Pro větší pohodlí. Po neúspěchu s Panterem testují České dráhy na Bechyňce vagony Btn

Trať Tábor - Bechyně a testovací vlak: lokomotiva 113 s vozy Btn (srpen 2023). Pramen: České dráhyTrať Tábor - Bechyně a testovací vlak: lokomotiva 113 s vozy Btn (srpen 2023). Pramen: České dráhy

Vůz Btn má na délku necelých 20 metrů, jde tak o nejkratší podvozkový vůz ve vozovém parku Českých drah.

260 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Tak nám paní Můlerová poslali na cestu do vsi velkej vůz a on se jim tam v zatáčce šprajc kolama , povídá Švejk. Proč tam takovej dlouhej vehikl posílaj, když je to cestička pro kárku ?

Mirek

Mohu se zeptat, proč dostane 11krát „like“ někdo, kdo tvrdí, že vůz Btn753 má R=120, když to není pravda?

Nějaký druh sarkasmu? Děkuji za odpověď.

Bert
Mirek

Tak to je vážně sranda, že každý vůz této řady má uvedený jiný údaj: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/202201/Btn753-043-007-4-Jaromir-Vilimek-2-.jpg

Pepa

Tak ještě tam dát 943, naučit žehličku mluvit a nemusíme ani objíždět 😀

Hans

Tak vás zdravím! Cokoli jiného je lepší, než původní protivné chcipaky 010!!! Zajímavé, že si ČD vzpomněly na vozy určené do souprav s vozy 843 Apollo! Pořád to jsou jedny z nejlepších , co ČD mají, ve srovnání s Honeckery Bdmtee, Bdt a podobnými. Perfektně zrekonstruované 020 ( staré Balm) naštěstí už vyřadili. Ale je fakt, že v té svojí hromadné objednávce měli specifikovat několik Panterů uzpůsobených pro zdejší místní dráhu! A ne až teď řešit, co dál!

Honza

Nějaká nízkopodlažnost – ani náhodou. Leze se do toho jak do kurníku. A málo prostoru mezi sedačkami pro kolena. Tyto vozy měly už dávno skončit ve šrotišti, ne je rekonsruovat

Martin1

A ony ty vozy prošly rekonstrukcí? Asi mi něco uniklo… Ale zpět k tématu. Jiné řešení máte?

Michal M

Nízkopodlažní a klimatizovaný autobus se třetinovou cenou za kilometr?
Na šotoakce ovšem Btn nemá chybu – sklopná okna + je to „vláček“…

Michal²

Že má Btn sklopná okna jste přišel jak?

Michal82

Tam už léta měla jezdit vlakotram. S Lipenkou jsou to unikatni tratě, kraj by na ne měl vypsat vyberko na 20 let a dopravce by si na to sejnal adekvatni vozidla pro 21. století.

negattor

Ale Lipenka už dávno není unikátní.

Mirek

Přiznávám, že stav vozu Btx neznám. Vycházel jsem pouze z jednoduchého faktu, že vozy Btn mají ( stejně jako vozy „Ypsilon“ ) R=150. Z čehož mi vyplývá, že na tu trať taky moc vhodné nejsou. Mýlit se je lidské, pouze v „odborných kruzích“ se to neodpouští. 😉

Ústečák

Btn mají R 120 m.

Mirek

Pokud mohu věřit značce na této fotografii, tak ta hovoří celkem jasně:

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/202201/Btn753-043-007-4-Jaromir-Vilimek-2-.jpg

😉

David

Cokoli s Jakobsovými podvozky by se hodilo jak na Bechyňku tak na Lipenku. Škoda, že ČD při zadávání veřejných zakázek na EMU140 s těmito tratěmi nepočítaly. Nebyl by problém aby jedno z X výběrových řízení, které ČD vypisovaly, mělo omezení na délku vozu. (Teda byl by to problém, protože Škoda žádný takový vlak nevyrábí).

Elb

Když by kraje chtěli uzavřít kontrakt na alespoň 20 let, tak by v tom podle mě nebyl tak velký problém, nechat si vyrobit nějaký atyp Pantera s kratší skříní na Jacobsech, možná pořád efektivnější, než si do flotily 200 Panterů kupovat 4 cizí jednotky.

Swariner

To by dávalo smysl v případě, že by na trhu neexistovalo již dávno vyvinuté a parametrům trati vyhovující vozidlo, které po Evropě jezdí v mnoha verzích. Když to přeženu, tak takový Panter by měl s těmi stávajícími společná max. čela a název. Čili atyp by to byl tak jako tak a ani dlouhodobá smlouva by neospravedlnila náklady na vývoj a schvalovačku od píky (mimochodem, kde berete tu jistotu že by do toho ve ZVIL vůbec šli a vyčlenili vývojářské kapacity?).

Jiří Kocurek

Minimální poloměr oblouku má 100 m. Škoda je, že takové vozidlo je v ČR zcela neakceptovatelné a experti se kdysi shodli, že neexistuje.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stadler_GTW

medical_examiner

Evidentně existuje. Kolik by stála jedna jednotka?

Michal M

Tak 100-120 milionů za kus, potřebujete dvě.

Michal M

Pokud to je schopné jezdit pod Tatrami, musí to dát i Bechyňku…

Elb

„Jednotky by k provozu i na soustavě 1,5 kV nepotřebovaly žádné zásadní úpravy, vícenáklad na několik odlišných vysokonapěťových komponentů a úpravu řídicích softwarů by pro tři až šest vlaků představoval v souhrnu sumu v řádu jednotek milionů Kč. Provozovatel by přitom těžil jak ze shodnosti náhradních dílů a jednotných obslužných a údržbových manuálů, tak i z možnosti provádět údržbu těchto vlaků v nově připravovaném depu ČD v Českých Budějovicích.“ https://zdopravy.cz/pantery-pro-bechynku-podle-skody-nepotrebuji-zadne-zasadni-upravy-56270/

Swariner

Viz nadpis tohoto článku – čili tento úkrok stranou si nechte. Nemluvě o tom, že reaguji na vaše, s odpuštěním, blouznění o vývoji nového pantera s jakobsy pro Bechyňku a Lipenku. Pokud by tam současný panter jezdit mohl, nemám problém. Zjevně tomu ale tak není. Evidentně netušíte, jaké částky stojí vývoj a schvalování. Neříkám, že by se podobný tunel u nás nemohl stát (a bůhví, že už se stal), ale otázka je, zda je to něco, co opravdu chceme.

Elb

I kdyby to byl Panter s kratší skříní, tak ty údaje o shodnosti obsluhy, údržby ale pořád platí.

Swariner

Na otázku, kolik stojí nový vývoj a schvalování vs. shodnost obsluhy a částečně údržby si odpovězte sám.

SYN

A co by na tom jaksik bylo ještě z Pantera?? Potahy? Žárovky? Klíma? Výrobce??

Elb

Motor, podvozek, řídící jednotka, pult, dveře? Všechny ty celky které sjednocují údržbu a obsluhu? Baví vás hrát takového kripla? Na takovém vlaku by se měnila pouze neudržobová délka skříně nebo uložení podvozku.

M H

Řekl bych, že administrace výběrka není zadarmo…proč by tedy někdo měl vypisovat výběrko na atyp, u kterého není jisté, že jej bude vůbec někdy potřebovat. Jedno řešení by bylo vypsat výběrko dostatečně dlouho dopředu (aby byl čas na vysoutěžení a dovyvinutí vhodného vozidla) a na maximální povolenou dobu (tj. tuším 15 let?). Druhé řešení by bylo vysoutěžit tyto jednotky včetně servisu do majetku kraje a následně jen soutěžit jejich provozovatele. Třetí (levné, ale stále stylové) řešení je najít cokoliv, co to projede a půjde připojit za žehličku… Čtvrté (levné) řešení by bylo vysoutěžit dopravce bez ohledu na typ vozidel. Výsledkem… Číst vice »

David

Třívozové FLIRTy by mohly jezdit naprosto kdekoli, nebyla by to jednotka pouze pro zmíněné tratě, ale jednotka, která by mohla i na zmíněné tratě. Není třeba vyvíjet nové vozidlo, vozidla, která by na tuto trať mohla, jsou již dávno vyvinuta, jen je nevyvinula Škoda. Pokud by jedno z N výběrových řízeních na EMU140 bylo na vozy s kratší skříní, žádné náklady navíc by to nejspíš nepřineslo.

Elb

Náklady na údržbu a školení by to určitě přineslo. I ty vozy s kratší skříní z Bechyně a Lipenky by pak snad mohly normální trať.

medical_examiner

To by nebyl problém, ale podnětná věc. Konečně by byla nějaká ta vozidla z vyspělého zahraničí i v elektrické trakci…

bvovka

Celkem dobrý nápad. Takže když na Liteňce budou o víkendech jezdit Foxy, tak ve všední dny (kdy to do Litně jezdí každou hodinu) by mohly jezdit 843 a žádné čekání na trionovy. Jednovozové vlaky stačí, hlavně že jezdí často.

medical_examiner

Žejo. 843 jsou oproti velikostí přiměřeným 814 zvyklé na větší kopce…

Observer

Kdyby tam nebyla ta trolej, tak bych to viděl jako vhodnou trať pro nemilované Regio Sprintery (řada 818).

Elb

Pod tou trolejí dlouho jezdila Regionova, což je taky tak maximální kapacita mimo turistickou špičku.

Rudolf Tuček

Nebo Štadler a nechat vyrobit jen jinou elektrickou střední sekci.

Jiří Kocurek
Stráťa

Regiosprinteru ta trolej nějak vadí?

Elb

Nevadí, přes sezonu tam klidně mohou jezdit lokomotivy a mimo ní motoráky.

Jelen

Není jediný důvod tam spalovat naftu, obzvláště na nejstarší elektrické dráze u nás.

PvvS

Radši vysokou podlahu ?

Elb

Radši spalovat elektřinu a ojíždět koleje vozením vzduchu tratě, co má desetinásobek cestujících přes léto, než v zimě.

Ferda

Co je prosím vzduch tratě? Má jiné parametry než vzduch obecný?

vbb

budou vagony vybaveny informačním systémem
Vagony informačním systémem vybaveny už jsou (od r. cca 2007).
Asi je myšlen nějaký upgrade (resp. výměna) IS, aby umožňoval autonomní provoz – současný IS na 043 umí pracovat jenom ve slave modu a na vedoucím vozidle musí být nějaký master, který ho krmí daty.

Rudolf Tuček

Když to umí městské dopravní podniky, podle polohy vozidla hlásit zastávky, proč by to neměli zvladnout ČD. A nebo platí paragraf 1.

vbb

Vozy 043 nebyly určeny pro tahání něčím, co nemá master infosysu. Takže §1 se neuplatní – informák na 843/943 umí určit místo podle GPS a zahlásit do celého vlaku. A to je právě ten problém – pokud máte spojený UIC kabel, aby třeba průvodčí mohl z jednoho místa zahlásit do celého vlaku, tak nemůžete mít dva nezávislé informáky, co hlásí. To byste měl hlášení 2x. Muselo by to být konfigurovatelné, aby každý vůz zobrazoval ve svém vlastním voze a jenom 1 vůz aby hlásil.

M_D_M_A

Při pohledu na fotky z interiéru mě napadá jedna věc. Proč někoho napadne předělat obložení interiéru z těch teplých (béžových) barev do studené bílé.

Elb

Na bílé je mnohem lépe vidět nečistota, než na béžové, stejně jako zašlost barev.

Twix

Kromě toho nemocniční bílá nepůsobí moc útulně, hlavně když venku není moc světlo. Kromě ČD takové interiéry skoro nikdo nemá, častější je třeba tmavší šedá.

Gajda

By mohli španělé navrhnout μTalgo (třívozový), to by tam proskotačilo jak nic.

Tom

Za mne dobrý. Domyslet klimu a potom paráda. A žehličky mám rád.

Stráťa

„Nabízí čalouněné sedačky, determální tónovaná stahovací okna a podvozky na vzduchovém odpružení“

Tak to je opravdu vozidlo pro 21. století. 😀

Gwann

Pripojne vozy k velkym motorum Btn a Bdtn patri k tomu nejlepsimu v regionalni doprave

Stráťa

To jenom ukazuje jak zastaralá „česká železnice“ je.

Čalouněním sedaček a kvalitními okny se může chlubit jenom železničář. Většina cestujících to považuje za samozřejmost a očekává i klimu, nízkopodlažnost a pár dalších věcí které těm vozům chybí.

Gwann

Nízkopodlažnost zajímá tak 10% cestujících max. a navíc stejně musí být upravena infra.

Klimatizace je 10 z 12 měsíců zbytečná – a mnohdy klimatizace v těch dvou zbývajících mnohým způsobí akorát nachlazení.

hlavní výhoda tohoto vagonu konkrétně jsou velmi dobré chodové vlastnosti – prostě má dobré odpružení a jezdí hezky i na tankodromu.

A jsou rozhodně pokrokem oproti skleníkům řady 010

Jiří Kocurek

A pokud vozíčkář pojede autem, protože do Btn nenastoupí, tak na něj nastoupí místí řidičobijci.

Elb

Kolik jste viděl vozíčkářů na lokálkách?

PvvS

Proč by tam jezdil, když neodjede ?

Elb

Řada lokálek je bezbariérových.

Ferda

Jel jste někdy na vozíčku třeba na nástupiště v Malšicích?

Elb

Nejel, nejsem vozíčkář, nikdy jsem v Malšicích nebyl. Jen jsem napsal, že jetu řada bezbarierových lokálek.

Gwann

a jak se dostane vozíčkář do vagonu z peronu v podobě zatravněného hrbu štěrku a písku mezi kolejemi? Tam je problém se na ten „perón“ i dostat

Bram

Tyto perony postupně mizí a je to jen a jen dobře.

Swariner

Jak vidíte i zde, nízkopodlažnost je zbytečnost, lidé s pohybovým omezením (počítejmež v to i lidi s kočárky atd.) jsou na obtíž a je jich „mizivé procento“ takže co už. Je mi blivno už jen z toho jak to čtu.

Stráťa

Klimatizace je potřebná asi tak půl roku a 10% cestujících není vůbec málo.

A to ignoruji fakt že šplhat nahoru po žebříku se určitě nechce víc než 10% cestujících a že nízkopodlažnost výrazně urychluje výměnu cestujících.

Jerys

Tady je horko červen červenec srpen.. jinak furt topime.

medical_examiner

A to ještě ne vždy.
Někdy je léto chladnější…

SYN

A nezřídka jsou pařáky i v květnu a září.

Gwann

děláte z lidí úplné invalidy nebo lenochody.

drtivá část lidí do vagónu vylézt dokáže. pro část (malou) je to opruz i když to zvládne. mimochodem, ty tři šprušle jsou nepřekonatelné?

a abychom přepnuli na něco konstruktivnějšího – kdyby někdo kupoval něco jako Btn dnes, patří mu nakopat. Když už ale vozy jsou, tak je to jízdu vylepšující dostupné řešení.

touha mít vše krásné nové moderní vede obvykle k problému – v podobě nezaplatitelných dluhů.

hank

„…touha mít vše krásné nové moderní vede obvykle k problému – v podobě nezaplatitelných dluhů…“

… a vyčerpaných nebnovitelných zdrojů, zničeného životního prostředí a vražedného podnebí…

Jelen

Tady na Bechyňce se cestující moc nemění, většina jich nastoupí v Táboře a vystoupí v Bechyni, takže nízkopodlažnost by zde neměla co urychlovat.

hank

😀
Babička mé první ženy jezdívala v 70. letech z Bechyně vlakem na houby do Černické obory, takže pravidelně vystupovala na zastávce Bechyňská Smoleč. A v houbařské sezóně tam určitě nebývala sama.

likvidátor shotoushků

Takové rouhání 😛

Elb

Ty podvozky na tom jsou lepší, než kde jaký novější nizkopodlažní motorák..

Stráťa

Možná ano ale to nikoho moc nezajímá.

Elb

Samozřejmě že cestující může zajímat, jak je vevnitř hluk, nebo to s ním hází.

hedonism.bot

Nebyly ony prave Btn MSV tehdy navrzeny jako nahrada za Bixy/020 a prave kvuli tomu mely vyznamne kratsi rozvor aby zvladaly vsechny jejich vykony?

Twix

Ano byly, ale co znamená zvládat jejich výkony? Poloměr oblouku, což má smysl asi jedině tady, přičemž převážně to stejně jezdilo s 843 s větším rozvorem? Nebo délka nástupiště? Zbytečně mala délka Btn měla pak jen samé nevýhody – malá obsaditelnost vzhledem ke hmotnosti a ceně vozu, samé překážející dveře uvnitř… myslím že nikde jinde na konci devadesátek takto krátké přívěšáky nevymysleli.

Kubrt

Na konci devadesátek už nikdo žádné přívěšáky nevymýšlel, natož takhle krátké 😉 Taky jsem to nikdy nepochopil, proč ty vozy jsou právě takovéhle.

qěcy

Ano, kdyby byly nízkopodlažní. a dodat jim klimatizaci a vakuový WC, tak jsou to moderní vozy pro pušpul na atypické lokálky.

Elb

Vzhledem k tomu, že 842 první půlku života nejčastěji jezdila s Bixy, tak bych taky řekl, že to někdo asi plánoval jako náhradu za ně už tehdy. Jestli tady taky tedy znovu nevynalézáme kolo.

Oni už opravdu s tou trapnosti neví co dál

Něco jako vyměnit Trabanta za Wartburg. Bez klimatizace je to stále hrůza. Chtělo by to aspoň udělat nějaký hezký nátěr co půjde k lokomotivě

Mirek

Tak ony už Btx ( 021 ) nejsou v provozu? A reinkarnace není možná? Však měly R=120. Škoda, no. 😏

Twix

Tyhle hrůzy, kde se v létě nedalo vydržet a za jízdy se podvozky snažily shodit cestující ze sedaček, naštěstí reinkarnovat nejdou. Však i ty Btn byly konstruované z nějakého důvodu tak, aby to bylo podobně krátké jako Bix. A konečně po 25 letech se dá toto jednou uplatnit jako výhoda 🙂

Elb

Mohli by je předělat do původního stavu, ve Znojmě jich pár takových ještě stojí. Mělo by to ten správný turistický ráz. 043 jsou lepší k 842, ať to může horní rychlostníky má kvůli nižšší váze větší odpich, Bechyňka je zajímavá, ale řekl bych ne nejlepší místo pro ty vozy.

Kuba2

Vždyť jsou ty Btx totálně shnilý. V devadesátkách to sice vyvařili, ale to už je zase čtvrtstoletí zpátky.
Horní rychlostníky jsou na neelektrizovaných tratích pořád spíš raritní záležitost; těch míst, kde se jejich využitím ušetří nějaký zajímavý čas a zároveň tam jezdí 842 nebo 843 je naprosté minimum.
Na Bechyňce je to naopak jediná alespoň střednědobě udržitelná varianta.

Elb

Na Třebíč-Veselí těch horních rychlostníků už je docela dost, kdy kdo ví kdy tam přijdou dráty. Z těch cca 80 Btx nevěřím, že všechny jsou shnilé, stejně jakože ČD stejně nebude chtít/potřebovat muzejní kusy, dvě mouchy jednou ranou.

Rudolf Tuček

Na 68 vozů Btx bylo potřeba 100 původních vozů(respektive jich mělo být 100 rekonstruováno), protože po odstrojení některých původních vozu byla zjištěna tak rozsáhlá koroze, že je rovnou sešrotovali. Je otázka jestli na tom nejsou ty rekonstrukce dnes podobně.

Elb

To samozřejmě otázka je, ale jak jsem psal, pro muzejní účely budou do nějakých investovat tak jako tak. Nejvíce to stojí a najezdilo v suchém Znojmě, tam jsou ty podmínky na rezavění řekl bych byly nižší, než jejich první 30 let života ve zbytku Československa. Navíc na tuhle linku jich bude potřeba kolik, z těch 68? 10% ? Navíc jak jsem psal, ne všechny Btx jsou modernizované, ve Znojmě stojí i původní vozy.

Jerys

Btx díky bohu skončily..zhnile krámy.

Mirek

Přiznávám, že stav vozu Btx neznám. Vycházel jsem pouze z jednoduchého faktu, že vozy Btn mají ( stejně jako vozy „Ypsilon“ ) R=150. Z čehož mi vyplývá, že na tu trať taky moc vhodné nejsou. Mýlit se je lidské, pouze v „odborných kruzích“ se to neodpouští. 😉

Jan

Proč tam vlastně přestaly jezdit Béčka, byly tam problémy v obloucích? Myslím, že komfort byl podobný. Jinak Btn docela dobrá volba jen jich moc není.

Kuba2

Ano, párkrát to vypadlo, tak byl jejich provoz zakázán.
Btn teď bude spíš přebytek, pro 843, ke kterým byly určeny práce ubývá a ještě je stále dost volných Bdtn, se kterými mohou jezdit taky, byť to oku tolik nelahodí.

Elb

043 jsou lepší k 842, ať to může horní rychlostníky má kvůli nižšší váze větší odpich. Tady by se fazole rekonstruované do původní podoby uživily nejlíp, mělo by to ten správný turistický ráz a dalo by se to pak i věšet na historické vlaky.

Filda

843 snad na horní rychlostníky nemůže?

Elb

Může, ale pod ETCS za pár let nebude moct.

medical_examiner

No…třeba z Olomouce do Krnova nebude víc než 100 km/h ani s horními rychlostníky…

Elb

Ale nejde o to, jestli budou do 100km/h limitované, ale jestli je jednoho dnes vůbec nezakážou.

Jan

No to nelahodí, ale myslím že přednostně budou vyřazovat 854 (jsou už starší a mají větší spotřebu než 842/843) a nahradí je v budoucnu přebytečné 842/843, navíc 842 budou mít ETCS, jen škoda že nemají plošinu pro vozíčkáře, což je v dnešní době nevýhoda.

Jerys

842 určitě nejsou přebytečně.

Elb

Jak často ty vozíčkáře na lokálkách vidíte?

Jiří Kocurek

Asi tak často jako na žebříku obírat jabka. Čím to bude?

medical_examiner

Že jich je ve společnosti jen naprosto zanedbatelné množství?

Stráťa

Vozíčkáři nejezdí vlakem protože zastaralé vysokopodlažní vlaky jim neumožňují pohodlné cestování. Protože vozíčkáři nejezdí vlakem tak není potřeba aby vlaky umožňovaly důstojné cestování vozíčkářům. Vozíčkáři nejezdí vlakem protože zastaralé vysokopodlažní vlaky jim neumožňují pohodlné cestování. Protože vozíčkáři nejezdí vlakem tak není potřeba aby vlaky umožňovaly důstojné cestování vozíčkářům…a tak pořád dokola. Přidal bych vysmátého smajlíka ale ono je to spíš k pláči.

Elb

Já bych řekl, že je spíš nějaké MHD náboženství, že se všude musí dostat vozíčkář. Největší výhoda nízkopodlažnosti s k tomu odpovídajícím nástupištěm je zejména rychlá výměna cestujících, te je nejvíce záhodno ve velkých městech a jejich okolí s velkým pohybem cestujících . Vozíčkář stejně spíš nesežene práci na vesnici nebo ve výrobě v okresním městě, takže spíš někde v kanceláři, kam dojede výtahem ve velkém městě. Vozíčkářů je v čr 12-15 tisíc podle ministerského odhadu, 0,1% populace, ale má se kvůli nim překopat 100% sítě, kdy spousta z těch lokálek sotva přežívá tak jako tak? Ale jinak jste zdravý?

PvvS

A co takhle noha v dlaze, revma, špatná kyčel ?

Elb

Já skákal z dobržďujího Béčka s berlama v ruce..

PvvS

No a ? Každej není přeborník v pádech na hlavu.

Ostatní chtějí i normálně cestovat. A pokud má člověk jakkoliv ztíženej pohyb, tak volí tu nejsnadnější cestu. A tou rozhodně není horolezeckej výstup někam do vagonu. A než tohle, tak radši zvolí třeba autobus, kterej s vysokou pravděpodobností bude alespoň částečně NP, nebo auto.

Elb

Člověk s nohou v sádře a na vozíčku samozřejmě zvolí auto.

SYN

A když ho náhodou namá, zavolá si sanitku, nebo taxíka? Jedno lepší než druhé 🙁

medical_examiner

To nelahodí. Podobně jako když 852/853 jezdily s patrovým vagónem…

Jura

To oku velmi lahodilo, teda mě aspoň. 😁

Jindrich Fišera

Trať překlasifikovat na dráhu tramvajovou, odpojit od dráhy celostátní a převést do vlastnictví kraje. Dále odebrat dotace baBuršovi, Teplému a dlalším supermroudům, kteří nelidsky odírají lidi na cenách potravin a ušetřené peníze použít na rekonstrukci trati do podoby meziměstské tramvaje (jako např. v Gmundenu) a vybudování městských úseků v Táboru i Bechyni.

Profesor

Přesně tak, todle všecko dát tam tramvaje a ať se stará kraj nebo místní hasicí když to tak potřebujou jo a nebo taky autobus stoji 10x míň nebo nic stejně maj auta a pak teprv bide cibule v kauflanu levná a to to de takže do háje s bechynkou

Bram

Proč by se trať Tábor – Bechyně měla odpojovat od dráhy celostátní?!? Stále tam existuje nákladní doprava a naše armáda by také neměla radost, kdyby už nemohla využívat svou vlečku.

fous55

Odpojovat od celostátní dráhy je blbost, ale jaké náklady tam jezdí? Stíhačky už na letišti nejsou, takže vlaky s cisternami kerosinu jsou dávná minulost, vlečka do dřevoskladu u Bechyně zrušená a keramička vozí na kamionech. Kdy byl v Bechyni naposledy nákladní vlak?

Elb

Ty stíhačky nejsou v Bechyni už jen pouhých 30 let. Ono se tam nedá projet ani s osobními vozy, ale nákladní dopravci si tam budou kvůli jedné lokálce vydržovat vozy konkrétně na co a tahané konkrétně čím?

hank

Stíhačky tam nejsou, ale armáda tam je a vlečku chce.

Rudolf Tuček

Taky je možnost že armadní vlečka může byt už z Tábora.

Jirka P

To by ale hodilo vidle do toho plánu na tramvajovou dráhu z Tábora.

Frantisek

Proč? Neexistuje tramvlak?

Elb

Důkaz na to, že tam armáda vlečku chce? Na navagonování Pandurů jim stačí dojet do Tábora, mnohem jednodušší, než rešit plošinové vozy, co tudy projedou. Nebo co dalšího tak potřebují?

hank

Důkaz? Že ji udržují a používají.

Ferda

V Bechyni pandury nejsou, je tam ženijní pluk…

Elb

Do Bechyně ale nejčastěji jezdí Pandury na cvičák, po vlastní ose z Táborského praporu, tam kde srazil tu Fábii.

Jirka P

Osobními vozy se tam sice moc nedá, ale spousta nákladních nemá problém (nákladní vůz s délkou přes 20 m je spíš výjimka).

Elb

Jediné co tam může jezdit, jsou plošinové vozy s Pandury a Tatrami, ty hádám tu velkou délku mají.

hank

Špatně hádáš. Nízkostěnné vozy z obozu ČD Cargo: Res 51 podmínky TTP splňuje, Res 67 splňuje, Rs splňuje, Res 11 a Res 54 splňují (s výhradou délky přes nárazníky 20,04 m, tak to snad nehraje takovou roli…), víc typů jich ČDC v katalogu nemá. Odkaz: https://www.cdcargo.cz/katalog-nakladnich-vozu Když jsem v 90. letech pracoval v Loučovicích, tak na vozy Res 11 se běžně nakládalo řezivo a v ISO kontejnerech na stejných vozech se občas expedovaly papírenské výrobky (které se jinak nakládaly do vozů Taes, Has a jejich klonů). Jenom ještě doplním, že v Bechyni jsou armádní ženisté, takže v úvahu připadají i… Číst vice »

Elb

On i ten bagr dokáže přejet po silnici z Bechyně do Tábora..

hank

Tak to zkus ještě vysvětlit i těm vojákům.

Hala D

Ano, sepiš transparent, a hurá do akce vysvětlovat, jak pásový bagr může jet po silnici, protože vozit po železnici je špatně. Jak si vůbec armáda může dovolit používat a udržovat vlečku, a dokonce chtít po ní něco vozit. Třeba se povede tu špatnou armádu ČR úplně rozpustit, protože k čemu je armáda, která povinně nevyužívá silnice.
Nevím co na to řekne generální štáb a p. Černochová. Snad protest pochopí. Určitě do týdne bude zrušena i základna v Náměšti, kam po vlečce vozí kerosín do vrtulníků. Stejně tak základna v Čáslavi.

Hala D

Divím se jaktože ty vrtulníky vůbec letí, když po palivu dovezeném po zlé vlečce (se zpožděním) by neměly ani nastartovat. Oproti tomu palivo dovezené po silnici snižuje spotřebu o 10%.

Elb

Já se divím, že je někdo tak debilní. Z těch 10 strojů W-3 Sokol jsou všechny trvale deponované v Plzni-Líních a Praze-Kbelích, do Bechyně ty stroje rotují odtud v rámci jak údržby, tak cvičných letů, tedy předpokládám i udržování logistiky efektivně na co nejméně míst. Zatím co fotek nádrží do Náměště je celá řada, najít něco z posledních 20 let do Bechyně se mi nějak nedaří…

Elb

V Náměšti je 10x více rušno než v Bechyni, tam taky pravidelně zalétavají i letadla. Žádný pásový bagr u nás v armádě nikdy nebyl, tak nevím o čem blouzníte. O špatném stavu silnic a malé únosnosti mostů hovořil právě generál Amerických vojsk v Evropě, tak byste tu Americkou armádu zrušil, protože chápe, že ty silnice jsou pro ní ve válce důležitější než železnice?

PvvS

A co takhle tahat ten vagon na podvalníku po silnici ? A trať není potřeba.

Pokud tam ta vlečka je, využívá se, udržuje se, tak nevidím důvod proč ji rušit.

Hala D

1. názor: odpojit od sítě
Vyvrácen
2. názor: není co vozit
Vyvrácen
3. názor: Armáda vlečku nechce, Pandury mohou po svých.
Vyvrácen
4. názor: Mohou tam jezdit jen plošinové vozy
Vyvrácen
5. názor: Bagr může jet po silnici
Vyvrácen se skřípěním zubů
6. názor: Ta vlečka tam nesmí být
– – – –
WTF. Pak kdo je mimo realitu. Vláčkaři to nejsou.

PvvS

Hala D je zmatený víc než obvykle : Potvrzeno.

Frantisek

Naše armáda klidně poslala k šipku trať od Nového Jičína směr Valašské Meziříčí a vozí si věci po silnici, už tam tuším i s něčím havarovala. Bohužel.

hank

Jestli je řeč o VOZ Šenov, tak to jsou opravny. Státní podnik, který součástí armády není.

M474003

842 a 843 budou tahat 8 dveřové Bai s kamny uprostřed? Ty vozy budou chybět. To znamená 6 vozů pro Bechyňku, 4 budou obíhat a 2 budou záložní. A topit se bude nadále naftou. Ta dráha byla původně myšlená jako meziměstská tramvaj.

Kuba2

843 půjdou do šrotu a 842 budou tahat hlavně (A)Bfbrdtn a Bdtn (s Btn ostatně nejezdily skoro vůbec ani doteď).

Michal²

843 půjdou na S4 a S6 IDSJMK

Kuba2

Na 5 let. (Dobře, na Vláře možná trochu dýl, protože se nestihne zadrátovat použitelný kus, aby zbytek zvládly baterky.)

Elb

Osobáky Zastávka-Jihlava, nebo Rapotice-Hrušovany opravdu nezvládne baterka, případně jen nějak draze.

Michal²

A na R27

Elb

843 na S4 by udělali více parády, než na S6.

Elb

Ale mohli by, kvůli nižší váze a možnosti jet na horní rychlostníky by to vlaky s 842 zrychlilo. Sem by se hodily spíš nějaké rekonstruované fazole do původního stavu, na turistickou trať.

Elb

Nádražácký paragraf, nikdy se to tak nedělalo, tak se to jinak nesmí dělat ani teď, nemluvě o tom, že 842 s 043 by udělaly více parády.

VTT

Soupravou 2*842+2*osmidveřák jsem jel z Vysočan do Turnova. Bylo to v začátcích provozu řady 842. Pamatuju se, že mým cílem cestu bylo ošotit tehdy fungl nové motoráky, ale pak jsem dal přednost svezení muzejním vozidlem.
Tak by se minuost vrátila. 🙂

Cestujici

Jo, tak Btn to je prave vozidlo do cykloregionu…. Stejně jako jeho vysokopodlahovost na nízká nástupiště…. Gratuluji

Kuba2

A co navrhujete lepšího?

Stráťa

Autobus.

Gwann

Tam ty kola budou taky cooool

Hala D

Jak autobus bude takákem na turisty, kteří se tam jedou projet první elektrifikovanou dráhou u nás? A bechyňskou duhu zbořit? A co rovnou celou Bechyni?

VTT

Bechyňská duha slouží, ó ty hrůzo, i silniční dopravě.
Tahákem na turisty, co mají zájem o železniční historii, může být muzejní provoz elinky, ten by nikdo nerušil. Tahákem na cykloturisty může být cyklobus, co zaveze lidi i tam, kam vlak nejede.

Jiří Kocurek

No právě, jezdí po ní, ó hrůzo, autobus a šotoušek se nemůže ve svém oblíbeném vláčku. A tak by vyvraždil celá města, jak Heydrich.

Elb

Je to pravda, Brno man is new Florida man.

Kubrt

Kolik turistů ročně se tam jede projet první elektrifikovanou dráhou? Nemusíš přesně, stačí přibližně.
Obávám se, že vozba na bechyňce nemá dobré řešení. Ať se k tomu přistoupí jakkoliv, vždy tam bude nějaký problém. A celé to samozřejmě začíná a končí na otázce, kolik je kraj ochoten za ty vlaky platit.

Hala D

Bohužel nedokáži přesně vyčíslit. Doporučuji kontakovat zde:
https://www.mestobechyne.cz/cs/pro-navstevniky/pametihodnosti/historicka-zeleznice-bechyne-tabor.html
Určitě zašlou info, pro vaši spokojenost.

Elb

On se ptal kolik turistů jede za tou tratí, ne kolik jich jede do údolí k Bechyni po té trati.

Jelen

To lepší rozhodně není.

adamgolias

cykloregionu? zase jsem něco zaspal?

Twix

Sice jsem bechyňku pro přepravu kola taky kdysi využil, ale jinak bych taky jel z Tábora na kolo kterýmkoliv jiným směrem 🙂 Údolí Lužnice na Bechyni je hluboké a pro kolo neprůjezdné, a když bych jezdil někde okolo, bude to do kopce z kopce po silnicích přes pole a vesničky.

Petr

A to prý jela do Tábora tenhle týden i 680. AZA 80 už do Bechyně jednou jel. Tak by se mohlo i klopit .😁

Nemel

Jak na to pánové závistivě koukají…obr. 7 😀

Petr K.

Nevím, zda pan Ješeta ví, že i vozy Btax a jejich deriváty jsou též podvozkové a tudíž nejsou Btn nejkratší podvozkové vozy v parku ČD.

JirkaK

Btax ale nejsou podvozkové, ale jsou nápravové

Kubrt

Mají jednonápravové podvozky. Tento poznatek je jedna s klasických šotomasturbací 😉 A pozor, píšu z vlaku, který dle jelenovitých údajně nesnáším.

Matěj Kováč

Ale ono Btax jsou skutečně podvozkové vozy, mají jednonápravové podvozky.

Hala D

Jen by mě zajímalo, jakého lidumila, demonstrátora nepohodlné, nepotřebné a zastaralé železnice či samozvaného vymítače šotoušů a dalších cestovatelů tam napadlo ty 810vleky dát. Ty Btn už jsou nějakej rok na světě, ale budou jezdit až teď.
#21.stol.

likvidátor shotoushků

Už tu máme pomalu plynové komory pro ultras a pak náhle takový obrat k tvé spokojenosti. Hned budu líp spát 🫶

#potencial #810 #budoucnost

hank

Těch Btn je jenom 32 a není to tak dlouho, kdy ČD chyběly. Btax naopak pořád přebývaly a přebývají.

Kuba2

Už je to celkem dlouho, co půlka Bdtn stojí v kopřivách, takže o nedostatku velkých vleků se rozhodně mluvit nedá.

Twix

To nedá, ale přebytek Bdtn není pro bechyňku relevantní.

Kuba2

Je, protože ty Bdtn můžou jezdit bez problémů na dosavadních výkonech těch Btn.

Jerys

Btax se už nevyplatí udržovat.. max.. pár kusů.

Elb

A sem by jich bylo potřeba kolik?

P_V

Pozor kacířský nápad: prošlo by při rekonstrukci zvětšení těch oblouků? Ideálně aby tam šlo jezdit 60 souvisle a místy až 80.

likvidátor shotoushků

Vyvlastnění hromady pozemků, náklady jak na koridor a nakonec zrychlení pár minut 🤣 Skvělý nápad, posíláme ti klíčenku 🌟

kan

je ta urážka nezbytná?

hank

Nekrmit trolla.

Pavel P

Prvý problémový oblouk je hned v Táboře u nádraží, takže narovnání znamená vyvlastnit a vybourat řadu domů. díky tomu není reálné odstranění všech problémových oblouků a tedy vyřešení problému vozidel úpravou infrastruktury.

fous55

Ani vybouráním všech překážejících domů včetně katastrálního úřadu a napojením přímo na koridor (místo přednádražní koleje) se na minimální normou výjimečně přípustný minimální poloměr 190 m nedostanete, protože se pak nevejdete do dalšího oblouku kolem zdravotnické školy na Maredově vrchu. Jediné normově průchozí a technicky reálné řešení by byl tunel cca 650 m skoro hned od mostu až k nádraží s napojením na trať severně od výpravní budovy. Ale to by byla minimálně miliarda a to na to nikdo ekonomicky soudný nedá.

Lojzik

V tom případě navrhuji nově trasovat z nádraží přes Kopeček směr Sojčák a někde za Tescem směr řeka a dál hore na Slapy… Beztak se tam má stavět nějaký ten jihozápadní obchvat, tak se tam může vyšvihnout „táborská duha“… 🙂

Pokud někdo nepochopil – vtip 😉

fous55

Skoro na celé trati (s výjimkou úsek Tábor-Slapy) by to šlo i na 100-120 km/h. Ale: Kolem té trati bydlí asi 8-9 tisíc lidí (Bechyně 5, Malšice 2, Sudoměřice+Slapy po 0,6). Vlak těch 24 km jede 46-48 minut, souběžná linka autobusu to jede 40 minut a staví na návsi. Kolik chcete do té trati investovat, když i mírné zvětšení jednoho oblouku znamená minimálně 500 m, ale častěji kolem 800 m nové stopy, tedy vysoké desítky milionů. A těch oblouků je přes 30. Dáte do toho přes miliardu, aby se cestovní doba vlaku vyrovnala autobusu? Na jednoho obyvatele v daných obcích… Číst vice »

Elb

Bechyňka je trať historická a turistická, zkoušet z toho dělat nějakou moderní příměstskou trať nemá smysl.

Chronosphere

Proč? Šotocestujících je menšina.

Elb

Ta investice nikdy nezaplatí těch pár cestujících z vesnic po cestě, většina cestujících je tam přes léto, těm je jedno jak rychle to pojede, zato i samotné vlaky se stahovacím oknem mohou být turistickým lákadlem. Drtivá většina tamních turistů nejsou šotouši.

fous55

Pokud je to trať historická a turistická, má to provozovat muzeum nebo nějaký turistický spolek a nemá to platit kraj v závazku veřejné služby. Tu službu lze totiž zajistit autobusy za třetinu nebo čtvrtinu.

Hala D

Borecký sám zveřejnil v jednom článku cenu autobusu vs vlaku 1/3 -1,2 vlaku. Náklady prosím uvádějme přesně a nevylepšujte si je ve prospěch busu. Ovšem ohledně přepravy kol, WC a kvality cestování je daná cena vlaku adekvátní a opět se nesrovnatelně srovnává Porsche s Trabantem.

Elb

Kraje, stát, i města normálně platí historické i turistické linky, to je zase taková debilní úvaha.

fous55

Kraje a města platí turistické vlaky v sezóně (letos na Bechyňce 5 párů o víkendech) a historických vlaků pár ročně (na Bechyňce 9 dnů, jinde třeba jen jeden o pouti apod.), nikoliv celoročně 13 párů v kladiva a 9 párů o víkendech, jako je to letos na Bechyňce. Tento drobný rozdíl je asi pod Vaši rozlišovací úroveň. Tak kdo tady uvažuje debilně?

Elb

Asi ten kdo neví, že ta trať samotná jako klasifikovaná jako technická památka. Tu ani překopat nebudete moct.

Lojzik

Já bych do toho profilu tratě nesahal. Nechme to tak, zrekonstruujme stávajícíc železniční svršek, ať to má trochu úroveň a zkusme do budoucna zauvažovat o nějaké té lehčí formě běžné dopravy. Ta trať si to z historického pohledu určitě zaslouží a když vidím krajem jet bobinu nebo elinu, fakt je to moc pěkný pohled. A když u toho i zapadá srpnové sluníčko, no tyjo…

fous55

A kolik za ty moc pěkné pohledy ročně ktraj zaplatí? A kolik lidí si jich užívá? Abychom mohli spočítat, kolik jeden takový pohled stojí.

Ferda

Co to melete? Ta obsazenost není nijak tragická, jak se tu dost často lživě předhazuje. Lidi to využívají a v létě je to zajímavé i pro turisty.

Takže ty melancholický kecy o ceně pohledu si nechte na večer pro vaší drahou. Jistě to ocení…

fous55

Já jsem se ptal. Místo odpovědi, kterou nemáte, mě napadáte. Co je melancholického na otázce, kolik něco stojí? To je otázka naopak naprosto pragmatická. Pro lidi Vašeho typu, kteří neznají ani význam slov a nechápou obsah textu, je ale zbytečné cokoliv vysvětlovat.

Elb

O tom co tam bude jezdit za historické a turistické kraje rozhoduje kraj a město/města po cestě, neb oni za ně platí. Případně ministerstva přispívají na historická vozidla. Změnu uděláte jen když tam budete volit jinak, třeba Svobodné, na jihu jsou „silní“.

Elb

Ti by tu trať ale chtěli spíš zavřít, než z nich dělat nějakou fantasmagorickou elektrifikovanou příměstskou lokálku na 100km/h.

medical_examiner

Tak kdo vyrábí vlakotramvaje?

Ferda

Já psal vlakotramvaje? Mrkněte výše, zajímavých alternativ bylo zmíněno vícero…

medical_examiner

Ne, udělám namátkové kontroly v těch autobusech, jestli jimi někdo jezdí 😀

Jiří Kocurek

Nebude levnější a rychlejší upravit vozidla namísto „upravování“ města? https://mapy.cz/s/razamanucu

Avlaky

Zde by byla asi nejidealnejsi platforma pesa160

(RegioFox, ale na elektriku), díky jacobsovemu podvozku je celá jednotka kratší, a měla by tedy (doufam) pozitivní výsledek

MHD

Maximálně ideální.

Elb

Nebylo by už lepší nechat si vyrobit kratšího Pantera na Jacobsech, než k 200 Panterům koupit dvě Pesy?

Figo

Vývoj…

Kubrt

Kratší panter na Jacobsech? Takže z gruntu celá konstrukce a schvalování od nuly? To nebude rychle a levně. 847 to jistí. Ale to se nesmí říkat, to má vyšší spotřebu nafty, než ty vlečňáky.

PvvS

A co by tam z Pantera zbylo ?

Swariner

Čela, záchod a polepy:-)

Elb

Motory, stanoviště, řídící jednotka a případně jiné na udržbu důležité celky.

Swariner

No, to je ale ptákovina. Komplet nová konstrukce, komplet nový vývoj a schvalování. Navíc díky zásadní konstrukční odlišnosti i pochybná servisní výhodnost. GTW zvládne oblouky a existuje i na 1500V, kdyz už. Atyp to v našem rybníku bude tak jako tak.

Pavel P

Pro průjezd oblouky je důležitější vzdálenost mezi podvozky, než celková délka soupravy. Jestli má jednotka klasické uspořádání nebo jakobsy je v tomto směru jedno.

Pokud by se měl dělat „zkrácený panter“, tak spíš zkrátit skříň (ubrat několik metrů ze středu každého vozu) a zbytek nechat jak je. Ohledně napětí 1500 V na tomto webu (byť u staršího článku) někdo ze Škody tvrdil, že by Panter zvládnul jet na 1500 V s minimálními úpravami (byť s nižším výkonem).

MHD

Kratší panter na Jacobsech se jmenu Stadler Flirt, který by tam byl určitě použitelný. Ale ještě použitelnější by tam byl Stadler Citylink, který jezdí mezi Szegedem a Hódmezővásárhely. Nebo něco obdobného klidně od Škodovky.

MHD

Jakobsech

Happy

Co to je „jacobsovemu“?? To je něco s kafem? Vynálezce podvozku se jmenoval Wilhelm Jakobs a jakékoliv prznění jeho jména je nestoudné….

Džamel

A co vůbec bylo za problém u BDs a patra?

Avlaky

Nízká kvalita

Marek

Ale jinak s průjezdem těch oblouků problémy neměly, ne? Nevím, ptám se, tuhle trať jsem si zatím ještě neprojel.

hank

Z TTP platných pro trať Tábor – Bechyně:
– vozy 4-nápravové se vzdáleností otočných čepů nad 16 m jsou vyloučeny;
– dále platí zákaz dopravy 4-nápravových vozů, které mají vzdálenost od otočných čepů ke konci čelníku větší než 2,5 m.

(BTW, dtto platí i na lipence.)

Čili po odchodu Btx 761 (ex Balm-k, Bix, 020) jsou vozy Btn 753 (ex 043) jediné ze 4nápravových vozů ČD, které jsou na bechyňce a lipence přechodné.

Jirka P

No a přesto na té lipence patra + BDs jezdí (pravda, za specifických podmínek).

hank

Z platných TTP:
Doprava drážních vozidel, u kterých není splněn podle technických podmínek těchto vozidel minimální poloměr směrového oblouku průjezdný traťovou rychlostí R = 100 m (bechyňka)/R = 120 m (lipenka) se řídí zvláštními ustanoveními. Zvláštní ustanovení a výjimky z výše uvedených ustanovení uděluje Odbor traťového hospodářství SŽDC.

Třeba nám některý insider upřesní, co konkrétně ta „zvláštní ustanovení“ obnášejí. Takhle od stolu bych řekl, že rozdíl mezi oběma lokálkami je právě v těch hodnotách 100 resp. 120 m.

Rudolf Tuček

Volnější šroubovka a pak jsou problém vozy co mají brzdový valec mimo podvozek že v obloucich nechtěně přibrždují.

hank

No jo, vlastně jo. U ČDC pořád ještě existují nákladní vozy, které projedou s povolenými šroubovkami i R=50 m. Otázka je, jak ještě dlouho… V nákladní dopravě by tedy na bechyňce (zatím?) neměl být problém, např. lok. 742 má uvedený nejmenší poloměr oblouku 80 m. S el. lokomotivami je to horší, žehličky (ve Vyšším Brodě aka hepety) mají v dokumentaci uvedený R = 120 m, ale jak ukazuje 50letá zkušenost, jezdit se s nimi dalo a dá… Pokud jde o osobní dopravu: V tramvajovém provozu existují oblouky o R=15 m, což je samo o sobě dost pádný argument, aby se… Číst vice »

hank

Mínusy prosím přesměrovat na SprŽel, protože TTP jsou jejich dílo; já jsem ho tu jenom doslova ocitoval.

zlasul

diky bohu, pantery at si strci za klobouk a nechaji tam normalni vlaky, ve kterych fouka vitr a je radost cestovat

Jura

Moje slova!

Jan P.

Tohle je ten pravý článek pro dosažení šotoušského orgasmu. Top strop. Snad to tam bude komfortní a zároveň hezké pro všechny typy cestujících.

PvvS

plošinovej vagon postačí ?

Rudolf Tuček

V létě bez deště a do rychlosti 40 km/h mám plošinový vůz nejradši.
Ještě k tomu musi byt cesta cíl.

liborvavrik82

V článku se píše, že ČD hledající vhodné zahraniční vozy z druhé ruky. Napadá vás, jaké by přicházely v úvahu?

Pan průvodčí

Bzmot od MÁV. 😄😄

Jirka P

Těch snad máme dost, ne?

Nemel

Ach, co s Vámi…snad se výhodně oženíte.

Kandelábr

Aso nějaké ojeté tramvaje

Vojtěch Suchan

Třeba GTW z Holandska by na Bechyňku mohly bez problému.

Elb

Myslím že se koukali po nějakých Francouzských jednotkách, co žerou stejný proud.

Marek

Tohle bude velkej skok, co se týče komfortu pro cestující, ve srovnání s RN a přívěsy k 810. Vzduchový odpružení, kotoučový brzdy, tichej chod i na ne zrovna vzorně udržovaném svršku. Předpokládám, že na Bechyňce není bezstyková kolej.

Ústečák

Trať je tam ve většině trasy opravdu poměrně rozoraná, ale Btn po ní jely krásně, s bafíky se to skutečně nedá srovnat…

Zbynek

Svezte se s kocarkem nebo s kolem. Btn nejen ze neni nizkopodlazni, jeste to tam neni kam rozumne dat. A neprekazet.

Kuba2

Nevím, jak konkrétně tyhle Btn, ale ty, co jezdí na Sp Kolín – Trutnov háky na kola mají.

vbb

Háky mají všechny 043 a 943 už z výroby, naproti WC u hlavního rozvaděče.

Zbynek

Maji, ale jen dva, blbe se do nich dava kolo a kdyby jste jel s croozerem, nemate ho kam dat. Kdyz predtim nekdo jede s kocarem, da ho presne na to misto kde by mela viset kola.

vbb

Nebo naopak – někdo cpe kola tam, kde je místo pro kočárek.

Hala D

Správně, když se chce, řešení se najde. Ale myslím, že tady bude nejepší řešení pro osobku obousměrná vlakotramvaj. Odpadne objíždění v koncových stanicích.

zlasul

😂

likvidátor shotoushků

Pak si dostal šotovyvrcholení a probudil ses 😻

Hala D

Máme mrzeníčko, mrzeníčko, mrzení.
Zato antišotoes budou mít těžké spaní, že monstrakce na pošpinění železnice zase nevyšla.

likvidátor shotoushků

Taky tě miluju, ještě Axel a bude to tu kompletní 🥰

adamgolias

no jo , on tu už nepřispívá do diskuze , úplně jsem na něj zapoměl .ale že to byla někdy síla , co? ….pasažérský vláček…..

Elb

Škoda že ti dva se nikdy nepotkali, z toho by vybuchl vesmír. Hala-D by Axelovi doporučil úzkokolejnou zubačku na zahradu, ten by mu přepočítal cenu na sedadlo v Tatře 815.

El Barto

Jen abychom se nedivili. Tak dlouho budeme vyvolávat ducha, že on nakonec vyleze, jak už se několikrát stalo 🙂

Hala D

To by se rozhodně nestalo, protože bych jeho příspěvky bych ignoroval. Stejně jako příspěvky uživatelů Ko a To. A brzy začnu i ty vaše. Fakt nemám potřebu přispívat do každé diskuze, ke každému tématu a pod každý komentář.

Elb

No, ke škodě nás, opravdu máte potřebu přispívat.

Hala D

Až na to, že uvádím většinou pouze pravdu kterou silniční ultras v zápalu budování silničního socialismu nechtějí slyšet.

Hala D

Proto jsem nezbytný.

Elb

Ano, jste takový železezniční super man…

Elb

…s downovým syndromem.