Problém pro novou lanovku: Praha 6 dala negativní stanovisko, chybí jí parkoviště

Lanovka Podbaba - Troja, vizualizace. Pramen: William Matthews AssociatesLanovka Podbaba - Troja, vizualizace. Pramen: William Matthews Associates

Město Praha považuje lanovku za nejlepší řešení propojení Prahy 6 a Prahy 8, a to do doby, než obě části propojí tramvajová trať.

190 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
p.ondrash

Lanovka se řeší roky a nyní radní Prahy 6 vydají negativní stanovisko místo komunikace s dotyčnými po celé ty roky.. pecka práce.

Tom

Taková česká klasika. Někdo se probral.

Tom

Já nechápu že po těch letech. kdy se Praha 6 mohla vyjadřovat, není toto její zjištění teď již promlčené. Tady má o tom rozhodovat např IPR, která dělá průzkumy s lidmi a různé testování možností, než nějaký jouda z radnice bez jakéhokoliv vzdělání a potřebných informací.

Osamělý Vlk

Upřímně, dlouhodobě ta lanovka je blbost. Smysl je spíš do doby, než tu bude tramvaj.
Budovat zde další parkoviště, je totálně blbost. Lanovka má hrát roli MHD, nejde o lanovku s turistickým účelem. A časem se stejně bude demontovat.

Vojtech

No blbost to je. Ale je to stejně, jako když se v 1991 psalo o rychlodráhy na letiště, ze 1993 bude. To bude se už píše 30 let. Za tu dobu už někteří mají i vnoučata

Mikitrabi

Tak vidím, že od té doby, co pan šéf portálu Z dopravy působí v politice na P6 jsou diskuze veskrze „pokrokové a správně aktivistické“ … No tak hlavně, aby to měl kdo zaplatit 🤔

Jan Sůra

Nikdo z portálu Zdopravy.cz nepůsobí v politice a už rozhodně ne na P6.

Pan průvodčí

On má zřejmě na mysli Ondřeje Matěje Hrubeše a jeho politickou žumpu mhd86.

marek hudec

proc se maji vyhodit penize za lanovku, misto urychleni vystavby mostu pro tramvaj? kapacitne to snad nema ani smysl srovnavat

Juraj

Protože tramvaj se tím nijak neurychlí. Z pohledu plánu i rozpočtu to je otázka možná 15 let.
Takže alternativy nejsou „lanovka, nebo tramvaj“, ale „lanovka, nebo žádné přímé spojení“.

Mikitrabi

Ale to nemáte pravdu. V roce 2015 se Magistrát dohodnul na lanovce hlasy socdem. Už tenkrát se vědělo, že konečné řešení bude jiné…most a tram

lomihnát

Typický zelený radní Petr Palacký nanesl celou snůšku laciných a jednoduchých blábolů, „aby to nešlo“. Podle očekávání v tom on ani radnice Prahy 6 neudělá na své straně nic pro to, „aby to šlo“. To by se muselo pracovat, od toho tam nejsou.
A pokud lanovku nechtějí ( nic proti takovému názoru), tak proč snášet pukavce do hnízda, když je možné na rovinu říct: „Praha 6 lanovku přes Vltavu nechce!“ Jak praví Matouš (5-37), „Vaše řeč budiž ano-ano, ne-ne.“

MP22

Anebo možná prostě jen politik, který umí dělat svoji práci pořádně a nespokojí se s lacinými kompromisi?

marek hudec

mozna ano? evidentne ne

Daně

Proč se tady mažou příspěvky o korupci v Pražském DPP, redakce dostala namazáno na chleba??

Jan Sůra

Nikoliv, tady se mažou lidé, kteří byli už dříve zablokováni pro porušení pravidel slušné diskuze a myslí si, že to změnou nicku obejdou:) s DPP je souvislost nula. Příjemný pobyt v diskuzích na jiných stránkách, kde vaše excesy budou tolerovat.

DCHDC

Jakože přijedu do Podbaby autem a pojedu lanovkou do Bohnic… 🙈
Nebo jak to Praha 6 myslela 🤣

Průvodce původní Aleš

Bydlíte severně od Prahy na levém břehu Vltavy, kde nejezdí vlak. Pracujete v Tróji, Kobylisích, Libni atd. Nebo tam za někým jedete apod. Toto může být nejrychlejší způsob dopravy.

Juraj

Pokud tam nejede vlak, jede tam bus.
Toto je nicméně velmi minoritní případ. Směr dojíždění bude spíše opačný, z P8 na P6.

Osamělý Vlk

Jezdí tam tuším 340, 350, 355 a 316.
A jak bylo řečeno, běžněji jsou cíle spíš na pravém břehu.

Jevec

Co takhle postavit lokální silniční most, podobně jako se staví Dvorecký? S tím rozdílem, že by byl i pro IAD. Dvorecký by měl být taky pro místní IAD Prahy 4 a 5.

vojtech.herian

Je to mysleno pro navstevniky ZOO – prijedu autem ze Stredoceskeho kraje a “posledni mili” se svezu lanovkou.

likvidátor shotoushků

Ten pocit, když samosprávy bojují proti sobě 🇨🇿🇨🇿🇨🇿

Martin

A mohla by Praha 6 take myslet na cestujici v MHD, kteri to museji objizdet pres centrum misto par minut stravenych v lanovce?
A mohla by Praha 6 take vysvetlit svou strategii s ohledem na regulaci dojizdejicich ze stc.kraje a jeji podminkou na kapacitni vrakoviste?

Martin

Parkoviste, samozrejme…

Osamělý Vlk

V jistém smyslu je to stejné. Z aut se stanou vraky, teda ony jsou už teď, ale zatím se dají používat.

Mikitrabi

Ale ono neni zdaleka jasné, jak a na co se lanovka napojí v Bohnicích ( tedy pokud tam nebude tram) . Zatím tedy na bus …nebo auto…

vlachjan

Nabízí se otázka, kolik parkovacích míst Praha 6 požaduje, aby vzniklo u nové tramvajové zastávky.

broucek.v

Přesně tolik, aby to přineslo znovuzvolení…

Fakta

– oficiálně je lanovka prezentována jako dočasné levné (cca 3 mld. Kč) dopravní řešení pro spojení Dejvic a sídliště Bohnice na dobu, než bude zbudována chybějící část tramvajového okruhu. – dotazováním lidí na sídlišti bylo zjištěno, že jich pravidelně do Dejvic jezdí jen velmi málo. – pokud by si někdo z okolních sídlišť (Kobylisy, Ďáblice, Čimice) chtěl lanovkou zkrátit cestu do Dejvic, musel by se k ní dopravit autobusem, poté by se lanovkou svezl do Podbaby, tam by přestoupil na tramvaj a pokračoval by třeba k metru Dejvická a dál. To je úlet, nikoli zkratka. Je proto nesmysl lanovku prezentovat… Číst vice »

Juraj

Ach ano, ono je obecně známé, že nemá cenu zavádět žádná spojení, protože není poptávka. A to, že poptávka se dá vytvořit (indukovat), je zcela revoluční myšlenka 🙂 Ono je celkem logické, že tam dneska jezdí málo lidí, když to znamená strávit skoro hodinu na cestě. Vůbec nic to nevypovídá o tom, jaký tam je potenciál, kdyby spojení existovalo. Lidé z Bohnic dnes nemají motivaci zaměstnat se na Bořislavce, když tam rozumně nedojedou. Stejně tak studenti z ČVUT, ČZU a VŠChT si těžko budou hledat pronájem na severním městě, protože je to vopruz a nestojí to za to. To je… Číst vice »

Fakta

Tak, Dopravní podnik občas monitoruje odkud kdo kam jezdí, takže o tom existuje celkem dobrá představa. Určitě by se dal udělat i průzkum a zjistit, kolik lidí z Bohnického sídliště by si šlo hledat práci na Bořislavku nebo Kulaťák v momentě, kdy by jim z okraje sídliště začala do Podbaby jezdit lanovka. Třeba by jich pár stovek bylo. Jenže zvítězil návrh, kdy nejenže vede lanovka 20 metrů od oken bytových domů, ale navíc by její stanice měla být na louce mezi lesem a poliklinikou. Takže více než polovina lidí z toho sídliště by k ní stejně musela jet autobusem. S… Číst vice »

Juraj

Ne, ta představa je naopak úplně mylná. Kdybychom dneska měli podobná data o dojíždění před otevřením metra, vypadalo by to zase úplně jinak.

Je to jako kdyby tehdy někdo tvrdil, že z Hloubětína na Butovice stejně nikdo nejezdí. Ano, nejezdil, protože neexistovalo spojení.

To, že jsou Bohnice extrémně NIMBY, víme už dávno. Neznamená to nutně, že by Praha měla trestat všechny zdejší obyvatele další izolací.

Fakta

Jakýpak trest izolací? 🙂 V Praze je přes 700.000 bytů a i když každému není dáno bydlet tam, kde chce, těžko budeme hledat někoho, kdo na Bohnickém sídlišti trpí bydlením z donucení. Samozřejmě vyjma nedobrovolně hospitalizovaných pacientů v léčebně za sídlištěm. Lidé se tam stěhují proto, že jim to vyhovuje třeba lépe než Černý Most, Jižní Město, Řepy nebo Stodůlky Urbanistickým záměrem pro sídliště Bohnice přece bylo, že to nebude tranzitní bod, ale konečná. Že tam lidé budou obklopeni přírodou bydlet a do města budou jezdit do práce. A tak se to také děje. Jasně, časy se mění. Jenže „osvobodit“… Číst vice »

Juraj

A s těmi návštěvníky ZOO je to nesmysl. Prostě berme jako fakt, že parkování u ZOO existuje a kdo tam pojede autem, má tuto možnost.
Pokud se u toho ještě chce povozit lanovkou, tak může, a pak se vrátí na parkoviště ZOO a zase odjede. Neexistuje jediný rozumný důvod, proč řešit rozšiřování parkování i na konečné lanovky, toto je pseudoproblém.

Průvodce původní Aleš

V New Yorku taky jezdí lanovka 20 metrů od oken obytného věžáku. Ale jasně, paragraf 1, nikdy se tak v Praze nedělalo.

Fakta

Obhajoba lanovky před okny bytových domů s tím, že v New Yorku to mají také, není příliš šťastná. Všechno pitomé přeci přebírat nemusíme. Navíc na rozdíl od té NY, která má intervaly 7-15 minut a vede převážně podél velkého kovového mostu, by ta pražská posílala lidem kabiny před okna několikrát za minutu, od šesté ráno do desáté večer. Pražská je totiž projektována na kapacitu 2.000 – 4.000 cestujících za hodinu. Těch vad má pražský návrh ale výrazně víc – třeba i to že zasahuje do ceněné lokality Palírka, nebo že by měla lanovka být poblíž kulturní památky Sklenářka. Těm by… Číst vice »

Honza

Tady je hlavní bod programu vybudování mostu přes Vltavu. A toho se snad nikdy nedočkáme.

Jiří Linha

Parkování je nadbytečné, kdo bude chtít lanovku využívat tak ať použije MHD jejíž součástí bude.

Dachs

Jakápak by na takovém parkovišti byla taxa a kdo by z něho profitoval? Pro začátek dvě kila, když přímo u ZOO je to za tři? I za ty dvě stovky parkovného to na P-6 „naindukuje“ o víkendech spoustu individuální dopravy, vsaďte se. To by nevadilo? Protože než se do ZOO dohrkáte ze vzdálenějších koutů Prahy MHD při nedělním provozu, s vidinou fronty na 112 k tomu, naložení rodiny i s kočárkem do auta je o dojezdu do Troji do 25 minut, i ta Podbaba je kousek od tunelů Blanky. Škoda že z nějakého důvodu úplně zapadla idea tramvajové odbočky z… Číst vice »

Kubrt

Jen historické doplnění: „spodní“ tramvajová trať k zoo se začala stavět někdy v 50. letech, tehdy ještě z Pelc-Tyrolky a několik set metrů se skutečně postavilo a sloužilo ke zkušebním jízdám a později k odstavování starých tramvají. Škoda, že nebyla nikdy později dokončena.

Martin

Stejne by byla zrusena stavbou magistraly, most barikadniku byl strzen, casti jsou na dne Vltavy, novy most uz je jen silnicni dalnicniho charakteru a i kdyz pred nim vedla trat z nadr, Bubny do holesovickeho pristavu….

Panda

A není to částečně tak, že Praha 6 chce tramvaj, a tedy se snaží lanovku odsouvat, aby se nakonec nepostavila? Parkoviště zní jako podivné alibi…

Juraj

Pokud to tak je, pak pouze v nekonečné genialitě zdejšího radního pro dopravu, protože zrušení lanovky tramvaj nijak nepřiblíží.

Na druhé straně, na rychlejším dojíždění má větší zájem P8 než P6. Zatímco hodně lidí z Bohnic může jezdit do školy nebo do práce do Dejvic, Bubenče, na Bořislavku nebo do Suchdola, opačným směrem toho zas tak moc není. Takže to nevypadá, že by P6 měla nějak silnou motivaci toto chtít.

Honza

A ti lidé se budou vracet zpět jak?

Panda

Souhlas, tramvaj to nepřiblíží, ale teoreticky to může zafungovat naopak – existence již postavené lanovky stavbu tramvaje zruší/odsune. P8 má teoreticky větší zájem, ale v reálu podpora tramvaje v Bohnicích není kdovíjaká, zatímco na P6 v podstatě není nikdo, kdo by proti ní protestoval… Aneb zájem/priority určuje množství NIMBY.

broucek.v

Pan radní pro dopravu si dal záležet, aby o tom nikde nic nepsal (aspoň jsem to nenašel na jeho X ani šotowebu). Zjevně profík.

zlá sůl

co se bude s lanovkou dít až mč 6 a 8 tramvajová trať propojí?

Honza

To už tu nebudem…..

Juraj

Posledně jsem tady P6 bránil, dneska už jsme, jak vidím, opět na stejné vlně. 🙂

Chybí tam parkování teď vzhledem k tramvaji a vlaku? Ne? Tak nebude chybět ani s lanovkou. Ono když Praha určí modré zóny fakt jen pro rezidenty, tak celkově hodně problémů s parkováním ustoupí.

Cože? Že chce někdo přijet až k lanovce a pak se svézt do ZOO? No to má holt blbý. Co víc k tomu říct?

Jiří Kocurek

Cituji: „otázku parkování na podbabské straně vůbec neřeší“

Právě že neřeší vůbec, tudíž tomu chybí i vyjádření ve smyslu „No to má holt blbý“ jinak řečeno „parkování u lanovky umožněno bude jen v rámci rezidentních zón, jiné se neplánuje“

Honza

Cože on chce někdo přijet autem až k ZOO? No to by měl mít blbý…Co víc k tomu říci…

Juraj

Přímo u ZOO má hned několik možností, které poskytuje přímo ZOO. Cena 100-300 Kč, podle vzdálenosti.
Návštěvníci fakt nijak nestrádají, holt nebudou nechávat auto v Podbabě.

Honza

Nemyslíte že parkování v Podbabě by mohlo být možné třeba jen se zakoupenou vstupenkou do ZOO?

Juraj

Ne, proč? Čemu by to prospělo? Jaký problém to řeší?

L.

Když mimopražští bydlící na (severo)západ od Prahy pojedou autem do ZOO, tak by mohli dojet do Dejvic k lanovce a ten kousek dojet lanovkou. Takhle musí objiždět buď Blankou, nebo přes Kralupy.

Juraj

Pořád nevidím, v čem je problém.
Projedou tunelem a jsou v Troji.

Samozřejmě ideálně by už do Prahy dojeli vlakem nebo busem, ale když za každou cenu musí autem, tak jaký smysl má přestupovat na lanovku?

Honza

Jak s Tatarem. Plno lidí z okolí Prahy by to uvítali. Víte jak by se ulevilo tunelu víte kolik by se ušetřilo benzínu a času Kdyby návštěvníci Zoo mohli zaparkovat i na druhé straně? Víte že tam celkově chybí most?

Juraj

Plno lidí z okolí Prahy má nesprávné očekávání, že jim Praha musí něco poskytovat 🙂 Přitom se dá do ZOO dostat nádherně hned několika způsoby, i od vlaku z Podbaby, Holešovic nebo hlaváku.

Jízda Blankou do Troje opravdu není to nejhorší, co by motorizovaného návštěvníka Prahy čekalo.

michal.s

Jedete-li už autem do Zoo, tak už snad dojedete i tam ne? A kdo se chce svézt lanovkou, tak může. Od Zoo do Podbaby a zpět.

L.

On dojede, to se nebojte. Je spíš v zájmu pražanů, aby jim jezdili lidi po městě MHD a ne autem.

Juraj

Je v zájmu Pražanů, aby lidi do města autem vůbec nejeli.
Ale když už, tak ať plechovku nechají na placeném parkoviště ZOO, než někde po Praze 6.

Honza

Cože? On chce někdo přijet až k ZOO autem? No to by měl mít blbý.

Indijanek

Jsem myslel, že se lanovka staví mimo jiné proto, aby byla do Zoo komfortnější hromadná doprava a tudíž lidé nechali auto doma nebo na standardních záchytných parkovištích vně Prahy. Ne, u všech všudy, v Podbabě.

Honza

V Troji ano?

Frantík

Tak tam parkoviste je, ale zároveň vzniklo i trochu bokem kde jezdi 234.

Mysel

„na standardních záchytných parkovištích vně Prahy“
To byste musel nejaka vycarovat. ;o)

Jiný Petr

Musel jsem dát mínus za tuto formulaci: „na standardních záchytných parkovištích vně Prahy“
Můžete mi prozradit to tajemství, kde ve směru např. od R7/D7 nebo D6 se nachází to „standardní záchytné parkoviště“

Zatím to vypadá na „parkoviště“, co svět neviděl

Gwann

Hmmm, kouří asi slušný matros. Když tam parkoviště nebude a kolem modrá zóna, tak to vadí cemu?

Honza

U všechnovějších staveb určených pro zábavu dopravu či sport je nějaké parkoviště. Možná malé ale je. Proč by nemělo být i zde? Což tedy zrušit i parkoviště před plaveckým stadionem hokejovou halou fotbalovým stadionem či nádražím nebo ZOO.

Frantisek

Lanovku tam chtějí stavět pro zábavu?

Honza

Ano pro polovinu lidí to bude zábava při návštěvě ZOO O víkendech zcela určitě.

Frantík

Tak zaparkuju u zoo, svezu se lanovkou dolů a hned zas nahoru.

Pako

Právě proto, aby mohlo být parkoviště jinde než ve stísněném prostoru na Podbabě se připravuje ta lanovka.

watslaw

Tohle je stavba dopravní. Kdyby to propojení Podbaby a Bohnic bylo místo lanovkou tramvají, tak by snad také nikoho nenapadlo požadovat v Podbabě parkoviště navíc.

Vlastik

Praha 6 kope za Brno, kde mají šanci postavit lanovku dříve.

Frantík

Jako já jsem čekal že OMH je šotouš a tedy podporuje i takové snadno prehlednutelne věci jako NP na lince 2, nebo linka 216 o víkendu…
A pak sabotuje lanovku a železnici?

Pat

On OMH je hlavně blbec, co jsem měl tu čest.

V. K.

Iniciativní blb je horší než třídní nepřítel

Honza

Vyjímečně s Prahou 6 souhlasím. Vite jak to dopadne? Vetšina lidí ze západní části Prahy i z dalekého okolí při návštěvě ZOO bude chtít použít i lanovku. Jasně s dětmi na lanovku a do ZOO. U ZOO jsou veliká parkoviště. Po zavedení lanovky tam část řidičů nepojede a skončí u stanice lanovky v Podbabě. Kde tam však zaparkují? Budou do nekonečna kroužit ulicemi a parkovat na místech rezidentů? Apropo jaká má být vůbec kapacita kabinky a jak často pojede? Ve špičkách pracovních dnů a o víkendech to kapacita lanovky nemusí vůbec zvládat.

Jiří Kocurek

Správný postřeh s těmi dětmi a lanovkou. Přesně takové otázky by měly u EIA zaznít, ideálně při její přípravě.

Petr

Jaky zase mista pro rezidenty? Myslite jejich soukromy garaze nebo verejny prostory s jasne danejma podminkama parkovani, vymahatelnyma mestskou policii?

Honza

To jsou modré zony. Abyvatelé si musí zaplatit aby mohli parkovat. Nevím co nechápete.

bkv

A ten návštěvník, co tam legálně může na tři hodiny zaparkovat, asi podle vás na magistrát přinese pazourky…

Petr

A navstevnici do 3 hodin po zaplaceni parkovneho. Takove podminky jsou nastaveny a mestska cast ma prostredky jak vymahat jejich dodrzovani. Co s tim ma co delat lanovka?

Honza

A že třeba na Letné když se hraje fotbal tak nelze zaparkovat? Plno cizích aut. To nevíte?

Juraj

To je ale problém vymáhání pravidel, resp. nedostatečných opatření, které by návštěvníky od toho odradily.

Petr

A? Když dojdou místa, tak holt musíte zaparkovat jinde, nebo si pořídit privátní stání. Podobně když dojde v hospodě pivo, tak si taky nebudete stěžovat, že neměli nalévat ostatním.

Tomas

Kroužit tam budou s parkovistem i bez parkoviste.

krom toho, to parkoviste ten provoz bude indukovat… kdyby tam žádné= nebylo, tak tam nikdo tim autem nepojede, protože ví, že nebude mít kde parkovat.

Honza

Tak zrušme všechna parkoviště a nikdo nikam jezdit nebude.

Gwann

Když tam parkoviště nebude, pak asi nemůžou parkovat. A aby se dodrzovala modrá zóna, na to máme zase jiné prostredky

M82

A na druhe strane to bude to same… Z relativne klidne ctvrti se stane dopravne zatizena lokalita a parkoviste. To vse kvuli lanovce, ktera bude slouzit spis jako atrakce do zoo, nez neco co by melo pomoci dennimu dojizdeni do skoly ci prace…

Kubrt

Můžu poprosit o konkrétnější info, kde se z relativně klidné čtvrti stane parkoviště? Lanovka by měla i dopravní význam, pro spojení Bohnic a P6.

Twix

Odkud budou na bohnický konec lanovky jezdit lidé auty, aby pro ně mělo vůbec smysl to auto použít?

Juraj

Říkat, že problém s parkováním vznikne kvůli lanovce, je jako říkat, že když si koupíte nové kolo a ukradnou vám ho, tak za to mohlo to kolo.

Honza

Troja by také chtěla být trochu klidnější

Pako

Přijedou na okraj Prahy na kapacitní parkoviště P+R a budou pokračovat MHD k lanovce. V čem je tam dál problém ?

Honza

Tak se podívejte na to množství aut před ZOO. Že tedy nejedou do ZOO MHD? Apropo k Zoo je snadnější dostupnost MHD než lanovka.

Tomas

vsak oni lidi do zoo jezdi autobusem.

vzhledem k celkovemu poctu navstevniku je pocet tech, ktery tam jede autem, dost marginalni. vetsina jede busem. dost nacpanym busem.

Rudolf Tuček

Lanovka bude jen další linka MHD, nevsiml jsem si že u každé zastávky je potřeba zřídit záchytné parkoviště.

Martas

Na druhou stranu je vidět, jak celkově Praha nefunguje. Není přeci možný poslat na schválení EIA a nechat to zarazit až tam. To se vůbec nesešli magistrát, dpp a městská část?

pzag

Praha 6. To asi stačí.

Frantík

Spíš 666.

dizgrafy

Jaká auta má to parkoviště zachytávat? Aby cestující přijel lanovkou z Bohnic a na Podbabě mohl přesednout do auta a pokračovat v cestě do centra nebo jak?

Paolo

Dame predse namitku jen proto, aby jsme dali. Cert to vem, ze to nema logiku..

Honza

Třeba tak že při návštěvě Zoo nemusí přes půl centra a přetíženou Trojou. Když přijede třeba od Roztok.

Pražák

Od Roztok je možné použít vlak. Myslím že navázání lanovky na ostatní druhy dopravy snad ani nemůže být lepší

Honza

Chápete že toto není jen obyčejná doprava, Ale i turistická atrakce?

Juraj

Lanovka na Petřín je IMHO výrazně větší atrakce. Parkovat se tam nedá. Není to problém.

Honza

Hlavně pro turisty. Ovšem ne pro rodiny s dětmi. Tady totiž pojedou lanovkou a uvidí i zvířátka.

Frantisek

Tak zaparkují tam, co teď, a lanovkou se svezou od zoo. Nebo se svezou lanovkou v zoo jako dosud.

Pako

A přijedou vláčkem nebo tramvají. Co tam máte dál?

watslaw

Já tam teda vídávám rodin s dětmi docela dost. A rodina s dětmi, která si jede prohlédnout lanovku a/nebo zvířátka jsou také turisté.

Tom Matto

Mozna ze po Strahove krouzi auta co nenasla parkoviste a jeste si toho nikdo nevsimnul 😀 (samozrejme ironie…)

Kubrt

Dobře, ale musí nutně u ní být parkoviště? je velké parkoviště na Pražském hradě? Na Petříně? Na Kampě? Zkrátka u městských atrakcí se dá spoléhat na obsluhu MHD (na Podbabě i vlakem).

Honza

No tak tedy třeba od Berouna. Spokojen?

Tomas

ona ta lanovka je .. jednosměrná? ono s ní budou jezdit jenom lidi z bohnic tam a zpátkiy?

Paolo

Zas dopravni investice a Praha 6 .Ja bych je zacal volat “ Prazske deti zeme“ bez mozgu sabotujeme vse pro sve ega. Tezko se to slusne komentuje

M19

A co se těžko komentuje? To, že předkladatelé nejsou schopni vytvořit dokumenty bez chyb? Nebo, že si někdo vůbec dovoluje mít připomínky, když je jeho povinností schválit to, co někdo vytvořil, ať už je kvalita toho jakákoli?

Tomas

Holt ti autoři nepředpokládali, že si tam Pražáci z šestky budou chtít indukovat provoz.

Klidně se vsadím, že kdyby tam to parkoviště bylo namalovaný, tak šmoulové z P6 tam budou dávat námitky, že tam to parkoviště nechcou, bo to bude indokovat automobilový provoz.

M19

A jak by si ho tam indukovali?

Tomas

zkuste hádat…

když tam bude parkoviště, budou tam lidi chtít jezdit autem.

když tam parkoviště nebude, tak tam jezdit nebudou.

M19

A proto se zavádí modré zóny, protože když nejsou parkovací místa, tak tam lidi nejezdí? Lidé jezdí někam protože je tam parkoviště. Když není jedou veřejnou dopravou? Vážně? Proč tedy nenavrhujete rušení parkovišť?

Tomas

proc bych mel navrhovat ruseni parkovist? me jsou parkoviste ukradena.

co mi ale neni ukradene, tak chovani vedeni P6, ktere na jedne strane bojuje proti autum , a tady zase bojuje proti necemu, co by je aut mohlo zbavit

a tim (nejen ve me) vzbuzuje pocit, ze p6 nejde vubec o neco konkretniho, ale jen o skodeni a skodeni a prudeni za kazdou cenu.

jak jsem psal jinde – klidne se vsadim, ze kdyby tam to parkoviste namalovany bylo, tak budou protestovat a chtit, aby to bylo bez parkoviste

M19

Protože když indukují dopravu podle vás, tak by jejich zrušením ubyla. 😉 Nebo se jen hledá jakákoli zaminka, aby byl prokázána dojmologie o jednání zástupců Prahy 6? Prostě je třeba za každou cenu prokázat, že chyba je jinde, než na straně investora?

Tomas

co to, s prominutim, melete?

Intrus

Dost mě zaujaly ty chybějící pěší přestupní vazby. Co mají na mysli? Přechod? Vždyť to je na zmiňované Podbabě přiražené přímo k chodníku, ne?

Kamui

Proč u takových věcí nefunguje princip dědičnosti – tj. stanovisko magistrátu přebije stanovisko městských částí?

Kubrt

Magistrát řešil EIA? O to jde v této fázi. Osobně si myslím, že záchytné parkoviště v této lokalitě je blbost (bude ho P1 požadovat taky u Muzea, když tam vznikne nová tramvajová trať??), ale co si myslím já, je nepodstatné.

Honza

Ono bude u muzea nějaké zajímavé místo kam budou o víkendech jezdit tisíce lidí s dětmi? Jaké to bude?

Kubrt

Muzeum.

Honza

Chcete srovnávat návštěvu Muzea se Zoo???

Kubrt

Proč ne? Oboje je volnočasová aktivita. Třeba my chodíme s dětmi do obou diskutovaných (jakož i dalších, včetně třeba muzea v Roztokách, abychom zůstali v oblasti).

Tom Matto

Hele fakt povazujete Muzeum za malo vyznamny cil pro navstevniky Prahy? Mozna ziju v nejake bubline, ale vedle Zoo je pro me Muzeum asi nejvetsi prazske lakadlo kam s detmi vyrazit…

M19

Pro vás? A jak to vypadá z pohledu celkové roční návštěvnosti jednotlivých institucí? 😉

Gwann

Kdybyste počet návštěvníků zoo chtěl narvat do muzea, tak asi začnou návštěvníci vypadavat okny…

Honza V.

Při uplatnění třídové dědičnosti se obvykle stejně obecnější atributy překrývají specifičtějšími atributy. v politice a administrativě je ovšem vhodnější mluvit o subsidiaritě a centralismu, jehož vyhraněnou podobou je totalitní diktatura.

qěcy

Smysl záchytného parkoviště v Podbabě mi uniká. Na Smíchově, ve Vršovicích atp. taky mají být?

milan

Představte si, že 1.) při rekonstrukci Smíchovského nádraží se pořítá i s P+R, 2.) pokud lanovka Podbaba – Bohnice má mít mezistanici u ZOO, tak bude nejlepším spojením do ZOO, a jak asi nejčastěji k té lanovce přijedou lidé směřující do ZOO? Dle mě autem, takže P+R i tam je smysluplné! Dle mě je nesmysluplná sama ta lanovka i aktuální plán vedení TRAMvají do Bohnic – dle mě nejsmysluplnější stavět TRAM mezi Podbabbou a zast. Trojská kolem stávajícího Zoo Praha – jižní vchod, zrušit u ZOO veškerá její stávající parkoviště na/z nichž se musí auta projet obytnou oblastí Tróje a… Číst vice »

Honza

Tak vám to vysvětlím. K lanovce budou přijíždět stovky aut návštěvníků ZOO! Ptám se vás kde ty auta dle vás zaparkují? Co s tím má společného Smíchov či Vršovice nějak nechápu. Vy ano?

Kubrt

Nebudou tam přijíždět stovky aut návštěvníků ZOO, protože tam (zcela správně) nebude parkoviště. So easy.

M19

Vy jste se jich ptal?

Kubrt

To platí obecně – lidi neparkují tam, kde se zaparkovat nedá.

M19

To bych tedy netvrdil. Lidé parkují leckde, kde se legálně zaparkovat nedá. A přesto. A když tam nezaparkují, protože už opravdu nebude fyzicky kde, tak pojedou místo lanovky autem až tam kam chtějí. Jak jednoduché…

Lukáš Kníže

V tom případě ale musí fungovat policie a vymáhat právo.

M19

To by sice měla, ale.. Jaká je realita jistě víte sám.

Digi

Což je ovšem tragédie… Platíme platy policie z daní aby dohlížel na dodržování pořádku ale protože cajti nechtějí dělat, tak budeme další, velký, prachy platit za stavby parkovišť..

Kubrt

Z vlastní zkušenosti vím, že parkování na P6 je sledováno velmi důkladně jak pomocí autíček s kamerami, tak pomocí pochůzkáře MP.

Kubrt

Tak holt pojedou jinam, no. Nevidím důvod, proč zrovna na Podbabě, kde i takhle je dost silný provoz všeho možného a není tam přehršel volných ploch, stavět záchytné parkoviště. Taková stavba patří někam na okraj města, kde je dost místa a odkud vede kapacitní dopravní prostředek dále směrem centrum. Až povede tramvaj na Suchdol, super místo. Věřím, že kdyby se dnes na Podbabě takové parkoviště postavilo, najde si svou klientelu, ale nemyslím si, že je to vhodné místo.

Honza

Stále dokola. Proč záchytné parkoviště? Nenapadlo vás že by to parkování bylo možné jen se zakoupením třeba vstupenky do ZOO???

Kubrt

Ne, to mě nenapadlo. Asi tu lanovku vidím v širším kontextu, než jen jako přivaděč do ZOO.

Honza

O víkendech to bude hlavně přivaděč do ZOO o tom není třeba diskutovat.

Pako

Ale k tomu slouží parkoviště u ZOO. Kdo chce jet lanovkou musí k ní dojet MHD. Takový vláček je taky atrakce.

Honza

Nemyslíte že by se parkovišti u Zoo a lidem v Troji trochu ulevilo?

Digi

Jak to chcete kontrolovat? Fotokopii vstupenky do Zoo za okynkem?

Honza

Ti lidé to nebudou vědět.

Tomas

nebojte, oni si to celkem rychle řeknou…

Kubrt

Já když jedu autem někam, kde to neznám, si zjišťuju, jaké tam jsou parkovací možnosti. A když to někdo neudělá, přijede – nezaparkuje – pojede dál. Konec svět se nekoná.

Tom Matto

Asi je to pro vas novinka, ale existuji online mapy, kde si normalni lide kontroluji moznosti parkovani, kdyz jedou nekam kde to neznaji…

Tomas

ale on má pravdu .. když tam nebude parkoviště, tak tam nebudou parkovat.

když tam bude parkoviště, tak tam parkovat budou. to je přeci základ indukce.

nebo ona se nám ted indukce nehodí do krámu?

M19

Základem indukce je parkování?

Tomas

parkoviste indukuje dopravu uplne stejne, jako nejaky dalsi provoz.

M19

Opravdu? Lidi jezdí na parkoviště nikoliv za místním cílem?

Frantík

No parkoviště bude na okraji Prahy a pokud chcou, muzou se autobusem z Podbaby svezt k lanovce.

Honza

Ti lidé tam stejně přijedou a budou hledat parkovací místa. Když přijedou třeba z Roztok musí objet půl Prahy aby se dostali k ZOO. Takhle by auto nechali na okraji města.

Kubrt

Přijedou z Roztok vlakem nebo busem, nebo zaparkují auto u Kauflandu. Obyvatelé Roztok nejsou takový tydýti, aby jeli někam, kde se nedá zaparkovat. Obyvatelé Roztok situaci na Podbabě dobře znají, z podstaty věci.

Honza

No tak s dětma pojedou až před ZOO. Ujedou navíc mnoho kilometrů stráví spoustu času. Pojedou kolem lanovky v Podbabě a budou si říkat proč tam ti blbci neudělali nějaké parkoviště.

Kubrt

OK, s tím se dá žít.

Frantisek

Stejně tak si můžeme my v Praze říct, proč sem ti blbci jedou autem, když mají většinou dost jiných možností a jejich kombinací.

Tomas

Z roztok jim tam jede vlak.

Twix

Objet půl Prahy znamená, že na Prašném mostě vjedou do Blanky a auto nechají hned za tunelem (50 Kč a návazný bus do zoo), případně přímo u zoo, když už chtějí jet do Prahy autem? Proč by měli radši chtít jezdit lanovkou, která bude od horního východu ze zoo ještě kilometr do kopce?

Honza

A nepřemýšlel jste o tom že by se ulevilo pražské dopravě a samotné čtvrti Troja?

Kubrt

Ulehčím Troji (souhlas, ve dnech špičky v ZOO je to tam strašné), ale přitížím Podbabě?
Chápu, že pro část návštěvníků ZOO je auto jasná volba. OK. Řešení pro ty teribilní dny, kdy je Troja zasekaná kolonou aut, vidím v parkovištích kolem Trojského mostu – v přímé vazbě na Blanku, kam se dá přijet odkudkoli a lidi na ně směrovat dřív, než se zablokuje Trojská ulice a stane se neprůjezdnou pro 112.
Mimochodem, kde konkrétně na té Podbabě byste si to záchytné parkoviště představoval?

Jan Tichavský

Zaparkují za městem, k lanovce přijedou vlakem nebo tramvají.

Honza

Tak ať dle vaší rady rovnou zlikvidují i parkoviště před ZOO ne?

Michal

Nebojte, to je v plánu.

Panoramix

Však ono tam žádné potřeba není, je to evidentně jenom politická zástěrka, aby si politici stavbu prosazující zachovali tvář a nemuseli otevřeně přiznat, že to byla od počátku chujovina, na kterou nikdy nezbudou volné prostředky v záplavě jiných priorit. Takto se to elegantně oddálí na neurčito a bude se X let různými studiemi řešit, jak tam to parkování zařídit. Až to celé vyzní to ztracena.

Facepalm

Takže P6 chce na jednu stranu omezovat automobilový provoz a na druhou stranu chce záchytný parkoviště, aby se dalo autem přijet někam (a nechat ho ta celej den), kam to nedává smysl?

Lukáš F.

Praha 6 chce omezovat automobilový provoz všech ostatních, ale ne svých občanů, kteří si chtějí přijet autem k lanovce. Asi.

M19

Co je v nesouladu? Lepší, kdyby ta auta pokračovala směrem, kam vede lanovka?

Tomas

No .. ne, nebylo by lepší, když jsou tak „anti“ , aby tam ti Pražáci z Prahy 6 dojeli MHD nebo došli pěšky?

VojtaCB

Jakým směrem? Tím směrem, kterým chybí most přes Vltavu a proto (mimo jiné) se má stavět lanovka?

Honza

Což to povinně spojit i se vstupenkou do ZOO? Pak by tam neparkoval kde kdo.

Tomas

Zase Praha 6?

Jiří Kocurek

A zase chtějí chodníky a ne přelézat (modré) zábradlí.

Petr

Tak at si je postavi. Zadek utrit nepotrebujou?

Jan Tichavský

Praha 6 musí v dopravních záležitostech zaujmout negativní stanovisko už z tradice.

Petr

Tvl… Tady v ty zemi i kdybysme chteli postavit kosmodrom a meli na nej penize, tak se to nestane jenom proto, ze v projektu chybi chodnik (se zabradlim samozrejme – idealne modrym) a parkoviste pro plechovky.

Honza

Ale parkoviště je u kosmodromu dost podstatná věc, ne?
🤣

Jan Tichavský

Stačí zastávka a vlečka.