Problémová Oděsa. Turkish vyjely mimo dráhu, ČSA se opakovaně vrátily do Prahy
Boeing 737-800 po vyjetí z dráhy v Oděse. Foto: Twittter - Jacdec
Velmi problémovým letištěm se v posledních dnech stává pro piloty ukrajinská Oděsa. Kvůli špatným povětrnostním podmínkám zde za poslední měsíc
Asi kvalitní údržba dráhy, inu klasická pomajdanizovaná Ukrajina
50 let to tam servisovali komouši, potom rusofilní politici a ten bordel co po nich zůstal má někdo dát do pořádku za 5 let? Leda tak Čáryfuk.
Samozřejmě. Když kapitalista převezme zavřený a sešrotovaný pivovar, tak za týden má mít uvařený ležák!
To letiště bylo v 14 roce zavřené a zbourané? Jen abysme v diskusi používali správné příměry.
To letiště bylo v chodu posledních 50 let jen silou vůle a nejnutnější „údržby“. A podle toho to funguje.
Tak letiště v Oděse právě prochází velkou nákladnou rekonstrukcí. Nová ranvej by se měla otevřít do konce roku a zároveň se instaluje nový naváděcí systém ILS a PAPI. Doteď měli jen CAT1, nově by už měl být možný i autoland. Bohužel, nyní jsou v situaci, kdy staré vybavení je demontované, protože se instaluje nové, takže do konce listopadu nic pořádně nefunguje. Stará dosluhující dráha je kvůli stavebním pracím zkrácená. Když přidáte podzimní mlhy, bouřky a silný vítr zboku….
Pokud prachy na autoland nerozkradli, ehm, nepoužili účelneji..
Ukro faš se učí od západu velice rychle.
Já bych tam posílal kapitánské eso QS CPT Veselého. Ten by to určitě dal. Apropos, co vyšetřování naších leteckých orgánů jeho letu z Řecka , doztracena nebo je něco nového?
vysetrovani takovych veci trva mesice.
neboj, na uzpln bude po vysetreni podrobna zprava.
.. Asi jako když bývalý letec akrobat usnul v kokpitu a poněkud přelétli😀
Obvykle to trvá tak rok, takže možná někdy příští léto.
To si člověk říká, kolik paliva navíc s sebou tahají ČSA jako rezervu, když se v klidu mohou vrátit bez dotankování zpátky do Prahy. Let trvá přes 2 hodiny, k tomu ještě nějaké vyčkávání kolem cílového letiště, než to zabalí, takže klidně mohou být celkem 5 hodin ve vzduchu při plánovaném letu 2’10“. Ale možná toho paliva mají schválně hodně kvůli tomu, že s takovou alternativou dopředu počítají. Nemá k tomu někdo nějaké relevantní info?
ten duvod muze byt mnohem prozaictejsi.
cena paliva v odese muze byt tak velka, ze se jim vyplati tahat palivo na obe cesty.
pocitani paliva (a toho, jedtli jen tam, nebo i na zpatecni cestu) je magie, do ktere vstupuje ukrutne mnozstvi promennych. neni “obecny” postup.
Předpokládám, že zrovna do Oděsy si berou palivo pro sichr i na zpáteční cestu pokaždé, právě z důvodu problematických podmínek. Kvůli rekonstrukci a výstavbě na jejich letišti je jediná ranvej zkrácená, nefunguje ILS a ani PAPI. Na přiblížení se dá použít jen relativně nepřesné NDB (to je vykopávka z roku raz dva, v Evropě to velké linkáče vlastně už vůbec nepoužívají), a i když je přiblížení zvládnuté na jedna, tak stejně nemohou přistát bez dostatečné viditelnosti, což podzimní mlhy často hatí. A já se v posledních měsících divila, proč SW/ČSA piloti při přistávání v noci na pražském letišti tak často… Číst vice »
Teda doletět až tam a nechat se odvézt zpátky, to by mě asi kleplo. A čtyřikrát za měsíc?! To fakt „poblíž“ neexistuje letiště, kde by se přistát dalo? Na Ukrajině snad není jen Oděsa a Kyjev.
ono jde omi frastrukturu na tech letistich, zda je tam nejaky partner, dostupnost hotelu atd. roli hraje i to, ze mit den zablokovane letadlo nekde na ukrajine taky neni zadna vyhra.
navrat umoznuje to letadlo znovu pouzit .
Napadá mne jen Lvov, ale aerolinky možná vyjde levněji přistát zpátky v Praze.
Ze Lvova do Odessy to bývalo vlakem přes noc… Jednou jsem to jel.
Z Kišiněva je to pouhých 150 kilometrů vzdušnou čarou. Ale pochybuju, že se to dá zvládnout ad hoc a za méně něž 12 hodin.
To se krásně říká, přistát tam. Ale berte v potaz, lítá tam QS/ČSA , pokud ano, je to letiště otevřené, pokud ano, jaké je počasí v te destinaci ? V článku se píše, i záložní letiště se nedalo použít… Takže občas pro aerolinku je lepší to poslat zpět… A už prosím ne přes KSC… ten paskvil s T2 se dobře povedl…. Jinak, kdo sledoval první návrat ČSA a podíval se na další lety do ODS, tak Turkish s Austrian to otočili taky zpět domů nad Oděsou.
Kisinev… není to moldávie?
ono, kdyz se resi „náhradní letiště“, ta se určují už při plánování letu, tak se zohlednuje i geopolitická situace. a nekdy proste vyjda ta praha líp už pri plánování 🙂
Můžete jednou větou vysvětlit, co je to „go around“. Tyto články nečtou jen odborníci. Děkuji
Go around znamená přerušení přistání při závěrečném přiblížení k dráze, pilot letadlo zvedne při plném výkonu motorů a udělá okruh na případný další pokus o přistání.
Vlku, děkuji.
Jak koukám, ten průlet jim nevyšel a šli na zem. Ještě že se nikomu nic nestalo, letadlo je jen plech. Z takovývh situací jde na mne hrůza.
Ne, to zde jen je poněkud nešťastně formulované. Asi velmi silný vítr, na první pokus v malé výšce přerušili (Go Around), možná došlo i ke kontaktu s dráhou, následně nastoupali do 8000 ft a za 25 minut přistání opakovali. Letadlo mělo po dojezdu zkolabovaný příďový podvozek, více o průběhu přistání zatím není známo.
(fakt by mě zajímalo, který … ho**do… tady dalo to mínus … 🙂
Mode-S Transponder data transmitted by the aircraft suggest the aircraft actually touched down on first approach and performed a balked landing.
Tady z tohoto odstavce na AVH k tomu incidentu to vypadá, že se ten B737 dráhy předtím go-aroundem dotkl..
Přečte si, prosím, po sobě poslední větu.
Vy si taky, prosím, přečtěte, co píšete.