Express do Mnichova projíždí zastávkou Plzeň - Skvrňany. Ta se přesune o pár desítek metrů jinam na novou trať domažlického přesmyku. Foto: Jan Sůra

Největší problémy s nepravidelností, zpožděním a výpadky provozu u Západních expresů z Prahy do Mnichova zmizely. Společnost Die Länderbahn (DLB), která je na trase partnerem Českých drah, se zpožděním nasadila do Plzně novou záložní lokomotivu, která má pomoci řešit zpoždění na jednokolejné trati.

V Plzni je nasazená zhruba čtvrtým týdnem, přesnost vlaků se od té doby zlepšila. Bohužel teď pro změnu komplikují provoz výluky na české straně,“ řekl mluvčí DLB Jörg Puchmüller. Jde o lokomotivu ER 20.

DLB čelí od zahájení nového konceptu Západních expresů velké kritice za výpadky. Firma část chyb přiznává, za některé ale podle svých slov nemůže. „Problémem je třeba také stav infrastruktury. Z Plzně až do Schwandorfu je trať jednokolejná, na takové trati se vždy zpoždění přenáší rychleji. V případě úseku z Regensburgu do Mnichova jsme pak v poslední době zaznamenali časté problémy se zabezpečovacím zařízením na infrastruktuře,“ dodal Puchmüller. „Expresy do Mnichova jsou projektem, kde jsou ČD naším partnerem, rozhodně bychom nechtěli házet vinu jen na českou stranu, problematikou se společně zabýváme,“ tvrdí.

Zlepšení přesnosti podle něj dokládá i fakt, že firma má dlouhodobě záložní soupravu ve Schwandorfu pro případ, že má vlak z Česka velké zpoždění a je jisté, že nestihne spojení s vlakem z Hofu do Mnichova. Dříve k jejímu použití docházelo i několikrát denně, dnes jen několikrát za týden.

Za výpadky je podle Puchmüllera i personální krize na německé železnici, kde je akutní nedostatek strojvedoucích. I proto musí řada německých dopravců některé spoje zcela zrušit. DLB nedostatek řeší i výchovou nových zaměstnanců v Srbsku. „Spojili jsme síly se školou v Bělehradu a vychováváme společně nové zaměstnance,“ dodal Puchmüller.

DLB zatím ale nenasazuje na trasu všechny vozy podle smlouvy. Firma získala od italských státních železnic starší vozy, které modernizovala, stále je ale všechny nenasazuje. Důvodem jsou podle Puchmüllera problémy s prvky elektrické výzbroje. „Intenzivně toto řešíme, v tuto chvíli už jsme přišli snad na možnou příčinu problému. Čekáme brzy nasazení do zkušebního provozu,“ říká Puchmüller. Kdy přesně dojde k plnému nasazení, ale neuvedl.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
marie
Host
marie

Ta fotka, vypovídá o všem, o 30 letech zuřícího kapitalizmu: „To není Uganda Pepíčku, to je 27 nejbohatší stát světa, Česko …“

Haha
Host
Haha

Herkules tu už zase není, můžu doložit i fotografií (na Ex350 jely 2).

Haha
Host
Haha

12.6 19:13. Lepší nemám.comment image?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=71181750e296162f86a7cdb474c54471&oe=5D84BA99

Haha
Host
Haha
Jiří 2
Host
Jiří 2

Už zase? Si ho berou zpátky nějak často, ne?

Zabakovec
Host
Zabakovec

Jesli je naučí vše včetně jazyka tak proč ne 🙂

Za výpadky je podle Puchmüllera i personální krize na německé železnici, kde je akutní nedostatek strojvedoucích. I proto musí řada německých dopravců některé spoje zcela zrušit. DLB nedostatek řeší i výchovou nových zaměstnanců v Srbsku. „Spojili jsme síly se školou v Bělehradu a vychováváme společně nové zaměstnance,“ dodal Puchmüller.

Alex
Host
Alex

Ne, právě jazyk je nenaučí..

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Dobrá němčina je podmínkou získání licence…

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

„Nechceme házet vinu jen na českou stranu“. A co takhle pár facek? 😜

suri
Host
suri

Ano, situace s včasností se o něco zlepšila, ale stále to to má k standardu hodně daleko. Kvalita zůstává bídná dál, viz pár postřehů z páteční cesty Ex350. Část soupravy, kterou zajišťuje DLB – řazeno Bm místo Bmz, takže bez zásuvek, bez klimatizace, druhý jejich vůz taky bez klimatizace, takže vyinkasováno odškodnění za nedodržení vybraných standardů kvality – musí si ale o něj člověk říct, automaticky není vydáno nebo nabídnuto. Zpoždění to chytá na trase v Česku, vinou SŽDC – z Prahy včas, do Berouna poskakování a ploužení za něčím i se zastavením v Dobřichovicích, ploužení přes Beroun a Králův… Číst vice »

-TR-
Host
-TR-

Napište stížnost přes kontaktní formulář na webu ČD a v ní zmiňte, co konkrétně průvodčí porušil.

Ondra
Host
Ondra

Na Plzeňsku je zřejmě větší koncentrace podobných průvodčích loserů, onehdá jeden po mně chtěl občanku při kontrole elekronické jízdenky, přestože jsem dal ke kontrole průkaz vydaný jiným dopravcem, tak jak zmiňují SPPO a všude jinde je to akceptováno. Když jsem ho odkazal na znění SPPO drze prásknul dveřmi kupé, že je málem vyvrátil a zmizel. Chtěl jsem na něj stěžovat prostřednictvím formuláře ČD, nakonec jsem ho ale ušetřil.

Jarino
Host
Jarino

Tak sprievodca zo západného expresu je iná káva. Tiež som mal tú česť keď som podľa neho porušil podmienky prepravy a to sa potom začal správať arogantne a povýšenecky… Takže školenia im dávať hlavne na prácu s ludmi. pretože tento to vôbec nepoznal. Ak porušil predpisy treba ho určite prásknuť…

Karel
Host
Karel

Článek 259, bohužel k tomu není potřeba znalost SPPO, ale selský rozum. Přeci si nebudu kupovat novou jízdenku, když jedu po jiné trase, než mám napsáno na jízdence z důvodu, že mi ujel přípojný vlak? Kdyby ten důvod byl na straně cestujícího, tak je to něco jiného a průvodčí má pravdu. Být Vámi, tak stížnost pošlu, jelikož tohle je v podstatě pokus o okrádání cestujících, i když z neznalosti.

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

Můžete prosím rozvést ten vámi popisovaný případ ujetých přípojů a jiné trasy? Z Plzně vychází tratě hvězdicovitě do kraje. Takže směr Žatec, Stříbro, Domažlice, Klatovy nebo Horažďovice. Tuším že se nejednalo o jízdu oklikou, kdy měli být cestující přepraveni bez doplatku. Nebo snad ano? Na mysli máte jistě článek 259.1 SPPO ČD.

Haha
Host
Haha

Napadá mi například Praha – Sušice, kde to jde přes Klatovy nebo Domažlice. 🙂

suri
Host
suri

Sušice není zrovna mezi Domažlicemi a Klatovy, ale ta skupina se potrebovala dostat někam tam mezi Horažďovice a Klatovy. Situace vypadala tak, že při vjíždění do Plzně po oznámení, že všechno ze skupiny v 19 hodin už odjelo se ten kluk zeptal, jestli by se nedostali dřív přes Horažďovice než přes Klatovy. Místo aby jim průvodčí hned zjistil, že nikoliv, tak se vytasil s informací, že můžou jet později, ale jen po trase, na kterou je vydaná jízdenka a kdyby použili jinou trasu musí si koupit novou jízdenku. A další kreativitu předvedl, když možnost použít jinou trasu připustil u posledního… Číst vice »

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

Fajn. Díky za info. 😉

Unknown135
Host
Unknown135

Prosím nenadavejte hned na plzeňské průvodčí. Kazí nám to tu co vím pouze jeden, ten který jel v pátek. Buď jste vy ostatní jeli s ním a nebo to byl někdo z Prahy popřípadě z Chebu. Díky.

Filip
Host
Filip

Kámoška jela z Nepomuku, a narazila na podobné individuum. V osobáku jí neuznal ISIC jako průkaz opravňující na studentské jízdné (že potřebuje oranžovou kartičku), po hádce jí vyměřil pokutu. Po přestupu na pendolino v plzni, se jí průvodčí v pendolinu omlouval a vysvětloval co má dělat, aby dostala peníze zpět a mohla si stěžovat. Aneb jako den a noc.

xyz
Host
xyz

„z Plzně až do Schwandorfu je trať jednokolejná, na takové trati se vždy zpoždění přenáší rychleji.“ Zpoždění cca do 10 (max. 15 minut) ano, nicméně předmětem kritiky byla opakovaná mnohem větší zpoždění. Přítomnost té záložní lok. vyřešila jen přenášení zpoždění na protijedoucí vlak (vlivem ostrého přecházení lokomotivy v Plzni na onen protijedoucí vlak). Nikoliv vznik zpoždění v Německu u onoho „primárního“ vlaku. „Zlepšení přesnosti podle něj dokládá i fakt, že firma má dlouhodobě záložní soupravu ve Schwandorfu pro případ, že má vlak z Česka velké zpoždění“ Nutno dodat, že onen „vlak z Česka“ měl velké zpoždění obvykle právě proto, že… Číst vice »

J.K.
Host
J.K.

Zrovna včera vlak v 11 na Mnichov čekal v Plzni na lokomotivu asi půl hodiny, tak nevím jak moc tomu článku věřit .

Protijedoucí spoj na Prahu měl jenom 3 vozy, ale z toho 2 od Alexe a jenom 1 vůz ČD – nechybí tak spíše vozy ČD?

suri
Host
suri

Je možné, že záložní v tu dobu byla na výkonu, takže momentálně v Plzni nebylo z čeho brát. V pátek např. 363 přijel z Bavorska se dvěma lokomotivami v čele, takže ta záloha asi má opodstatnění a je v permanenci.

Haha
Host
Haha

Aha, takže se zase v pátek vrátila. No, mezitím tu nebylo nic.

Lesan
Host
Lesan

Vozy ČD také občas chybí, úplně bez viny v tom česká strana rozhodně není. K problémům s německými vozy však docházi častěji a náhradní „zeleno-žluté“ vozy jezdí neustále, každý den minimálně na jedné soupravě.

Haha
Host
Haha

Ona totiž od 12.6 19:13 v Plzni není: https://1url.cz/NMZLu

Alex
Host
Alex

Tak jsem teď asi viděl fatamorganu.

michal
Host
michal

Včera ráno 2x ER20 směr Domažlice, takže v Plzni JE.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll