Problémový Klimkovický tunel na D1 u Ostravy čeká oprava, elektroinstalace zastarala

Klimkovický tunel na dálnici D1. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýKlimkovický tunel na dálnici D1. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Jen od začátku letošního roku došlo v Klimkovickém tunelu ke třem výpadkům dodávek elektrické energie.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Elektroinstalace musí být dostačující. „buzer“kamery si nestěžovaly….. Místo kamer raději pořádnou vrtuli, ať to táhne z tunelu pryč.

Lomb

To moc nevydržela ta elektroinstalace. Peněz je dost, ne že ne.

Staník

Kdo by to u “nejmodernějšího tunelu v Evropě” očekával….

David

Donedávna jsme se tu smáli nekvalitním stavbám za komunistů co nevydrželi při „běžné údržbě“ ani 20 let. A teď budeme opravovat tunel co nevydržel ani 15let a nový koridor (Lipník – Drahotuše) co vydržel jen něco málo přes 20 let.

kolemjdoucí

Klimkovice už jednou opravovaly, tuším tak před 5 roky. Čili tunel vydržel 10 let.

kolemjdoucí

*se

Jiří Kocurek

Ono se opravovalo ostění?
Michodem, když vám doma praskne voda, tak dům nevydřžel?

Black

Smát se můžete leda tak vlastní neznalosti a nevědomosti, viz 2 příklady níže z dob za komunistů (kupodivu po 20 letech nespadly):
Ždákovský most, nejvyšší v ČR, postaven 1967
Barrandovský most, dokončen 1988
A tak bych mohl pokračovat u desítek a desítek mostů, které byly postaveny za minulého režimu. Takže nevěřte všemu, co si přečtete od nevzdělaných redaktorů na Novinkách a Seznamu.

Jiří Kocurek

Bych prohlásil, že David nedělá rozdíl mezi výměnou veřejného osvětlení na mostě a pádem mostu do řeky. Neruším proč, tak blbej mi nepřijde.

Jiří Kocurek

Pane experte: Uvědomujete si rozdíl mezi stavbou a elektroinstalací?

Tom

Nekonečný problém.. zbytečný tunel, který neustále špuntuje dopravu ať už zbytečnou 80km/h, nebo výlukou, opravou. Přitom stačil jen zářez a protihlukové stěny…

Ondra

Místní obyvatelé (mezi které patřím i já, byť z jiné části města) by Vám jistě poděkovali :))

panda

Tunel není od toho, aby se děkovalo. Slouží k tomu, aby se někdo dostal odněkud někam.
Když jedete někde mimo domov, taky jedete někomu kolem baráku a ten dotyčný by vás tam raději neviděl. Ale má bohužel smůlu, protože silnici pod jeho okny postavili v době, kdy se neblblo kolem EIA a podobně…

Ondra

Spíše jsem to myslel na to (předdiskutérem) navrhované řešení „zářez místo tunelu“ ;))

Kubrt

Ten zářez by byl tak 35 metrů hluboký, a široký?? Fakt ne.

Froggy

Na I/57 u Fulneka takový šílený zářez je (pravda, že ne tak široký).

Permonik

Ani ne tak hluboky, má 16m.

Jiří Kocurek

Je tam stejně únosná hornina?
Svahování není jednotné pro všecky a když pojede Brno-Vyškov tak uvidíte ty staré sesuvy, které se musely odstraňovat, protože svah u Ivanovic se prostě neudržel. Je to tam široké jak fotbalové hřiště a přitom výška zářezu sotva dosahuje nad trolej.

Jiří Kocurek

Oprava: pojedete vlakem Brno-Vyškov

Tom

Před tunelem je schválně klesání od Bravantic, aby se pak vešel pod zem. Jako častého uživatele tohoto úseku mě tunel obtěžuje a je naprosto zbytečný. Časté objížďky jsou pro Klimkovice trest za to, co si tam vymysleli.

Froggy

Bohužel nepostavili optimální variantu dálnice podél železnice (skrz Polanku)… Kolik tahle změna už stála peněz, nemluvě o tom, že auta jezdí delší trasou přes kopečky, takže je to méně ekologické… Taky jsem se s touhle nesmyslnou trasou ještě za léta nesmířil.

Patrick

Vďaka diaľnici môžeš po starej ceste jazdiť na bicykli bezpečnejšie 😉

Ondra

Uprostřed cesty :))

Josef

A ty si honíš ego tady. Nejsi lepší než ostatní co nejezdí na kole. Tolik kritiky a až agresivních poznámek na jiné slýchávám jen od cyklistů coby „lepších lidí“.

Jiří Kocurek

Odměřením z mapy je to asi 37 metrů výšky. Pokud by se podařilo, tak to máme 30-40 m svahování na obě strany plus šířka dálnice 25 m.
Obsah lichoběžníku v m^2 x 1100 m délky tunelu a máte přibližný objem zemních prací. Tehdy to počítali…

(35+25+35 + 25)x37/2 x 1100 = …. m3

Mě vychází velmi zhruba 4 až 5 miliónu tun zeminy, tedy 200.000 nákladních aut. Děkujeme.

Black

Nejsem stavební odborník. Nicméně se musím zeptat: Vy jste profesí stavař? Předpokládáte, že jsou projektanti blbci a potřebují, abyste jim radil? Většinou je to tak, že všechno vidí jednoduše jednodušší lidé. A jeden příklad za všechny, že ten Váš „zářez“ není samospasitelný: Kolem Frýdku-Místku vede obchvat (D48). Už měl být dávno hotov, jenže část vede v zářezu a sesouvá se jim to i přes řadu realizovaných řešení. Zajeďte se tam podívat, já tudy jezdím na Cieszyn.

Tom

Jen si z historie zjistěte proč tam ten tunel je, je to kvůli požadavku lázeňského města Klimkovice o čisté ovzduší.