Problémový Klimkovický tunel na D1 u Ostravy čeká oprava, elektroinstalace zastarala
Klimkovický tunel na dálnici D1. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Jen od začátku letošního roku došlo v Klimkovickém tunelu ke třem výpadkům dodávek elektrické energie.
Elektroinstalace musí být dostačující. „buzer“kamery si nestěžovaly….. Místo kamer raději pořádnou vrtuli, ať to táhne z tunelu pryč.
To moc nevydržela ta elektroinstalace. Peněz je dost, ne že ne.
Kdo by to u “nejmodernějšího tunelu v Evropě” očekával….
Donedávna jsme se tu smáli nekvalitním stavbám za komunistů co nevydrželi při „běžné údržbě“ ani 20 let. A teď budeme opravovat tunel co nevydržel ani 15let a nový koridor (Lipník – Drahotuše) co vydržel jen něco málo přes 20 let.
Klimkovice už jednou opravovaly, tuším tak před 5 roky. Čili tunel vydržel 10 let.
*se
Ono se opravovalo ostění?
Michodem, když vám doma praskne voda, tak dům nevydřžel?
Smát se můžete leda tak vlastní neznalosti a nevědomosti, viz 2 příklady níže z dob za komunistů (kupodivu po 20 letech nespadly):
Ždákovský most, nejvyšší v ČR, postaven 1967
Barrandovský most, dokončen 1988
A tak bych mohl pokračovat u desítek a desítek mostů, které byly postaveny za minulého režimu. Takže nevěřte všemu, co si přečtete od nevzdělaných redaktorů na Novinkách a Seznamu.
Bych prohlásil, že David nedělá rozdíl mezi výměnou veřejného osvětlení na mostě a pádem mostu do řeky. Neruším proč, tak blbej mi nepřijde.
Pane experte: Uvědomujete si rozdíl mezi stavbou a elektroinstalací?
Nekonečný problém.. zbytečný tunel, který neustále špuntuje dopravu ať už zbytečnou 80km/h, nebo výlukou, opravou. Přitom stačil jen zářez a protihlukové stěny…
Místní obyvatelé (mezi které patřím i já, byť z jiné části města) by Vám jistě poděkovali :))
Tunel není od toho, aby se děkovalo. Slouží k tomu, aby se někdo dostal odněkud někam.
Když jedete někde mimo domov, taky jedete někomu kolem baráku a ten dotyčný by vás tam raději neviděl. Ale má bohužel smůlu, protože silnici pod jeho okny postavili v době, kdy se neblblo kolem EIA a podobně…
Spíše jsem to myslel na to (předdiskutérem) navrhované řešení „zářez místo tunelu“ ;))
Ten zářez by byl tak 35 metrů hluboký, a široký?? Fakt ne.
Na I/57 u Fulneka takový šílený zářez je (pravda, že ne tak široký).
Ani ne tak hluboky, má 16m.
Je tam stejně únosná hornina?
Svahování není jednotné pro všecky a když pojede Brno-Vyškov tak uvidíte ty staré sesuvy, které se musely odstraňovat, protože svah u Ivanovic se prostě neudržel. Je to tam široké jak fotbalové hřiště a přitom výška zářezu sotva dosahuje nad trolej.
Oprava: pojedete vlakem Brno-Vyškov
Před tunelem je schválně klesání od Bravantic, aby se pak vešel pod zem. Jako častého uživatele tohoto úseku mě tunel obtěžuje a je naprosto zbytečný. Časté objížďky jsou pro Klimkovice trest za to, co si tam vymysleli.
Bohužel nepostavili optimální variantu dálnice podél železnice (skrz Polanku)… Kolik tahle změna už stála peněz, nemluvě o tom, že auta jezdí delší trasou přes kopečky, takže je to méně ekologické… Taky jsem se s touhle nesmyslnou trasou ještě za léta nesmířil.
Vďaka diaľnici môžeš po starej ceste jazdiť na bicykli bezpečnejšie 😉
Uprostřed cesty :))
A ty si honíš ego tady. Nejsi lepší než ostatní co nejezdí na kole. Tolik kritiky a až agresivních poznámek na jiné slýchávám jen od cyklistů coby „lepších lidí“.
Odměřením z mapy je to asi 37 metrů výšky. Pokud by se podařilo, tak to máme 30-40 m svahování na obě strany plus šířka dálnice 25 m.
Obsah lichoběžníku v m^2 x 1100 m délky tunelu a máte přibližný objem zemních prací. Tehdy to počítali…
(35+25+35 + 25)x37/2 x 1100 = …. m3
Mě vychází velmi zhruba 4 až 5 miliónu tun zeminy, tedy 200.000 nákladních aut. Děkujeme.
Nejsem stavební odborník. Nicméně se musím zeptat: Vy jste profesí stavař? Předpokládáte, že jsou projektanti blbci a potřebují, abyste jim radil? Většinou je to tak, že všechno vidí jednoduše jednodušší lidé. A jeden příklad za všechny, že ten Váš „zářez“ není samospasitelný: Kolem Frýdku-Místku vede obchvat (D48). Už měl být dávno hotov, jenže část vede v zářezu a sesouvá se jim to i přes řadu realizovaných řešení. Zajeďte se tam podívat, já tudy jezdím na Cieszyn.
Jen si z historie zjistěte proč tam ten tunel je, je to kvůli požadavku lázeňského města Klimkovice o čisté ovzduší.