Problém pro novou lanovku: Praha 6 dala negativní stanovisko, chybí jí parkoviště
Lanovka Podbaba - Troja, vizualizace. Pramen: William Matthews Associates
Město Praha považuje lanovku za nejlepší řešení propojení Prahy 6 a Prahy 8, a to do doby, než obě části propojí tramvajová trať.
Lanovka se řeší roky a nyní radní Prahy 6 vydají negativní stanovisko místo komunikace s dotyčnými po celé ty roky.. pecka práce.
Taková česká klasika. Někdo se probral.
Já nechápu že po těch letech. kdy se Praha 6 mohla vyjadřovat, není toto její zjištění teď již promlčené. Tady má o tom rozhodovat např IPR, která dělá průzkumy s lidmi a různé testování možností, než nějaký jouda z radnice bez jakéhokoliv vzdělání a potřebných informací.
Upřímně, dlouhodobě ta lanovka je blbost. Smysl je spíš do doby, než tu bude tramvaj.
Budovat zde další parkoviště, je totálně blbost. Lanovka má hrát roli MHD, nejde o lanovku s turistickým účelem. A časem se stejně bude demontovat.
No blbost to je. Ale je to stejně, jako když se v 1991 psalo o rychlodráhy na letiště, ze 1993 bude. To bude se už píše 30 let. Za tu dobu už někteří mají i vnoučata
Tak vidím, že od té doby, co pan šéf portálu Z dopravy působí v politice na P6 jsou diskuze veskrze „pokrokové a správně aktivistické“ … No tak hlavně, aby to měl kdo zaplatit 🤔
Nikdo z portálu Zdopravy.cz nepůsobí v politice a už rozhodně ne na P6.
On má zřejmě na mysli Ondřeje Matěje Hrubeše a jeho politickou žumpu mhd86.
proc se maji vyhodit penize za lanovku, misto urychleni vystavby mostu pro tramvaj? kapacitne to snad nema ani smysl srovnavat
Protože tramvaj se tím nijak neurychlí. Z pohledu plánu i rozpočtu to je otázka možná 15 let.
Takže alternativy nejsou „lanovka, nebo tramvaj“, ale „lanovka, nebo žádné přímé spojení“.
Ale to nemáte pravdu. V roce 2015 se Magistrát dohodnul na lanovce hlasy socdem. Už tenkrát se vědělo, že konečné řešení bude jiné…most a tram
Typický zelený radní Petr Palacký nanesl celou snůšku laciných a jednoduchých blábolů, „aby to nešlo“. Podle očekávání v tom on ani radnice Prahy 6 neudělá na své straně nic pro to, „aby to šlo“. To by se muselo pracovat, od toho tam nejsou.
A pokud lanovku nechtějí ( nic proti takovému názoru), tak proč snášet pukavce do hnízda, když je možné na rovinu říct: „Praha 6 lanovku přes Vltavu nechce!“ Jak praví Matouš (5-37), „Vaše řeč budiž ano-ano, ne-ne.“
Anebo možná prostě jen politik, který umí dělat svoji práci pořádně a nespokojí se s lacinými kompromisi?
mozna ano? evidentne ne
Proč se tady mažou příspěvky o korupci v Pražském DPP, redakce dostala namazáno na chleba??
Nikoliv, tady se mažou lidé, kteří byli už dříve zablokováni pro porušení pravidel slušné diskuze a myslí si, že to změnou nicku obejdou:) s DPP je souvislost nula. Příjemný pobyt v diskuzích na jiných stránkách, kde vaše excesy budou tolerovat.
Jakože přijedu do Podbaby autem a pojedu lanovkou do Bohnic… 🙈
Nebo jak to Praha 6 myslela 🤣
Bydlíte severně od Prahy na levém břehu Vltavy, kde nejezdí vlak. Pracujete v Tróji, Kobylisích, Libni atd. Nebo tam za někým jedete apod. Toto může být nejrychlejší způsob dopravy.
Pokud tam nejede vlak, jede tam bus.
Toto je nicméně velmi minoritní případ. Směr dojíždění bude spíše opačný, z P8 na P6.
Jezdí tam tuším 340, 350, 355 a 316.
A jak bylo řečeno, běžněji jsou cíle spíš na pravém břehu.
Co takhle postavit lokální silniční most, podobně jako se staví Dvorecký? S tím rozdílem, že by byl i pro IAD. Dvorecký by měl být taky pro místní IAD Prahy 4 a 5.
Je to mysleno pro navstevniky ZOO – prijedu autem ze Stredoceskeho kraje a “posledni mili” se svezu lanovkou.
Ten pocit, když samosprávy bojují proti sobě 🇨🇿🇨🇿🇨🇿
A mohla by Praha 6 take myslet na cestujici v MHD, kteri to museji objizdet pres centrum misto par minut stravenych v lanovce?
A mohla by Praha 6 take vysvetlit svou strategii s ohledem na regulaci dojizdejicich ze stc.kraje a jeji podminkou na kapacitni vrakoviste?
Parkoviste, samozrejme…
V jistém smyslu je to stejné. Z aut se stanou vraky, teda ony jsou už teď, ale zatím se dají používat.
Ale ono neni zdaleka jasné, jak a na co se lanovka napojí v Bohnicích ( tedy pokud tam nebude tram) . Zatím tedy na bus …nebo auto…
Nabízí se otázka, kolik parkovacích míst Praha 6 požaduje, aby vzniklo u nové tramvajové zastávky.
Přesně tolik, aby to přineslo znovuzvolení…
– oficiálně je lanovka prezentována jako dočasné levné (cca 3 mld. Kč) dopravní řešení pro spojení Dejvic a sídliště Bohnice na dobu, než bude zbudována chybějící část tramvajového okruhu. – dotazováním lidí na sídlišti bylo zjištěno, že jich pravidelně do Dejvic jezdí jen velmi málo. – pokud by si někdo z okolních sídlišť (Kobylisy, Ďáblice, Čimice) chtěl lanovkou zkrátit cestu do Dejvic, musel by se k ní dopravit autobusem, poté by se lanovkou svezl do Podbaby, tam by přestoupil na tramvaj a pokračoval by třeba k metru Dejvická a dál. To je úlet, nikoli zkratka. Je proto nesmysl lanovku prezentovat… Číst vice »
Ach ano, ono je obecně známé, že nemá cenu zavádět žádná spojení, protože není poptávka. A to, že poptávka se dá vytvořit (indukovat), je zcela revoluční myšlenka 🙂 Ono je celkem logické, že tam dneska jezdí málo lidí, když to znamená strávit skoro hodinu na cestě. Vůbec nic to nevypovídá o tom, jaký tam je potenciál, kdyby spojení existovalo. Lidé z Bohnic dnes nemají motivaci zaměstnat se na Bořislavce, když tam rozumně nedojedou. Stejně tak studenti z ČVUT, ČZU a VŠChT si těžko budou hledat pronájem na severním městě, protože je to vopruz a nestojí to za to. To je… Číst vice »
Tak, Dopravní podnik občas monitoruje odkud kdo kam jezdí, takže o tom existuje celkem dobrá představa. Určitě by se dal udělat i průzkum a zjistit, kolik lidí z Bohnického sídliště by si šlo hledat práci na Bořislavku nebo Kulaťák v momentě, kdy by jim z okraje sídliště začala do Podbaby jezdit lanovka. Třeba by jich pár stovek bylo. Jenže zvítězil návrh, kdy nejenže vede lanovka 20 metrů od oken bytových domů, ale navíc by její stanice měla být na louce mezi lesem a poliklinikou. Takže více než polovina lidí z toho sídliště by k ní stejně musela jet autobusem. S… Číst vice »
Ne, ta představa je naopak úplně mylná. Kdybychom dneska měli podobná data o dojíždění před otevřením metra, vypadalo by to zase úplně jinak.
Je to jako kdyby tehdy někdo tvrdil, že z Hloubětína na Butovice stejně nikdo nejezdí. Ano, nejezdil, protože neexistovalo spojení.
To, že jsou Bohnice extrémně NIMBY, víme už dávno. Neznamená to nutně, že by Praha měla trestat všechny zdejší obyvatele další izolací.
Jakýpak trest izolací? 🙂 V Praze je přes 700.000 bytů a i když každému není dáno bydlet tam, kde chce, těžko budeme hledat někoho, kdo na Bohnickém sídlišti trpí bydlením z donucení. Samozřejmě vyjma nedobrovolně hospitalizovaných pacientů v léčebně za sídlištěm. Lidé se tam stěhují proto, že jim to vyhovuje třeba lépe než Černý Most, Jižní Město, Řepy nebo Stodůlky Urbanistickým záměrem pro sídliště Bohnice přece bylo, že to nebude tranzitní bod, ale konečná. Že tam lidé budou obklopeni přírodou bydlet a do města budou jezdit do práce. A tak se to také děje. Jasně, časy se mění. Jenže „osvobodit“… Číst vice »
A s těmi návštěvníky ZOO je to nesmysl. Prostě berme jako fakt, že parkování u ZOO existuje a kdo tam pojede autem, má tuto možnost.
Pokud se u toho ještě chce povozit lanovkou, tak může, a pak se vrátí na parkoviště ZOO a zase odjede. Neexistuje jediný rozumný důvod, proč řešit rozšiřování parkování i na konečné lanovky, toto je pseudoproblém.
V New Yorku taky jezdí lanovka 20 metrů od oken obytného věžáku. Ale jasně, paragraf 1, nikdy se tak v Praze nedělalo.
Obhajoba lanovky před okny bytových domů s tím, že v New Yorku to mají také, není příliš šťastná. Všechno pitomé přeci přebírat nemusíme. Navíc na rozdíl od té NY, která má intervaly 7-15 minut a vede převážně podél velkého kovového mostu, by ta pražská posílala lidem kabiny před okna několikrát za minutu, od šesté ráno do desáté večer. Pražská je totiž projektována na kapacitu 2.000 – 4.000 cestujících za hodinu. Těch vad má pražský návrh ale výrazně víc – třeba i to že zasahuje do ceněné lokality Palírka, nebo že by měla lanovka být poblíž kulturní památky Sklenářka. Těm by… Číst vice »
Tady je hlavní bod programu vybudování mostu přes Vltavu. A toho se snad nikdy nedočkáme.
Parkování je nadbytečné, kdo bude chtít lanovku využívat tak ať použije MHD jejíž součástí bude.
Jakápak by na takovém parkovišti byla taxa a kdo by z něho profitoval? Pro začátek dvě kila, když přímo u ZOO je to za tři? I za ty dvě stovky parkovného to na P-6 „naindukuje“ o víkendech spoustu individuální dopravy, vsaďte se. To by nevadilo? Protože než se do ZOO dohrkáte ze vzdálenějších koutů Prahy MHD při nedělním provozu, s vidinou fronty na 112 k tomu, naložení rodiny i s kočárkem do auta je o dojezdu do Troji do 25 minut, i ta Podbaba je kousek od tunelů Blanky. Škoda že z nějakého důvodu úplně zapadla idea tramvajové odbočky z… Číst vice »
Jen historické doplnění: „spodní“ tramvajová trať k zoo se začala stavět někdy v 50. letech, tehdy ještě z Pelc-Tyrolky a několik set metrů se skutečně postavilo a sloužilo ke zkušebním jízdám a později k odstavování starých tramvají. Škoda, že nebyla nikdy později dokončena.
Stejne by byla zrusena stavbou magistraly, most barikadniku byl strzen, casti jsou na dne Vltavy, novy most uz je jen silnicni dalnicniho charakteru a i kdyz pred nim vedla trat z nadr, Bubny do holesovickeho pristavu….
A není to částečně tak, že Praha 6 chce tramvaj, a tedy se snaží lanovku odsouvat, aby se nakonec nepostavila? Parkoviště zní jako podivné alibi…
Pokud to tak je, pak pouze v nekonečné genialitě zdejšího radního pro dopravu, protože zrušení lanovky tramvaj nijak nepřiblíží.
Na druhé straně, na rychlejším dojíždění má větší zájem P8 než P6. Zatímco hodně lidí z Bohnic může jezdit do školy nebo do práce do Dejvic, Bubenče, na Bořislavku nebo do Suchdola, opačným směrem toho zas tak moc není. Takže to nevypadá, že by P6 měla nějak silnou motivaci toto chtít.
A ti lidé se budou vracet zpět jak?
Souhlas, tramvaj to nepřiblíží, ale teoreticky to může zafungovat naopak – existence již postavené lanovky stavbu tramvaje zruší/odsune. P8 má teoreticky větší zájem, ale v reálu podpora tramvaje v Bohnicích není kdovíjaká, zatímco na P6 v podstatě není nikdo, kdo by proti ní protestoval… Aneb zájem/priority určuje množství NIMBY.
Pan radní pro dopravu si dal záležet, aby o tom nikde nic nepsal (aspoň jsem to nenašel na jeho X ani šotowebu). Zjevně profík.
co se bude s lanovkou dít až mč 6 a 8 tramvajová trať propojí?
To už tu nebudem…..
Posledně jsem tady P6 bránil, dneska už jsme, jak vidím, opět na stejné vlně. 🙂
Chybí tam parkování teď vzhledem k tramvaji a vlaku? Ne? Tak nebude chybět ani s lanovkou. Ono když Praha určí modré zóny fakt jen pro rezidenty, tak celkově hodně problémů s parkováním ustoupí.
Cože? Že chce někdo přijet až k lanovce a pak se svézt do ZOO? No to má holt blbý. Co víc k tomu říct?
Cituji: „otázku parkování na podbabské straně vůbec neřeší“
Právě že neřeší vůbec, tudíž tomu chybí i vyjádření ve smyslu „No to má holt blbý“ jinak řečeno „parkování u lanovky umožněno bude jen v rámci rezidentních zón, jiné se neplánuje“
Cože on chce někdo přijet autem až k ZOO? No to by měl mít blbý…Co víc k tomu říci…
Přímo u ZOO má hned několik možností, které poskytuje přímo ZOO. Cena 100-300 Kč, podle vzdálenosti.
Návštěvníci fakt nijak nestrádají, holt nebudou nechávat auto v Podbabě.
Nemyslíte že parkování v Podbabě by mohlo být možné třeba jen se zakoupenou vstupenkou do ZOO?
Ne, proč? Čemu by to prospělo? Jaký problém to řeší?
Když mimopražští bydlící na (severo)západ od Prahy pojedou autem do ZOO, tak by mohli dojet do Dejvic k lanovce a ten kousek dojet lanovkou. Takhle musí objiždět buď Blankou, nebo přes Kralupy.
Pořád nevidím, v čem je problém.
Projedou tunelem a jsou v Troji.
Samozřejmě ideálně by už do Prahy dojeli vlakem nebo busem, ale když za každou cenu musí autem, tak jaký smysl má přestupovat na lanovku?
Jak s Tatarem. Plno lidí z okolí Prahy by to uvítali. Víte jak by se ulevilo tunelu víte kolik by se ušetřilo benzínu a času Kdyby návštěvníci Zoo mohli zaparkovat i na druhé straně? Víte že tam celkově chybí most?
Plno lidí z okolí Prahy má nesprávné očekávání, že jim Praha musí něco poskytovat 🙂 Přitom se dá do ZOO dostat nádherně hned několika způsoby, i od vlaku z Podbaby, Holešovic nebo hlaváku.
Jízda Blankou do Troje opravdu není to nejhorší, co by motorizovaného návštěvníka Prahy čekalo.
Jedete-li už autem do Zoo, tak už snad dojedete i tam ne? A kdo se chce svézt lanovkou, tak může. Od Zoo do Podbaby a zpět.
On dojede, to se nebojte. Je spíš v zájmu pražanů, aby jim jezdili lidi po městě MHD a ne autem.
Je v zájmu Pražanů, aby lidi do města autem vůbec nejeli.
Ale když už, tak ať plechovku nechají na placeném parkoviště ZOO, než někde po Praze 6.
Cože? On chce někdo přijet až k ZOO autem? No to by měl mít blbý.
Jsem myslel, že se lanovka staví mimo jiné proto, aby byla do Zoo komfortnější hromadná doprava a tudíž lidé nechali auto doma nebo na standardních záchytných parkovištích vně Prahy. Ne, u všech všudy, v Podbabě.
V Troji ano?
Tak tam parkoviste je, ale zároveň vzniklo i trochu bokem kde jezdi 234.
„na standardních záchytných parkovištích vně Prahy“
To byste musel nejaka vycarovat. ;o)
Musel jsem dát mínus za tuto formulaci: „na standardních záchytných parkovištích vně Prahy“
Můžete mi prozradit to tajemství, kde ve směru např. od R7/D7 nebo D6 se nachází to „standardní záchytné parkoviště“
Zatím to vypadá na „parkoviště“, co svět neviděl
Hmmm, kouří asi slušný matros. Když tam parkoviště nebude a kolem modrá zóna, tak to vadí cemu?
U všechnovějších staveb určených pro zábavu dopravu či sport je nějaké parkoviště. Možná malé ale je. Proč by nemělo být i zde? Což tedy zrušit i parkoviště před plaveckým stadionem hokejovou halou fotbalovým stadionem či nádražím nebo ZOO.
Lanovku tam chtějí stavět pro zábavu?
Ano pro polovinu lidí to bude zábava při návštěvě ZOO O víkendech zcela určitě.
Tak zaparkuju u zoo, svezu se lanovkou dolů a hned zas nahoru.
Právě proto, aby mohlo být parkoviště jinde než ve stísněném prostoru na Podbabě se připravuje ta lanovka.
Tohle je stavba dopravní. Kdyby to propojení Podbaby a Bohnic bylo místo lanovkou tramvají, tak by snad také nikoho nenapadlo požadovat v Podbabě parkoviště navíc.
Praha 6 kope za Brno, kde mají šanci postavit lanovku dříve.
Jako já jsem čekal že OMH je šotouš a tedy podporuje i takové snadno prehlednutelne věci jako NP na lince 2, nebo linka 216 o víkendu…
A pak sabotuje lanovku a železnici?
On OMH je hlavně blbec, co jsem měl tu čest.
Iniciativní blb je horší než třídní nepřítel
Vyjímečně s Prahou 6 souhlasím. Vite jak to dopadne? Vetšina lidí ze západní části Prahy i z dalekého okolí při návštěvě ZOO bude chtít použít i lanovku. Jasně s dětmi na lanovku a do ZOO. U ZOO jsou veliká parkoviště. Po zavedení lanovky tam část řidičů nepojede a skončí u stanice lanovky v Podbabě. Kde tam však zaparkují? Budou do nekonečna kroužit ulicemi a parkovat na místech rezidentů? Apropo jaká má být vůbec kapacita kabinky a jak často pojede? Ve špičkách pracovních dnů a o víkendech to kapacita lanovky nemusí vůbec zvládat.
Správný postřeh s těmi dětmi a lanovkou. Přesně takové otázky by měly u EIA zaznít, ideálně při její přípravě.
Jaky zase mista pro rezidenty? Myslite jejich soukromy garaze nebo verejny prostory s jasne danejma podminkama parkovani, vymahatelnyma mestskou policii?
To jsou modré zony. Abyvatelé si musí zaplatit aby mohli parkovat. Nevím co nechápete.
A ten návštěvník, co tam legálně může na tři hodiny zaparkovat, asi podle vás na magistrát přinese pazourky…
A navstevnici do 3 hodin po zaplaceni parkovneho. Takove podminky jsou nastaveny a mestska cast ma prostredky jak vymahat jejich dodrzovani. Co s tim ma co delat lanovka?
A že třeba na Letné když se hraje fotbal tak nelze zaparkovat? Plno cizích aut. To nevíte?
To je ale problém vymáhání pravidel, resp. nedostatečných opatření, které by návštěvníky od toho odradily.
A? Když dojdou místa, tak holt musíte zaparkovat jinde, nebo si pořídit privátní stání. Podobně když dojde v hospodě pivo, tak si taky nebudete stěžovat, že neměli nalévat ostatním.
Kroužit tam budou s parkovistem i bez parkoviste.
krom toho, to parkoviste ten provoz bude indukovat… kdyby tam žádné= nebylo, tak tam nikdo tim autem nepojede, protože ví, že nebude mít kde parkovat.
Tak zrušme všechna parkoviště a nikdo nikam jezdit nebude.
Když tam parkoviště nebude, pak asi nemůžou parkovat. A aby se dodrzovala modrá zóna, na to máme zase jiné prostredky
A na druhe strane to bude to same… Z relativne klidne ctvrti se stane dopravne zatizena lokalita a parkoviste. To vse kvuli lanovce, ktera bude slouzit spis jako atrakce do zoo, nez neco co by melo pomoci dennimu dojizdeni do skoly ci prace…
Můžu poprosit o konkrétnější info, kde se z relativně klidné čtvrti stane parkoviště? Lanovka by měla i dopravní význam, pro spojení Bohnic a P6.
Odkud budou na bohnický konec lanovky jezdit lidé auty, aby pro ně mělo vůbec smysl to auto použít?
Říkat, že problém s parkováním vznikne kvůli lanovce, je jako říkat, že když si koupíte nové kolo a ukradnou vám ho, tak za to mohlo to kolo.
Troja by také chtěla být trochu klidnější
Přijedou na okraj Prahy na kapacitní parkoviště P+R a budou pokračovat MHD k lanovce. V čem je tam dál problém ?
Tak se podívejte na to množství aut před ZOO. Že tedy nejedou do ZOO MHD? Apropo k Zoo je snadnější dostupnost MHD než lanovka.
vsak oni lidi do zoo jezdi autobusem.
vzhledem k celkovemu poctu navstevniku je pocet tech, ktery tam jede autem, dost marginalni. vetsina jede busem. dost nacpanym busem.
Lanovka bude jen další linka MHD, nevsiml jsem si že u každé zastávky je potřeba zřídit záchytné parkoviště.
Na druhou stranu je vidět, jak celkově Praha nefunguje. Není přeci možný poslat na schválení EIA a nechat to zarazit až tam. To se vůbec nesešli magistrát, dpp a městská část?
Praha 6. To asi stačí.
Spíš 666.
Jaká auta má to parkoviště zachytávat? Aby cestující přijel lanovkou z Bohnic a na Podbabě mohl přesednout do auta a pokračovat v cestě do centra nebo jak?
Dame predse namitku jen proto, aby jsme dali. Cert to vem, ze to nema logiku..
Třeba tak že při návštěvě Zoo nemusí přes půl centra a přetíženou Trojou. Když přijede třeba od Roztok.
Od Roztok je možné použít vlak. Myslím že navázání lanovky na ostatní druhy dopravy snad ani nemůže být lepší
Chápete že toto není jen obyčejná doprava, Ale i turistická atrakce?
Lanovka na Petřín je IMHO výrazně větší atrakce. Parkovat se tam nedá. Není to problém.
Hlavně pro turisty. Ovšem ne pro rodiny s dětmi. Tady totiž pojedou lanovkou a uvidí i zvířátka.
Tak zaparkují tam, co teď, a lanovkou se svezou od zoo. Nebo se svezou lanovkou v zoo jako dosud.
A přijedou vláčkem nebo tramvají. Co tam máte dál?
Já tam teda vídávám rodin s dětmi docela dost. A rodina s dětmi, která si jede prohlédnout lanovku a/nebo zvířátka jsou také turisté.
Mozna ze po Strahove krouzi auta co nenasla parkoviste a jeste si toho nikdo nevsimnul 😀 (samozrejme ironie…)
Dobře, ale musí nutně u ní být parkoviště? je velké parkoviště na Pražském hradě? Na Petříně? Na Kampě? Zkrátka u městských atrakcí se dá spoléhat na obsluhu MHD (na Podbabě i vlakem).
No tak tedy třeba od Berouna. Spokojen?
ona ta lanovka je .. jednosměrná? ono s ní budou jezdit jenom lidi z bohnic tam a zpátkiy?
Zas dopravni investice a Praha 6 .Ja bych je zacal volat “ Prazske deti zeme“ bez mozgu sabotujeme vse pro sve ega. Tezko se to slusne komentuje
A co se těžko komentuje? To, že předkladatelé nejsou schopni vytvořit dokumenty bez chyb? Nebo, že si někdo vůbec dovoluje mít připomínky, když je jeho povinností schválit to, co někdo vytvořil, ať už je kvalita toho jakákoli?
Holt ti autoři nepředpokládali, že si tam Pražáci z šestky budou chtít indukovat provoz.
Klidně se vsadím, že kdyby tam to parkoviště bylo namalovaný, tak šmoulové z P6 tam budou dávat námitky, že tam to parkoviště nechcou, bo to bude indokovat automobilový provoz.
A jak by si ho tam indukovali?
zkuste hádat…
když tam bude parkoviště, budou tam lidi chtít jezdit autem.
když tam parkoviště nebude, tak tam jezdit nebudou.
A proto se zavádí modré zóny, protože když nejsou parkovací místa, tak tam lidi nejezdí? Lidé jezdí někam protože je tam parkoviště. Když není jedou veřejnou dopravou? Vážně? Proč tedy nenavrhujete rušení parkovišť?
proc bych mel navrhovat ruseni parkovist? me jsou parkoviste ukradena.
co mi ale neni ukradene, tak chovani vedeni P6, ktere na jedne strane bojuje proti autum , a tady zase bojuje proti necemu, co by je aut mohlo zbavit
a tim (nejen ve me) vzbuzuje pocit, ze p6 nejde vubec o neco konkretniho, ale jen o skodeni a skodeni a prudeni za kazdou cenu.
jak jsem psal jinde – klidne se vsadim, ze kdyby tam to parkoviste namalovany bylo, tak budou protestovat a chtit, aby to bylo bez parkoviste
Protože když indukují dopravu podle vás, tak by jejich zrušením ubyla. 😉 Nebo se jen hledá jakákoli zaminka, aby byl prokázána dojmologie o jednání zástupců Prahy 6? Prostě je třeba za každou cenu prokázat, že chyba je jinde, než na straně investora?
co to, s prominutim, melete?
Dost mě zaujaly ty chybějící pěší přestupní vazby. Co mají na mysli? Přechod? Vždyť to je na zmiňované Podbabě přiražené přímo k chodníku, ne?
Proč u takových věcí nefunguje princip dědičnosti – tj. stanovisko magistrátu přebije stanovisko městských částí?
Magistrát řešil EIA? O to jde v této fázi. Osobně si myslím, že záchytné parkoviště v této lokalitě je blbost (bude ho P1 požadovat taky u Muzea, když tam vznikne nová tramvajová trať??), ale co si myslím já, je nepodstatné.
Ono bude u muzea nějaké zajímavé místo kam budou o víkendech jezdit tisíce lidí s dětmi? Jaké to bude?
Muzeum.
Chcete srovnávat návštěvu Muzea se Zoo???
Proč ne? Oboje je volnočasová aktivita. Třeba my chodíme s dětmi do obou diskutovaných (jakož i dalších, včetně třeba muzea v Roztokách, abychom zůstali v oblasti).
Hele fakt povazujete Muzeum za malo vyznamny cil pro navstevniky Prahy? Mozna ziju v nejake bubline, ale vedle Zoo je pro me Muzeum asi nejvetsi prazske lakadlo kam s detmi vyrazit…
Pro vás? A jak to vypadá z pohledu celkové roční návštěvnosti jednotlivých institucí? 😉
Kdybyste počet návštěvníků zoo chtěl narvat do muzea, tak asi začnou návštěvníci vypadavat okny…
Při uplatnění třídové dědičnosti se obvykle stejně obecnější atributy překrývají specifičtějšími atributy. v politice a administrativě je ovšem vhodnější mluvit o subsidiaritě a centralismu, jehož vyhraněnou podobou je totalitní diktatura.
Smysl záchytného parkoviště v Podbabě mi uniká. Na Smíchově, ve Vršovicích atp. taky mají být?
Představte si, že 1.) při rekonstrukci Smíchovského nádraží se pořítá i s P+R, 2.) pokud lanovka Podbaba – Bohnice má mít mezistanici u ZOO, tak bude nejlepším spojením do ZOO, a jak asi nejčastěji k té lanovce přijedou lidé směřující do ZOO? Dle mě autem, takže P+R i tam je smysluplné! Dle mě je nesmysluplná sama ta lanovka i aktuální plán vedení TRAMvají do Bohnic – dle mě nejsmysluplnější stavět TRAM mezi Podbabbou a zast. Trojská kolem stávajícího Zoo Praha – jižní vchod, zrušit u ZOO veškerá její stávající parkoviště na/z nichž se musí auta projet obytnou oblastí Tróje a… Číst vice »
Tak vám to vysvětlím. K lanovce budou přijíždět stovky aut návštěvníků ZOO! Ptám se vás kde ty auta dle vás zaparkují? Co s tím má společného Smíchov či Vršovice nějak nechápu. Vy ano?
Nebudou tam přijíždět stovky aut návštěvníků ZOO, protože tam (zcela správně) nebude parkoviště. So easy.
Vy jste se jich ptal?
To platí obecně – lidi neparkují tam, kde se zaparkovat nedá.
To bych tedy netvrdil. Lidé parkují leckde, kde se legálně zaparkovat nedá. A přesto. A když tam nezaparkují, protože už opravdu nebude fyzicky kde, tak pojedou místo lanovky autem až tam kam chtějí. Jak jednoduché…
V tom případě ale musí fungovat policie a vymáhat právo.
To by sice měla, ale.. Jaká je realita jistě víte sám.
Což je ovšem tragédie… Platíme platy policie z daní aby dohlížel na dodržování pořádku ale protože cajti nechtějí dělat, tak budeme další, velký, prachy platit za stavby parkovišť..
Z vlastní zkušenosti vím, že parkování na P6 je sledováno velmi důkladně jak pomocí autíček s kamerami, tak pomocí pochůzkáře MP.
Tak holt pojedou jinam, no. Nevidím důvod, proč zrovna na Podbabě, kde i takhle je dost silný provoz všeho možného a není tam přehršel volných ploch, stavět záchytné parkoviště. Taková stavba patří někam na okraj města, kde je dost místa a odkud vede kapacitní dopravní prostředek dále směrem centrum. Až povede tramvaj na Suchdol, super místo. Věřím, že kdyby se dnes na Podbabě takové parkoviště postavilo, najde si svou klientelu, ale nemyslím si, že je to vhodné místo.
Stále dokola. Proč záchytné parkoviště? Nenapadlo vás že by to parkování bylo možné jen se zakoupením třeba vstupenky do ZOO???
Ne, to mě nenapadlo. Asi tu lanovku vidím v širším kontextu, než jen jako přivaděč do ZOO.
O víkendech to bude hlavně přivaděč do ZOO o tom není třeba diskutovat.
Ale k tomu slouží parkoviště u ZOO. Kdo chce jet lanovkou musí k ní dojet MHD. Takový vláček je taky atrakce.
Nemyslíte že by se parkovišti u Zoo a lidem v Troji trochu ulevilo?
Jak to chcete kontrolovat? Fotokopii vstupenky do Zoo za okynkem?
Ti lidé to nebudou vědět.
nebojte, oni si to celkem rychle řeknou…
Já když jedu autem někam, kde to neznám, si zjišťuju, jaké tam jsou parkovací možnosti. A když to někdo neudělá, přijede – nezaparkuje – pojede dál. Konec svět se nekoná.
Asi je to pro vas novinka, ale existuji online mapy, kde si normalni lide kontroluji moznosti parkovani, kdyz jedou nekam kde to neznaji…
ale on má pravdu .. když tam nebude parkoviště, tak tam nebudou parkovat.
když tam bude parkoviště, tak tam parkovat budou. to je přeci základ indukce.
nebo ona se nám ted indukce nehodí do krámu?
Základem indukce je parkování?
parkoviste indukuje dopravu uplne stejne, jako nejaky dalsi provoz.
Opravdu? Lidi jezdí na parkoviště nikoliv za místním cílem?
No parkoviště bude na okraji Prahy a pokud chcou, muzou se autobusem z Podbaby svezt k lanovce.
Ti lidé tam stejně přijedou a budou hledat parkovací místa. Když přijedou třeba z Roztok musí objet půl Prahy aby se dostali k ZOO. Takhle by auto nechali na okraji města.
Přijedou z Roztok vlakem nebo busem, nebo zaparkují auto u Kauflandu. Obyvatelé Roztok nejsou takový tydýti, aby jeli někam, kde se nedá zaparkovat. Obyvatelé Roztok situaci na Podbabě dobře znají, z podstaty věci.
No tak s dětma pojedou až před ZOO. Ujedou navíc mnoho kilometrů stráví spoustu času. Pojedou kolem lanovky v Podbabě a budou si říkat proč tam ti blbci neudělali nějaké parkoviště.
OK, s tím se dá žít.
Stejně tak si můžeme my v Praze říct, proč sem ti blbci jedou autem, když mají většinou dost jiných možností a jejich kombinací.
Z roztok jim tam jede vlak.
Objet půl Prahy znamená, že na Prašném mostě vjedou do Blanky a auto nechají hned za tunelem (50 Kč a návazný bus do zoo), případně přímo u zoo, když už chtějí jet do Prahy autem? Proč by měli radši chtít jezdit lanovkou, která bude od horního východu ze zoo ještě kilometr do kopce?
A nepřemýšlel jste o tom že by se ulevilo pražské dopravě a samotné čtvrti Troja?
Ulehčím Troji (souhlas, ve dnech špičky v ZOO je to tam strašné), ale přitížím Podbabě?
Chápu, že pro část návštěvníků ZOO je auto jasná volba. OK. Řešení pro ty teribilní dny, kdy je Troja zasekaná kolonou aut, vidím v parkovištích kolem Trojského mostu – v přímé vazbě na Blanku, kam se dá přijet odkudkoli a lidi na ně směrovat dřív, než se zablokuje Trojská ulice a stane se neprůjezdnou pro 112.
Mimochodem, kde konkrétně na té Podbabě byste si to záchytné parkoviště představoval?
Zaparkují za městem, k lanovce přijedou vlakem nebo tramvají.
Tak ať dle vaší rady rovnou zlikvidují i parkoviště před ZOO ne?
Nebojte, to je v plánu.
Však ono tam žádné potřeba není, je to evidentně jenom politická zástěrka, aby si politici stavbu prosazující zachovali tvář a nemuseli otevřeně přiznat, že to byla od počátku chujovina, na kterou nikdy nezbudou volné prostředky v záplavě jiných priorit. Takto se to elegantně oddálí na neurčito a bude se X let různými studiemi řešit, jak tam to parkování zařídit. Až to celé vyzní to ztracena.
Takže P6 chce na jednu stranu omezovat automobilový provoz a na druhou stranu chce záchytný parkoviště, aby se dalo autem přijet někam (a nechat ho ta celej den), kam to nedává smysl?
Praha 6 chce omezovat automobilový provoz všech ostatních, ale ne svých občanů, kteří si chtějí přijet autem k lanovce. Asi.
Co je v nesouladu? Lepší, kdyby ta auta pokračovala směrem, kam vede lanovka?
No .. ne, nebylo by lepší, když jsou tak „anti“ , aby tam ti Pražáci z Prahy 6 dojeli MHD nebo došli pěšky?
Jakým směrem? Tím směrem, kterým chybí most přes Vltavu a proto (mimo jiné) se má stavět lanovka?
Což to povinně spojit i se vstupenkou do ZOO? Pak by tam neparkoval kde kdo.
Zase Praha 6?
A zase chtějí chodníky a ne přelézat (modré) zábradlí.
Tak at si je postavi. Zadek utrit nepotrebujou?
Praha 6 musí v dopravních záležitostech zaujmout negativní stanovisko už z tradice.
Tvl… Tady v ty zemi i kdybysme chteli postavit kosmodrom a meli na nej penize, tak se to nestane jenom proto, ze v projektu chybi chodnik (se zabradlim samozrejme – idealne modrym) a parkoviste pro plechovky.
Ale parkoviště je u kosmodromu dost podstatná věc, ne?
🤣
Stačí zastávka a vlečka.